Gå til innhold

Dominant samboer. Flere som har det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

TS er han på 25 som kaller seg underdanig, dama 41 og "dominant".

Anonymkode: 745f5...7d3

Ikke TS jeg siterte følg med ...våkne opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja vet ikke jeg. Jeg tar alle de praktiske beslutningene men han er likevel den dominante med sin karakter og væremåte. Ofte jeg underkaster meg for å unngå diskusjoner eller humørforandringer og jeg former meg mye etter hans behov og hva han liker i en dame, og tilsidesetter f eks egen fritid med venner og deler av meg selv for å passe mer for han i hans øyne. Man kan kalle det dominant eller destruktivt kanskje. 

Anonymkode: aba63...48a

Dette er et godt eksempel på en partner som er dominerende, men ikke dominant, slik vi snakker om.

Og det er nettopp denne forskjellen som er vesentlig...!

Mange av oss som er tiltrukket av en dominant partner ender ofte, uvitende, opp med en dominerende partner...

Det er derfor det er viktig å ha reflektert godt over sine egne preferenser, rolle og hvordan man ønsker at samlivet skal foregå. For begge parter, på begge sider...!

Hvis man bare suser i vei uten å vite hva man driver med eller hvordan man vil ha det, så hender det ofte at man ender opp med de som rett og slett bare er kontroll- og maktsyke, uten hensyn til andre enn seg selv....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xcase33 skrev:

Ikke TS jeg siterte følg med ...våkne opp. 

Ok

Anonymkode: 745f5...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

TS er han på 25 som kaller seg underdanig, dama 41 og "dominant".

Anonymkode: 745f5...7d3

Tror ts også er kvinne.

Anonymkode: 3e19b...5c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ts også er kvinne.

Anonymkode: 3e19b...5c0

Nei han er mann.

Anonymkode: 745f5...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Dette er et godt eksempel på en partner som er dominerende, men ikke dominant, slik vi snakker om.

Og det er nettopp denne forskjellen som er vesentlig...!

Mange av oss som er tiltrukket av en dominant partner ender ofte, uvitende, opp med en dominerende partner...

Det er derfor det er viktig å ha reflektert godt over sine egne preferenser, rolle og hvordan man ønsker at samlivet skal foregå. For begge parter, på begge sider...!

Hvis man bare suser i vei uten å vite hva man driver med eller hvordan man vil ha det, så hender det ofte at man ender opp med de som rett og slett bare er kontroll- og maktsyke, uten hensyn til andre enn seg selv....

Lett å manipulere litt "enkle" kvinnfolk på den måten...stygt men slike mannfolk fratar all selvtilliten hos den kvinnelige partneren slik at hun føler hun ikke engang mestrer å hente posten engang. De klarer ikke se forskjellen på en sunn dominans (take ledelse, initiativ) og ren ondskap\manipulering.  Ser jo hvordan flere skriver i denne tråden ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig at dere diskutere om ts  er mann eller kvinne. Hehe.

 

Anonymkode: c8036...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei han er mann.

Anonymkode: 745f5...7d3

nei ...han er gutt :) forskjell på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette forholdet  slik at jeg ikke får gjlre slik jeg vil etc etc. Vi har en normalt A4 liv som samboere å trives godt med det. Begge har jobb å lever et ganske normalt liv.

Anonymkode: c8036...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xcase33 skrev:

nei ...han er gutt :) forskjell på det. 

Jeg tenkte det, men følte ikke jeg kunne skrive det.

Anonymkode: 745f5...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Artig at dere diskutere om ts  er mann eller kvinne. Hehe.

 

Anonymkode: c8036...f06

Hva er du da?

Anonymkode: 3e19b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et eksempel på hvorfor det kan være uheldig med stor aldersforskjell mellom partene. De blir ikke likeverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så er du dame eller mann?

Anonymkode: 7b401...641

Dame

Anonymkode: c8036...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så er du dame eller mann?

Anonymkode: 7b401...641

Hun har svart på det.

Anonymkode: 3e19b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror vi bestemmer omtrent like mye. Jeg bestemmer mye av det huslige som interiør, husarbeid og matlaging, og innkjøp innenfor det. Jeg kommer også med forslag til aktiviteter. Mannen har uansett siste ordet hos oss. Han bestemmer de store tingene f.eks. bil, fremtidsplaner, relasjoner.. sex.. 

Vi snakker sammen om vi blir uenige og kommer alltid til en løsning:)

 

Anonymkode: 86c08...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er underdanige av natur. Den eneste forskjellen er graden av underdanighet som kommer frem. Du lever bevisst etter de naturlige tilbøylighetene dine, andre kvinner er ikke like bevisste som deg, men er likevel underdanige.

Anonymkode: 58ac2...6e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kvinner er underdanige av natur. Den eneste forskjellen er graden av underdanighet som kommer frem. Du lever bevisst etter de naturlige tilbøylighetene dine, andre kvinner er ikke like bevisste som deg, men er likevel underdanige.

Anonymkode: 58ac2...6e9

Jeg er enig til en viss grad, i og med at sånn samfunnsmessig så er vi stort sett oppdratt til å være sånn.

Det de fleste virker å slite med er nettopp graden av bevissthet, og ønske, rundt dette....

På et eller annet tidspunkt burde eller må man ta et oppgjør med i hvor stor grad man er komfortabel med dette, og de som ikke gjør det er nettopp de som står i fare for å famle rundt og innlede dårlige forhold, hvor man overlater for mye av kontrollen til en partner som kanskje ikke er best i stand til å håndere den...

Det er på den annen side heller ikke selvsagt at alle kvinner er underdanige av natur, langt der i fra,men ALLE skylder seg selv, uavhengig av kjønn, å være bevisst sine egne preferenser i forhold til hvilken maktbalanse man ønsker i sitt forhold, og å etterleve dette på en SUNN, TRYGG og SAMTYKKENDE måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...