Gå til innhold

Mannen ønsker ikke gjenoppta kontakten med sitt søsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Morten1 skrev:

Det står respekt av det mannen din har gjort, om det er slik at familien favoriserer den ene part kun fordi den er god til å snakke for seg så vil jeg si de er ganske blinde. Vet resten av familien at mannen din er blitt dårlig behandlet av sin søsken? Vet de at det har vært advokat inni bildet og at mannen din hadde "rett" ? 

Vet ikke.. De sier de ikke vil blandes inn. Kona sier blandt annet at arbeidsrett er veldig strengt. Ja ?

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke.. De sier de ikke vil blandes inn. Kona sier blandt annet at arbeidsrett er veldig strengt. Ja ?

Anonymkode: 6d38a...2df

Så dine svigerforeldre vil ikke ta noe standpunkt, vil ikke få søskenet til mannen din til å legge seg flat og innrømme sine feil? Isåfall vil jeg si at det er svigers som har feilet i livet, oppdratt en drittunge som har plaget lillebror... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Vi har det veldig bra så jeg tviler på det skjer. Vi snakker ikke ofte om dette. Jeg forstår likevel at dette ikke er helt bra av meg og gjøre , men jeg savner å delta på ting med hans del av familien. Jeg blir også nervøs mtp det og måtte møte de i en begravelse i fremtiden eller bare på butikken. Blir fryktelig ubehagelig om vi møter de med våre barn. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Jobb med din egen nervøsitet, lær deg å sette grenser og det å takle at ikke alle mennesker her i livet er behagelige å møte på. 

På 15.7.2018 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Nei det synes jeg ikke. Det er ingenting jeg forsvarer. Jeg er bare sliten av å føle de tråkket på oss. Vi ber og ber og alle kommer til oss (ikke denne vedkommende da vel og merke). Jeg føler meg tråkket på når jeg disker opp for dem. Likevel ønsker jeg det for barna våre. På en måte er det bedre for meg å bli bedt ,enn å vite at det er på falske premisser om de gjør det...

Anonymkode: 6d38a...2df

Ikke be dem, ha selvrespekt (og det lærer barna deres selvrespekt senere) ved å slutte å diske opp for og be mennesker som gir deg/dere denne følelsen. Utover dette, igjen jobb med å bygge ryggrad til å møte på mennesker som ikke er bare behagelige som selskap. 

På 15.7.2018 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Ja han blir sint når jeg sier jeg har sendt melding til vedkommende. 

Vi skulle ha ett selskap i familien for noen år tilbake, vi ble invitert, hadde handlet antrekk og fikk kort tid før arrangementet beskjed om at min mann måtte kontakte sitt søsken for å få komme. Fordi det ikke var ønskelig med anspentheter under koselig sammenkomst. Mannen nektet og vi fikk tilbud om å komme på restemat. Noe mannen også ble sur for fordi han følte seg dårlig som kun var god nok for restene. Dette dras opp nå når jeg tar kontakt og spør om mulighetene til forsoning. "At mannen hadde tilbudet". 

Jeg innser dette er galskap , men jeg ønsker likevel ikke uvennskap. Man blir jo sliten av det. Også fordi vi føler oss som de som er valgt bort. Det gjør noe med ett menneske..

Anonymkode: 6d38a...2df

Selvsagt er det ubehagelig å kjenne på uvennskap, men dette handler om å stå opp for seg selv og støtte sin partner. Det er slitsomt, hvis man lar det være det. Les første svar.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er og blir avansert , tror jeg... 

Jeg ønsker ikke ha uvenner , jeg vil gjerne at hun ser babyen vår. Og at vi kan ha en grei tone.. Jeg møtte hennes barn her tilfeldig i forbifarten en dag. Jeg hilste og snakket, de tenkte sikkert at jeg ikke kom til å gjøre det , men jeg stoppet. Jeg ba de også hilse hjem.. 

Jeg er og usikker på om hans kone har gått å snakket om meg i jobb sammenheng. Jeg har på følelse at hun ikke liker meg overhode. Jeg tror familien tenker at det er min feil at han mistet jobben, og at de ikke skjønner at det er strenge juridiske regler på sånt. Jeg får skylden, men er jeg som prøver. Jeg strekker ut hånden .

Anonymkode: 6d38a...2df

Du har strekt ut hånden men samtidig gitt signalet om at du ikke støtter din mann 100%. Det holder ikke å tro eller føle, med mindre du VET. Igjen, jobb med å ha selvrespekt oppi dette. Ikke la andre tråkke på deg/din mann, selvsagt ønsker du for din familie et fint forhold til begge familiesidene, men det er ikke alle kjernefamilier som er sånn. Vondt, sårt, skaper savn...Men er mulig å leve videre. Rett fokuset mot din familie fremover. 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler det omhandler meg og da , og mitt liv med våre barn.. Også det at de setter ut rykter om at det er meg det bunner i.

Anonymkode: 6d38a...2df

Det sier mer om ryktespredere enn dere, DU og DERE vet sannheten, og kan heve blikket og gå med ryggen rak. Ikke la dem få makt over livet, hverken i hverdagen eller et par ganger årlig. 

Anonymkode: fbd80...b39

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb med din egen nervøsitet, lær deg å sette grenser og det å takle at ikke alle mennesker her i livet er behagelige å møte på. 

Ikke be dem, ha selvrespekt (og det lærer barna deres selvrespekt senere) ved å slutte å diske opp for og be mennesker som gir deg/dere denne følelsen. Utover dette, igjen jobb med å bygge ryggrad til å møte på mennesker som ikke er bare behagelige som selskap. 

Selvsagt er det ubehagelig å kjenne på uvennskap, men dette handler om å stå opp for seg selv og støtte sin partner. Det er slitsomt, hvis man lar det være det. Les første svar.

Du har strekt ut hånden men samtidig gitt signalet om at du ikke støtter din mann 100%. Det holder ikke å tro eller føle, med mindre du VET. Igjen, jobb med å ha selvrespekt oppi dette. Ikke la andre tråkke på deg/din mann, selvsagt ønsker du for din familie et fint forhold til begge familiesidene, men det er ikke alle kjernefamilier som er sånn. Vondt, sårt, skaper savn...Men er mulig å leve videre. Rett fokuset mot din familie fremover. 

Det sier mer om ryktespredere enn dere, DU og DERE vet sannheten, og kan heve blikket og gå med ryggen rak. Ikke la dem få makt over livet, hverken i hverdagen eller et par ganger årlig. 

Anonymkode: fbd80...b39

Tusen takk ❤

Det er den andre søsken vi ber...

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Morten1 skrev:

Så dine svigerforeldre vil ikke ta noe standpunkt, vil ikke få søskenet til mannen din til å legge seg flat og innrømme sine feil? Isåfall vil jeg si at det er svigers som har feilet i livet, oppdratt en drittunge som har plaget lillebror... 

Det er svigermor, svigerfar er død. De har ikke samme mor , men svigermor har fått mer kontakt med han siste årene.. Hun er i selskaper der til hans barn. Jeg tror ikke hun ser at det er litt galt ovenfor oss , det kan godt hende min svoger bruker henne som på en måte for å vise oss at han har makten?

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg leste utifra HI var TS' behov for å ordne opp i fasaden. Man støtter sin partner i uenigheter innad en storfamilie. Jeg ville aldri gått på tvers av det mannen min hadde ment om noen i hans familie. Hva vi hadde snakket om oss to i mellom er én ting, men ville aldri gjort dette utad. Mannen din skal støttes TS, ikke presses. Jeg forstår at det er sårt med barna, men er går respekt for din mann først. Den dagen din mann selv tar opp kontakt igjen, da vil saken stille seg annerledes. Dessuten er ikke de som støtter din manns søsken noe særlig heller, spesielt ikke når juridisk assistanse måtte på bordet for å ordne opp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristina S.
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er svigermor, svigerfar er død. De har ikke samme mor , men svigermor har fått mer kontakt med han siste årene.. Hun er i selskaper der til hans barn. Jeg tror ikke hun ser at det er litt galt ovenfor oss , det kan godt hende min svoger bruker henne som på en måte for å vise oss at han har makten?

Anonymkode: 6d38a...2df

Dette blir bare verre og verre. Så stemoren til denne manipulerende halvbroren tar parti/jatter med stesønnen sin fremfor sin biologiske sønn? Altså: etter konflikten mellom sin bio-sønn og stesønn, så har hun fått mer kontakt med stesønnen. Wtf.

Veldig trist at du ikke står fullt og helt ved din manns side. Stakkars denne mannen. Han blir sviktet av alle. Ser du ikke at denne halvbroren er ekstremt manipulerende? Han virker nesten farlig. Vil du virkelig at barna dine skal involveres med en slik onkel?

Hvis du føler at folk tenker stygt om deg når dere treffes, skal du bare si rett ut: Hva er det du tror om meg, egentlig? Jeg håper du er klar over at verken min mann eller jeg har gjort noe galt. Og stå på det. Ikke bry deg om å virke teit eller ta feil.

Konsentrer deg om kontakten med din side av familien, flytt nærmere dem om nødvendig. Forklar alt dette til dine foreldre, be om deres støtte, og la din mann føle seg ivaretatt av din familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brutt kontakten med begge mine foreldre. Årsaken skal jeg ikke gå inn på men jeg er sjeleglad for at min mann støtter meg. Han synes det er trist at det er slik men han forstår godt hvorfor og støtter meg 100%. Han er aldri ufin mot dem men om han skulle veksle noen ord med dem er det meg han støtter. Uten den støtten kunne vi ikke hatt ett godt liv meg og han. Hele situasjonen er rar for han, han har hatt en helt annen oppvekst enn meg og sier at ham bare må slutte å tro at jeg har hatt det like godt som han i barndommen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an at du fortsatt ikke er over dette. Skill deg, så innser du fort at de ikke er interessert i deg eller barna, de vil bare ha kontakt med han. Du og barna er ikke interesant for fem flate øre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Høsta skrev:

Det går ikke an at du fortsatt ikke er over dette. Skill deg, så innser du fort at de ikke er interessert i deg eller barna, de vil bare ha kontakt med han. Du og barna er ikke interesant for fem flate øre.

Jeg er klar over dette , og er godt du er ærlig å sier det. Jeg er naiv..

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om dette er en litt velstående bror med mye makt. Er det slik at du TS beundrer han og vil være i det gode selskap? Eller er du redd han?  jeg synes det er viktig å støtte sin mann 100% når det gjelder slike ting. Å gå i selskap og late som om alt er greit kan gjøre stor skade på din manns mentale helse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Duff skrev:

Jeg har brutt kontakten med begge mine foreldre. Årsaken skal jeg ikke gå inn på men jeg er sjeleglad for at min mann støtter meg. Han synes det er trist at det er slik men han forstår godt hvorfor og støtter meg 100%. Han er aldri ufin mot dem men om han skulle veksle noen ord med dem er det meg han støtter. Uten den støtten kunne vi ikke hatt ett godt liv meg og han. Hele situasjonen er rar for han, han har hatt en helt annen oppvekst enn meg og sier at ham bare må slutte å tro at jeg har hatt det like godt som han i barndommen. 

Da vet du sikkert at det er vanskelig.. Har du også perioder hvor du tenker du angrer..?

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minitroll skrev:

Det virker som om dette er en litt velstående bror med mye makt. Er det slik at du TS beundrer han og vil være i det gode selskap? Eller er du redd han?  jeg synes det er viktig å støtte sin mann 100% når det gjelder slike ting. Å gå i selskap og late som om alt er greit kan gjøre stor skade på din manns mentale helse. 

Nei,handler ingenting om velståenhet, men tenker kanskje jeg er mer redd han ja? Jeg ønsker at ting skal være i orden..

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Kristina Schwartz skrev:

Dette blir bare verre og verre. Så stemoren til denne manipulerende halvbroren tar parti/jatter med stesønnen sin fremfor sin biologiske sønn? Altså: etter konflikten mellom sin bio-sønn og stesønn, så har hun fått mer kontakt med stesønnen. Wtf.

Veldig trist at du ikke står fullt og helt ved din manns side. Stakkars denne mannen. Han blir sviktet av alle. Ser du ikke at denne halvbroren er ekstremt manipulerende? Han virker nesten farlig. Vil du virkelig at barna dine skal involveres med en slik onkel?

Hvis du føler at folk tenker stygt om deg når dere treffes, skal du bare si rett ut: Hva er det du tror om meg, egentlig? Jeg håper du er klar over at verken min mann eller jeg har gjort noe galt. Og stå på det. Ikke bry deg om å virke teit eller ta feil.

Konsentrer deg om kontakten med din side av familien, flytt nærmere dem om nødvendig. Forklar alt dette til dine foreldre, be om deres støtte, og la din mann føle seg ivaretatt av din familie. 

Mine foreldre er desverre døde , men har mye annen familie heldigvis.. Og mange gode venner. 

Jeg vet ikke hvorfor hun føler for å gå i selskaper til dem, altså hans barn. Kanskje hun føler seg alene fordi hun har vært skilt mange år ? Og kanskje hun føler at det er blandt disse hun føler seg inkludert? Mtp. at det andre barnet hennes er der , og ingen har uvennskap til disse stødige menneskene?

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over dette , og er godt du er ærlig å sier det. Jeg er naiv..

Anonymkode: 6d38a...2df

Dette dreier seg ikke om naivitet, det dreier seg om manglende ryggrad. Å sleike folk som har gjort din mann meget vondt, oppetter ryggen, viser mangel på integritet.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er desverre døde , men har mye annen familie heldigvis.. Og mange gode venner. 

Jeg vet ikke hvorfor hun føler for å gå i selskaper til dem, altså hans barn. Kanskje hun føler seg alene fordi hun har vært skilt mange år ? Og kanskje hun føler at det er blandt disse hun føler seg inkludert? Mtp. at det andre barnet hennes er der , og ingen har uvennskap til disse stødige menneskene?

Anonymkode: 6d38a...2df

Hva har det med saken å gjøre?

Ingenting,

Det er oppførselen hennes som betyr noe.

Anonymkode: 9f35b...635

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On ‎7‎/‎15‎/‎2018 at 5:05 PM, AnonymBruker said:

Min mann har ett søsken som har behandlet han dårlig opp igjennom årene. Dette førte til at han for seks år siden valgte og ikke ha mer kontakt med h*n. Det var såpass alvorlig ting som skjedde at det ble koblet inn juridisk bistand (som mannen vant).

Vedkommende er god på å prate for seg og kanskje derfor blitt favoritten i familien. Mannen min er ikke like åpen og flink til å snakke og har også latt seg tråkke på opp igjennom da han har vært den minste. Mannen min og familien vår blir pga deres "uvennskap" ikke invitert til selskap når h*n er der og må komme på egen dag og ikke til ordinære feiringer f eks. 

Nå har jeg ca årlig snakket med mannen og spurt om man ikke kan prøve å få kontakt igjen. Jeg liker ikke at andre i familien sees uten at vi kan delta. Jeg ønsker at barna mine skal kjenne hele familien sin. Jeg liker heller ikke ha uvenner og føler det henger veldig over oss i perioder. 

Jeg er også i en posisjon hvor jeg nå fremover kan møte vedkommende partner i møter etc. da vi jobber innenfor samme felt. Det kan til og med føre til at jeg settes i dårlig lys fordi jeg er ny innenfor denne bransjen og h*n på en måte har en veldig etablert posisjon. Jeg føler veldig på denne uroen. 

Jeg vil pga mange grunner at de gjerne ordner opp og får kontakt igjen, iallefall slik kontakt at vi kan hilse på hverandre under selskap og at det slipper bli ubehagelig om vi møtes tilfeldig på offentlig sted. 

Hva kan jeg gjøre for å få mannen med på mine tanker? Jeg har snakket med den andre parten og de vil veldig gjerne ha kontakt igjen, men mannen blir sint når han hører jeg har kontaktet dem.

 

Anonymkode: 6d38a...2df

Forstår ikke problemet så lenge de vet at du er villig til å ha kontakt. På jobben forholder du deg profesjonelt. Det samme tror jeg den andre vil gjøre. 

Seks år uten kontakt sier litt. Din mann har kanskje grunn til å holde avstand. Hva om de får kontakt og det dukker opp en ny krangel, det vil ikke være bedre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da vet du sikkert at det er vanskelig.. Har du også perioder hvor du tenker du angrer..?

Anonymkode: 6d38a...2df

Nei. Angrer ikke. Jeg har det mye bedre nå. Jeg slipper å grue meg syk til alle bursdager og jul. 

Anonymkode: 5e434...a50

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Angrer ikke. Jeg har det mye bedre nå. Jeg slipper å grue meg syk til alle bursdager og jul. 

Anonymkode: 5e434...a50

Men ser du de ikke i andres selskaper...? Eller er du og ekskludert derfra?

Anonymkode: 6d38a...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men ser du de ikke i andres selskaper...? Eller er du og ekskludert derfra?

Anonymkode: 6d38a...2df

Mine søsken vet hvorfor. Den ene holder ikke selskap (har ikke barn som skal feires og bor i utlandet) og den andre bor på en annen kant av landet men kommer alltid en tur innom når den er her på ferie. Jeg har grei kontakt med tanter og onkler, fettere og kusiner. Generelt er det lite sammenkomster da det kun er meg som har barn. 

Anonymkode: 5e434...a50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...