Gå til innhold

Mannen ønsker ikke gjenoppta kontakten med sitt søsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 hours ago, AnonymBruker said:

Har fått gode tilbakemeldinger synes jeg, men er ikke sikkert alle har fått med seg at tematikken har endret seg underveis. Tråden er 3 mnd .

Anonymkode: 6d38a...2df

Jeg sliter fortsatt med å skjønne den nye problemstillingen. Kan du prøve å forklare den på en ny måte? Jeg syns nemlig det virker som et ikke-problem. Men er åpen  for at jeg har misset et poeng på de siste sidene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du burde forsikre deg om at mannen din virkelig har lyst til å dra i juleselskapet.  At han ikke føler press fra deg, moren sin, eller andre i familien.

Hvis du synes det er ubehagelig etter at svigermor/svigerinne har 'sviktet', er det nok mye verre for ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosa Sitron skrev:

Jeg sliter fortsatt med å skjønne den nye problemstillingen. Kan du prøve å forklare den på en ny måte? Jeg syns nemlig det virker som et ikke-problem. Men er åpen  for at jeg har misset et poeng på de siste sidene.

Jeg har godtatt at han ikke vil snakke med sin bror , slik at vi kan komme i selskap med de andre, jeg har godtatt av vi kommer på typisk restefest, eller en annen dag. Jeg sliter med at disse i nær relasjon til min mann , og mine barn forskjellsbehandler min mann og oss. At svigermor har begynt å gå i selskap hos svoger sine barn osv. At de tar henne imot å tenker det er synd på henne.. Jeg sliter med at vi er de store stygge ulvene etter hva som er skjedd. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det at det er sårt at våre barn ikke får gaver av dem under treet, men de vi feirer med får.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det at det er sårt at våre barn ikke får gaver av dem under treet, men de vi feirer med får.

Anonymkode: 6d38a...2df

Er det sårt for deg eller dem? 

Hvis deres juletre er som de fleste andre er det vel nok pakker der, så er ikke sikkert de bryr seg. Dine barn får vel gaver fra noen som de andre barna ikke får fra? Hvis det er vondt for deg, må du kanskje bare komme over det  

 

Vi har kompliserte familieforhold på min side. Noen ganger må man bare lukke øynene, trekke pusten og tenke at det er bare sånn. Alle er ikke bestevenner, selv om man er søsken. Du må nesten bare bestemme deg for å ikke bry deg om det. Ja følelser er vanskelig, men du kan jo ta et aktivt valg også. 

Hvis min mann hadde mast om at jeg skulle være sammen med dem osv, hadde jeg følt det som et overtramp. Han er bare nøytral og det er godt. 

Klem ❤️

Endret av Addie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og det at det er sårt at våre barn ikke får gaver av dem under treet, men de vi feirer med får.

Anonymkode: 6d38a...2df

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har godtatt at han ikke vil snakke med sin bror , slik at vi kan komme i selskap med de andre, jeg har godtatt av vi kommer på typisk restefest, eller en annen dag. Jeg sliter med at disse i nær relasjon til min mann , og mine barn forskjellsbehandler min mann og oss. At svigermor har begynt å gå i selskap hos svoger sine barn osv. At de tar henne imot å tenker det er synd på henne.. Jeg sliter med at vi er de store stygge ulvene etter hva som er skjedd. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Da er det ikke noe jeg ikke har fått med meg. Jeg skjønner det kan være sårt for deg, men jeg mener dette ikke er noe faktisk problem med mindre man gjør det til det. Jeg har heller ikke skjønt hva som gjør at det er synd på svigermor. Jeg syns de andre gjør mer enn forventet når de inviterer dere på restelag. Det er din mann som har valgt å ikke ha kontakt med sin bror og det har han full rett til å gjøre. At dere da ikke kommer på feiringer fordi han er der er et valg din mann har tatt og som du skal støtte han i. 

Jeg har selv vokst opp med en far som har tatt samme valg som din mann og jeg støtter han i valget. Selv om det betyr mindre kontakt med hans familie. Han har gjort det han syns at best for familien, det har også din mann gjort.

Du velger selv om dette skal være sårt for deg og din reaksjon påvirker familien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rosa Sitron skrev:

 

Da er det ikke noe jeg ikke har fått med meg. Jeg skjønner det kan være sårt for deg, men jeg mener dette ikke er noe faktisk problem med mindre man gjør det til det. Jeg har heller ikke skjønt hva som gjør at det er synd på svigermor. Jeg syns de andre gjør mer enn forventet når de inviterer dere på restelag. Det er din mann som har valgt å ikke ha kontakt med sin bror og det har han full rett til å gjøre. At dere da ikke kommer på feiringer fordi han er der er et valg din mann har tatt og som du skal støtte han i. 

Jeg har selv vokst opp med en far som har tatt samme valg som din mann og jeg støtter han i valget. Selv om det betyr mindre kontakt med hans familie. Han har gjort det han syns at best for familien, det har også din mann gjort.

Du velger selv om dette skal være sårt for deg og din reaksjon påvirker familien.

Men når det er broren som har fornærmet min mann... Hvorfor kan ikke da han komme alene? Hvorfor er det vi som får bryllups innbydelse inndratt kort tid før bryllupet,fordi min mann ikke ønsker si unnskyld? Han ønsker bli bedt, men å ikke ha presset på seg og måtte snakke med han om han ikke selv føler for det der og da..

De synes synd på svigermor fordi hun stakkarsliggjør saken.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Men når det er broren som har fornærmet min mann... Hvorfor kan ikke da han komme alene? Hvorfor er det vi som får bryllups innbydelse inndratt kort tid før bryllupet,fordi min mann ikke ønsker si unnskyld? Han ønsker bli bedt, men å ikke ha presset på seg og måtte snakke med han om han ikke selv føler for det der og da..

De synes synd på svigermor fordi hun stakkarsliggjør saken.

Anonymkode: 6d38a...2df

Fordi søsknene ikke vil ta side. Det er din mann som velger at han ikke vil ha kontakt med sin bror. Han kan ikke kreve at de andre bryter kontakten og det er derfor din mann som har valgt at dere blir holdt utenfor. Han er jo velkommen, men velger å sette kravet om at det er uten broren der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har godtatt at han ikke vil snakke med sin bror , slik at vi kan komme i selskap med de andre, jeg har godtatt av vi kommer på typisk restefest, eller en annen dag. Jeg sliter med at disse i nær relasjon til min mann , og mine barn forskjellsbehandler min mann og oss. At svigermor har begynt å gå i selskap hos svoger sine barn osv. At de tar henne imot å tenker det er synd på henne.. Jeg sliter med at vi er de store stygge ulvene etter hva som er skjedd. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Hallo igjen. 

Kjenner jeg blir den som skriver langt igjen nå..sorry..

JA, dere ble tråkka ned, og de vil fortsette å tråkke og tråkke så lenge dere gir dem lov til det -fordi de har jo funnet ut at de føler seg bedre om de har noen å tråkke på, og dere, som ikke har helt det samme behovet -dere løper etter de kjipe fordi dere tror de kommer til å forandre seg, fordi dere tror de vil komme dere i møte, fordi dere tror på så mye mer enn det som er den "faktiske" sannheten. Og ettersom dager og år går, etter flere konfliktfylte samtaler og situasjoner, -vil det være enda vanskeligere å finne "tilbake". 

Svigermor/far gjemmer seg i fornektelse (evt. litt dronning hun og), bror har satt seg selv i KONGEstolen i falskt gull. Dere står i slottshallen med hullete bukser og ber om audiens. Men de ER IKKE KONGELIGE, og dere er ikke, skal ikke være, -de stakkarslige bøndende som kommer på kne og vil bryte brød.

Om dere vil ha noe håp om relasjon så må dere LÆRE OM FORSKJELLEN PÅ GODE OG GIFTIGE RELASJONER!!! Like mye for dere selv i mellom som for å læte og dljønne hva dom foregår med de andre. 

Og ikke forvent at de gifte er de som vil lære..de er ikke de som vil fikse, giftige sliter med å se/ønske å se andre perspektiver enn det som gagner dem selv mest. Vi gjør jo det litt alle sammen, men giftige kan skade andre med vilje, bevisst. "Bsre fordi" (alle har sine grunner, og det bunner i det såre lille barnet i oss, men selv om voldsmannen har opplevd vold så er det ikke riktig at han får utøve vold mot andre selv om. Sant?)

Alle er dog forskjellig, så kanskje dere vil nå lettere igjennom til svigerfar en svigermor f.eks. Men skaff dere info. og ressurser om emnet først før dere evt. prøver på noe slikt. Selv om de er gift og to vidt forskjellige personer, så kan det være lett å ødelegge mellom de to igjen pga. egen agenda, og da blir jo dere og de kjipe. Taktfullhet er viktig. Refleksjon. 

Og sånn btw.

Dere vil føle dere dritt helt til dere enten lærer å takle dette, (informasjon (youtube/internett er gull), og finne noen å snakke med du og mannen din, hver for seg og også sammen) eller til dere forstår at blod ikke er tykkere enn vann, at dere ikke kan endre andre og at dere må begynne å ta vare på dere selv nå

Heller finne andre gleder i livet enn å tviholde på giftige relasjoner. 

Sorry men: Om bror/svigermor var en voldelig pedofil person som skadet andre fysisk og offentlig, uten tvil. Ville du fortsatt kjempet for kontakt med dem?

Psykisk vold kan være skjult (covert på engelsk), men det er på mange vis like ille, og det å tvinge noen til å "væte venner" når man har et belastende forhold, vel -det er også en form for mishandling. Du ber slaven om å bli i bånd under sin mester -selv om slaven har forstått at han kan klippe kjettingen og gå, -fordi, hva da -du som er på sidelinjen tror at det er bedre for slavens barn at de "i det minste har besteforeldre"? Mulig jeg forklarer meg rotete men, skjønner du?

Du må begynne å skille mellom blod og den ekte kjærligheten her i livet, hvis ikke vil dere sitte fast i gjørma for alltid og du vil dra barna med på lasset. 

Se videoer, les, lær, gå i terapi, la mannen din bestemme at det er greit med minimal/null kontakt om ønskelig -det er faktisk å anbefale at man ikke har så mye kontakt (på en stund) i mange slike tilfeller. Han må få løsrive seg.

Se innover, se i øynene til mannen din, se hjertet hans og ta vare på det. Hva er best for han? Det er ikke din konflikt dette, du er "bare med".

Gi barna dine det ekte, det er det de trenger for å bli flotte mennesker.

Jeg VET hvor vanskelig dette er!

De er mange som jobber med disse temaene i dag, kom deg ut av rundgangen med de samme spm. om og om igjen, og inn på youtube for å lære.

Ross Rosenberg er en viktig forsker på feltet, og generelt les om de mange forskjellige typer og nivåer av narsissisme. Alle har litt i oss, men de som er giftige skal ikke få fortsette å dominere, stjele glede og ta-ta-ta. Og for at det skal ta slutt må dere slutte å gi. Kabalen må reflekteres over, med barn i bildet blir det vanskeligere joda,  og det er følelser og livet vi snakker om. Men det viktigste av alt er vel den ekte, ærlige kjærlighet?

Kanskje man finner en felles plattform til slutt, kanskje man kan møtes og enes om noe. Men kast svik, falske ord og gjerninger og de som gjør dem, på dør -selv om det og gir sorg, savn og smerte. Det er bedre enn å bli lurt, bedre enn å bli tråkka på i evig tid.

Dra på tur, gjør andre ting i livet, finn gløden og gleden, lev livet! 

Lei av å bli lurt -la-la-la-la-la 

Igjen og igjen..

Mange ofre av psykisk mishandling, dominans og manipulerende adferd som tenker dette.. Lei, sååå lei av å bli lurt. 

Ta tak, kom dere opp, bli heller sterke og glade på egenhånd. Dere er ikke avhengig av dem for å få tiø det. 

Anonymkode: fa4e3...db7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohei, der ble det en del skriveleifer, men regner med du forstår likevel. 

Anonymkode: fa4e3...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg deg borti det Ts, du har ikke noe med det å gjøre! Jeg har selv kuttet ut et familiemedlem, og kommer aldri til å ha kontakt med vedkommende igjen.

Anonymkode: e80e2...c64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosa Sitron skrev:

Fordi søsknene ikke vil ta side. Det er din mann som velger at han ikke vil ha kontakt med sin bror. Han kan ikke kreve at de andre bryter kontakten og det er derfor din mann som har valgt at dere blir holdt utenfor. Han er jo velkommen, men velger å sette kravet om at det er uten broren der. 

 Min mann vil komme , men velge selv om han må prate og sitte med alle.. Det er ikke alle som har en samtale under selskap i min familie heller, og det er helt greit.

Jeg synes det er merkelig at bryllupsinvitasjonen ble inndradd kort tid før svigerinnes bryllup, begrunnelsen var at broren truet med å gå hjem etter kirka om vi kom uten å ringe han først.

Rart svigermor vil gå der til han hun ikke er familie med plutselig. 

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo igjen. 

Kjenner jeg blir den som skriver langt igjen nå..sorry..

JA, dere ble tråkka ned, og de vil fortsette å tråkke og tråkke så lenge dere gir dem lov til det -fordi de har jo funnet ut at de føler seg bedre om de har noen å tråkke på, og dere, som ikke har helt det samme behovet -dere løper etter de kjipe fordi dere tror de kommer til å forandre seg, fordi dere tror de vil komme dere i møte, fordi dere tror på så mye mer enn det som er den "faktiske" sannheten. Og ettersom dager og år går, etter flere konfliktfylte samtaler og situasjoner, -vil det være enda vanskeligere å finne "tilbake". 

Svigermor/far gjemmer seg i fornektelse (evt. litt dronning hun og), bror har satt seg selv i KONGEstolen i falskt gull. Dere står i slottshallen med hullete bukser og ber om audiens. Men de ER IKKE KONGELIGE, og dere er ikke, skal ikke være, -de stakkarslige bøndende som kommer på kne og vil bryte brød.

Om dere vil ha noe håp om relasjon så må dere LÆRE OM FORSKJELLEN PÅ GODE OG GIFTIGE RELASJONER!!! Like mye for dere selv i mellom som for å læte og dljønne hva dom foregår med de andre. 

Og ikke forvent at de gifte er de som vil lære..de er ikke de som vil fikse, giftige sliter med å se/ønske å se andre perspektiver enn det som gagner dem selv mest. Vi gjør jo det litt alle sammen, men giftige kan skade andre med vilje, bevisst. "Bsre fordi" (alle har sine grunner, og det bunner i det såre lille barnet i oss, men selv om voldsmannen har opplevd vold så er det ikke riktig at han får utøve vold mot andre selv om. Sant?)

Alle er dog forskjellig, så kanskje dere vil nå lettere igjennom til svigerfar en svigermor f.eks. Men skaff dere info. og ressurser om emnet først før dere evt. prøver på noe slikt. Selv om de er gift og to vidt forskjellige personer, så kan det være lett å ødelegge mellom de to igjen pga. egen agenda, og da blir jo dere og de kjipe. Taktfullhet er viktig. Refleksjon. 

Og sånn btw.

Dere vil føle dere dritt helt til dere enten lærer å takle dette, (informasjon (youtube/internett er gull), og finne noen å snakke med du og mannen din, hver for seg og også sammen) eller til dere forstår at blod ikke er tykkere enn vann, at dere ikke kan endre andre og at dere må begynne å ta vare på dere selv nå

Heller finne andre gleder i livet enn å tviholde på giftige relasjoner. 

Sorry men: Om bror/svigermor var en voldelig pedofil person som skadet andre fysisk og offentlig, uten tvil. Ville du fortsatt kjempet for kontakt med dem?

Psykisk vold kan være skjult (covert på engelsk), men det er på mange vis like ille, og det å tvinge noen til å "væte venner" når man har et belastende forhold, vel -det er også en form for mishandling. Du ber slaven om å bli i bånd under sin mester -selv om slaven har forstått at han kan klippe kjettingen og gå, -fordi, hva da -du som er på sidelinjen tror at det er bedre for slavens barn at de "i det minste har besteforeldre"? Mulig jeg forklarer meg rotete men, skjønner du?

Du må begynne å skille mellom blod og den ekte kjærligheten her i livet, hvis ikke vil dere sitte fast i gjørma for alltid og du vil dra barna med på lasset. 

Se videoer, les, lær, gå i terapi, la mannen din bestemme at det er greit med minimal/null kontakt om ønskelig -det er faktisk å anbefale at man ikke har så mye kontakt (på en stund) i mange slike tilfeller. Han må få løsrive seg.

Se innover, se i øynene til mannen din, se hjertet hans og ta vare på det. Hva er best for han? Det er ikke din konflikt dette, du er "bare med".

Gi barna dine det ekte, det er det de trenger for å bli flotte mennesker.

Jeg VET hvor vanskelig dette er!

De er mange som jobber med disse temaene i dag, kom deg ut av rundgangen med de samme spm. om og om igjen, og inn på youtube for å lære.

Ross Rosenberg er en viktig forsker på feltet, og generelt les om de mange forskjellige typer og nivåer av narsissisme. Alle har litt i oss, men de som er giftige skal ikke få fortsette å dominere, stjele glede og ta-ta-ta. Og for at det skal ta slutt må dere slutte å gi. Kabalen må reflekteres over, med barn i bildet blir det vanskeligere joda,  og det er følelser og livet vi snakker om. Men det viktigste av alt er vel den ekte, ærlige kjærlighet?

Kanskje man finner en felles plattform til slutt, kanskje man kan møtes og enes om noe. Men kast svik, falske ord og gjerninger og de som gjør dem, på dør -selv om det og gir sorg, savn og smerte. Det er bedre enn å bli lurt, bedre enn å bli tråkka på i evig tid.

Dra på tur, gjør andre ting i livet, finn gløden og gleden, lev livet! 

Lei av å bli lurt -la-la-la-la-la 

Igjen og igjen..

Mange ofre av psykisk mishandling, dominans og manipulerende adferd som tenker dette.. Lei, sååå lei av å bli lurt. 

Ta tak, kom dere opp, bli heller sterke og glade på egenhånd. Dere er ikke avhengig av dem for å få tiø det. 

Anonymkode: fa4e3...db7

Jeg skal lese dette senere. Du ser kanskje jeg har skrevet nytt her, men skal lese ditt senere 😊🤗

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg må bare innrømme at jeg synes det er et under at din mann vil ha noe som helst med den familien å gjøre overhodet når de lar en person herse med seg på den måten.

Det er helt tydelig at denne halvbroren til din mann faktisk manipulerer alle i senk. Og du har faktisk gått helt i baret og blitt manipulert selv.

Jeg skal gjøre dette veldig kort og veldig enkelt:

NEI - din mann skal ikke gjøre knefall for sin halvbror for å få lov å komme i bryllup og selskap. Faktum er at han burde fortalt sin familie at det nå fikk være nok på denne favoriseringen av denne personen. Men det skjønner jeg at han ikke orker.

Og NEI TS: Dette er IKKE din sak overhodet. Du må slutte å lage større problemer der det allerede er problemer nok. Du skal støtte din mann i valget han har tatt. Dere kan drøfte hvordan dere skal forholde dere i fellesskap, men det er internt mellom dere. Du skal verken gå bak ryggen til din mann eller bekymre deg mer for hvordan ting ser ut. 

Prøv å sette deg inn i hvordan din mann har det TS. Ville du virkelig ha blitt diktert av din mann til å være vennskapelig overfor en som har dolket deg i ryggen og som driver å vender hele familien mot deg?

Og jeg har ikke ord for "du kan få komme dersom du ber unnskyldning". Din mann har ingenting å be om unnskyldning for så jeg fatter faktisk ikke at du lager en sak av dette - enten det gjelder bryllup, julegaver, selskap eller hva det enn er.

Jeg tror faktisk du bør forstå at en mindre tålmodig mann hadde bedt deg gå grunnet maset ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal lese dette senere. Du ser kanskje jeg har skrevet nytt her, men skal lese ditt senere 😊🤗

Anonymkode: 6d38a...2df

Jeg ser det du skriver jeg, og jeg ser at det holder på å bli flere konflikter, og den ene fornærmer den andre på nytt og nå det er bryllup og flere konflikter og svik og hjelp!!! og livet går fort, og det skjer bare mer og mer. Og mer. Og mer. Og hvordan fikse? Og hæ? Hjeelp!

Det går jo bare i sirkel dette. Som det vil gjøre helt til dere/noen tar grep!

 

Det jeg prøver å si er:

STOPP!!

Legg ned armene

Sett deg ned, ta ett og fem steg tilbake. Pust.

LÆR OM NARSISSISME!!

LÆR OM FAMILIESYSTEMER OG RELASJONSPROBLEMER!

KONTAKT EN PSYKOLOG, I MORGEN, MANDAG! 

Du/dere er fortsatt følelsesmessig så dypt inni dette at du/dere ikke ser klart. 

Dere har ikke kunnskapen og ressursene til å se dette mer organisert -enda! 

Og det handler ikke bare om denne ene nye situasjonen, skjønner? Og ikke den forrige eller den neste. Det handler om å se et større bilde. 

Jeg vet ting foregår "akkurat nå", men det gjør det hele tiden. 

Det er supert at du spør her, og KG'erne de stiller opp så godt de kan. De er flinkere enn meg som bare hyler til deg at du ikke må fortsette runddansen. Grunnen jeg har for å hyle det er fordi har både vært i selv og sett altfor mange rote seg rundt i dette helt til livet ble ganske så ødelagt. Å stoppe repetisjonen, stoppe sirkelen -det er det som fungerer. Lære teoretisk, starte i dag! Desverre bruker en lengre tid på å forstå emosjonellt. 

Vi går rundt grøten helt til vi lærer psykologien rundt det som skjer.

Anonymkode: fa4e3...db7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallo igjen. 

Kjenner jeg blir den som skriver langt igjen nå..sorry..

JA, dere ble tråkka ned, og de vil fortsette å tråkke og tråkke så lenge dere gir dem lov til det -fordi de har jo funnet ut at de føler seg bedre om de har noen å tråkke på, og dere, som ikke har helt det samme behovet -dere løper etter de kjipe fordi dere tror de kommer til å forandre seg, fordi dere tror de vil komme dere i møte, fordi dere tror på så mye mer enn det som er den "faktiske" sannheten. Og ettersom dager og år går, etter flere konfliktfylte samtaler og situasjoner, -vil det være enda vanskeligere å finne "tilbake". 

Svigermor/far gjemmer seg i fornektelse (evt. litt dronning hun og), bror har satt seg selv i KONGEstolen i falskt gull. Dere står i slottshallen med hullete bukser og ber om audiens. Men de ER IKKE KONGELIGE, og dere er ikke, skal ikke være, -de stakkarslige bøndende som kommer på kne og vil bryte brød.

Om dere vil ha noe håp om relasjon så må dere LÆRE OM FORSKJELLEN PÅ GODE OG GIFTIGE RELASJONER!!! Like mye for dere selv i mellom som for å læte og dljønne hva dom foregår med de andre. 

Og ikke forvent at de gifte er de som vil lære..de er ikke de som vil fikse, giftige sliter med å se/ønske å se andre perspektiver enn det som gagner dem selv mest. Vi gjør jo det litt alle sammen, men giftige kan skade andre med vilje, bevisst. "Bsre fordi" (alle har sine grunner, og det bunner i det såre lille barnet i oss, men selv om voldsmannen har opplevd vold så er det ikke riktig at han får utøve vold mot andre selv om. Sant?)

Alle er dog forskjellig, så kanskje dere vil nå lettere igjennom til svigerfar en svigermor f.eks. Men skaff dere info. og ressurser om emnet først før dere evt. prøver på noe slikt. Selv om de er gift og to vidt forskjellige personer, så kan det være lett å ødelegge mellom de to igjen pga. egen agenda, og da blir jo dere og de kjipe. Taktfullhet er viktig. Refleksjon. 

Og sånn btw.

Dere vil føle dere dritt helt til dere enten lærer å takle dette, (informasjon (youtube/internett er gull), og finne noen å snakke med du og mannen din, hver for seg og også sammen) eller til dere forstår at blod ikke er tykkere enn vann, at dere ikke kan endre andre og at dere må begynne å ta vare på dere selv nå

Heller finne andre gleder i livet enn å tviholde på giftige relasjoner. 

Sorry men: Om bror/svigermor var en voldelig pedofil person som skadet andre fysisk og offentlig, uten tvil. Ville du fortsatt kjempet for kontakt med dem?

Psykisk vold kan være skjult (covert på engelsk), men det er på mange vis like ille, og det å tvinge noen til å "væte venner" når man har et belastende forhold, vel -det er også en form for mishandling. Du ber slaven om å bli i bånd under sin mester -selv om slaven har forstått at han kan klippe kjettingen og gå, -fordi, hva da -du som er på sidelinjen tror at det er bedre for slavens barn at de "i det minste har besteforeldre"? Mulig jeg forklarer meg rotete men, skjønner du?

Du må begynne å skille mellom blod og den ekte kjærligheten her i livet, hvis ikke vil dere sitte fast i gjørma for alltid og du vil dra barna med på lasset. 

Se videoer, les, lær, gå i terapi, la mannen din bestemme at det er greit med minimal/null kontakt om ønskelig -det er faktisk å anbefale at man ikke har så mye kontakt (på en stund) i mange slike tilfeller. Han må få løsrive seg.

Se innover, se i øynene til mannen din, se hjertet hans og ta vare på det. Hva er best for han? Det er ikke din konflikt dette, du er "bare med".

Gi barna dine det ekte, det er det de trenger for å bli flotte mennesker.

Jeg VET hvor vanskelig dette er!

De er mange som jobber med disse temaene i dag, kom deg ut av rundgangen med de samme spm. om og om igjen, og inn på youtube for å lære.

Ross Rosenberg er en viktig forsker på feltet, og generelt les om de mange forskjellige typer og nivåer av narsissisme. Alle har litt i oss, men de som er giftige skal ikke få fortsette å dominere, stjele glede og ta-ta-ta. Og for at det skal ta slutt må dere slutte å gi. Kabalen må reflekteres over, med barn i bildet blir det vanskeligere joda,  og det er følelser og livet vi snakker om. Men det viktigste av alt er vel den ekte, ærlige kjærlighet?

Kanskje man finner en felles plattform til slutt, kanskje man kan møtes og enes om noe. Men kast svik, falske ord og gjerninger og de som gjør dem, på dør -selv om det og gir sorg, savn og smerte. Det er bedre enn å bli lurt, bedre enn å bli tråkka på i evig tid.

Dra på tur, gjør andre ting i livet, finn gløden og gleden, lev livet! 

Lei av å bli lurt -la-la-la-la-la 

Igjen og igjen..

Mange ofre av psykisk mishandling, dominans og manipulerende adferd som tenker dette.. Lei, sååå lei av å bli lurt. 

Ta tak, kom dere opp, bli heller sterke og glade på egenhånd. Dere er ikke avhengig av dem for å få tiø det. 

Anonymkode: fa4e3...db7

Tusen takk igjen, det gir absolutt mening for meg 😊

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Uff som jeg gruer meg til jul! 

Etter at jeg hadde besøk av en fjern slektning av svigerfamilien her , og det kom opp at de pleide omgås i mange selskaper vi ikke får gå i, så føler jeg ting er vanskelig. Vi kan ikke konfrontere svigermor med det. Etter at jeg og denne slektningen hadde denne praten, føler jeg igjen folk har snakket om oss. Jeg sa jo naturligvis at det var rart. Det kom jo opp også at min svigerinne snakker med denne slektningen ukentlig,men hun har aldri tid til oss! Jeg vet at man selv velger hvem man er sammen med, men...

Jeg møtte en annen slektning av svigerfamilien tilfeldig på butikken uka etter dette besøket, jeg ba hun til barnet vårt til selskap, hun pleier alltid være gjest der. Denne gangen svarte hun at det fikk hun se på ,for det var så mye planer i desember,og lurte på om det kom mange. Det var ett veldig uvanlig svar fra henne.

Føler vi er ødelagt av narsistiske mennesker!!!

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen blir en annen når han er med dem, liksom avslappet, slenger seg på sofaen osv. Jeg blir redd og usikker, fordi da føler jeg at jeg er alene mot dem. Han sier det er ett skuespill, og at vi er der for barna.

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, min mann ville heller ikke ta opp kontakten med sin bror. De har ikke hatt noe særlig kontakt de siste 20 årene. 

 

Men jeg krevde mer kontakt, fordi vi har barn og skal onkel se sine barn så måtte de to brødrene komme til en forståelse. 

 

Det gjorde de. Og jeg var så lykkelig. Det varte ikke lenge. Bror trakk seg unna igjen. Og jeg begynner nå å se alt min mann sa om sin bror. Da har jeg i hvert fall prøvd. Det må jo mer enn velvilje til. 

Anonymkode: 685fe...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, min mann ville heller ikke ta opp kontakten med sin bror. De har ikke hatt noe særlig kontakt de siste 20 årene. 

 

Men jeg krevde mer kontakt, fordi vi har barn og skal onkel se sine barn så måtte de to brødrene komme til en forståelse. 

 

Det gjorde de. Og jeg var så lykkelig. Det varte ikke lenge. Bror trakk seg unna igjen. Og jeg begynner nå å se alt min mann sa om sin bror. Da har jeg i hvert fall prøvd. Det må jo mer enn velvilje til. 

Anonymkode: 685fe...9b3

Saken handler ikke om det lenger, men takk for at du svarer likevel..

Anonymkode: 6d38a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...