Gå til innhold

Har ME men presses tilbake i jobb. Hva kan jeg gjøre?😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For to år siden fikk jeg en moderat ME diagnose. 

Jeg jobber som ingeniør i en stor bedrift. Og har hittil vært sykemeldt /aap. Men for en tid siden kalte jobben meg inn og sa at dersom jeg ikke kom tilbake snarest, mister jeg jobben min.

Hva kan jeg gjøre?jeg er ikke frisk nok. Har det bedre enn for to år siden men har et godt stykke igjen. Har fortsatt dager der jeg kun klarer ligge og dager der jeg ikke eier konsentrasjon, hukommelse eller evne til å være tilstede. I jobben min er jeg daglig i kontakt med mennesker og bør være skjerpet. Jeg har også mellomleder ansvar.

Hva kan jeg gjøre? Bedriften har rett til å si meg opp men jeg kan ikke risikere å stå uten jobb.

Noen som har forslag? Er utrolig fortvilet og føler meg svært presset (som igjen påvirker helsen min)

 

 

Anonymkode: 93498...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dragoneyes

Jeg har selv ME og skjønner frustrasjonen din. Har dessverre ingen råd å komme med, men helsen er viktigere enn jobben din. Det er ingen vits i å presse seg tilbake i en jobb du ikke klarer å jobbe i uansett. Du kan også risikere å bli dårligere hvis du presser deg til å jobbe når helsen ikke tillater det, og ingenting er verdt å bli liggende på et mørkt rom for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er frisk nok til å gå tilbake til jobb, så gjør du ikke det. Helsa må komme først. Men jeg skjønner også arbeidsgiver her... Stillingen kan ikke stå på vent i flere år. Hvis jeg skjønner innlegget ditt rett har du jo allerede vært vekke fra jobb i 2år.

Anonymkode: 60367...5b6

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg, du må kartlegge økonomien din også. Du har klart deg på app?

Uansett må du velge det du klarer selv, klarer du ikke jobbe så går det jo ikke. Men du kan prøve å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider