Gå til innhold

Mannen ønsker ikke gjenoppta kontakten med sitt søsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dump han. Du er så sykt opptatt av fasaden, alt skal se fint og flott ut, bare du føler deg vel så er alt bra, men å bry deg om hva mannen din føler og stå ved hans side som om dere er en familie - det gir du langt faen i. Det er hans familie som ekskluderer han fra alt, som tvinger han og forsøker å manipulere han for hva? Fordi at han sa i fra at han ble dårlig behandlet. Hans egen mor dolker han i ryggen og gir faen i han - i hans egne barn. Dette er mennesker som du verdsetter høyere enn din mann, mennesker som du elsker høyere enn din mann - fordi? Hvorfor? Du er en forræder, du dolker din mann i ryggen og han fortjener bedre enn deg. Han fortjener en som bryr som om han - ikke en som bryr seg om hvordan fasaden ser ut. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Sylveon skrev:

Dump han. Du er så sykt opptatt av fasaden, alt skal se fint og flott ut, bare du føler deg vel så er alt bra, men å bry deg om hva mannen din føler og stå ved hans side som om dere er en familie - det gir du langt faen i. Det er hans familie som ekskluderer han fra alt, som tvinger han og forsøker å manipulere han for hva? Fordi at han sa i fra at han ble dårlig behandlet. Hans egen mor dolker han i ryggen og gir faen i han - i hans egne barn. Dette er mennesker som du verdsetter høyere enn din mann, mennesker som du elsker høyere enn din mann - fordi? Hvorfor? Du er en forræder, du dolker din mann i ryggen og han fortjener bedre enn deg. Han fortjener en som bryr som om han - ikke en som bryr seg om hvordan fasaden ser ut. 

Hjelpes! Jeg velger å duse dette ned. Vi er ikke helt der lenger, jeg burde nok skrevet det. Jeg trakter ikke etter å se de lenger, men nå er ettervirkningene at jeg sliter med å late som ingenting, som f eks dette med jul.

Anonymkode: 6d38a...2df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hulderen skrev:

Barna dine vil neppe merke at det er en enkelt gave de går glipp av. Det er vel samme gavekaos hos dere som hos de fleste småbarnsfamilier, at man knapt får oversikt over hvem man selv får gaver fra, og holder i hvert fall ikke oversikt over andres.

Dette. Ikke lag ett problem ut av noe som ikke behøver å være ett problem. Hvis ungene reagerer på pakkene,-da kan du si noe for å roe ned dems følelser. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje sant ,men likevel så svikter de jo oss ved å plutselig fly ned dørene hos svoger.. Mye følelser rundt det, men nå er det vel sånn det er..

Det er mange situasjoner som gjør at jeg føler vi er de store stygge, som f eks valgene ved å gå på besøk hos en som har sviktet oss slik, uten at man har en relasjon fra før..

Anonymkode: 6d38a...2df

Så du vil at alle skal kutte kontakten? Enten alle eller ingen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Duff skrev:

Dette. Ikke lag ett problem ut av noe som ikke behøver å være ett problem. Hvis ungene reagerer på pakkene,-da kan du si noe for å roe ned dems følelser. 

Så du vil at alle skal kutte kontakten? Enten alle eller ingen?

Nei nei ,men svigermor har aldri hatt med broren å gjøre før problemet med oss oppsto. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Les siste innleggene... Problemet er at vi må komme i egen feiring, hos søsteren, pga. broren.. Og at vi er de store stygge ulvene. Følelsene kommer opp nå rundt jul pga dette med gaver, og at vi sitter i selskap med de vi vet er sammen med broren, på en måte bak vår rygg. Selv om broren har vært grusom mot mannen min, altså hennes bror, og svigermor sin sønn. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Dette var svar på kommentarer om at bestemoren gråt over manglende kontakt. Jeg ser ikke relelevanse eller problemet med dette. Hele denne situasjonen er det du som gjør problematisk. Fokuser på løsninger og ikke lag ting verre enn det er.

Anonymkode: 2534a...52e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Min mann har ett søsken som har behandlet han dårlig opp igjennom årene. Dette førte til at han for seks år siden valgte og ikke ha mer kontakt med h*n. Det var såpass alvorlig ting som skjedde at det ble koblet inn juridisk bistand (som mannen vant).

Vedkommende er god på å prate for seg og kanskje derfor blitt favoritten i familien. Mannen min er ikke like åpen og flink til å snakke og har også latt seg tråkke på opp igjennom da han har vært den minste. Mannen min og familien vår blir pga deres "uvennskap" ikke invitert til selskap når h*n er der og må komme på egen dag og ikke til ordinære feiringer f eks. 

Nå har jeg ca årlig snakket med mannen og spurt om man ikke kan prøve å få kontakt igjen. Jeg liker ikke at andre i familien sees uten at vi kan delta. Jeg ønsker at barna mine skal kjenne hele familien sin. Jeg liker heller ikke ha uvenner og føler det henger veldig over oss i perioder. 

Jeg er også i en posisjon hvor jeg nå fremover kan møte vedkommende partner i møter etc. da vi jobber innenfor samme felt. Det kan til og med føre til at jeg settes i dårlig lys fordi jeg er ny innenfor denne bransjen og h*n på en måte har en veldig etablert posisjon. Jeg føler veldig på denne uroen. 

Jeg vil pga mange grunner at de gjerne ordner opp og får kontakt igjen, iallefall slik kontakt at vi kan hilse på hverandre under selskap og at det slipper bli ubehagelig om vi møtes tilfeldig på offentlig sted. 

Hva kan jeg gjøre for å få mannen med på mine tanker? Jeg har snakket med den andre parten og de vil veldig gjerne ha kontakt igjen, men mannen blir sint når han hører jeg har kontaktet dem.

 

Anonymkode: 6d38a...2df

La han bestemme selv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tears in heaven skrev:

La han bestemme selv

Ja , Men nå endret jeg egentlig tråden til dette med julegaver ..

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei ,men svigermor har aldri hatt med broren å gjøre før problemet med oss oppsto. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Er hun ikke mor til broren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje sant ,men likevel så svikter de jo oss ved å plutselig fly ned dørene hos svoger.. Mye følelser rundt det, men nå er det vel sånn det er..

Det er mange situasjoner som gjør at jeg føler vi er de store stygge, som f eks valgene ved å gå på besøk hos en som har sviktet oss slik, uten at man har en relasjon fra før..

Anonymkode: 6d38a...2df

Men kan det være at din manns bror er veldig manipulerende? Så de føler de står i midten og synes det er vanskelig å ta side? Jeg har vært i midten av mange familiekonflikter og vennekonflikter, og det er ikke alltid lett å vite hvem man skal tro på, spesielt om enkelte er veldig overbevisende og manipulerende. Og da tar man letteste vei og prøver å holde seg nøytralt. Det er ikke lett å være den som må ta side! Bare mine tanker. Hev dere over situasjonen, ikke snakk om denne broren men kos dere heller i juleselskapet. 

Anonymkode: 6903c...21c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kar kuttet kontakten med sin far etter å ha prøvd gjentatte ganger å ha et godt forhold til han. Det er ikke noe jeg går å sier men jeg er utrolig glad for det.. han er voldelig, manipulerende og rett og slett grusom. Har et stort stort sinneproblem.

Jeg støtter min mann 100% i denne saken, og ønsker ikke at han skal ha noen som helst innflytelse på våre barn. 

Jeg skjønner godt at du ønsker at de kan ha et forhold, det ønsker jeg og, men det går bare ikke... jeg velger likevel å være en bedre person og sende ut invitasjoner, selv om de ikke kommer så skal det iværtfall ikke stå på oss! Selv om jeg ikke blir hilst på, hilser jeg alltid! 

Når det gjelder familiesammenkomster bør det kanskje være en ide med annen hver gang? Ta det opp med dem! 

Anonymkode: d8ba5...b63

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Duff skrev:

Er hun ikke mor til broren? 

Nei hun er ikke det...

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kan det være at din manns bror er veldig manipulerende? Så de føler de står i midten og synes det er vanskelig å ta side? Jeg har vært i midten av mange familiekonflikter og vennekonflikter, og det er ikke alltid lett å vite hvem man skal tro på, spesielt om enkelte er veldig overbevisende og manipulerende. Og da tar man letteste vei og prøver å holde seg nøytralt. Det er ikke lett å være den som må ta side! Bare mine tanker. Hev dere over situasjonen, ikke snakk om denne broren men kos dere heller i juleselskapet. 

Anonymkode: 6903c...21c

Det kan nok tenkes det, også at jeg er en som har sagt hva jeg mener om ting, noe som kanskje ikke har vært vant for dem. Man skal jo ikke komme inn i en familie, og men noe. Jeg forstår jo det kan føles uvant, men det har vært nødvendig. Jeg regner med de innerst inne forstår at min mann er en voksen mann som tar avgjørelser selv, og at jeg ikke kan få skylden for dette.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min kar kuttet kontakten med sin far etter å ha prøvd gjentatte ganger å ha et godt forhold til han. Det er ikke noe jeg går å sier men jeg er utrolig glad for det.. han er voldelig, manipulerende og rett og slett grusom. Har et stort stort sinneproblem.

Jeg støtter min mann 100% i denne saken, og ønsker ikke at han skal ha noen som helst innflytelse på våre barn. 

Jeg skjønner godt at du ønsker at de kan ha et forhold, det ønsker jeg og, men det går bare ikke... jeg velger likevel å være en bedre person og sende ut invitasjoner, selv om de ikke kommer så skal det iværtfall ikke stå på oss! Selv om jeg ikke blir hilst på, hilser jeg alltid! 

Når det gjelder familiesammenkomster bør det kanskje være en ide med annen hver gang? Ta det opp med dem! 

Anonymkode: d8ba5...b63

Trist lesning..

Annenhver gang går ikke. Da setter broren seg på bakbeina å sier f eks " det er barna vi er i selskap hos oss som betyr noe for oss , så bare gå dere , så sier jeg vi kommer alene en annen dag " . På en måte gjør oss til den store stygge. Vi ønsker jo ikke at noen skal komme alene, og søsteren ønsker jo at de skal være dem som kommer i hoved-selskaper. På en annen side så er det jo sant, at vi er jo der for barnet , eller den voksne for den sagt skyld som har bursdag. Likevel er det jo den følelsen av ett samhold med familie, og det å se alle samlet, at det er koselig og det kan forbinder med selskap. Muligheten det gir for å treffe alle, og snakke samlet.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok tenkes det, også at jeg er en som har sagt hva jeg mener om ting, noe som kanskje ikke har vært vant for dem. Man skal jo ikke komme inn i en familie, og men noe. Jeg forstår jo det kan føles uvant, men det har vært nødvendig. Jeg regner med de innerst inne forstår at min mann er en voksen mann som tar avgjørelser selv, og at jeg ikke kan få skylden for dette.

Anonymkode: 6d38a...2df

Du skriver at din mann er voksen og bestemmer selv. Hvorfor går du da bak ryggen hans og i tillegg manipulerer både han og familien hans

Anonymkode: 1f1c0...e4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist lesning..

Annenhver gang går ikke. Da setter broren seg på bakbeina å sier f eks " det er barna vi er i selskap hos oss som betyr noe for oss , så bare gå dere , så sier jeg vi kommer alene en annen dag " . På en måte gjør oss til den store stygge. Vi ønsker jo ikke at noen skal komme alene, og søsteren ønsker jo at de skal være dem som kommer i hoved-selskaper. På en annen side så er det jo sant, at vi er jo der for barnet , eller den voksne for den sagt skyld som har bursdag. Likevel er det jo den følelsen av ett samhold med familie, og det å se alle samlet, at det er koselig og det kan forbinder med selskap. Muligheten det gir for å treffe alle, og snakke samlet.

Anonymkode: 6d38a...2df

Her er det rett og slett familien som velger feil. Man kan ikke bare invitere noen, enten alle eller ingen. Dere må komme til enighet om en løsning som kan fungere for alle. Hva om brødrene er hjemme? Det er jo de som krangler. Så får dere dra på selskap. 

Anonymkode: d8ba5...b63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det rett og slett familien som velger feil. Man kan ikke bare invitere noen, enten alle eller ingen. Dere må komme til enighet om en løsning som kan fungere for alle. Hva om brødrene er hjemme? Det er jo de som krangler. Så får dere dra på selskap. 

Anonymkode: d8ba5...b63

Det er lite interessant for dem. Det virker som det er mannen de ønsker, Ikke meg og barna.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at din mann er voksen og bestemmer selv. Hvorfor går du da bak ryggen hans og i tillegg manipulerer både han og familien hans

Anonymkode: 1f1c0...e4f

Jeg er ganske så ydmyk ovenfor dem.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nå fått rede på at det er flere selskaper vi ikke er deltagende på

 Hos de andre medlemmene av familien. Synes det er så trist og slemt. Hvorfor griper ikke svigermor inn å stopper det?

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nå fått rede på at det er flere selskaper vi ikke er deltagende på

 Hos de andre medlemmene av familien. Synes det er så trist og slemt. Hvorfor griper ikke svigermor inn å stopper det?

Anonymkode: 6d38a...2df

Herregud. klarer du fortsatt ikke skjønne det`?

Anonymkode: 5c6cf...5dd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...