Gå til innhold

Vil ha Tattovering, og foreldrene mine er uenige


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Tok tatoveringer når jeg var i 20 åra men hadde heldigvis vett til å ta dem på et mindre synlig sted. Nå som jeg er 30 skulle jeg helst hatt dem vekk, men gidder ikke bruke store summer på å fjerne de heller. Poenget er at ingen kan hindre deg i å ta tatoveringer, men jeg råder deg til å ta de på et mindre synlig sted enn armen. Hvem vet hva du vil føle om dem i framtiden. 

Anonymkode: befaa...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stygt er vel det rette ordet her. Det er greit med en tatovering, men når en drar det ut til det mest ekstreme, blir det stygt

Anonymkode: 9a0c6...4cc

Noen syns ikke det greit med tatoveringer på seg selv eller folk man er glad i, og noen syns selv små er stygge og aldri kunst. Folk her kan protestere så mye de vil, men vi finns, det er en del av oss, kall oss gjerne fordomsfulle, men sånn er det. Med tatovering gir man et annet førsteinntrykk og signaliserer en smak og stil som ikke alle syns er positiv. Si: nei, nei, du tar feil, det er ikke slik, men slik er det. For jeg er en av dem. Mange med meg vil aldri synes det er fint, kunst, nøytralt eller ønskelig for barna våre. 

Anonymkode: 81db2...3e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Snaskesnusken said:

Nei, det er ikke fakta selv om ønsker at det skal være fakta. 

Jeg liker ikke disse nedlatende holdningene som bla du viser her. Er du ikke vant med å få tilbakemeldinger? 

Jo, du må gjerne si hva du mener, men det gagner ingen å lukke øynene for fakta. Nå er det vanligere også blant folk med utdannelse, men det er likevel mest utbredt blant de uten. Men du fornekter vel også at det fle i tiden var vanligst blant sjøfolk, og mener St de som sier det, har dårlige holdninger? 

 

Anonymkode: 434ee...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Noen syns ikke det greit med tatoveringer på seg selv eller folk man er glad i, og noen syns selv små er stygge og aldri kunst. Folk her kan protestere så mye de vil, men vi finns, det er en del av oss, kall oss gjerne fordomsfulle, men sånn er det. Med tatovering gir man et annet førsteinntrykk og signaliserer en smak og stil som ikke alle syns er positiv. Si: nei, nei, du tar feil, det er ikke slik, men slik er det. For jeg er en av dem. Mange med meg vil aldri synes det er fint, kunst, nøytralt eller ønskelig for barna våre. 

Anonymkode: 81db2...3e3

Er du 90 år eller?

Anonymkode: 58fea...8ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du må gjerne si hva du mener, men det gagner ingen å lukke øynene for fakta. Nå er det vanligere også blant folk med utdannelse, men det er likevel mest utbredt blant de uten. Men du fornekter vel også at det fle i tiden var vanligst blant sjøfolk, og mener St de som sier det, har dårlige holdninger? 

 

Anonymkode: 434ee...238

Du har ingen fakta å presentere og dine meninger er ikke fakta. Jeg stiller meg undrende til at du presenterer dine holdninger som fakta. Min erfaring er at mennesker som har høyere utdanning ikke presenterer egne holdninger som fakta da de vet bedre. 

Hvordan vet du at tatoveringer ikke er så utbredt blant mennesker med høyere utdannelse? Jeg har høyere utdannelse og har en tatovering.. jeg er ikke alene. 

Hvorfor skal jeg benekte at sjøfolk hadde tatoveringer? Min far var sjømann og hoppet ikke på den tatoveringstrenden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 20? Lar du fortsatt foreldre bestemme over din kropp? Ta et oppgjør med dine foreldre, de har ingenting med dette å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Her kommer virkelig holdningene dine frem: Du har en utdanning og gikk i en klasse. Altså neppe PhD.  Vet du, jeg gidder ikke å bli fornærmet en gang.

Tidene har endret seg og veldig mange tatoveringer i dag uavhengig av utdannelse og yrke. 

Absolutt. Men de som er litt forutseende har disse tatoveringene på steder hvor de er enkle å skjule i dagliglivet. Det kan hende (Men jeg tror ikke det…) at jeg er fryktelig gammeldags, men jeg har, evt. vil få, litt problemer med en bankrådgiver med godt synlige tatoveringer. I en perfekt verden skulle det ikke ha noe å si, men hvis jeg kan velge, og det kan jeg, så velger jeg en annen. Av den enkle grunn at jeg synes det vitner om dårlig impulskontroll og hvis det er noe jeg ikke ønsker at min bankrådgiver, eller rørlegger for den del, skal ha så er det nettopp det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leo skrev:

Absolutt. Men de som er litt forutseende har disse tatoveringene på steder hvor de er enkle å skjule i dagliglivet. Det kan hende (Men jeg tror ikke det…) at jeg er fryktelig gammeldags, men jeg har, evt. vil få, litt problemer med en bankrådgiver med godt synlige tatoveringer. I en perfekt verden skulle det ikke ha noe å si, men hvis jeg kan velge, og det kan jeg, så velger jeg en annen. Av den enkle grunn at jeg synes det vitner om dårlig impulskontroll og hvis det er noe jeg ikke ønsker at min bankrådgiver, eller rørlegger for den del, skal ha så er det nettopp det. 

Vet du at:

Dumme Innlegg i sosial medier kan ødelegge mer for deg på arbeidsmarkedet enn en tatovering som er synlig. 

Når det gjelder lån i banken til bolig går det på inntekt og betalingsevne, ikke antall tatoveringer. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Leo skrev:

Absolutt. Men de som er litt forutseende har disse tatoveringene på steder hvor de er enkle å skjule i dagliglivet. Det kan hende (Men jeg tror ikke det…) at jeg er fryktelig gammeldags, men jeg har, evt. vil få, litt problemer med en bankrådgiver med godt synlige tatoveringer. I en perfekt verden skulle det ikke ha noe å si, men hvis jeg kan velge, og det kan jeg, så velger jeg en annen. Av den enkle grunn at jeg synes det vitner om dårlig impulskontroll og hvis det er noe jeg ikke ønsker at min bankrådgiver, eller rørlegger for den del, skal ha så er det nettopp det. 

Hva får deg til å tro at tatoverte generelt har dårligere impulskontroll enn andre? Jeg kjenner én som tok tstovering på fylla i syden. Resten brukte måneder, noen år på å bestemme seg for om de skulle, og hvillken de ville ha.

Anonymkode: 3917e...0cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er myndig og kan gjøre hva du vil.  Og uansett så eier ikke foreldrene dine deg og kroppen din så de kan ikke true deg pga litt blekk i huden. 

Anonymkode: b5747...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...