Gå til innhold

Mannen ønsker ikke gjenoppta kontakten med sitt søsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og dette er nok hans måte å sbekytte barna på, ikke bare broren-men for hele den forferdelig familien hans.

 

Jeg kjenner meg faktisk godt igjen, da jeg hadde en konflikt med han min som gjorde at jeg kuttet han ut, han oppfører seg fortsatt dårlig på fselskap og jeg har måttet gå midt i selskapet, og hele familien har da og alltid før tatt han side. selvom noen av de mener han oppfører seg dårlig. og andre har bare tatt han sin side uten å egentlig vite hvorfor.

Først var det det barna som såret meg dypt både fra både bror med barn og barn og foreldre våre.

Også er det oppførsel i det senere tid om det samme, men om en HUND. Det handler selvsagt ikke bare om hunden, men når de er sånn om BARE en hund hvordan blir de om de en gang skulle ha barn?

 

Anonymkode: 9f35b...635

ikke bare broren, men også han selv.

 

Anonymkode: 9f35b...635

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en bestemor også inni bildet som griner fordi vi ikke har kontakt. Og som kan dø når som helst..

Anonymkode: 6d38a...2df

Det er allikevel ikke din sak. Du får respektere at din mann ikke ønsker kontakt

Anonymkode: 1f1c0...e4f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en bestemor også inni bildet som griner fordi vi ikke har kontakt. Og som kan dø når som helst..

Anonymkode: 6d38a...2df

Så dere kan ikke besøke eller ha besøk av denne bestemoren? Aldri? 

Jeg forsto det som om dere var utestengt ved endel familieselskaper/sammenkomster. Har ikke lest at dere aldri kan reise på besøk til eller invitere bestemor hjem til dere. 

Anonymkode: 4a032...aaa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette er nok hans måte å sbekytte barna på, ikke bare broren-men for hele den forferdelig familien hans.

 

Jeg kjenner meg faktisk godt igjen, da jeg hadde en konflikt med broren min som gjorde at jeg kuttet han ut, han oppfører seg fortsatt dårlig på fselskap og jeg har måttet gå midt i selskapet, og hele familien har da og alltid før tatt han side. selvom noen av de mener han oppfører seg dårlig. og andre har bare tatt han sin side uten å egentlig vite hvorfor.

Først var det det barna som såret meg dypt både fra både bror med barn og barn og foreldre våre.

Også er det oppførsel i det senere tid om det samme, men om en HUND. Det handler selvsagt ikke bare om hunden, men når de er sånn om BARE en hund hvordan blir de om de en gang skulle ha barn?

 

Anonymkode: 9f35b...635

🙄🤔

Anonymkode: 6d38a...2df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer fremdeles ikke legge det bak meg. 

Er det rart å be kona på besøk ??

Anonymkode: 6d38a...2df

Hvorfor vil du be henne på besøk? Merkelig idé. 

La halvbrødrene ordne opp - eller ikke ordne opp - seg i mellom. Ikke bland deg inn. 

Anonymkode: 4a032...aaa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke bare broren, men også han selv.

 

Anonymkode: 9f35b...635

Broren beskytter han selvsagt ikke...

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere kan ikke besøke eller ha besøk av denne bestemoren? Aldri? 

Jeg forsto det som om dere var utestengt ved endel familieselskaper/sammenkomster. Har ikke lest at dere aldri kan reise på besøk til eller invitere bestemor hjem til dere. 

Anonymkode: 4a032...aaa

Det skrev jeg ingenting om... Vi har selvsagt kontakt med svigermor, denne bestemoren jeg nevnte er mannens bestemor. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du be henne på besøk? Merkelig idé. 

La halvbrødrene ordne opp - eller ikke ordne opp - seg i mellom. Ikke bland deg inn. 

Anonymkode: 4a032...aaa

Dette er og blir avansert , tror jeg... 

Jeg ønsker ikke ha uvenner , jeg vil gjerne at hun ser babyen vår. Og at vi kan ha en grei tone.. Jeg møtte hennes barn her tilfeldig i forbifarten en dag. Jeg hilste og snakket, de tenkte sikkert at jeg ikke kom til å gjøre det , men jeg stoppet. Jeg ba de også hilse hjem.. 

Jeg er og usikker på om hans kone har gått å snakket om meg i jobb sammenheng. Jeg har på følelse at hun ikke liker meg overhode. Jeg tror familien tenker at det er min feil at han mistet jobben, og at de ikke skjønner at det er strenge juridiske regler på sånt. Jeg får skylden, men er jeg som prøver. Jeg strekker ut hånden .

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er og blir avansert , tror jeg... 

Jeg ønsker ikke ha uvenner , jeg vil gjerne at hun ser babyen vår. Og at vi kan ha en grei tone.. Jeg møtte hennes barn her tilfeldig i forbifarten en dag. Jeg hilste og snakket, de tenkte sikkert at jeg ikke kom til å gjøre det , men jeg stoppet. Jeg ba de også hilse hjem.. 

Jeg er og usikker på om hans kone har gått å snakket om meg i jobb sammenheng. Jeg har på følelse at hun ikke liker meg overhode. Jeg tror familien tenker at det er min feil at han mistet jobben, og at de ikke skjønner at det er strenge juridiske regler på sånt. Jeg får skylden, men er jeg som prøver. Jeg strekker ut hånden .

Anonymkode: 6d38a...2df

Hvem mistet jobben? Har ramlet av lasset jeg her?

Din manns halvbror var med på å si opp din mann, en ulovlig oppsigelse. Din mann hyret advokat som sørget for at din mann beholdt jobben?  

Mistet halvbroren til din mann jobben pga. dette? 

Anonymkode: c7c3f...41b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem mistet jobben? Har ramlet av lasset jeg her?

Din manns halvbror var med på å si opp din mann, en ulovlig oppsigelse. Din mann hyret advokat som sørget for at din mann beholdt jobben?  

Mistet halvbroren til din mann jobben pga. dette? 

Anonymkode: c7c3f...41b

Han jobber for sin bror. Mistet jobben av tulle årsaker, uten advarsel. Kaldte inn min mann til møte hvor han overakk denne beskjeden sammen med en annen sjef . Altså to mot en. Mannen fikk advokat og vant med erstatning. Fikk ikke jobben tilbake, ønsket ikke dette uansett etter dette. Dette er starten på vårt uvennskap. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du bør gå videre i livet og respektere ditt manns valg. Familien har tatt sitt valg og det innebærer ikke dere,dem om det. Du kan ikke be mannen din om å krype for broren sin som har forrådt ham. Ikke vær noen ryggradløse rævsleikere for denne familien. Noen ganger kan stoltheten komme iveien for en forsoning, men høres ut som det ikke er tilfellet her. Støtt mannen din og så får dere vurdere om dere gidder å komme på disse familieselskapene. Familie er viktig men man skal ikke selge sjela og integriteten sin heller. 

Anonymkode: 9ddc4...cab

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør alt du kan for å få dette fikset. Vi hadde en lignende sitasjon i min familie. Der var det en som meldte seg totalt ut, i mange år, kanskje 15-20 år. Foreldrene lidde veldig under dette (de var uskyldig part, da problemet var mellom søsken). Når den første av foreldrene døde ordnet alt seg. Dessverre for sent for den som det betydde aller mest for, min bestefar.

Anonymkode: a6838...208

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør alt du kan for å få dette fikset. Vi hadde en lignende sitasjon i min familie. Der var det en som meldte seg totalt ut, i mange år, kanskje 15-20 år. Foreldrene lidde veldig under dette (de var uskyldig part, da problemet var mellom søsken). Når den første av foreldrene døde ordnet alt seg. Dessverre for sent for den som det betydde aller mest for, min bestefar.

Anonymkode: a6838...208

Skal mannen min da unnskylde seg? Jeg synes broren bør ta kontakt,men han gjør det jo ikke.. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal mannen min da unnskylde seg? Jeg synes broren bør ta kontakt,men han gjør det jo ikke.. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Slutt å bland deg TS

Anonymkode: be4e3...450

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å bland deg TS

Anonymkode: be4e3...450

Jeg føler det omhandler meg og da , og mitt liv med våre barn.. Også det at de setter ut rykter om at det er meg det bunner i.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Nei nei , det gjorde jeg ikke. Jeg forstår om det kunne oppfattes slik. 

Jeg sendte melding og spurte om vedkommende kunne tenke seg og ta kontakt med sin bror for å ordne opp. Jeg fortalte at min mann er veldig lei seg.

Anonymkode: 6d38a...2df

Du gjorde HVA??? 😮 

Anonymkode: fbd80...b39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegskulleønskeat
På 15.7.2018 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Min mann har ett søsken som har behandlet han dårlig opp igjennom årene. Dette førte til at han for seks år siden valgte og ikke ha mer kontakt med h*n. Det var såpass alvorlig ting som skjedde at det ble koblet inn juridisk bistand (som mannen vant).

Vedkommende er god på å prate for seg og kanskje derfor blitt favoritten i familien. Mannen min er ikke like åpen og flink til å snakke og har også latt seg tråkke på opp igjennom da han har vært den minste. Mannen min og familien vår blir pga deres "uvennskap" ikke invitert til selskap når h*n er der og må komme på egen dag og ikke til ordinære feiringer f eks. 

Nå har jeg ca årlig snakket med mannen og spurt om man ikke kan prøve å få kontakt igjen. Jeg liker ikke at andre i familien sees uten at vi kan delta. Jeg ønsker at barna mine skal kjenne hele familien sin. Jeg liker heller ikke ha uvenner og føler det henger veldig over oss i perioder. 

Jeg er også i en posisjon hvor jeg nå fremover kan møte vedkommende partner i møter etc. da vi jobber innenfor samme felt. Det kan til og med føre til at jeg settes i dårlig lys fordi jeg er ny innenfor denne bransjen og h*n på en måte har en veldig etablert posisjon. Jeg føler veldig på denne uroen. 

Jeg vil pga mange grunner at de gjerne ordner opp og får kontakt igjen, iallefall slik kontakt at vi kan hilse på hverandre under selskap og at det slipper bli ubehagelig om vi møtes tilfeldig på offentlig sted. 

Hva kan jeg gjøre for å få mannen med på mine tanker? Jeg har snakket med den andre parten og de vil veldig gjerne ha kontakt igjen, men mannen blir sint når han hører jeg har kontaktet dem.

 

Anonymkode: 6d38a...2df

Hadde du likt om noen spurte og gravde gjentatte ganger om at du skulle ta tilbake kontakten med noen som hadde gjort deg vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjorde HVA??? 😮 

Anonymkode: fbd80...b39

Dette er jo mennesker vi har hatt kontakt med flere år før... Så jeg har prøvd å få denne broren til å kontakte min mann. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hadde du likt om noen spurte og gravde gjentatte ganger om at du skulle ta tilbake kontakten med noen som hadde gjort deg vondt?

Overfladisk kontakt hadde jeg kunnet leve med, men familien ønsker at han skal SNAKKE med han i selskaper, om ikke er det ikke bra nok..

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står respekt av det mannen din har gjort, om det er slik at familien favoriserer den ene part kun fordi den er god til å snakke for seg så vil jeg si de er ganske blinde. Vet resten av familien at mannen din er blitt dårlig behandlet av sin søsken? Vet de at det har vært advokat inni bildet og at mannen din hadde "rett" ? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...