Gå til innhold

Mannen ønsker ikke gjenoppta kontakten med sitt søsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen blir en annen når han er med dem, liksom avslappet, slenger seg på sofaen osv. Jeg blir redd og usikker, fordi da føler jeg at jeg er alene mot dem. Han sier det er ett skuespill, og at vi er der for barna.

Anonymkode: 6d38a...2df

han spiller skuespill overfor sin egen mor? skjønner ikke hva du mener. Du føler du er alene mot dem- mener du din manns bror, s svigermor eller alle? Det er din manns bror som er psykisk ubalanse her, manipulerer og prøver å snu slekten mot dere. Sånne mennesker er gode til å splitte. Ikke ha nag til svigermor, hun har blitt dratt inn i hans spill og vet sikkert ikke hva hun skal tro. 

Anonymkode: 6903c...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff som jeg gruer meg til jul! 

Etter at jeg hadde besøk av en fjern slektning av svigerfamilien her , og det kom opp at de pleide omgås i mange selskaper vi ikke får gå i, så føler jeg ting er vanskelig. Vi kan ikke konfrontere svigermor med det. Etter at jeg og denne slektningen hadde denne praten, føler jeg igjen folk har snakket om oss. Jeg sa jo naturligvis at det var rart. Det kom jo opp også at min svigerinne snakker med denne slektningen ukentlig,men hun har aldri tid til oss! Jeg vet at man selv velger hvem man er sammen med, men...

Jeg møtte en annen slektning av svigerfamilien tilfeldig på butikken uka etter dette besøket, jeg ba hun til barnet vårt til selskap, hun pleier alltid være gjest der. Denne gangen svarte hun at det fikk hun se på ,for det var så mye planer i desember,og lurte på om det kom mange. Det var ett veldig uvanlig svar fra henne.

Føler vi er ødelagt av narsistiske mennesker!!!

Anonymkode: 6d38a...2df

Kan mannen din si til svigermor at han synes det er synd familien har blitt splittet, men at broren hans har gjort noe så utilgivelig at han håper hun forstår at han ikke kan tilgi? Altså forklare tankene sine, uten å nødvendigvis dra hennes andre sønn ned og få henne til å gå i forsvarsmodus. Hadde det vært min mor hadde jeg sagt  "og så regner jeg med at voksne mennesker ikke går og snakker om oss bak ryggen vår, men heller tar kontakt om de lurer på noe." Også hadde jeg sikkert sagt noe til moren min om at husk sannheten er aldri kun en versjon. Bare så svigermor kanskje går i tenkeboksen og begynner å tenke over det denne broren sier og atferden hans generelt. 

Ikke gå i offermodus! du og mannen din må heve dere over andres oppførsel. Slik det er nå har broren hans kontroll over dere på en måte, han vil dere skal føle dere nede. Forferdelig sårt for mannen din også sikkert å se familien splittet på den måten. Ikke minst at moren hans og flere tar parti med broren. Man blir så sint, fordi man vet de blir styrt. Men narsissistiske mennesker er så gode på å snakke seg ut av ting, lyve, fordreie sannheten. Dere kan ikke styre broren. Men dere kan styre deres egne reaksjoner! Vær dere selv når dere møter noen fra familien, ikke snakk særlig om broren. Om det er slik at broren hans baksnakker mye og har mye negativt å si om dere, stadig vekk, vil folk reagere etterhvert. Fordi dere ikke viser samme trang til å trykke andre ned. Og da vil folk etterhvert reagere. Har du tatt en lang prat med mannen din om alt dette? Dere kan faktisk velge å leve et bra liv. svigermor og familien kan dere ikke styre, men kanskje vil flere etterhvert reagere på oppførselen til broren hans. 

Vi har ei slik i vår familie, familien min har ingen kontakt. Hun har vært så grei mot meg b.la, men oppført seg forferdelig mot flere i min familie. Jeg har begynt å se det. Hvor falsk hun er. Og flere har begynt å se det. Det tar ofte noen år. 

Anonymkode: 6903c...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

han spiller skuespill overfor sin egen mor? skjønner ikke hva du mener. Du føler du er alene mot dem- mener du din manns bror, s svigermor eller alle? Det er din manns bror som er psykisk ubalanse her, manipulerer og prøver å snu slekten mot dere. Sånne mennesker er gode til å splitte. Ikke ha nag til svigermor, hun har blitt dratt inn i hans spill og vet sikkert ikke hva hun skal tro. 

Anonymkode: 6903c...21c

Nei ! Min mann, han spiller avslappet foran de. Og da blir jeg stresset. Broren er vi ikke sammen med,ikke sett på mange år.. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan mannen din si til svigermor at han synes det er synd familien har blitt splittet, men at broren hans har gjort noe så utilgivelig at han håper hun forstår at han ikke kan tilgi? Altså forklare tankene sine, uten å nødvendigvis dra hennes andre sønn ned og få henne til å gå i forsvarsmodus. Hadde det vært min mor hadde jeg sagt  "og så regner jeg med at voksne mennesker ikke går og snakker om oss bak ryggen vår, men heller tar kontakt om de lurer på noe." Også hadde jeg sikkert sagt noe til moren min om at husk sannheten er aldri kun en versjon. Bare så svigermor kanskje går i tenkeboksen og begynner å tenke over det denne broren sier og atferden hans generelt. 

Ikke gå i offermodus! du og mannen din må heve dere over andres oppførsel. Slik det er nå har broren hans kontroll over dere på en måte, han vil dere skal føle dere nede. Forferdelig sårt for mannen din også sikkert å se familien splittet på den måten. Ikke minst at moren hans og flere tar parti med broren. Man blir så sint, fordi man vet de blir styrt. Men narsissistiske mennesker er så gode på å snakke seg ut av ting, lyve, fordreie sannheten. Dere kan ikke styre broren. Men dere kan styre deres egne reaksjoner! Vær dere selv når dere møter noen fra familien, ikke snakk særlig om broren. Om det er slik at broren hans baksnakker mye og har mye negativt å si om dere, stadig vekk, vil folk reagere etterhvert. Fordi dere ikke viser samme trang til å trykke andre ned. Og da vil folk etterhvert reagere. Har du tatt en lang prat med mannen din om alt dette? Dere kan faktisk velge å leve et bra liv. svigermor og familien kan dere ikke styre, men kanskje vil flere etterhvert reagere på oppførselen til broren hans. 

Vi har ei slik i vår familie, familien min har ingen kontakt. Hun har vært så grei mot meg b.la, men oppført seg forferdelig mot flere i min familie. Jeg har begynt å se det. Hvor falsk hun er. Og flere har begynt å se det. Det tar ofte noen år. 

Anonymkode: 6903c...21c

Hun er IKKE hans mor, Det er hele greia. De er halv søsken.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ukjentjente skrev:

🤦

Hva skal det bety?

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg har nå startet en annen prosess, en sorg prosess over at de ikke er tilstede i livene våre på en måte jeg skulle ønske. Jeg tror denne prosessen er bedre for meg, enn å forvente at de blir det for oss som jeg ønsker.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Nå er tiden for selskap igjen. Våre barn vet ikke om disse problemene. 

Avtalen har vært at våre barn skal få komme i selskap til den andre søsken her sammen med oss og med svigermor . Slik at de føler de får delta i ett selskap de også. Egentlig synes jeg broren burde komme alene , han har heller ikke små barn! Vi som har blitt rammet av hans dumskap må komme alene. Og i år har de heller ikke valgt en dag for oss hvor vi kan komme sammen med svigermor . Vi må komme helt alene, til lunch. Vårt eldste barn vil jo forstå at det ikke er noe bursdags preg over dette selskapet, for hans kusine. Han tror jo det er en vanlig bursdag med gjester, pølser eller mat. Ikke for å være kravstor, men vi ber alltid til mat i selskap , og de ber alltid de andre til mat også. Om vi må dele opp pga. plass , så får alle samme mat selv om det er ulike dager. De har også bedt midt på dagen, likevel bare til brødmat.

Jeg måtte bare få dette ut ! Jeg vet jeg tjener lite på å ta det opp med dem , og jeg vet at da blir det enda større problemer.

En annen ting som er ille er at de har begynt å be fjernere slektninger som aldri har deltatt på selskap før. Føler det er en erstatning for oss. Fordi kusina skal føle det er barn der i hennes ordinære selskap.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ubehagelig at det er så tydelig at vi ikke er prioritert. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ubehagelig at det er så tydelig at vi ikke er prioritert. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Ikke legg så mye i det. Prioriter andre selv. Funker det ikke med søskenbarn pga voksnes konflikter, så gjør det ikke det, ikke gjør det til noe trist for dine egne barn, men skaff dere annet nettverk. Venners barn er like gode lekekamerater å vokse opp med. Hvorfor i all verden vet du hvem som kommer og deltar i barnebursdagsfester/familieselskaper du selv ikke er invitert til? Du må slutte å legge så mye i dette. Det gjør ikke barndommen til barna dine trist og ødelagt om det er familieselskaper de ikke går i. Gå i andre selskap.

Det er ikke ILLE. Bare godta det, det er ok dere er bedt til lunsj, da er det ikke 100% brudd, og lettere å forklare til barna hvis de skulle spørre etter hvert. "Opptatt, passer ikke, vi var jo der til lunsj den gangen...". Nå er det straks 17.mai. Nok å tenke på, nok sosialt liv for denne måneden. Ikke gi denne familien så mye makt og definisjonsmakt, bare gi blaffen.

Anonymkode: d19c7...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke legg så mye i det. Prioriter andre selv. Funker det ikke med søskenbarn pga voksnes konflikter, så gjør det ikke det, ikke gjør det til noe trist for dine egne barn, men skaff dere annet nettverk. Venners barn er like gode lekekamerater å vokse opp med. Hvorfor i all verden vet du hvem som kommer og deltar i barnebursdagsfester/familieselskaper du selv ikke er invitert til? Du må slutte å legge så mye i dette. Det gjør ikke barndommen til barna dine trist og ødelagt om det er familieselskaper de ikke går i. Gå i andre selskap.

Det er ikke ILLE. Bare godta det, det er ok dere er bedt til lunsj, da er det ikke 100% brudd, og lettere å forklare til barna hvis de skulle spørre etter hvert. "Opptatt, passer ikke, vi var jo der til lunsj den gangen...". Nå er det straks 17.mai. Nok å tenke på, nok sosialt liv for denne måneden. Ikke gi denne familien så mye makt og definisjonsmakt, bare gi blaffen.

Anonymkode: d19c7...b4c

Ja , jeg er enig. Jeg vet det fordi folk snakker. De snakker om at de er invitert der osv. Man møter jo mennesker og kan snakker da om slikt.

Det er ille, fordi vi på en måte bli veldig smålig. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 18.07, AnonymBruker skrev:

 

Vi har ei slik i vår familie, familien min har ingen kontakt. Hun har vært så grei mot meg b.la, men oppført seg forferdelig mot flere i min familie. Jeg har begynt å se det. Hvor falsk hun er. Og flere har begynt å se det. Det tar ofte noen år. 

Anonymkode: 6903c...21c

Jeg synes denne er scary, det kan være sant, men det kan også hende at hun har offeret.

Blitt prata mye dritt om som alle tror på, og alt i familien er hennes feil.

Spesielt når du sier ingen i familien har kontakt med henne.

Anonymkode: 36112...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne er scary, det kan være sant, men det kan også hende at hun har offeret.

Blitt prata mye dritt om som alle tror på, og alt i familien er hennes feil.

Spesielt når du sier ingen i familien har kontakt med henne.

Anonymkode: 36112...99e

"alle år

Anonymkode: 36112...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.8.2018 den 19.33, AnonymBruker skrev:

🙄🤔

Anonymkode: 6d38a...2df

Anonymkode: 9f35b...635 side 6-

 

så grazy kan sånne folk være.

Anonymkode: 36112...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke dette litt på sidelinjen?

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...