Gå til innhold

Mannen ønsker ikke gjenoppta kontakten med sitt søsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine søsken vet hvorfor. Den ene holder ikke selskap (har ikke barn som skal feires og bor i utlandet) og den andre bor på en annen kant av landet men kommer alltid en tur innom når den er her på ferie. Jeg har grei kontakt med tanter og onkler, fettere og kusiner. Generelt er det lite sammenkomster da det kun er meg som har barn. 

Anonymkode: 5e434...a50

Ja da er det lettere.. Her bor alle her og vi får med oss når de er sammen uten at vi får komme. Folk snakker jo om ting som har skjedd ,så vi merker det. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Nå er det snart jul ,og følelsene tar overhånd. Vi skal feire med mannens søster og barna, samt svigermor. Selv om ting er anspent , eller det har riktignok vært mer anspent enn nå, så føles det litt vanskelig. Det føles vanskelig fordi barna deres kommer til å få gaver av den andre søskenet til mannen , men våre barn får jo ikke (siden vi ikke har kontakt). Føles litt sårt at det er slik det er , og at det er ett skille. Når jeg føler vi ikke fortjener det.. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen vil si noen ord igjen, så er dere velkommen til dette. 

Jeg tenker at de andre involverte tenker dette sikkert er helt normalt, men for meg er det veldig følelsesladet. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jammen respektere mannen din her, og slutte med å være urettferdig og illojal av pur egoisme! Du skal ikke kontakte den andre uten at mannen din vet det, og du skal slutte å tenke kun på deg selv pga jobb. Det har tydeligvis alvorlige ting som har skjedd, og om mannen din vil gjenoppta kontakt får det bli hvis han selv ønsker noen gang. At du kontakter broren og ikke omvendt sier jo sitt. Hadde broren selv tatt kontakt, lagt seg flat og bedt om tilgivelse, så hadde han iallefall vist at han var blitt en bedre person, men nei, det gjør han ikke

Vær en støtte for din mann og slutt å vær så egoistisk og lite forståelsesfull.

Anonymkode: e83d2...b83

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må jammen respektere mannen din her, og slutte med å være urettferdig og illojal av pur egoisme! Du skal ikke kontakte den andre uten at mannen din vet det, og du skal slutte å tenke kun på deg selv pga jobb. Det har tydeligvis alvorlige ting som har skjedd, og om mannen din vil gjenoppta kontakt får det bli hvis han selv ønsker noen gang. At du kontakter broren og ikke omvendt sier jo sitt. Hadde broren selv tatt kontakt, lagt seg flat og bedt om tilgivelse, så hadde han iallefall vist at han var blitt en bedre person, men nei, det gjør han ikke

Vær en støtte for din mann og slutt å vær så egoistisk og lite forståelsesfull.

Anonymkode: e83d2...b83

Oi,her misforstår du. Les innlegget er du grei. Trodde du vi skulle feire med søskenet som vi ikke har sett på mange år ...? Nei nei. Er svigermor og den søskenen som ekskluderer oss fra sine selskap vi skal feire med. Er vel fint at vi kan feire med dem hos svigermor . 

Anonymkode: 6d38a...2df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2018 at 7:35 PM, AnonymBruker said:

Det skrev jeg ingenting om... Vi har selvsagt kontakt med svigermor, denne bestemoren jeg nevnte er mannens bestemor. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Det samme gjelder vel uansett? Hvorfor kan dere ikke besøke henne.?

Anonymkode: 2534a...52e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Oi,her misforstår du. Les innlegget er du grei. Trodde du vi skulle feire med søskenet som vi ikke har sett på mange år ...? Nei nei. Er svigermor og den søskenen som ekskluderer oss fra sine selskap vi skal feire med. Er vel fint at vi kan feire med dem hos svigermor . 

Anonymkode: 6d38a...2df

Hæ? Svaret ditt hang ikke på grep med den du svarte til.

Anonymkode: 2534a...52e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi,her misforstår du. Les innlegget er du grei. Trodde du vi skulle feire med søskenet som vi ikke har sett på mange år ...? Nei nei. Er svigermor og den søskenen som ekskluderer oss fra sine selskap vi skal feire med. Er vel fint at vi kan feire med dem hos svigermor . 

Anonymkode: 6d38a...2df

Du skrev at du har snakket med den andre parten og de vil ha kontakt igjen? Dere har jo kontakt, men på andre dag er enn når broren er der. Så hva mener du egentlig? 

Anonymkode: e83d2...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjelder vel uansett? Hvorfor kan dere ikke besøke henne.?

Anonymkode: 2534a...52e

Vi besøker henne og.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev at du har snakket med den andre parten og de vil ha kontakt igjen? Dere har jo kontakt, men på andre dag er enn når broren er der. Så hva mener du egentlig? 

Anonymkode: e83d2...b83

At DE har kontakt, hans søster og bror,men broren og broren (min mann) her ikke kontakt. Det jeg skrev om når jeg åpnet tråden igjen, er følelsene rundt jul nå. Vi skal feire med søsteren hos svigermor,men blir sårt at de åpner gaver fra broren,når våre barn ikke får gaver fra dem. De kjenner jo ikke de , men jeg har følelser rundt det..

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter du og mannen din seg ned med barna og forklarer hvorfor det er slik. At pappas bror ikke har oppført seg greit og at det er veldig synd men sånn er det nå. Barn forstår og godtar så lenge dere forklarer. Mye bedre det enn at ungene dine skal lure på hvorfor de ikke får gaver på julaften og at det dysses ned.. 

Anonymkode: 6903c...21c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At DE har kontakt, hans søster og bror,men broren og broren (min mann) her ikke kontakt. Det jeg skrev om når jeg åpnet tråden igjen, er følelsene rundt jul nå. Vi skal feire med søsteren hos svigermor,men blir sårt at de åpner gaver fra broren,når våre barn ikke får gaver fra dem. De kjenner jo ikke de , men jeg har følelser rundt det..

Anonymkode: 6d38a...2df

Det går an å snakke med søsteren og forklare, og kan skje de kan åpne de gavene senere når ikke alle er samlet? Men det er vanskelig å be om det, så søsteren må tenke ut det selv. Ellers må dere forklare barna ting som det er. De får jo andre gaver også, så det er ikke sikkert at de tar det så tungt heller. 

Anonymkode: e83d2...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna dine vil neppe merke at det er en enkelt gave de går glipp av. Det er vel samme gavekaos hos dere som hos de fleste småbarnsfamilier, at man knapt får oversikt over hvem man selv får gaver fra, og holder i hvert fall ikke oversikt over andres.

Endret av Hulderen
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi besøker henne og.

Anonymkode: 6d38a...2df

Så hva er problemet?

Anonymkode: 2534a...52e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

At DE har kontakt, hans søster og bror,men broren og broren (min mann) her ikke kontakt. Det jeg skrev om når jeg åpnet tråden igjen, er følelsene rundt jul nå. Vi skal feire med søsteren hos svigermor,men blir sårt at de åpner gaver fra broren,når våre barn ikke får gaver fra dem. De kjenner jo ikke de , men jeg har følelser rundt det..

Anonymkode: 6d38a...2df

Slik er det bare. Det blir ikke et problem om ikke du lager det til et problem. Jeg har vokst opp med en far som brøyt kontakt med 2 søsken. Håper virkelig ikke mamma stresset så mye som du gjør. Barn er veldig tilpasningsdyktig.

Anonymkode: 2534a...52e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dump han.

Anonymkode: 1c251...0be

Hjelpes! Vi har vært gift i mange år. Typisk KG

Anonymkode: 6d38a...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er problemet?

Anonymkode: 2534a...52e

Les siste innleggene... Problemet er at vi må komme i egen feiring, hos søsteren, pga. broren.. Og at vi er de store stygge ulvene. Følelsene kommer opp nå rundt jul pga dette med gaver, og at vi sitter i selskap med de vi vet er sammen med broren, på en måte bak vår rygg. Selv om broren har vært grusom mot mannen min, altså hennes bror, og svigermor sin sønn. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les siste innleggene... Problemet er at vi må komme i egen feiring, hos søsteren, pga. broren.. Og at vi er de store stygge ulvene. Følelsene kommer opp nå rundt jul pga dette med gaver, og at vi sitter i selskap med de vi vet er sammen med broren, på en måte bak vår rygg. Selv om broren har vært grusom mot mannen min, altså hennes bror, og svigermor sin sønn. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Dere blir ikke sett på som de store stygge ulvene. For da hadde dere ikke blitt invitert hjem til søsteren. Søsteren prøver å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon, ved å invitere dere hver for seg. Du må slutte å ha så lave tanker om din svigerinne og svgermor. Støtt din mann, og slutt å være så opphengt i din svoger! Din mann har brutt med sin bror, slik er det bare. Du må godta det og komme deg videre! Det er jo bare du som gjør det til et problem.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hulderen skrev:

Dere blir ikke sett på som de store stygge ulvene. For da hadde dere ikke blitt invitert hjem til søsteren. Søsteren prøver å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon, ved å invitere dere hver for seg. Du må slutte å ha så lave tanker om din svigerinne og svgermor. Støtt din mann, og slutt å være så opphengt i din svoger! Din mann har brutt med sin bror, slik er det bare. Du må godta det og komme deg videre! Det er jo bare du som gjør det til et problem.

Det er kanskje sant ,men likevel så svikter de jo oss ved å plutselig fly ned dørene hos svoger.. Mye følelser rundt det, men nå er det vel sånn det er..

Det er mange situasjoner som gjør at jeg føler vi er de store stygge, som f eks valgene ved å gå på besøk hos en som har sviktet oss slik, uten at man har en relasjon fra før..

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...