Gå til innhold

Din veganske favorittshampoo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd et par fra greenpeople, men de gir håret mitt en dårlig look, som om det er vått. Den dameshampooen jeg hadde god effekt med er ikke der lenger. Nå er det bare herreshampooen (som min samboer bruker) som fungerere, men lukten passer ikke helt til meg

Hvilken er deres favoritt? Hvilken hårtype har dere og hvilke andre shampooer har dere forsøkt som ikke fungerte for dere?

Anonymkode: 0ec42...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The body shop sine bruker jeg de er vel veganske? Langt rett hår. Har bare brukt sunsilk før, men de tester på dyr så da sluttet jeg vet ikke om de er veganske heller

Endret av Diamant20
La til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegansk shampo?? Finnes det seriøst? Hva er det vanlig shampo inneholder som ikke er vegansk?

Anonymkode: e1333...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vegansk shampo?? Finnes det seriøst? Hva er det vanlig shampo inneholder som ikke er vegansk?

Anonymkode: e1333...d68

Dette er todelt:

Noen stoffer kommer fra dyr. Som for eks keratin som er lagd av dyrehår, horn, hover. 

I tillegg er det noen produkter blitt testet på dyr, noe som innebærer mye lidelse for dyrene de er testet på. Nå skal det være forbudt i en del tilfeller, men der finnes smutthull enkelte benytter seg av. 

Shampooer som ikke har dyreprodukter og som ikke er testet på dyr er da å foretrekke. Pluss, at dess mindre parabener og den slags, dess bedre 👍 Derfor jeg liker greenpeople, de er bevisst på den slags og gjør sitt beste for å redusere "drittstoffer" i produktene deres. Men shampooen deres for kvinner passet ikke mitt hår. 

Anonymkode: 0ec42...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pureology. Dyrevennlig og vegansk. Jeg pleier å bytte litt på de ulike seriene innenfor merket, men både Fullfyl, hydrate, pure volume, smooth, strenght og serien for blondt hår fungerer godt på mitt hår. Håret er langt, blondt og tykt. Tørr hårtype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått over til å bruke uparfymert dusjsåpe fra Anglagaard til alt.

Anonymkode: 01283...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Delvis relatert: Er det noen som har en sikker oppskrift på å lage shampo selv basert på castile-såpe? Første forsøket mitt var ikke vellykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med HairSpa sine produkter, bare elsker hårkuren deres. Nå har jeg kjøpt BYnoor (eller hva det heter), kan ikke gi et sikkert svar hva jeg syntes om deres enda.

Jeg er 100% fornøyd med alle produktene fra LUSH, også bananshampooen mmm.

Anonymkode: 1069b...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av Korres-produktene er vegansk og jeg er veldig fornøyd med mye derfra 🙂 

Anonymkode: 51e4d...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Acure sine produkter er bra. Jeg bruker volumshampoen deres. Den er både vegansk og uten parabener, sulfater, ftalater, mineralolje, bensinatum og silikon. Kjøper fra luckyvitamin.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...