Gå til innhold

Noen som kan anbefale bra restauranter i Oslo som ikke er så kjente?


Vinky

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Vinky said:

Ja, har vært mye på delicatessen. Enig i at tapasen der er god, men syns de ikke har mer variasjon i menyen. Skal sjekke ut txox😃

 

Ser nå at jeg skrev det feil, tror det staves Txotx. De har litt sprekere tapas der. Syns også Grådi som noen andre nevnte er veldig bra. Lofthus Samvirkelag har kjempegod pizza :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min favoritt av indiske i Oslo er Gutta fra Calcutta på Alexander Kiellands plass. God mat, og veldig hyggelige folk som driver stedet. 

Anonymkode: 96033...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Vinky skrev:

Ja, har spist påd er peppern gror. Enig i at de har god mat👌🏻 Trattoria har jeg ikke vært på. Google nå. Menyen så veldig bra ut😃 Har de uteservering også?

De har en stor uteservering som er veldig populær. Kjempegod mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Smalhans på st.hanshaugen, husmannskost i ny vri.

Istanbul på Grønland,tyrkisk mat.

Døgnvill for burger på Vulkan.

Lucky Bird på Bogstadveien eller Vulkan for "sørstatmat".

House of China ved enden av Torggata for ekte kinesisk mat.

Solsiden på Aker Brygge for sjømat.

Mela cafe i Maribos gt for arabiske småretter.

Finnes en haug med andre restauranter og det kommer såklart ann på hva slags prisnivå du kan legge deg på og hva du anser som "bra" mat.

 

Helt enig, bra tips. Har ikke prøvd Solsiden og jeg elsker sjømat så det må prøves!!

Kan også nevne at Istanbul er jævlig rimelig, og de har vel 2 forskjellige lokasjoner også. Servitørene der kan virke litt spesielle, men de er ålreite som regel

Anonymkode: e6ffd...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Gliffy skrev:

Ser nå at jeg skrev det feil, tror det staves Txotx. De har litt sprekere tapas der. Syns også Grådi som noen andre nevnte er veldig bra. Lofthus Samvirkelag har kjempegod pizza :)

Støtter pizza på Lofthus. Prøv reinsdyrpizzaen, knallgod! koselig lokalet som er ikke så stort og utenfor sentrumskjernen(Torshov). 

 

Anonymkode: 0cd5f...aa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Vinky skrev:

Takk for svar😊 Vil prøve en av de med finest uteservering først nå som solen stråler😍

Trattoria har uteservering ja. Veldig solfylt på ettermiddagen. 

Anonymkode: 13204...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er prisene på Solsiden? :)

Anonymkode: 1b136...5de

De er ikke så verst. De er kanskje litt dyrere enn andre steder, men absolutt ikke sånn at det koster skjorta.

Eks så koster blåskjell ca 220 kr der og det ligger på rundt 190-200 de fleste andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er uteservering som er viktigst så er vel de fleste restaurantene på Aker Brygge og Tjuvholmen å foretrekke. Andre steder er südøst på Løkka, Sagene bistro i Arendalsgata, Ekebergrestauranten på Ekeberg og helt sikkert en god del andre steder som jeg ikke kommer på i farten. Regner med at det finnes mye bra uteservering ved Operaen og Sørenga. Har også lest at de skal åpne uteserveringen på St. Hanshaugparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gliffy skrev:

Ser nå at jeg skrev det feil, tror det staves Txotx. De har litt sprekere tapas der. Syns også Grådi som noen andre nevnte er veldig bra. Lofthus Samvirkelag har kjempegod pizza :)

Sjekket ut Grådi på facebook. Ser veldig spennende ut og gode anmeldelser👍🏻 Dit må jeg dra en gang😊 Skal sjekke ut de andre også😋

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min favoritt av indiske i Oslo er Gutta fra Calcutta på Alexander Kiellands plass. God mat, og veldig hyggelige folk som driver stedet. 

Anonymkode: 96033...e92

Takk, høres bra ut. Elsker indisk😍

1 time siden, pippip skrev:

De har en stor uteservering som er veldig populær. Kjempegod mat

Bør kanskje bestille bord da. Høres perfekt ut 😃

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, bra tips. Har ikke prøvd Solsiden og jeg elsker sjømat så det må prøves!!

Kan også nevne at Istanbul er jævlig rimelig, og de har vel 2 forskjellige lokasjoner også. Servitørene der kan virke litt spesielle, men de er ålreite som regel

Anonymkode: e6ffd...aa8

Så bra😊👌🏻

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Støtter pizza på Lofthus. Prøv reinsdyrpizzaen, knallgod! koselig lokalet som er ikke så stort og utenfor sentrumskjernen(Torshov). 

 

Anonymkode: 0cd5f...aa4

Nam😋

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trattoria har uteservering ja. Veldig solfylt på ettermiddagen. 

Anonymkode: 13204...eac

Fikk veldig lyst til å teste trattoria😍

55 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Hvis det er uteservering som er viktigst så er vel de fleste restaurantene på Aker Brygge og Tjuvholmen å foretrekke. Andre steder er südøst på Løkka, Sagene bistro i Arendalsgata, Ekebergrestauranten på Ekeberg og helt sikkert en god del andre steder som jeg ikke kommer på i farten. Regner med at det finnes mye bra uteservering ved Operaen og Sørenga. Har også lest at de skal åpne uteserveringen på St. Hanshaugparken.

Sudøst liker jeg veldig godt👌🏻 De har nydelige drinker og god mat og fin uteservering👍🏻 Sageme bistro har jeg ikke hørt om. Skal sjekke det ut😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafe di Roma . Supergodt, men bare et par snurrestoler ute. Jeg er kresen på pizza og der er det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mehfel restaurant i Kirkegata. Fantastisk pakistansk mat. Hadde aldri smakt mat fra Pakistan før, men har nå vært der flere ganger. Du får linsesuppe på huset før maten. Anbefaler å prøve en av rettene med mango 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koie Ramen, Bab'n'booze, Rebell på Løkka (god flesk og duppe her), Tip0 (pizza), Way Down South, Nydalen bryggeri ++ 

Er kommet så mange gode spisesteder i Oslo nå 😁

Anonymkode: 623dc...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Koie Ramen, Bab'n'booze, Rebell på Løkka (god flesk og duppe her), Tip0 (pizza), Way Down South, Nydalen bryggeri ++ 

Er kommet så mange gode spisesteder i Oslo nå 😁

Anonymkode: 623dc...811

Og ikke minst billig øl! Tror det var før kl 22, så får du 3 0,4L til litt over 100 lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anatolia på Tøyen senter. 

Veldig god mat, store porsjoner og bra pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...