Gå til innhold

Menns fokus på sex og "få sex" har gjort meg aseksuell og fått meg til å mislike menn som kjønn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, hocane skrev:

Tydeligvis ikke siden antallet alenemødre aldri har vært høyere og stiger for hvert år som går.

Ja, logikk er en fin bil.....? 

Det henger jo ikke sammen med at kvinner har aktive sexliv, eller mange sexpartnere - men at parforhold brytes lettere enn før. Skilsmisserater er også skyhøye. 

Det henger derimot muligens sammen med det som var hovedpoenget mitt - menn som ikke vil stifte familie med en kvinne som har hatt aktivt sexliv, fordi hennes verdi som kone ikke blir ansett høy nok. Så de driter i om ei de ikke mener er "konemateriale", og forlater selv om føder deres barn.  

 

Anonymkode: 7811a...1c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, logikk er en fin bil.....? 

Det henger jo ikke sammen med at kvinner har aktive sexliv, eller mange sexpartnere - men at parforhold brytes lettere enn før. Skilsmisserater er også skyhøye. 

Det henger derimot muligens sammen med det som var hovedpoenget mitt - menn som ikke vil stifte familie med en kvinne som har hatt aktivt sexliv, fordi hennes verdi som kone ikke blir ansett høy nok. Så de driter i om ei de ikke mener er "konemateriale", og forlater selv om føder deres barn.  

 

Anonymkode: 7811a...1c4

Vil minne deg på at kvinner står bak 70 % av alle skillsmisser

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hocane skrev:

Haha herregud du misforstår jo hva jeg sier. Jeg sier ikke at menn skal behandle damer ufint, men at vi skal behandle dem på lik linje som hvordan vi behandler andre menn.

Jeg kan da ikke gjette hva du mener om du ikke faktisk sier det 😉 Det var ikke innlysende for meg at du tenkte, siden det er så totalt fjernt fra mitt eget menneskesyn.

Hvorfor skal slik menn behandler andre menn være standarden for hvordan mennesker skal behandle hverandre?  

Er vi ennå i brytningstid, i hvert fall på nett, der vi som mennesker må finne nye omgangsformer som blir oppfatta som ok av alle parter, både kvinner og menn? 

Om du faktisk tenker at det er menn som setter standarden, så er vi likevel ved kjernen i innlegget mitt - er valget kvinner har å innfinne seg med hvordan menn ønsker å behandle dem? Har vi ikke lært noe av #metoo.....? 

Anonymkode: 7811a...1c4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Vil minne deg på at kvinner står bak 70 % av alle skillsmisser


Som fremdeles ikke gir en sammenheng "kvinner som har mye sex -> en haug med lausunger"

Og det er fremdeles heller ikke relevant for dilemmaet "kvinner vil ikke gi sex - kvinner som har mye sex er horer". 

Den siste der, som er hovedproblemstillinga tråden her peker på, har du fint hoppa helt over. Ville vel være en haug med kameler å svelge, om menn skulle innse at de selv i stor grad sørger for situasjonen med "ufrivillig sølibat" 😉

Anonymkode: 7811a...1c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Vil minne deg på at kvinner står bak 70 % av alle skillsmisser

Det er mulig at 70% av de som velger å ta ut skilsmissen er kvinner. Det sier likevel ingenting om hva eller hvem som står bak. 

Slike tråder som denne er triste. Skyttergravskriger mellom menn og kvinner. Ingen vinner, det er bare elendighet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hocane skrev:

Haha herregud du misforstår jo hva jeg sier. Jeg sier ikke at menn skal behandle damer ufint, men at vi skal behandle dem på lik linje som hvordan vi behandler andre menn.

Du har seriøst misforstått noe vesentlig om du tror likestilling dreier seg om å behandle kvinner som om de var menn. 

-ts

Anonymkode: 7a299...e90

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som fremdeles ikke gir en sammenheng "kvinner som har mye sex -> en haug med lausunger"

Og det er fremdeles heller ikke relevant for dilemmaet "kvinner vil ikke gi sex - kvinner som har mye sex er horer". 

Den siste der, som er hovedproblemstillinga tråden her peker på, har du fint hoppa helt over. Ville vel være en haug med kameler å svelge, om menn skulle innse at de selv i stor grad sørger for situasjonen med "ufrivillig sølibat" 😉

Du ville vært overrasket hvor mange i dag er alenemor nettopp på grunn av å "sove" rundt. Men du har tydeligvis ikke peiling på realitet og fakta og kommer bare med hva du tror.

Ja det er mange skillsmisser og det er selvsagt ikke bra for barna, men det er mye bedre enn å ikke ha en far i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har seriøst misforstått noe vesentlig om du tror likestilling dreier seg om å behandle kvinner som om de var menn. 

-ts

Anonymkode: 7a299...e90

Skal kvinner få særbehandling da?

Anonymkode: 1ad50...087

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hocane said:

Ja men kvinner skrek etter likestilling og fikk det. Det med likestilling fjernet også gentlemenn holdningen.

https://snl.no/gentleman

Anonymkode: 468d9...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal kvinner få særbehandling da?

Anonymkode: 1ad50...087

Hvorfor ikke? Det er forskjell på mann og dame. 

Anonymkode: ef108...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så drittlei av alt fokuset på sex i samfunnet og da spesielt all sutringen fra menn om "å få sex". Jeg blir forbannet og det gjør at jeg ikke har lyst til å ha noe med menn å gjøre. Menn har ingen verdi for meg om alt de kan tilby meg er sex og vice versa. Jeg syns det er totalt uinteressant og det ødelegger rett og slett seksualiteten min. Flere som tenker som meg?

Anonymkode: 7a299...e90

Det er helt greit å være aseksuell :)

Anonymkode: 051ff...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal kvinner få særbehandling da?

Anonymkode: 1ad50...087

Hvordan i alle dager slutter du det ut av det jeg skrev? Kvinner er ikke menn, kommer aldri til å bli menn eller ha de eksakt samme behovene som menn og vice versa. Så å behandle kvinner som om de var menn er i beste fall absurd, men helst bare 100% idiotisk. Kvinner behandler jo heller ikke menn som om de er kvinner??

-ts

Anonymkode: 7a299...e90

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager slutter du det ut av det jeg skrev? Kvinner er ikke menn, kommer aldri til å bli menn eller ha de eksakt samme behovene som menn og vice versa. Så å behandle kvinner som om de var menn er i beste fall absurd, men helst bare 100% idiotisk. Kvinner behandler jo heller ikke menn som om de er kvinner??

-ts

Anonymkode: 7a299...e90

Jeg behandler alle likt, uansett kjønn, bortsett fra at jeg bare ligger med det motsatte :)

Anonymkode: 051ff...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så drittlei av alt fokuset på sex i samfunnet og da spesielt all sutringen fra menn om "å få sex". Jeg blir forbannet og det gjør at jeg ikke har lyst til å ha noe med menn å gjøre. Menn har ingen verdi for meg om alt de kan tilby meg er sex og vice versa. Jeg syns det er totalt uinteressant og det ødelegger rett og slett seksualiteten min. Flere som tenker som meg?

Anonymkode: 7a299...e90

Du må nok spise i deg ordene. Om noen måneder tipper jeg en ny kjekkas klarer å sjarmere deg til sengs..

Anonymkode: 99aa0...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner skal selvsagt ha null særbehandling. Med mindre hun er kona eller kjæresten din behandler du dem med respekt slik du gjør mot menn, men ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor er det du finner disse mennene da? Hvis du dømmer etter menn du møter på Tinder og de som raller her på KG kan jeg godt forstå at du er skeptisk, men det er jo tydelig at de typene der er single av en grunn. De har null peiling på kvinner og oppfører seg som neandertalere. Jeg har heldigvis aldri møtt en sånn fyr i det virkelige livet og har faktisk et veldig godt inntrykk av den norske mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, a l'orange said:

De som sier dette handler om feminisme har rett. Men feminismen er ikke en kvinnegreie, det er en sosialistgreie.

Vi som ikke er sosialister har da fremdeles sex og ekteskap og alt som før :) 

Forstår virkelig ikke at noen av dere ønsker dere penger og makt fremfor romantikk, sex, og slike - etter min mening; mer verdifulle - ting.

Kan man ikke ønske seg og få begge deler da? Romantikk og sex er et deilig krydder i hverdagen og limet i et forhold, men penger og makt smaker også godt og sikrer ikke minst en trygg alderdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...