Gå til innhold

Har dere vært i bryllup uten brudevals?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg HATER å danse, min kommende mann HATER å danse - ingen av oss kan danse eller har noen interesse av det overhodet og gidder ikke bruke penger på kurs. Denne tradisjonelle «brudevalsen» gjør at jeg oppriktig gruer meg til bryllupet. Er det «lov» å kutte den ut? Vil det komme mange reaksjoner? Noen som har droppet den, som vil dele erfaringer? 😅

Anonymkode: c810b...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvos toastmaster nevner det så er alle forberedt.  Få forloverne til å åpne dansegulvet for dere? Hater selv å være midtpunkt, vil nok prøve å slippe akkurat det hvis jeg noengang gifter meg. 

Anonymkode: 1b6b1...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det ikke. Ingen av oss er noen danseløver. 

 

Fikk ingen spesielle reaksjoner på det. Fra min slekt har vi et flertall med kristne personer, og ingen av dem er kjent for å oppsøke diskotek. 

 

Fikk en kommentar fra en svigerinne om at de hadde hatt det i sitt bryllup fordi de følte de måtte på grunn av andres forventninger, ikke på grunn av hva de selv ønsket egentlig.

 

Gjør slik dere ønsker. :)

Anonymkode: a0d0c...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke brudevals og ingen etterlyste det heller. To festglade nieser dro i gang dansen på eget initiativ. Passet oss utmerket. 

Anonymkode: 68b2d...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig tenkt meg å skippet dette i bryllupet vårt også... vet ikke helt om jeg tør pga forventningene til andre da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke danse, så vi droppet det. 

Anonymkode: 0d7a1...879

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, om jeg noensinne skal gifte meg tror jeg at jeg skal gjøre det uten å holde bryllup...

Har vi helt mistet gangsynet i forhold til hvorfor folk gifter seg?

Det er ikke for å holde et show for venner og familie, men tydeligvis er det nettopp det som er hele formålet med å gifte seg, for de fleste... SMH...

Anonymkode: 53a1a...703

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke dans og heller ikke gulvplass til dans. 

Fikk utelukkende positive kommentarer på at vi hadde et så koselig, intimt og rolig bryllup :)

Anonymkode: f598c...851

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker ikke religiøse seremonier. Vi liker ikke at gjestene må vente mellom seremoni og bordsetting. Vi foretrekker en avslappet stemning, med småretter og mye god vin. Vi liker ikke brudepiker, bryllupsvals, brudekake eller kasting av bukett. Vi vil heller bruke pengene våre på nære venner, enn slektninger vi knapt møter. Vi vil ikke at gjenstene våre skal bruke tid på gaveåpning. 

Og som følge av det var selvfølgelig ingenting av dette elementer i vårt bryllup. 

Anonymkode: 21797...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i flere bryllup - både med og uten dansing, hvor det ikke har vært brudevals. Resgerer på ingen måte på det! Kan ikke tenke meg å ha det selv heller, selv om jeg vil ha musikk og dansegulv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste man MÅ i et bryllup er at to stykker inngår en avtale om å være gift. Ikke la det bli en sjekkliste over "obligatoriske" elementer utenforstående skal stille seg til doms over. 

Anonymkode: 00ae6...cbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere gjør jo som dere vil? Vi hadde bryllupsmiddag med under 30 gjester og ikke noe dansegulv.

Anonymkode: 3af31...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to siate bryllupene jeg var i hadde ikke det :) Hadde ikke dansegulv i det hele tatt faktisk.. Veldig kjekke og flotte låvebryllup med mye annen underholdning :) 

Anonymkode: 2b6ec...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fullt "lovlig" å kutte den ut. Vi hadde ikke dans i det hele tatt og det var greit for gjestene. De ville heller sitte og prate

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke brudevals, og folk maste veldig.. Prøvde egentlig å unngå mange av de tradisjonelle (teite) bryllupstingene, men mye ble presset på oss av andre. Ikke at det var veldig stort problem, var enklere å bare gjøre det enn å krangle på dagen. Men brudevalsen var vi bestemte på at vi ikke ville gjøre (mannen syns slikt er veldig ubehagelig).

Anonymkode: ff769...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎15‎.‎07‎.‎2018 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg HATER å danse, min kommende mann HATER å danse - ingen av oss kan danse eller har noen interesse av det overhodet og gidder ikke bruke penger på kurs. Denne tradisjonelle «brudevalsen» gjør at jeg oppriktig gruer meg til bryllupet. Er det «lov» å kutte den ut? Vil det komme mange reaksjoner? Noen som har droppet den, som vil dele erfaringer? 😅

Anonymkode: c810b...738

Vil dere ikke danse, så vil dere ikke. Enkelt og greit. Det finnes ingen regler som sier at du MÅ det og det i bryllupet. Dere gjør det som passer for DERE i DERES bryllup. Enkel tog greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎07‎.‎2018 den 16.50, Energi-jenta skrev:

Kunne egentlig tenkt meg å skippet dette i bryllupet vårt også... vet ikke helt om jeg tør pga forventningene til andre da.

Drit i andres forventninger. Stå opp for deg selv, ærlig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen

Ja , men jeg tenkte ikke på at noe manglet.. Det er deres bryllup og dere må selv velge hva dere ønsker tilføre dagen ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil

Har kun vært i 3 bryllup, kan ikke huske en bryllupsvals i noen av de.Og siden jeg ikke drikker, kan det ikke være glemt grunnet det😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...