Gå til innhold

Vil ha Tattovering, og foreldrene mine er uenige


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er 47 år, er utrolig enig med foreldrene dine, og det eneste jeg kan råde deg til er: ikke gjør det. Og skal du tatovere deg, gjør det en plass som ikke syns. Men selv om du er en fremmed, så skjærer det meg i hjertet at unge mennesker gjør slikt og ødelegger seg selv slik. Ser det jo overalt nå. Hadde du vært min datter..... det hadde rett og slett vært en stor sorg. Hvis du ønsker å ta hensyn til dine foreldre, la vær. Hvis du ønsker å skåne dem lest mulig, fortell det til dem på forhånd. Om 30 år, tror du virkelig at et så synlig merke som symboliserer «en kamp du kjempet» da du var 20, er verdt det? Tenk på alle de kampene som kommer til å komme. Selv om denne situasjonen er altoverskyggende og viktig nå, kommer det ikke sekunder, men år og tiår og faktisk et halvt hundre pr som du skal leve i kroppen din, det kommer kamper og seire og symboler og levd liv du ikke har plass på kroppen til å markere. Vent fem år. Er den tatoveringen så viktig for deg, er den jo verdt å vente på. Du skal tross alt bære den i kanskje 70 år. 

Anonymkode: 81db2...3e3

Fatter ikke at det går an å bry seg så mye om hva andre mennesker velger å gjøre med kroppen sin. Du mener altså at du som forelder burde ha råderett over kroppen til din voksne datter, siden du mener hun ikke tar hensyn til deg (!?!) dersom hun tatoverer seg? Det angår jo ikke deg på noen som helst måte. 

Jeg syns tatoveringer er vakkert. Det samme gjør min mor, og til og med min bestemor. Både jeg og mamma har mange, og elsker alle sammen. Alt kommer selvsagt ikke til å være like relevant for meg hele livet, men det vil likefullt være en del av meg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det hadde vært en stor sorg dersom ditt voksne barn valgte å tatovere seg? Det finnes da verre ting som kan skje med ditt voksne barn enn en tatovering som vedkommende selv velger å ta. 

Dette! 

Noen trenger å se ting i perspektiv. En tatovering er en bagatell mot alt annet barnet ditt kan bli utsatt for. Satt på spissen vil jeg heller ha et barn i livet som var tatovert fra topp til tå enn et barn som ikke levde. Dette er bare snakk om utseende og ikke personligheten. Barnet vil være det samme. 

Anonymkode: 81c0a...281

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Hei igjen. Jeg får snakke med dem igjen og si at jeg har veldig lyst til å ta denne tatoveringen. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok min første tatovering som 15åring, angrer enda ikke i dag, 10 år senere. Har tatt flere siden, og det eneste jeg angrer på er skrifttypen på én. Alle har betydd noe for meg på et eller annet vis, og selv om jeg ikke er samme personen i dag som da, og sikkert endrer meg mer de neste 10-50 årene, så er de jo fortsatt et symbol på hvem jeg var og hva jeg sto for, etc. Og jeg skjemmes ikke over den jeg var, selv om jeg er glad jeg har vokst opp mer og mer 😅

Anonymkode: ddb1f...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, så glad jeg er for at du ikke er mora mi.. 

En stor sorg? Er du seriøs? Det er mye som kan være en stor sorg; alkoholmisbruk, skillsmisse, å ikke få barnebarn osv. 

Tatovering er ikke en av disse. Skjerp deg. 

Anonymkode: 05c62...cb7

En har ytringsfrihet her i landet og en må få lov til å si hva man mener om tatoveringer uten at andre skal gå til personangrep

Anonymkode: 9a0c6...4cc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 2 tatoveringer før fylte 18 år, og jeg ville ikke høre på foreldrene mine. Tok en plass de ikke spurte og ID. Først etter jeg fikk barn og fylte 25-26 begynte jeg å angre. Begge var på armene og svært synlig. Ikke gøy da jeg pyntet meg med fine kjoler eller jobbsammenheng. 

Begynte med laser og er snart ferdig(hatt 8 behandlinger som er svært vondt og kostbart). 

Har tatt 2 etter jeg ble 30 og de syntes ikke med mindre jeg er naken :) 

Jeg vil råde deg til å tenke grundig igjennom. Ikke vær så impulsiv. 

Jeg var også sånn som tenkte at dette er kult og morsomt og tenkte ikke på da jeg skulle bli eldre! 

Men lykke til uansett hva du velger :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tut og kjør!

Jeg holderr meg til at jeg kan gjemme tatoveringene mine med ei skjorte, ellers vil mesteparten av kroppen min være tatovert ila 10 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er 47 år, er utrolig enig med foreldrene dine, og det eneste jeg kan råde deg til er: ikke gjør det. Og skal du tatovere deg, gjør det en plass som ikke syns. Men selv om du er en fremmed, så skjærer det meg i hjertet at unge mennesker gjør slikt og ødelegger seg selv slik. Ser det jo overalt nå. Hadde du vært min datter..... det hadde rett og slett vært en stor sorg. Hvis du ønsker å ta hensyn til dine foreldre, la vær. Hvis du ønsker å skåne dem lest mulig, fortell det til dem på forhånd. Om 30 år, tror du virkelig at et så synlig merke som symboliserer «en kamp du kjempet» da du var 20, er verdt det? Tenk på alle de kampene som kommer til å komme. Selv om denne situasjonen er altoverskyggende og viktig nå, kommer det ikke sekunder, men år og tiår og faktisk et halvt hundre pr som du skal leve i kroppen din, det kommer kamper og seire og symboler og levd liv du ikke har plass på kroppen til å markere. Vent fem år. Er den tatoveringen så viktig for deg, er den jo verdt å vente på. Du skal tross alt bære den i kanskje 70 år. 

Anonymkode: 81db2...3e3

47 år med en tankegang og holdninger som en på 78 år :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hva du vil. det er din kropp og ditt liv, foreldrene dine kan fint si sin mening, men i det store hele skal dem vel egentlig støtte deg i det du føler er riktig og viktig for deg :) 

Hadde aldri fått en skjennepreken av foreldrene mine for å ta en tatovering, de støtter meg uansett og har ikke holdninger og meninger som en på 80 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 47 år, er utrolig enig med foreldrene dine, og det eneste jeg kan råde deg til er: ikke gjør det. Og skal du tatovere deg, gjør det en plass som ikke syns. Men selv om du er en fremmed, så skjærer det meg i hjertet at unge mennesker gjør slikt og ødelegger seg selv slik. Ser det jo overalt nå. Hadde du vært min datter..... det hadde rett og slett vært en stor sorg. Hvis du ønsker å ta hensyn til dine foreldre, la vær. Hvis du ønsker å skåne dem lest mulig, fortell det til dem på forhånd. Om 30 år, tror du virkelig at et så synlig merke som symboliserer «en kamp du kjempet» da du var 20, er verdt det? Tenk på alle de kampene som kommer til å komme. Selv om denne situasjonen er altoverskyggende og viktig nå, kommer det ikke sekunder, men år og tiår og faktisk et halvt hundre pr som du skal leve i kroppen din, det kommer kamper og seire og symboler og levd liv du ikke har plass på kroppen til å markere. Vent fem år. Er den tatoveringen så viktig for deg, er den jo verdt å vente på. Du skal tross alt bære den i kanskje 70 år. 

Anonymkode: 81db2...3e3

Om det er en stor sorg for deg så har du levd et enkelt liv

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En har ytringsfrihet her i landet og en må få lov til å si hva man mener om tatoveringer uten at andre skal gå til personangrep

Anonymkode: 9a0c6...4cc

Ytringsfrihet er ikke det samme som å kunne si hva som helst uten å bli motsagt. Ingen har kommet med personangrep heller.

Anonymkode: ebcb0...4c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En har ytringsfrihet her i landet og en må få lov til å si hva man mener om tatoveringer uten at andre skal gå til personangrep

Anonymkode: 9a0c6...4cc

En del av ytringsfriheten er at en må tåle å bli motsagt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg tok en tatoverong da jeg var rundt nitten. 

 Nå er jeg snart tretti, og har fremdeles ikke angret ett eneste sekund... 

Anonymkode: 0c787...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 47 år, er utrolig enig med foreldrene dine, og det eneste jeg kan råde deg til er: ikke gjør det. Og skal du tatovere deg, gjør det en plass som ikke syns. Men selv om du er en fremmed, så skjærer det meg i hjertet at unge mennesker gjør slikt og ødelegger seg selv slik. Ser det jo overalt nå. Hadde du vært min datter..... det hadde rett og slett vært en stor sorg. Hvis du ønsker å ta hensyn til dine foreldre, la vær. Hvis du ønsker å skåne dem lest mulig, fortell det til dem på forhånd. Om 30 år, tror du virkelig at et så synlig merke som symboliserer «en kamp du kjempet» da du var 20, er verdt det? Tenk på alle de kampene som kommer til å komme. Selv om denne situasjonen er altoverskyggende og viktig nå, kommer det ikke sekunder, men år og tiår og faktisk et halvt hundre pr som du skal leve i kroppen din, det kommer kamper og seire og symboler og levd liv du ikke har plass på kroppen til å markere. Vent fem år. Er den tatoveringen så viktig for deg, er den jo verdt å vente på. Du skal tross alt bære den i kanskje 70 år. 

Anonymkode: 81db2...3e3

Jeg er over 50 år, og jeg må si at jeg er totalt uenig med deg!

Når dagens ungdom blir gamle så er tatovering blant dem så vanlig at det er nesten uvanlig at enkelte ikke har!

Hilsen mamma/mormor/farmor med tatoveringer!

Anonymkode: 5c528...219

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er voksen. Hvorfor involverte du foreldrene dine i det hele tatt?

Anonymkode: 92d10...853

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er voksen, og du gjør hva du vil.

 

Du behøver ikke å spørre foreldrene dine om tillatelse for å gjøre dette. 

 

De har heller ikke noen rett på å få vite om det på forhånd.

 

Siden den du vil ha er liten, og symboliserer en kamp du kjemper. Tør jeg gjette på at det er et semikolon du vil ha?

 

Stå på ditt!

:kose:

Anonymkode: 91463...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er mor til voksne barn over 20 år, og alle har tatt tatoveringer. Det et deres kropp og deres valg. Eneste vi snakket om da de var yngre var at valg av tatovering og plassering burde være gjennomtenkt. Lite lurt å tatovere feks hender og fingre som 18 åring og starte på jusstudiet et par år senere. Greit å ha tatoveringer på kroppen man kan skjule med klær. Samboeren min er eksempel på dette; armene er tatovert mye, og i visse møtesammenhenger må han bruke langermet skjorte; funker fint det 😉

Anonymkode: e2352...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En har ytringsfrihet her i landet og en må få lov til å si hva man mener om tatoveringer uten at andre skal gå til personangrep

Anonymkode: 9a0c6...4cc

Personangrep, hvor? Er det personangrep å si jeg er glad jeg ikke har deg som mor? 

Sier du meninga di, får du også tåle at noen kommer med sin ytringsfriet og sier deg imot. 

Anonymkode: 05c62...cb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 20 år for faen. Du gjør hva du selv med din kropp. Velg en tatovering du liker, som betyr noe for deg. Tatovering er så populært at nesten alle har det for tiden. Det er ikke dumt å tatovere seg, så lenge du ikke tar i fylla. Da er det enkelt å angre. Det samme hvis du tatoverer kjærestens navn. Tatoveringer er elsk. Eneste jeg ikke synes noe om er de som har hele kroppen dekket så det ser ut som en mønstrete kjeledress og tatoveringer i trynet.  La trynet være reint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...