Gå til innhold

Har ME men presses tilbake i jobb. Hva kan jeg gjøre?😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er latterlig. ME-syke er ikke en homogen gruppe som sitter hjemme og ønsker andre vondt. Jeg har vært syk i mer enn ti år. På den tiden har jeg ikke vært på en eneste fest, men jeg har vært i to bryllup (hvor jeg måtte dra tidlig) og ingen ferier. Jeg synes ikke synd på meg selv, og jeg ønsker ikke at andre skal bli syke.

Hvordan kan du sitte der og kritisere og dømme en hel masse mennesker fordi én person lar seg provosere av deg og svarer deg tilbake?

Anonymkode: 58ddc...45e

Jeg ønsker heller som regel ingen vondt, men som sagt noen ganger fortjener folk virkelig å smake på sin egen medisin, deriblandt personligheter som denne.

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke slutte? Hvordan i himmelens navn skal dette hjelpe noen?

Anonymkode: 58ddc...45e

Er bare drittlei av at KG ikke tar grep på hetsingen og at personer som det bare kan styre på. Hvorfor ber du ikke hun slutte?

Anonymkode: 17fc6...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

 

Er bare drittlei av at KG ikke tar grep på hetsingen og at personer som det bare kan styre på. Hvorfor ber du ikke hun slutte?

Anonymkode: 17fc6...1df

Det har jeg gjort. Det ble slettet, selv om alt jeg sa var at jeg har prøvd å jobbe flere ganger og blitt sykere av det, og at hun burde skamme seg som snakket sånn om syke mennesker.

Situasjonen er som den er, så da får vi bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 58ddc...45e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort. Det ble slettet, selv om alt jeg sa var at jeg har prøvd å jobbe flere ganger og blitt sykere av det, og at hun burde skamme seg som snakket sånn om syke mennesker.

Situasjonen er som den er, så da får vi bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Anonymkode: 58ddc...45e

Oh the irony...

Det er ikke like lett når det er konkurranse mellom hvem som klarer å hetse ME syke mest, og  KG er ikke en gang interessert i å stoppe det, de mener det er helt OK å holde på slik. Jeg har vært i prat med dem flere ganger i flere år om akkurat dette. Det samme gjelder kvinnehat, uførehets og aspergerhets. Kan av og til virke ut som om moderatorene står å heier på dem på sidelinjen, for det gir dem flere klikk... Er det virkelig slik de ønsker å bli fremstilt?

Anonymkode: 17fc6...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Oh the irony...

Det er ikke like lett når det er konkurranse mellom hvem som klarer å hetse ME syke mest, og  KG er ikke en gang interessert i å stoppe det, de mener det er helt OK å holde på slik. Jeg har vært i prat med dem flere ganger i flere år om akkurat dette. Det samme gjelder kvinnehat, uførehets og aspergerhets. Kan av og til virke ut som om moderatorene står å heier på dem på sidelinjen, for det gir dem flere klikk... Er det virkelig slik de ønsker å bli fremstilt?

Anonymkode: 17fc6...1df

Jeg sier ikke at jeg er uenig med deg i akkurat det ;)  men det er dumt hvis vi blir utestengt alle sammen, for da kan virkelig hetserne slå seg løs. Så det er vel best å prøve å være så saklig som mulig.

Anonymkode: 58ddc...45e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at jeg er uenig med deg i akkurat det ;)  men det er dumt hvis vi blir utestengt alle sammen, for da kan virkelig hetserne slå seg løs. Så det er vel best å prøve å være så saklig som mulig.

Anonymkode: 58ddc...45e

Det er en veldig skjevfordeling her inne, som ikke kun gjelder ME. De som hetser får kjøre på uten at det blir moderert, mens reaksjonene blir moderert bort :frkk: Noen ganger klarer man ikke alltid å være saklig, selv om det selvfølgelig er det beste. Hetserene hører ikke på saklighet uansett og noen ganger (føler jeg da)  fortjener de å høre hva folk synes om deres oppførsel. Skulle likt å sett hvor tøffe de var om de hadde møtt oss ansikt til ansikt og hørt vår historie.  

Anonymkode: 17fc6...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Man kan få tilrettelegging kjære deg, det gjør vi på min jobb. Da kan de oppgavene ts KAN utføre legges til når h*n er på jobb, og så legges resten til en annen ansatt. Dersom ts kommer seg kan h*n få gradvis flere oppgaver, er to halve dager i jobbe for mye overtas de av noen andre, ts mister jobben og stillingen lyses ut. Men da vet i alle fall ts med seg selv at alt ble forsøkt for å beholde jobb. Tilrettelegging betyr heller ikke å gjøre de samme oppgavene som tidligere, men at bedriften finner passende oppgaver. 

Anonymkode: eb81e...9d0

Som leder må man ha et overordnet ansvar og oversikt, man kan ikke da komme og gå avhengig av dagsformen, det vil fungere særdeles dårlig. I realiteten må da bedriften ha noen andre som til enhver tid i praksis gjør TS sin jobb og er oppdatert og klar til å steppe inn når som helst. TS blir da totalt overflødig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dragoneyes
9 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg hører stadig om disse som ligger i mørke rom, men alle jeg har møtt som hevder de har ME lever liv som ikke akkurat er utmattende. Fester,drar på ferie og mye annet.

Jeg oppfordrer deg til å tenke deg nøye om, gjerne flere ganger hvis du trenger det, på hvorfor du ikke møter ME-syke som ligger på mørke rom 24/7.

9 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Nei,ikke helt sånn.

Men jeg vet hvorfor du er som du er. Jeg har lest at ME syke er offerrolle folk nummer 1. Ingen har det verre enn dem og de ønsker andre vondt. Har du hatt ME og blitt bedre mener disse folkene at du lyver. Det er en konkurranse om hvem som har det verst og hvis du gidder å prøve å bli bedre blir du hetset av ME folk som bruker dagen på å sitte på nettet og konkurrere om å ha det verst.

Hvor har du lest det? Her på KG? Tror du på alt du leser? I så fall vil jeg oppfordre deg til å tenke deg om enda en gang, og kanskje også prøve å bli litt mer opplyst istedenfor å rakke ned på syke mennesker. ME-syke er et tverrsnitt av befolkningen og dermed vil du møte på alle typer; noen syter mye, noen klager aldri og alt imellom disse ytterpunktene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Jeg hører stadig om disse som ligger i mørke rom, men alle jeg har møtt som hevder de har ME lever liv som ikke akkurat er utmattende. Fester,drar på ferie og mye annet.

Så fordi du har møtt på noen, så kjenner du til alle andres liv og har nok kunnskap om sykdommen?

Kjære deg lille venn, sånn fungerer det ikke. Jeg kjenner også en godt som har høyere energinivå enn meg som er frisk, men er uføre med ME. Men jeg er da såpass oppegående at jeg skjønner at ikke det er normen for alle og at hun er mer et unntak enn regelen. 

Du liker å diskutere og dømme andre mennesker utifra svært liten kunnskap om de temaene du diskuterer, både her og andre diskusjoner. Håper at du en dag får det litt bedre med deg selv og lærer empati, forståelse og når man skal la vær å kommentere. 

Anonymkode: d5039...27e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...