Gå til innhold

Nok et knivdrap av en asylsøker


Xcase33

Anbefalte innlegg

12 hours ago, Gjestinnom said:

Ja, støtter en mest mulig restriktiv/streng Innvandringspolitikk med betingelser og krav. 

Hvem er innvandrerne? SSB viser her at de fleste kommer fra Europa; 27% fra Øst-Europa:

https://www.ssb.no/innvandring-og-innvandrere/faktaside/innvandring

Myter og fakta om innvandring (Aftenposten, 2015):

https://www.aftenposten.no/viten/i/bwXd/Myter-og-fakta-om-innvandring-i-Norge

 

 

Du blander kortene her. Innvandring i form av arbeidsinnvandring er skjelden et problem.

For det første så har de skaffet seg en jobb. De har søkt om å komme til Norge. De har lagt fram dokumentasjon på hvem de er. Om det kommer fram ar de har en dom på narkotikasalg eller drap, vil de mest sannsynligvis nektes innreise.

Siden de må ha en kunnskap og en erfaring som en arbeidsgiver i Norge trenger, så vil vi ikke bruke av fellesskapets penger på disse.

De som reiser tilbake til hjemlandet, belaster ikke Norge med utgifter til pleie i alderdommen.

Arbeidsinnvandrerene søker skjelden om norsk statsborgerskap. Når de reiser tilbake, tar de ikke med seg norsk pensjon.

En arbeidsinnvandrer er pluss i regnskapet for Norge.

Asylinnvandring er det totalt motsatte.

De kommer uten å være ønsket av noen arbeidsgiver. De har ikke utdannelse eller erfaring som norske arbeidsgivere trenger. De legger ikke fram noen dokumentasjon på hvem de er. Det kan være farlige voldsmenn for alt vi vet.

De søker om norsk statsborgerskap, og da kan de ikke utvises når de begår forbrytelser.

De reiser til hjemlandet på ferie, sender barna dit på skole, og reiser tilbake og bor der i lange perioder som pensjonister. Mens de lever på norsk velferd.

De har også en kultur som er det totalt motsatte av svensker, polakker, thailendere og finner.

Barna deres gjør det ikke så bra på skolen, i motsetning til barn med opphav fra land som har en vestlig / østasiatisk kultur.

Sist men ikke minst, så er de og deres etterkommere overrepresentert i voldskriminalitet og seksuelle overgrep.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, tunaen skrev:

Tvilsom asylpolitikk? Jaja, skal vise hva jeg mener med oppgulp og grums(mine kommentarer i fet skrift):

Men ja.. psykatrien trenger mere ressurser, både menneskelige og økonomisk. Det er mange som ikke får hjelpen de trenger og faller utenfor. Dette gjelder selvfølgelig i all hovedsak den norske majoriteten, men også sårbare grupper som mennesker med fluktbakgrunn. Mange som ikke har nettverk.

Nå tror jeg det er ganske få som mener at alle afghanske gutter er kapable til noe sånt. Som regel går det bra, og det er nok et lite antall i det store og hele som er så ustabile. Men poenget er at man på forhånd ikke kan vite hvem de er, så man tar uansett en risiko med storstilt innvandring. Det er en risiko helsevesenet ikke er dimensjonert for. Det er da ingen som unnskylder "våre egne" som begår kriminalitet i kraft av å være ustabil heller, men når man ikke engang har kapasitet til å hjelpe egne borgere, er det da lurt å risikere ennå mer ved å videreføre asylpolitikken slik den er nå?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ops2 skrev:

Du blander kortene her. Innvandring i form av arbeidsinnvandring er skjelden et problem.

For det første så har de skaffet seg en jobb. De har søkt om å komme til Norge. De har lagt fram dokumentasjon på hvem de er. Om det kommer fram ar de har en dom på narkotikasalg eller drap, vil de mest sannsynligvis nektes innreise. 

Siden de må ha en kunnskap og en erfaring som en arbeidsgiver i Norge trenger, så vil vi ikke bruke av fellesskapets penger på disse.

De som reiser tilbake til hjemlandet, belaster ikke Norge med utgifter til pleie i alderdommen.

Arbeidsinnvandrerene søker skjelden om norsk statsborgerskap. Når de reiser tilbake, tar de ikke med seg norsk pensjon.

En arbeidsinnvandrer er pluss i regnskapet for Norge. 

Asylinnvandring er det totalt motsatte.

De kommer uten å være ønsket av noen arbeidsgiver. De har ikke utdannelse eller erfaring som norske arbeidsgivere trenger. De legger ikke fram noen dokumentasjon på hvem de er. Det kan være farlige voldsmenn for alt vi vet.

De søker om norsk statsborgerskap, og da kan de ikke utvises når de begår forbrytelser.

De reiser til hjemlandet på ferie, sender barna dit på skole, og reiser tilbake og bor der i lange perioder som pensjonister. Mens de lever på norsk velferd.

De har også en kultur som er det totalt motsatte av svensker, polakker, thailendere og finner.

Barna deres gjør det ikke så bra på skolen, i motsetning til barn med opphav fra land som har en vestlig / østasiatisk kultur.

Sist men ikke minst, så er de og deres etterkommere overrepresentert i voldskriminalitet og seksuelle overgrep.

Jeg er ikke nødvendigvis enig med deg i at arbeidsinnvandring ikke er problematisk. Søkere fra EU/EØS land behøver på ingen måte å gå igjennom en omfattende søknadsprosess der de søker om oppholds- og arbeidstillatelse, siden en av de fire frihetene i EU innebærer at det er fullt lovlig å flytte til et annet EU/EØS land og søke arbeid, evt. ved at man får tilbud om jobb med en gang. Innenfor eksempelvis byggebransjen har det vært kjent en stund at enkelte vikarbyråer opererer i Øst-Europa med det formål å rekruttere arbeidstakere til arbeid i Norge. Manglende kontroll har vært et problem, da det i etterkant har vist seg at noen av disse aktørene har drevet svart, det har vært forekomster av sosial dumping osv. 

Trygdeeksport har jo ikke vært ukjent det heller. Nå strammes det heldigvis inn litt i disse tider kan det virke som, men det er i mine øyne mye som ikke har fungert når bla. polske folk jeg kjenner forteller at de ikke trenger å jobbe i Polen, men lever fett på norske trygder!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

17-åringen var garantert psykotisk i gjerningsøyeblikket. Asylpolitikken i Norge er psykosedrivende. De er i en svært tøff sirkulasjon disse unge guttene. Psykisk helsevern må tas på alvor! Ellers vil dette bare gjenta seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
45 minutter siden, ops2 skrev:

Du blander kortene her. Innvandring i form av arbeidsinnvandring er skjelden et problem.

For det første så har de skaffet seg en jobb. De har søkt om å komme til Norge. De har lagt fram dokumentasjon på hvem de er. Om det kommer fram ar de har en dom på narkotikasalg eller drap, vil de mest sannsynligvis nektes innreise.

Siden de må ha en kunnskap og en erfaring som en arbeidsgiver i Norge trenger, så vil vi ikke bruke av fellesskapets penger på disse.

De som reiser tilbake til hjemlandet, belaster ikke Norge med utgifter til pleie i alderdommen.

Arbeidsinnvandrerene søker skjelden om norsk statsborgerskap. Når de reiser tilbake, tar de ikke med seg norsk pensjon.

En arbeidsinnvandrer er pluss i regnskapet for Norge.

Asylinnvandring er det totalt motsatte.

De kommer uten å være ønsket av noen arbeidsgiver. De har ikke utdannelse eller erfaring som norske arbeidsgivere trenger. De legger ikke fram noen dokumentasjon på hvem de er. Det kan være farlige voldsmenn for alt vi vet.

De søker om norsk statsborgerskap, og da kan de ikke utvises når de begår forbrytelser.

De reiser til hjemlandet på ferie, sender barna dit på skole, og reiser tilbake og bor der i lange perioder som pensjonister. Mens de lever på norsk velferd.

De har også en kultur som er det totalt motsatte av svensker, polakker, thailendere og finner.

Barna deres gjør det ikke så bra på skolen, i motsetning til barn med opphav fra land som har en vestlig / østasiatisk kultur.

Sist men ikke minst, så er de og deres etterkommere overrepresentert i voldskriminalitet og seksuelle overgrep.

SSB forteller også hvem flyktningene til Norge er og at halvparten er fra Syria (SSB, 2015):

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/flyktninger-i-norge

Aftenposten skriver om asylsøkerne: https://www.aftenposten.no/norge/i/LLwR/Flyktninger-flest-kommer-fra-syv-land

Jeg er for en restriktiv flyktning-og asylpolitikk. 

Endret av Gjestinnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, T-Rex skrev:

Nå får du slutte. Asylpolitikken er et resultat av flertall i Stortinget, og flertallet i Stortinget er et resultat av hvem du og jeg (og alle andre med stemmerett) stemmer på.

Jeg tror kanskje at tiden er moden for å revurdere asylpolitikken, fordi situasjonen i dag, med en mengde flyktninger og økonomiske migranter i en usalig blanding, er annerledes enn da politikken i sin tid ble formet. Men den typen drittslenging jeg siterer her, kan du spare oss.

Det er vel på tide at nordmenn prioriterer asylpolitikk når vi velger. Ting tyder på at det skjedde ved siste valg. 

Tragisk sak dette her, nok en gang. Føyer seg inn i rekken av unødvendige ofte, dessverre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Nina1975 said:

Det er jo ikke ondskap, dette er ett traumeskadd barn som ikke har fått god nok behandling/oppfølging. Blir helt feil å kalle det ondskap. Vi kan ikke ta inn flere enn hva vi kan hjelpe med det de trenger.

hva!!!???  IKKE ONDSKAP ?  En familie har mistet sin 18 åring..som var på jobb.  Har ikke ord...virkelig.  Ikke ondskap - tar deg en bolle! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdateringhttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/QlAQXP/vadsoe-drapet-politiet-leter-fortsatt-etter-drapsvaapenet

Dermed er det fortsatt ikke kjent hva som er motivet eller foranledningen for at 18 år gamle Håvard Pedersen ble drept da han var på jobb på Coop i Vadsø lørdag kveld.

Til VG sier etterforskningsleder Steffen Andreassen at politiet ikke har informasjon om at den siktede 17 år gamle afghaneren skal ha vært i kontakt med andre personer inne i butikken i forkant av drapet.

Politiet har fått informasjon fra Politiets utlendingsenhet om at siktede har lovlig opphold i Norge og har ikke fått informasjon om at han har fått negativt svar som kan medføre utsendelse, sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Sitronmelisse said:

17-åringen var garantert psykotisk i gjerningsøyeblikket. Asylpolitikken i Norge er psykosedrivende. De er i en svært tøff sirkulasjon disse unge guttene. Psykisk helsevern må tas på alvor! Ellers vil dette bare gjenta seg. 

Psykotisk? Neppe. Var han psykotisk da politiet måtte snakke med ham fordi han fulgte etter kvinner så lenge at de følte seg truet også?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9mdPwp/haavard-18-drept-paa-jobb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, T-Rex said:

Nå får du slutte. Asylpolitikken er et resultat av flertall i Stortinget, og flertallet i Stortinget er et resultat av hvem du og jeg (og alle andre med stemmerett) stemmer på.

Jeg tror kanskje at tiden er moden for å revurdere asylpolitikken, fordi situasjonen i dag, med en mengde flyktninger og økonomiske migranter i en usalig blanding, er annerledes enn da politikken i sin tid ble formet. Men den typen drittslenging jeg siterer her, kan du spare oss.

Nesten helt riktig med det første, ikke så mye på det siste. Det vi snakker om faktisk føring av politikk om immigration så ignorerer vi faktisk norsk lov og internasjonal lov etter andre verdenskrigen siden at art:2 (første land skal ta dem inn) og art:14 (gyldig grunnlag). Flere regimer følger ikke norsk lov satt på stortinget, deriblant Stoltenberg er mest kjent med "humanitær bombing" i Libya som ble satt igang på ulovlig vis utenfor grunnloven i Norge. Og norsk immigrasjons lov sist forandret i 1998 er ikke fulgt, og sjengen avtalen overstyrer norsk lov. Stortings politikere brukte immigrasjonen som propaganda hvor gode de er, men ikke i min bakgård.  

Norske politikere brukte immigrasjon spesielt SV som å vise hvor gode de er, til det punktet at Afrikanere som voldtar på  SV sammenkomstene både menn og kvinner uskylder nettopp de afrikanerne siden de kommer ifra en annen kultur. Mest kjent er vell Karsten Nordal Hauken av disse har blitt voldtatt. 

Nå skal du ikke si så mye om å kaste møkk her, stein i glass hus vet du. Og ikke helt det samme å påpeke dobbelt moral av rike overklasse politikere som ikke trenger å leve med de importere problemene som de skapt. Når noen påpeker dette til dem som så roper de rasist og høyreekstrem.       

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ufattelig trist. All medfølelse til familien og vennene til den unge mannen. 🌷

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han skulle vært sendt rett hjem, men nå får han jo bli flere år i landet pga soning. Deretter rett hjem håper jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 time siden, EvaLena skrev:

Han skulle vært sendt rett hjem, men nå får han jo bli flere år i landet pga soning. Deretter rett hjem håper jeg.

Nei men da har han jo vært i landet så lenge. Da er det jo umenneskelig å sende han hjem igjen, han kjenner jo ikke det landet lenger må skjønne. Bare vent, det er  helt sikkert det argumentet som kommer når han slipper ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rosetelys skrev:

Nei men da har han jo vært i landet så lenge. Da er det jo umenneskelig å sende han hjem igjen, han kjenner jo ikke det landet lenger må skjønne. Bare vent, det er  helt sikkert det argumentet som kommer når han slipper ut.

Ja, helt sikkert. Eller at de bruker det at han kom som mindreårig.

Helt sprøtt hvor ettergivende vi er for sånne folk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns dette er helt forferdelig og blir bekymret for fremtiden i Norge når jeg ser utviklingen. To afghanske ungdommer som har knivstukket norske ungdommer på Coop de siste årene(gjerningskvinnen fra Sørlandssenteret var også afghansk). Her må det strammes inn, og det raskt!

Endret av Klappe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Problemet er at ungdommene ikke får den psykiske helsehjelpen de trenger. Den knivdreptes kollega uttaler:

– Jeg jobber på butikk og ser hvem som er normale og ikke, og han var ikke normal. Jeg så at han var syk

– Hele Finnmark må få vite hva som har skjedd i Vadsø. Kommunen gjør ingenting. Hadde noen passet på ham, så hadde kanskje ikke dette skjedd, sier mannen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ng786n/haavard-pedersens-kollega-varslet-baade-kommunen-og-politiet-om-siktedes-atferd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Sitronmelisse skrev:

Problemet er at ungdommene ikke får den psykiske helsehjelpen de trenger. Den knivdreptes kollega uttaler:

– Jeg jobber på butikk og ser hvem som er normale og ikke, og han var ikke normal. Jeg så at han var syk

– Hele Finnmark må få vite hva som har skjedd i Vadsø. Kommunen gjør ingenting. Hadde noen passet på ham, så hadde kanskje ikke dette skjedd, sier mannen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ng786n/haavard-pedersens-kollega-varslet-baade-kommunen-og-politiet-om-siktedes-atferd

 

Problemet er åpenbart for de fleste etterhvert: man tar inn for mange i forhold til hva vi kan tilby dem. Jeg tror svært få, om noen, i myndighetsposisjon lar være å hjelpe fordi man bare synes at sånn skal det være. Bare faren for å få «rasist» stempelet på seg er nok grunn alene for at mange skviser ressursene lenger enn langt..

Det hjelper dog lite når de menneskelige ressursene begynner å gå tom. Lenge har merarbeidet den økende mengden av nye landsmenn har medført kunne bli absorbert av et tjenesteapparat som har hatt overskudd av menneskelig kapital man kunne skvise ut.. nå er dog strikken kommet dit at det ikke er så veldig mye mer å hente.

Dette høres gjerne ut som rent oppgulp, men tegnene er tydelig over hele linjen: hvilken tjenesteytende offentlig organ i dag klarer å levere på et nivå hvor vi kan si å være fornøyd i forhold til ressursene vi legger ned?

I min verden er det som å åpne bunnventilene i båten og bare anta at pumpene klarer å holde båten flytende i evig tid. Toppen av kransekaken kommer deretter når vannet begynner å slå over dekk - og man legger skylden på pumpene... At man selv stemt for å åpne bunnventilene, og mot all fornuft ikke stengte igjen når advarslene haglet, det er selvfølgelig glemt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 19.53, Tuxy skrev:

Men nå tar Norge i mot flyktninger og da må man forholde seg til det. Mangel på intigrering og oppfølging er en oppskrift på problemer. 

Mangel på krav er en oppskrift på problemer.

Vi må kreve at de lærer norsk,integrerer seg osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...