Gå til innhold

Nok et knivdrap av en asylsøker


Xcase33

Anbefalte innlegg

På 15.7.2018 den 19.51, Nina1975 skrev:

Det er jo ikke ondskap, dette er ett traumeskadd barn som ikke har fått god nok behandling/oppfølging. Blir helt feil å kalle det ondskap. Vi kan ikke ta inn flere enn hva vi kan hjelpe med det de trenger.

At det er ett traumeskadd menneske gir ikke vedkommende rett til å drepe noen. Jeg er sjokkert over at du nærmest forsvarer jævelungen.  Det han gjorde er ren ondskap jo. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, OPIgirl said:

At det er ett traumeskadd menneske gir ikke vedkommende rett til å drepe noen. Jeg er sjokkert over at du nærmest forsvarer jævelungen.  Det han gjorde er ren ondskap jo. 

Vi vet ikke om han var psykotisk. Var han det, er det ikke ondskap, men sykdom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
13 timer siden, Grandidosa83 skrev:

Problemet er åpenbart for de fleste etterhvert: man tar inn for mange i forhold til hva vi kan tilby dem. 

Gutten kom hit som 14-åring og fikk midlertidig oppholdstillatelse til desember i år. Da er han 18 år og kastes ut. 

Det er en svært tøff situasjon for barna å være i over tid dette. Tenk deg om du sendte 14-åringen din ut fra et krigsherjet land. Ville han ha klart seg alene i et fremmed land? Med beskjed om at han må returnere til en uviss fremtid i hjemlandet når han er 18. Så sitter han der da og venter. På å bli kastet tilbake til helvetet. Det er jo ikke rart hjernen blir syk.

Ingen norske ungdommer ville klart dette, tror jeg. Midlertidig opphold for ungdommene gjør dem syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Gutten kom hit som 14-åring og fikk midlertidig oppholdstillatelse til desember i år. Da er han 18 år og kastes ut. 

Det er en svært tøff situasjon for barna å være i over tid dette. Tenk deg om du sendte 14-åringen din ut fra et krigsherjet land. Ville han ha klart seg alene i et fremmed land? Med beskjed om at han må returnere til en uviss fremtid i hjemlandet når han er 18. Så sitter han der da og venter. På å bli kastet tilbake til helvetet. Det er jo ikke rart hjernen blir syk.

Ingen norske ungdommer ville klart dette, tror jeg. Midlertidig opphold for ungdommene gjør dem syke.

Hva forslår du? Gi opphold til alle unge menn som kommer? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Gutten kom hit som 14-åring og fikk midlertidig oppholdstillatelse til desember i år. Da er han 18 år og kastes ut. 

Det er en svært tøff situasjon for barna å være i over tid dette. Tenk deg om du sendte 14-åringen din ut fra et krigsherjet land. Ville han ha klart seg alene i et fremmed land? Med beskjed om at han må returnere til en uviss fremtid i hjemlandet når han er 18. Så sitter han der da og venter. På å bli kastet tilbake til helvetet. Det er jo ikke rart hjernen blir syk.

Ingen norske ungdommer ville klart dette, tror jeg. Midlertidig opphold for ungdommene gjør dem syke.

Derfor er det fornuftige å sende dem tilbake til hjemlandet umiddelbart slik at de kan vokse opp i samfunnet de har røttene sine i og skal fortsette å være fra fylte 18. 

Velger man å ha dem her, velger man også alle problemene dette medfører. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronmelisse
17 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Hva forslår du? Gi opphold til alle unge menn som kommer? 

Jeg foreslår at:

For å begrense bruken av midlertidig opphold til mindreårige i en særlig sårbar situasjon, bør midlertidig opphold ikke gis til mindreårige som:

• Blir henvist til internflukt

• Var under 16 år da de kom til Norge

• Har helseproblemer som påvirker fungering i dagliglivet

• Er særlig sårbare på grunn av tidligere omsorgssvikt, overgrep eller utnyttelse

• Har et særlig behov for stabilitet og kontinuitet, eksempelvis etter lang tid på flukt

• Ikke har familie/nettverk som kan gi støtte og/eller ressurser til å klare seg ved retur

• Har svak tilknytning til hjemlandet på grunn av flere års opphold utenfor hjemlandet

• Vil ha en særlig krevende sosial og humanitær situasjon ved retur

 

Lær mer om hvordan de enslige mindreårige har det når de sitter her med midlertidig opphold i denne rapporten:

https://www.noas.no/wp-content/uploads/2017/10/EMA-notat_web.pdf

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sitronmelisse skrev:

Jeg foreslår at:

For å begrense bruken av midlertidig opphold til mindreårige i en særlig sårbar situasjon, bør midlertidig opphold ikke gis til mindreårige som:

• Blir henvist til internflukt

• Var under 16 år da de kom til Norge

• Har helseproblemer som påvirker fungering i dagliglivet

• Er særlig sårbare på grunn av tidligere omsorgssvikt, overgrep eller utnyttelse

• Har et særlig behov for stabilitet og kontinuitet, eksempelvis etter lang tid på flukt

• Ikke har familie/nettverk som kan gi støtte og/eller ressurser til å klare seg ved retur

• Har svak tilknytning til hjemlandet på grunn av flere års opphold utenfor hjemlandet

• Vil ha en særlig krevende sosial og humanitær situasjon ved retur

 

Lær mer om hvordan de enslige mindreårige har det når de sitter her med midlertidig opphold i denne rapporten:

https://www.noas.no/wp-content/uploads/2017/10/EMA-notat_web.pdf

 

Så i all hovedsak vil du gi opphold til alle mindreårige som kommer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Så i all hovedsak vil du gi opphold til alle mindreårige som kommer?

Les rapporten så skjønner du at det ikke finnes noen quick-fix i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sitronmelisse skrev:

Les rapporten så skjønner du at det ikke finnes noen quick-fix i dette. 

Hva har jeg skrevet som har gitt deg indikasjoner på at jeg tror det finnes "quick-fix"? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Jeg foreslår at:

For å begrense bruken av midlertidig opphold til mindreårige i en særlig sårbar situasjon, bør midlertidig opphold ikke gis til mindreårige som:

• Blir henvist til internflukt

• Var under 16 år da de kom til Norge

• Har helseproblemer som påvirker fungering i dagliglivet

• Er særlig sårbare på grunn av tidligere omsorgssvikt, overgrep eller utnyttelse

• Har et særlig behov for stabilitet og kontinuitet, eksempelvis etter lang tid på flukt

• Ikke har familie/nettverk som kan gi støtte og/eller ressurser til å klare seg ved retur

• Har svak tilknytning til hjemlandet på grunn av flere års opphold utenfor hjemlandet

• Vil ha en særlig krevende sosial og humanitær situasjon ved retur

 

Lær mer om hvordan de enslige mindreårige har det når de sitter her med midlertidig opphold i denne rapporten:

https://www.noas.no/wp-content/uploads/2017/10/EMA-notat_web.pdf

 

I praksis vil dette si at samtlige som kommer til Norge som mindreårig skal få bli her med de enorme økonomiske og menneskelige kostnadene dette medfører.

Noas er forøvrig en interesseorganisasjon som mer eller mindre ønsker at alle andre hensyn enn asylsøkernes ønske om et bedre liv skal kastes på båten. Ergo blir en rapport med deres logo på om dette like mye verdt som andre interesseorganisasjoners «objektive» rapporter om eget interessefelt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sitronmelisse said:

Gutten kom hit som 14-åring og fikk midlertidig oppholdstillatelse til desember i år. Da er han 18 år og kastes ut. 

Det er en svært tøff situasjon for barna å være i over tid dette. Tenk deg om du sendte 14-åringen din ut fra et krigsherjet land. Ville han ha klart seg alene i et fremmed land? Med beskjed om at han må returnere til en uviss fremtid i hjemlandet når han er 18. Så sitter han der da og venter. På å bli kastet tilbake til helvetet. Det er jo ikke rart hjernen blir syk.

Ingen norske ungdommer ville klart dette, tror jeg. Midlertidig opphold for ungdommene gjør dem syke.

De færreste nordmenn (ingen?) ville sendt fra seg en 14-åring til en uviss fremtid. Da heller ha ham/henne boende hjemme under vanskelige forhold. På 1800-tallet ble ikke 14-åringer sendt alene til Amerika, på tross av elendige forhold for veldig mange her i Norge.

Midlertidig opphold for mindreårige har vært en stor feiltakelse. Det er en form for misforstått snillhet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Sitronmelisse said:

Jeg foreslår at:

For å begrense bruken av midlertidig opphold til mindreårige i en særlig sårbar situasjon, bør midlertidig opphold ikke gis til mindreårige som:

• Blir henvist til internflukt

• Var under 16 år da de kom til Norge

• Har helseproblemer som påvirker fungering i dagliglivet

• Er særlig sårbare på grunn av tidligere omsorgssvikt, overgrep eller utnyttelse

• Har et særlig behov for stabilitet og kontinuitet, eksempelvis etter lang tid på flukt

• Ikke har familie/nettverk som kan gi støtte og/eller ressurser til å klare seg ved retur

• Har svak tilknytning til hjemlandet på grunn av flere års opphold utenfor hjemlandet

• Vil ha en særlig krevende sosial og humanitær situasjon ved retur

 

Lær mer om hvordan de enslige mindreårige har det når de sitter her med midlertidig opphold i denne rapporten:

https://www.noas.no/wp-content/uploads/2017/10/EMA-notat_web.pdf

 

Hvordan kommer mindre årige til Norge uten hjelp? Jeg tviler at jeg som 16 år hadde forståelse eller viten hvordan å komme ut av Oslo på fots langt mindre til andre land. Flest parten av de som kommer er Menn i militær alder innrømt av EU og Sverige. Hvorfor er det så få faktiske fylkinger ifra land i krig og hvorfor drar så mange fylkinger hjem på ferie eller sender barna sine til skole i disse landene (Somalia, Afghanistan, Irak, Iran, Eritrea, Sør Sudan og Nigger)? 

Hvorfor er det så mange svenske kvinnelige feminister som "adopter" disse mindre årige fylkingene i Sverige. 

https://twitter.com/hashtag/batikhäxor?lang=en

DiA01uGXUAEUb0k.jpgDL2jEUyWkAAmJHm.jpg

På bildet er alderen på "barna" 14,17, 15, 15,15,16,14,19,16 år ( i følge facebook deres) og siste ukjent. Så vi har eldre ensom feminister som tar inn disse i sitt hjem. Nei svensk feminisme er helt på bær tur og det er bare monsterfeminister igjen der.    

     

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er NOAS i saken? Hvor er SV, Rødt og Ap? Hvor er V? Hvorfor er alle pro-masseinnvandring aktører tause som fisk når sånt skjer?

Nå er denne morderen sikret mange år i norsk luksusfengsel på skattebetalernes regning. Belønningen for å ha drept en uskyldig person. Absolutt bedre enn å bli sent tilbake til fattigdom i hjemlandet, eller hva?

Her må det sjekkes er han virkelig mindreårig. Så må det sjekkes hvorfor han ikke satt innesperret siden det er meldt bekymringer om hans tilstand. Så må det sjekkes hvem følger opp de andre tikkende bomber som får opphold i landet. 

Jeg blir til de grader provosert - husker fortsatt Valdresekspressen og de uskyldige som døde der. Hvem er neste offer og hvem av politikere, NGOer og andre aktivister tar på seg ansvaret da? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Hvordan kommer mindre årige til Norge uten hjelp? Jeg tviler at jeg som 16 år hadde forståelse eller viten hvordan å komme ut av Oslo på fots langt mindre til andre land. Flest parten av de som kommer er Menn i militær alder innrømt av EU og Sverige. Hvorfor er det så få faktiske fylkinger ifra land i krig og hvorfor drar så mange fylkinger hjem på ferie eller sender barna sine til skole i disse landene (Somalia, Afghanistan, Irak, Iran, Eritrea, Sør Sudan og Nigger)? 

Hvorfor er det så mange svenske kvinnelige feminister som "adopter" disse mindre årige fylkingene i Sverige. 

https://twitter.com/hashtag/batikhäxor?lang=en

DiA01uGXUAEUb0k.jpgDL2jEUyWkAAmJHm.jpg

På bildet er alderen på "barna" 14,17, 15, 15,15,16,14,19,16 år ( i følge facebook deres) og siste ukjent. Så vi har eldre ensom feminister som tar inn disse i sitt hjem. Nei svensk feminisme er helt på bær tur og det er bare monsterfeminister igjen der.    

     

Det har vært flere tilfeller i Sverige hvor slike "mødre" har utnyttet unge menn for sex. Her er et tilfelle:

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/849702-minderariga-flyktingpojkar-tvingades-till-sex-av-forestandarinna

Det er egentlig litt rart det ikke blir blåst mer opp, slikt får en liten notis i en svensk avis, ikke noe mer. 

Endret av HalldirV2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 19.46, GrenadeApple skrev:

Folk som stemmer FrP er virkelig usjarmerende vesener. Stolt av at kølla mi aldri har rørt en frper.

Du ønsker flere drap i Norge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.7.2018 den 23.58, ElinX0Xpoliti skrev:

Hvordan kommer mindre årige til Norge uten hjelp? Jeg tviler at jeg som 16 år hadde forståelse eller viten hvordan å komme ut av Oslo på fots langt mindre til andre land. Flest parten av de som kommer er Menn i militær alder innrømt av EU og Sverige. Hvorfor er det så få faktiske fylkinger ifra land i krig og hvorfor drar så mange fylkinger hjem på ferie eller sender barna sine til skole i disse landene (Somalia, Afghanistan, Irak, Iran, Eritrea, Sør Sudan og Nigger)? 

Hvorfor er det så mange svenske kvinnelige feminister som "adopter" disse mindre årige fylkingene i Sverige. 

https://twitter.com/hashtag/batikhäxor?lang=en

DiA01uGXUAEUb0k.jpgDL2jEUyWkAAmJHm.jpg

På bildet er alderen på "barna" 14,17, 15, 15,15,16,14,19,16 år ( i følge facebook deres) og siste ukjent. Så vi har eldre ensom feminister som tar inn disse i sitt hjem. Nei svensk feminisme er helt på bær tur og det er bare monsterfeminister igjen der.    

     

Pedofili i praksis? Eller snakker vi her om 20+ år gamle lykkejegere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/16/2018 at 8:00 PM, Rosetelys said:

Nei men da har han jo vært i landet så lenge. Da er det jo umenneskelig å sende han hjem igjen, han kjenner jo ikke det landet lenger må skjønne. Bare vent, det er  helt sikkert det argumentet som kommer når han slipper ut.

Han har vært her i et par år bare.  Ikke umenneskelig. Det som er UMENNESKELIG er at den familien som har mistet sin sønn og lillebror for en som burde ha ikke fått lov å komme i utgangspunktet da UDI har bestemt at Afghanistan er trygt nok å sende de hjem nå.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fulgt etter lillesøster til en andre gutt som jobbet på samme butikk.  Da de har tatt kontakt med politiet, og politiet besøkt han for å be han å slutte å etterfølge jenter, lurer jeg om han ville ta litt hevn og besøkt da broren til jente på jobben.  Kanskje det var feil person han angrepet, eller bare stakk den første han kom på.  Uansett synd at dere har ikke dødsstraff her.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
15 minutter siden, Outlander skrev:

Han har vært her i et par år bare.  Ikke umenneskelig. Det som er UMENNESKELIG er at den familien som har mistet sin sønn og lillebror for en som burde ha ikke fått lov å komme i utgangspunktet da UDI har bestemt at Afghanistan er trygt nok å sende de hjem nå.  

Ja, hvis du ikke skjønte det så var det ironisk at det var umenneskelig. Jeg mente bare at det nok er argumentet som kommer etter endt soning.

Han burde sendes hjem nå til soning i hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...