Gå til innhold

Dominant samboer. Flere som har det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her i huset er min samboer sjefen. Hun er 41 å jeg er 25. Jeg liker å være den underdanige også så det går fint. Men på noe så tar jeg igjen å sier imot. Er det fler som har samboere som er dominante eller liker å være sjef??

Anonymkode: c8036...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du I "sjefen "?

Anonymkode: 783f4...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du I "sjefen "?

Anonymkode: 783f4...434

Liker å bestemme er vel et bedre ord kanskje.

Anonymkode: c8036...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sjefen"? "Tar igjen og sier i fra"? Er dette et mor - barn 3 år - forhold?

Høres ikke ut som et voksent likeverdig forhold.

Anonymkode: 745f5...7d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemmer omtrent like mye. Vi har vel heller designerte områder hvor en «automatisk» sjefer mer enn den andre. 

Anonymkode: 2e88a...014

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja vet ikke jeg. Jeg tar alle de praktiske beslutningene men han er likevel den dominante med sin karakter og væremåte. Ofte jeg underkaster meg for å unngå diskusjoner eller humørforandringer og jeg former meg mye etter hans behov og hva han liker i en dame, og tilsidesetter f eks egen fritid med venner og deler av meg selv for å passe mer for han i hans øyne. Man kan kalle det dominant eller destruktivt kanskje. 

Anonymkode: aba63...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere lever i et forhold med en avtalt forskjøvet maktbalanse. Ingenting i veien med det.

Stikkord her er samtykke og avtale.

Dere burde ha klare avtaler på hva hun kan bestemme, og hva ikke, eller et eller annet slags tegn du kan gi på at du ønsker å diskutere ting som ikke fungerer for deg.

Har noen av dere erfaring fra dette fra før, eller i det minste reflektert, grundig, over hva dere egentlig driver med?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Sjefen"? "Tar igjen og sier i fra"? Er dette et mor - barn 3 år - forhold?

Høres ikke ut som et voksent likeverdig forhold.

Anonymkode: 745f5...7d3

Kunne skrevet det litt annerledes da...

Nei, det er ikke et mor barn forhold. På ingen måte men kunne kanskje tolkes slik

Jeg synes det er greit at samboer en den som bestemmer her i huset. Men respekt er noe vi har overnfor hverandre.

Anonymkode: c8036...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker å bestemme er vel et bedre ord kanskje.

Anonymkode: c8036...f06

Man kan jo bestemme på helt forskjellige områder. Den ene bestemmer økonomi og innkjøp og den andre bestemmer hverdag og aktiviteter f eks. 

Best er jo om begge får delta like mye i beslutninger men om den ene er mer dreven på et område enn den andre er det helt ok å lede så lenge det er greit for den andre. 

Anonymkode: aba63...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kunne skrevet det litt annerledes da...

Nei, det er ikke et mor barn forhold. På ingen måte men kunne kanskje tolkes slik

Jeg synes det er greit at samboer en den som bestemmer her i huset. Men respekt er noe vi har overnfor hverandre.

Anonymkode: c8036...f06

Hvorfor er det greit at hun bestemmer? Er du ikke et selvstendig likeverdig individ? Du høres litt umoden ut i hvordan du skriver og beskriver deg selv og forholdet.

Anonymkode: 745f5...7d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i et bdsm-type forhold der det å være dominant - submassiv er en greie så OK, hvis ikke er det å ønske kontrollere en annen person ikke OK.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det greit at hun bestemmer? Er du ikke et selvstendig likeverdig individ? Du høres litt umoden ut i hvordan du skriver og beskriver deg selv og forholdet.

Anonymkode: 745f5...7d3

Joda, jeg er likeverdig likt om min samboer.

Sier ikke at jeg ikke tar beslutninger eller bestemmer på noe. Men hun er den som er sjefen i huset. 😅

Anonymkode: c8036...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot skrev:

Hvis du er i et bdsm-type forhold der det å være dominant - submassiv er en greie så OK, hvis ikke er det å ønske kontrollere en annen person ikke OK.

Dette er noe som vi har blitt enige oss i mellom. :) IkkIkke noe som jeg ikke ønsker.

Anonymkode: c8036...f06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe som vi har blitt enige oss i mellom. :) IkkIkke noe som jeg ikke ønsker.

Anonymkode: c8036...f06

og den dagen du ikke er enig så er han OK og aksepterer det? 
I så fall er det jo en privat sak som funker for dere, og jeg ser ikke helt hva du ønsker med tråden? Å høre fra like forhold kanskje? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er noe som vi har blitt enige oss i mellom. :) IkkIkke noe som jeg ikke ønsker.

Anonymkode: c8036...f06

Husk nå uansett på at samtykke er alfa og omega her, og det er du som sitter på det, og er det ikke tilstede fra din side så er det ikke greit.

Og du må ikke finne deg i hva som helst, bare fordi hun vil eller sier det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit å utveksle erfaringer med likesinnede, virker mest som det er det ts er ute etter.

I så fall vil jeg anbefale Smil Norge, eller Fetlife, hvor det er mulig å både skaffe informasjon og dele erfaringer med likesinnede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, for meg høres dette bare sykelig og fryktelig usunt ut: litt som å være noens barn..

Anonymkode: 836bb...c11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja vet ikke jeg. Jeg tar alle de praktiske beslutningene men han er likevel den dominante med sin karakter og væremåte. Ofte jeg underkaster meg for å unngå diskusjoner eller humørforandringer og jeg former meg mye etter hans behov og hva han liker i en dame, og tilsidesetter f eks egen fritid med venner og deler av meg selv for å passe mer for han i hans øyne. Man kan kalle det dominant eller destruktivt kanskje. 

Anonymkode: aba63...48a

Man kan kalle det å være underdanig og selvutslettende ja. 

Anonymkode: c6980...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja vet ikke jeg. Jeg tar alle de praktiske beslutningene men han er likevel den dominante med sin karakter og væremåte. Ofte jeg underkaster meg for å unngå diskusjoner eller humørforandringer og jeg former meg mye etter hans behov og hva han liker i en dame, og tilsidesetter f eks egen fritid med venner og deler av meg selv for å passe mer for han i hans øyne. Man kan kalle det dominant eller destruktivt kanskje. 

Anonymkode: aba63...48a

Handler vel mer om at du trenger veiledning i hvordan du skal leve ditt liv. På den måten så har han deg jo i sin hule hånd...hva skal du gjøre liksom? slå opp å leve et liv uten at han forteller deg hvordan?  ikke kan du være deg selv heller...ikke plass til dine meninger og synspunkter da han har demonstrert tidligere hva konsekvenser det får hvis du ikke er enig? 

Uff nei ....triste greier spør du meg du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xcase33 skrev:

Handler vel mer om at du trenger veiledning i hvordan du skal leve ditt liv. På den måten så har han deg jo i sin hule hånd...hva skal du gjøre liksom? slå opp å leve et liv uten at han forteller deg hvordan?  ikke kan du være deg selv heller...ikke plass til dine meninger og synspunkter da han har demonstrert tidligere hva konsekvenser det får hvis du ikke er enig? 

Uff nei ....triste greier spør du meg du. 

TS er han på 25 som kaller seg underdanig, dama 41 og "dominant".

Anonymkode: 745f5...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...