Gå til innhold

Menns fokus på sex og "få sex" har gjort meg aseksuell og fått meg til å mislike menn som kjønn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Akhenaton skrev:

Du tenker at fordi noen men er sutrete så liker du ikke andre menn heller? Sikker på at det ikke heller er du og din instilling til ting som ødelegger seksualiteten din? Kan du ikke isteden prøve å gi blaffen i tapere og fokusere på menn du faktisk respekter? Jeg kan forstå om det blir færre og færre av dem om dagen, sånn er det vel mange som tenker, men det må da være noen ålreite igjen som du kan rette fokuset ditt mot, liksom?

What he said. Hvorfor gidder du å forholde deg til sutreungene? For det meste er de ikke så opptatt av sex engang, det er bare en del av det, og forsterkes i en del mer typiske menns måte å kommunisere på. "Pule pule", "damer, puppe, fitte, yeah" De vil ha oppmerksomhet og kjærlighet, som de har manko på. Og så er de kanskje heller udugelige sosialt overfor det motsatte kjønn. Drit i dem, da vel.

Anonymkode: e8875...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår hva du mener og er enig. Kanskje tiden for "til døden skiller dere ad" er over.

Har hørt det sagt at vi mennesker er seriemonogame. Noen til det ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det var det du klarte å trekke utav det soleklare dilemmaet.....? At de menn som skriker høyest om at de ikke får sex, også er samme mennene som snakker dritt om kvinner som har hatt mye sex.


 

Anonymkode: 7811a...1c4

Kan du dokumentere dette? Jeg ser denne typen påstander relativt ofte, men vet ikke hvor god dekning det er for den. Det finnes åpenbart både sinte menn som klager over at de ikke har tilgang på sex, og menn som ikke er interesserte i "løse" kvinner, men hvor har du det fra at det er snakk om de samme mennene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Som kvinne kan jeg i alle fall bidra med egen erfaring;

De menn som ønsker fri sex, men som ikke får det, hater kvinner.

De menn som ønsker fri sex, og som får det, digger kvinner.

De menn som ønsker sex kun i forhold, ELSKER kvinner.

Det er IKKE denne siste gruppen som klager over «løse» kvinner, i alle fall. De synes mer at det er synd det er blitt sånn. Se bare på han fyren som opprettet profil for å fortelle dette. Null hat, bare medfølelse og forståelse.

(Menn som får sex er stort sett fornøyd.)

Mitt inntrykk er nok ikke helt sammenfallende med ditt, basert på menn jeg kjenner.

Når det gjelder de som ikke får sex har vi nok samme inntrykk. Jeg kan ikke komme på å kjenne noen slike, men utifra hva en leser på nettet virker disse å være de bitreste av de bitre. Kombinasjonen av seksuell frustrasjon, ensomhet og en følelse av misslykkethet er nok særdeles uheldig.

Mange av de jeg kjenner som har høyest "forbruk" av kvinner virker generelt å ha veldig liten respekt for disse kvinnene, og enkelte tilskriver til og med den lette tilgangen til personlige problemer hos kvinnene (daddy issues osv.). Antagelig bidrar den manglende respekten til et inntrykk av selvsikkerhet som kvinner finner tiltrekkende. 

De av oss som er i forhold synes nok ofte, som du sier, at det er litt synd med de som er fanget i en "bruk og kast"-sirkel, tilsynelatende ofte uten å skjønne det før det er for sent. Det er noe veldig trist over unge kvinner som får sin seksualitet og forholdet til egen kropp skadet for livet, og som i prosessen ødelegger sjansene for et seriøst og godt forhold, og ender opp sinte og bitre. 

 

En interessant observasjon er at mennene som ikke får sex, og kvinnene som ender opp som "bruk og kast" til en viss grad virker å speile hverandre, i den forstand at det i stor grad er disse som sitter på forum som dette og legger ut om hvordan kvinner og menn er så fæle på det ene eller andre området. Det er en trist utvikling når samfunnet tilsynelatende i økende grad produserer slike livssituasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, a l'orange skrev:

Lett for deg å si, muligens, hvis du kan gå til postkassa eller på butikken i fred?

For oss som av noen grunn bombarderes hvor enn vi går, så dannes det forakt mot noen menn. Det er nokså naturlig, synes jeg.

 

 

Anonymkode: ebefd...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, a l'orange skrev:

Som kvinne kan jeg i alle fall bidra med egen erfaring;

De menn som ønsker fri sex, men som ikke får det, hater kvinner.

De menn som ønsker fri sex, og som får det, digger kvinner.

De menn som ønsker sex kun i forhold, ELSKER kvinner.

Det er IKKE denne siste gruppen som klager over «løse» kvinner, i alle fall. De synes mer at det er synd det er blitt sånn. Se bare på han fyren som opprettet profil for å fortelle dette. Null hat, bare medfølelse og forståelse.

(Menn som får sex er stort sett fornøyd.)

Slutt å generaliser

Anonymkode: ebefd...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, a l'orange skrev:

Slutt å ødelegge debatten og endre mine innlegg!

At du ikke evner å lese at jeg skriver «EGEN erfaring» eller tro på at det «dannes forakt» mot ALLE menn, så får du ta det på din kappe!

Alle menn er ikke like..

Ingen som ødelegger debatten her, du må tåle at folk er uenige med deg ;) 

Anonymkode: ebefd...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, a l'orange skrev:

Takk for et MEGET viktig poeng når det gjelder den andre gruppen, altså menn som har sex med mange, som ender opp med å forakte kvinner, samt sammenhengen mellom denne innstillingen og det at de faktisk drar damer. 

Kjenner jo i grunn til denne holdningen selv. Ikke at jeg har sex med så mange, men når pågangen er stor, langt større enn jeg behøver, så ender det med at jeg ser ned på menn, stadig fortelles at jeg er mye verdt og de er mindre verdt. Som igjen bidrar til at de tenker det samme, både om meg og om seg selv, og dermed blir enda mer interessert.

Og på den måten danner det seg en syk loop hvor de mest populære bare skiller seg mer og mer ut, og de mindre populære speiler hverandre slik du skriver. De føler seg utnyttet; enten de blir brukt til sex eller ikke får sex. 

:klemmer:

Anonymkode: ebefd...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, hocane skrev:

Vil minne deg på at kvinner står bak 70 % av alle skillsmisser

Hva sier det om menn? Har den tanken falt deg inn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
4 hours ago, Skiftenøkkel said:

Jeg forstår hva du mener og er enig. Kanskje tiden for "til døden skiller dere ad" er over.

Har hørt det sagt at vi mennesker er seriemonogame. Noen til det ekstreme.

Tvert i mot. Tiden er inne for å bruke mer tid på å finne hver partner, og å ha langt færre partnere, slik at man faktisk passer utrolig bra med de få man velger å være med. Dagens samboerstatus, som egentlig bare er en avansert kjærestestatus under samme tak, gjør at man kan bruke og kaste livspartnere annenhvert år. Men hvis man valgte å være med færre partnere, valgte hver partner mye nøyere, og var mer villig til å forplikte seg mer seriøst med en partner, tror jeg faktisk meget forpliktede forhold kunne føles veldig bra for veldig mange. Seriemonogami er ikke en god unnskyldning for å blindt innlede kortlevde samliv med hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å likestille kjønnene må de behandles likt. Man kan ikke ha likestilling og samtidig særbehandle kjønnene.

Anonymkode: 1ad50...087

Forundrer meg stadig at noen ikke forstår begrep som likestilling og likeverd. 

En gullklump og en diamant kan ha lik verdi, men de må likevel behandles ulikt. 

Mennesker, ikke bare kjønn, er ulike, men de kan likevel gis verdi og respekt som individ, ikke undervurderes eller behandles som mindre verdt, ut fra kjønn. Likestilling er ikke at en mindre smart og lite utdannet kvinner skal ha samme jobb og lønn som en utdannet, smart mann, men at en tilsvarende utdannet, smart kvinner ikke skal gis dårligere betingelser enn den mannen, når de gjør samme jobb i firmaet. Hun skal ikke vurderes som mindre verdt, kun fordi hun er kvinne. Selv om hun kanskje ikke kan løfte så tunge ting som ham, og går i skjørt heller enn bukser, når det ikke finnes relevant for jobben som faktisk utføres. 

Likestilling er ikke at vi skal kle oss likt, te oss likt eller ha akkurat samme preferanser på ting. Likestilling og likeverd er ikke at vi skal være helt like. 

I noen tilfeller må det faktisk særbehandling til for å oppnå likestilling. For eksempel i fysiske krav. Det er ikke en mindre presentasjon å være verdens beste kvinnelige 100 m løper enn verdens beste mannlige 100 m løper, men det er forskjell på tiden, på grunn av ulik fysikk mellom kvinner og menn. Innsatsen til kvinner er ikke dårligere selv om fysiske krav tilpasses kjønn. Det skal ikke være lettere for kvinner enn menn, det må være like krevende, selv om det tilpasses noe for å ikke utelukke et kjønn. 

Anonymkode: 2f2df...a73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 hours ago, Trolltunge said:

Slike tråder som denne er triste. Skyttergravskriger mellom menn og kvinner. Ingen vinner, det er bare elendighet. 

Helt enig! Kjenner at jeg blir trist og frustrert, og at jeg føler meg skikkelig utilpass i samfunnet og verden. Tror jeg skal bruke tiden min på å finne opp en tidsmaskin heller, så kan jeg reise rundt og finne en tid hvor samfunnet og menneskeheten passer meg bedre. 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella skrev:

Hva sier det om menn? Har den tanken falt deg inn?

At menn i større grad enn kvinner ønsker å "respektere ekteskapet", og ikke skille seg?

Men så finnes det en haug av mennesker, kvinner og menn som heller prøver å frastøte seg partneren sin fremfor å gå til skrittet å slå opp/ta ut skillsmisse.

Tråder som dette er alltid like komisk. Tiltrekker seg menn og kvinner som har dårlige erfaringer med det motsatte kjønn, og tilegner det motsatte kjønn en haug av generaliserende karakteristikker fordi de selv føler seg mislykket. Enten fordi de ikke "får seg noe", føler seg brukt osv.

Realiteten er vel den at mange menn, meg selv inkludert, har lavere standard for hva vi puler enn hva vi går inn i forhold med. Det gjør nok at mange kvinner føler seg brukt. På den andre siden vil de fleste kvinner i Norge ha null problem med å få seg noe på dagen. Realiteten er en helt annen for mindre attraktive menn. En av mine samboers venninner er noe av det minst attraktive jeg har sett, men hun ligger mye rundt i sine single perioder og har null problemer med å få seg sex på flekken. Jeg har også venner som fysisk sett er attraktive, i gode jobber, som har store problemer med å få seg noe som helst. Mest av alt handler det nok om mangel på selvtillit på den fronten i en kombinasjon av mangel på erfaring på å kommunisere med kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri helt skjønt meg på folk som kjøper en vare og så kjefter de på varen etterpå. 

Du kjøper en løk på butikken og når løkens sannhet åpenbarer seg hjelper det ikke å bable til løken om at den skal forvandle seg til noe som er appetittelig. 

Det er slik jeg oppfatter dere som klager. 

Hva hjelper det? Hva gjør dere med det? Hadde dere satt pris på om det fantes mange i samfunnet som dag inn og dag ut maste om naturlige konsekvenser? 

Å Nei! Det er hull i sokken! Den skulle jo vare for evig, aldri bli slitt eller noe. Sokken krenker meg. Sokken fornærmer meg. Hvordan våger du, sokk. Vet du ikke hvem jeg er? Du skal være en perfekt sokk og du skal lukte fresht hver morgen og du skal fikse deg selv (uten at jeg ser - slik at jeg kan leve i en fantastisk fantasi)

Hvordan kan man snakke med slike HØNSEHJERNER?

HÆÆÆÆÆÆÆ?

mamma! Fortell meg hvorfor disse kvinnene er så rare? 

 

vrææææl.

 

 

Anonymkode: 2b6f2...1bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Jeg har snurpet igjen dåsa. Jeg går på byen med vennene mine som vanlig, som en typisk luremus (i følge menn), fordi jeg gjerne snakker med dem, men ikke vil bli med den hjem bare fordi jeg har snakket med dem. Veldig ond sirkel menn har satt seg i, og jeg har fått nok av dere. Jeg har ikke hatt sex på 1 år nå, og det er heller ikke noe savn. Dere får bare fortsette å være bitre, så skal vi se menneskeheten utryddes om ikke så lenge. Synd ass 🙄

Anonymkode: 0af19...5aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...