Gå til innhold

Vil ha Tattovering, og foreldrene mine er uenige


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

16 hours ago, AnonymBruker said:

Du er myndig så det spiller ingen rolle om du sier det til dem eller ikke. 

Vil legge til at jeg ikke kjenner en eneste person som tok tatovering da de var 20 og ikke angrer nå når de er 25-35..

Anonymkode: 8ee6a...6fd

Hæ. Jeg kjenner ingen som angrer, og godt over halvparten av alle vennene mine har tatoveringer.

Anonymkode: 58fea...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Ryuk skrev:

Lemleste var vel å ta litt hardt i? Jeg påfører ikke kroppen min noen form for alvorlig skade ved å ta en tatovering. Det er et sår en ukes tid, så er huden som før. 

Jeg vet godt at ikke alle liker tatoveringer og det forventer jeg heller ikke. Det jeg derimot forventer er at de holder meningen for seg selv når jeg møter dem. Jeg har vett nok til å ikke si at kjolen din er stygg, at nesen din er rar eller at du har fæl sminke på fordi jeg har litt normal sunn folkeskikk. Det ser det ut til at enkelte mangler i møte med tatoverte.

Jeg holder meningene mine for meg selv, men her er jeg anonym. Og mine barn får høre mine meninger om dette, ja, selvfølgelig. Og jeg forbinder tatoveringer med selvskading og/eller usunn ekshibisjonisme. Har ingen av dere barn der man syns det er litt synd med vannkoppearr feks, uten at dere av den grunn mener at vannkopper er en stor greie, eller ikke er glad ikke ungen har hatt alvorligere sykdommer? Det er en bagatell, men permanente arr er ikke ønskelig. Foreldrene til Ts har da lov til å mene at å ta tatoveringer i ung alder er et uklokt valg, og ingen kan kreve at de skal være støttende og positive til det. De kan ikke nekte det, men negative, det har de all rett til å være. 

Anonymkode: 81db2...3e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder meningene mine for meg selv, men her er jeg anonym. Og mine barn får høre mine meninger om dette, ja, selvfølgelig. Og jeg forbinder tatoveringer med selvskading og/eller usunn ekshibisjonisme. Har ingen av dere barn der man syns det er litt synd med vannkoppearr feks, uten at dere av den grunn mener at vannkopper er en stor greie, eller ikke er glad ikke ungen har hatt alvorligere sykdommer? Det er en bagatell, men permanente arr er ikke ønskelig. Foreldrene til Ts har da lov til å mene at å ta tatoveringer i ung alder er et uklokt valg, og ingen kan kreve at de skal være støttende og positive til det. De kan ikke nekte det, men negative, det har de all rett til å være. 

Anonymkode: 81db2...3e3

Du strør rundt deg upassende begrep atter en gang. Hvorfor gjør du det? Vet du overhodet hva selvskading er? 

Vet du at enkelte som har drevet med selvskading dekker over arrene sine med tatovering?  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du strør rundt deg upassende begrep atter en gang. Hvorfor gjør du det? Vet du overhodet hva selvskading er? 

Vet du at enkelte som har drevet med selvskading dekker over arrene sine med tatovering?  

Yepp, vet det gjelder noen få, og derfor har jeg også slike assosiasjoner, + jeg syns å ta tatovering på uskadet hud er å skade den. Så det ville jeg ment mitt voksne barn gjorde. Selvsagt kunne hun/han gjort mye verre ting, men jeg ville ikke likt det.

Anonymkode: 81db2...3e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yepp, vet det gjelder noen få, og derfor har jeg også slike assosiasjoner, + jeg syns å ta tatovering på uskadet hud er å skade den. Så det ville jeg ment mitt voksne barn gjorde. Selvsagt kunne hun/han gjort mye verre ting, men jeg ville ikke likt det.

Anonymkode: 81db2...3e3

Du svarer ikke på hvorfor du strør rundt deg med begrep som ikke er passende i denne settingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Du svarer ikke på hvorfor du strør rundt deg med begrep som ikke er passende i denne settingen. 

Jeg syns sorg, skade, selvskading, lemlesting (tenker på de som er dekket), stygt og harry er passende begrep jeg forbinder med tatoveringer, også ekshibisjonisme (ts ønsker den skal være synlig). Du har andre assosiasjoner. Foreldrene til ts er også myndige, og må få ha sine meninger. TS vet foreldrene ikke vil at hun skal ta en tatovering. TS er voksen og bestemmer selv, og kommer nok til å ta den. TS lurer på om hun skal fortelle det før eller etterpå. Jeg ville som mor foretrukket at hun fortalte det FØR, men det er fordi jeg nettopp ville forsøkt å overtale henne til å ikke ta den, akkurat som TS vet at hennes foreldre vil gjøre. Resultatet er da at "TS ikke hører på foreldrene sine", som hun skriver. Kanskje er det best at ts bare gjør det, men hun kan nok ikke få dem til å like det, verken på den ene eller andre måten. Men kanskje en samtale med dem om hvorfor det er viktig og føles riktig for henne på forhånd lettere kan få dem til å akseptere det, eller i det minste forstå litt bedre? For er de som meg, ville jeg syntes det var svært leit, og særlig hvis jeg trodde det var et lettvint valg.

Anonymkode: 81db2...3e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns sorg, skade, selvskading, lemlesting (tenker på de som er dekket), stygt og harry er passende begrep jeg forbinder med tatoveringer, også ekshibisjonisme (ts ønsker den skal være synlig). Du har andre assosiasjoner. Foreldrene til ts er også myndige, og må få ha sine meninger. TS vet foreldrene ikke vil at hun skal ta en tatovering. TS er voksen og bestemmer selv, og kommer nok til å ta den. TS lurer på om hun skal fortelle det før eller etterpå. Jeg ville som mor foretrukket at hun fortalte det FØR, men det er fordi jeg nettopp ville forsøkt å overtale henne til å ikke ta den, akkurat som TS vet at hennes foreldre vil gjøre. Resultatet er da at "TS ikke hører på foreldrene sine", som hun skriver. Kanskje er det best at ts bare gjør det, men hun kan nok ikke få dem til å like det, verken på den ene eller andre måten. Men kanskje en samtale med dem om hvorfor det er viktig og føles riktig for henne på forhånd lettere kan få dem til å akseptere det, eller i det minste forstå litt bedre? For er de som meg, ville jeg syntes det var svært leit, og særlig hvis jeg trodde det var et lettvint valg.

Anonymkode: 81db2...3e3

Enig i alt du sier,

og det at så mange reagerer så sterkt og tar seg så nær av det du sier,

tyder vel ikke på annet enn at dette er meget usikre mennesker, der har sår som stikker dypere enn de selv er klar over i sjela.

:blomst:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns sorg, skade, selvskading, lemlesting (tenker på de som er dekket), stygt og harry er passende begrep jeg forbinder med tatoveringer, også ekshibisjonisme (ts ønsker den skal være synlig). Du har andre assosiasjoner. Foreldrene til ts er også myndige, og må få ha sine meninger. TS vet foreldrene ikke vil at hun skal ta en tatovering. TS er voksen og bestemmer selv, og kommer nok til å ta den. TS lurer på om hun skal fortelle det før eller etterpå. Jeg ville som mor foretrukket at hun fortalte det FØR, men det er fordi jeg nettopp ville forsøkt å overtale henne til å ikke ta den, akkurat som TS vet at hennes foreldre vil gjøre. Resultatet er da at "TS ikke hører på foreldrene sine", som hun skriver. Kanskje er det best at ts bare gjør det, men hun kan nok ikke få dem til å like det, verken på den ene eller andre måten. Men kanskje en samtale med dem om hvorfor det er viktig og føles riktig for henne på forhånd lettere kan få dem til å akseptere det, eller i det minste forstå litt bedre? For er de som meg, ville jeg syntes det var svært leit, og særlig hvis jeg trodde det var et lettvint valg.

Anonymkode: 81db2...3e3

Nei, sorg og lemlestelse samt selvskading er direkte upassende. Kjenner du litt til psykologien bak selvskading? Dersom du hadde hatt kjenneskap til dette ville du selv også sett at det er upassende i denne sammenhengen!

La oss se videre på ordet; lemlestelse. Er du seriøs? Har du noen gang sett en lemlestet kropp? 

At du ikke liker det og synes at det er Harry er helt ok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, puppi skrev:

Enig i alt du sier,

og det at så mange reagerer så sterkt og tar seg så nær av det du sier,

tyder vel ikke på annet enn at dette er meget usikre mennesker, der har sår som stikker dypere enn de selv er klar over i sjela.

:blomst:

Du kaller mennesker som du ikke kjenner for usikre? Du har ingen forutsetning for å gjøre det.

Å strø rundt seg med upassende ord tyder på manglende kunnskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gammel nok til å bestemme det der selv. Mamma er ikke noen fan av tatoveringer, og jeg har mange. Hun liker meg likevel ;)

Endret av Fandenivoldsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si noe sånt som dette?: "Jeg må fortelle dere noe. Jeg har bestemt meg allerede, og ber ikke om meningen deres, men tenkte dere skulle få vite at jeg kommer til å ta noen flere tatoveringer. Det betyr mye for meg, og jeg håper dere kan respektere det."

En annen variant er jo å bare rope det ut før du lukker døra når du har vært på besøk. Da slipper du unna reaksjonen deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns sorg, skade, selvskading, lemlesting (tenker på de som er dekket), stygt og harry er passende begrep jeg forbinder med tatoveringer, også ekshibisjonisme (ts ønsker den skal være synlig).

Anonymkode: 81db2...3e3

Jøss, så dramatisk du er. En tatovering er ganske uskyldig i forhold til denne begrepsbruken din. Lærer du barna dine å være like dramatiske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sinnsykt glad for at jeg aldri tok de tattoveringene jeg ønsket meg som ung.

Da hadde jeg hatt en fet og svær tribal tramp-stamp (i korsryggen) og tornekrans rundt overarmen! Kanskje også noen kinesiske tegn langs ryggraden eller i nakken. 

Vokste opp på 90-tallet ja! 🤣

 

Men nå er jeg en av dem som ikke synes tattooeringer er fint da. Folk velger fæle motiver og jeg synes som regel de blir så stygge med tiden. Store fylte områder blir flekkete, tynne streker blir tykkere, farger falmer, detaljer forsvinner osv. 

Tattoveringer ser fine ut i 20-30årene. Så ser de bare grelle ut alle sammen. Nei takk!

Men du gjør som du vil når du er myndig :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Yepp, vet det gjelder noen få, og derfor har jeg også slike assosiasjoner, + jeg syns å ta tatovering på uskadet hud er å skade den. Så det ville jeg ment mitt voksne barn gjorde. Selvsagt kunne hun/han gjort mye verre ting, men jeg ville ikke likt det.

Anonymkode: 81db2...3e3

Hæ. Å tatovere uskadet hud er ikke å skade den, det er å pynte den.

Du høres ekstremt religiøs ut. Selvskading og tatoveringer, ord du kaster rundt deg som bare det, er begge ulovlig i islam. Hvis mamma begynte å hyle om at jeg "skadet" meg selv ved å tatovere meg så tror jeg jeg hadde kuttet kontakten. Makan til hysteri. Og jeg har én liten tatovering.

Anonymkode: 58fea...8ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mippi skrev:

Jeg er så sinnsykt glad for at jeg aldri tok de tattoveringene jeg ønsket meg som ung.

Da hadde jeg hatt en fet og svær tribal tramp-stamp (i korsryggen) og tornekrans rundt overarmen! Kanskje også noen kinesiske tegn langs ryggraden eller i nakken. 

Vokste opp på 90-tallet ja! 🤣

 

Men nå er jeg en av dem som ikke synes tattooeringer er fint da. Folk velger fæle motiver og jeg synes som regel de blir så stygge med tiden. Store fylte områder blir flekkete, tynne streker blir tykkere, farger falmer, detaljer forsvinner osv. 

Tattoveringer ser fine ut i 20-30årene. Så ser de bare grelle ut alle sammen. Nei takk!

Men du gjør som du vil når du er myndig :)

Ettersom tiden går vil tattoveringer bli litt uvaskete og det gjør at en slik ser skitne ut

Anonymkode: 9a0c6...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ. Å tatovere uskadet hud er ikke å skade den, det er å pynte den.

Du høres ekstremt religiøs ut. Selvskading og tatoveringer, ord du kaster rundt deg som bare det, er begge ulovlig i islam. Hvis mamma begynte å hyle om at jeg "skadet" meg selv ved å tatovere meg så tror jeg jeg hadde kuttet kontakten. Makan til hysteri. Og jeg har én liten tatovering.

Anonymkode: 58fea...8ce

Eh, nei. Du skader huden. Tatovering er ikke pynt. Jeg tror TS er svært usikker på denne tatoveringen, og egentlig ikke vil ha den. Ellers hadde ikke denne tråden blitt opprettet. Så håper TS tar til fornuftnog lar være å tatovere seg. 

Håper det blir forbudt, eller 30års grense så det dør ut av seg selv om noen år. 

Anonymkode: 195bb...7cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Du skader huden. Tatovering er ikke pynt. Jeg tror TS er svært usikker på denne tatoveringen, og egentlig ikke vil ha den. Ellers hadde ikke denne tråden blitt opprettet. Så håper TS tar til fornuftnog lar være å tatovere seg. 

Håper det blir forbudt, eller 30års grense så det dør ut av seg selv om noen år. 

Anonymkode: 195bb...7cd

Skjønner ikkje kvifor du vil at det skal blir forbudt. Berre fordi du ikkje syns det er fint, og fordi du ikkje likar det? Skal det vere sånn med alt du ikkje likar/syns er fint? Eg syns det er skikkelig stygt med bleika hår, så det bør bli forbudt! :ironi:

Forøvrig tok eg min første tatovering då eg var 18, og angrer ikkje på den, eller nokon av dei andre eg har tatt i etterkant (eg er 28 no). Skal til og med ha fleire, når lommeboka er feit nok. Alle dei eg har no kan skjules med klær, men det er ikkje noko eg går inn for å gjere. Den neste skal dekke heile armen, og eg kjem ikkje til å gå inn for å skjule den heller, etter at den er tatt. Eg tar jo tatoveringa fordi eg sjølv syns det er fint, og for å vise den fram. Ikkje gøyme den bort. Så får du heller gremmes, akkurat det bryr meg midt under skoen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Amantheia skrev:

Skjønner ikkje kvifor du vil at det skal blir forbudt. Berre fordi du ikkje syns det er fint, og fordi du ikkje likar det? Skal det vere sånn med alt du ikkje likar/syns er fint? Eg syns det er skikkelig stygt med bleika hår, så det bør bli forbudt! :ironi:

Forøvrig tok eg min første tatovering då eg var 18, og angrer ikkje på den, eller nokon av dei andre eg har tatt i etterkant (eg er 28 no). Skal til og med ha fleire, når lommeboka er feit nok. Alle dei eg har no kan skjules med klær, men det er ikkje noko eg går inn for å gjere. Den neste skal dekke heile armen, og eg kjem ikkje til å gå inn for å skjule den heller, etter at den er tatt. Eg tar jo tatoveringa fordi eg sjølv syns det er fint, og for å vise den fram. Ikkje gøyme den bort. Så får du heller gremmes, akkurat det bryr meg midt under skoen. 

Bleket hår vokser ut igjen. Tattoveringer blir bare styggere med tiden.

Anonymkode: 9a0c6...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Du skader huden. Tatovering er ikke pynt. Jeg tror TS er svært usikker på denne tatoveringen, og egentlig ikke vil ha den. Ellers hadde ikke denne tråden blitt opprettet. Så håper TS tar til fornuftnog lar være å tatovere seg. 

Håper det blir forbudt, eller 30års grense så det dør ut av seg selv om noen år. 

Anonymkode: 195bb...7cd

Hei. Nei, jeg er ikke usikker på tatoveringen og kommer til å ta den før eller siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Du skader huden. Tatovering er ikke pynt. Jeg tror TS er svært usikker på denne tatoveringen, og egentlig ikke vil ha den. Ellers hadde ikke denne tråden blitt opprettet. Så håper TS tar til fornuftnog lar være å tatovere seg. 

Håper det blir forbudt, eller 30års grense så det dør ut av seg selv om noen år. 

Anonymkode: 195bb...7cd

Er enig i at tattis er grisestygt, men det burde ikke bli forbudt.

Vil folk klatte til kroppen sin med maling, får de få lov til det, men da må de også klappe igjen brødsaksa hvis de angrer

Anonymkode: 9a0c6...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...