Gå til innhold

Føler venninnen min liker kjæresten min og nærmest flørter med han


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er en vanskelig situasjon, for vil ikke fremstå sjalu og ikke tåler at han har en fin tone med venninnene mine, men grensen går en plass. Ikke så gøy når jeg føler hun flørter med han 😕

Hun ble veldig overasket da hun fikk møte han "wow, hvordan har du klart å kapre han?" Akkurat som hun mente han var for kjekk for meg. Da jeg bodde alene, så var hun ikke ofte på besøk, men nå som vi er samboere er hun plutselig mye på besøk. Føler nesten hun kommer pga han. Hun virker skuffa om han ikke er hjemme. Kommer han ut i stua, så merker jeg hun blir mer engasjert liksom og vil mer snakke med han. Føler meg til tider oversett. Så merker jeg hun er enig i alt han sier. Blir liksom så påtatt. Hun har en flørtende tone når hun prater med han 

I går skulle vi på fest hos henne, men han kunne ikke likevel pga jobb. Da jeg kom alene kunne jeg se hvor skuffet hun ble. Så sier hun foran alle at hun og han har SÅ god kjemi og mye til felles. Altså, hvorfor sier hun det høyt? For å gjøre meg usikker? Hun spurte om vi 3 kunne dra på stranda til uken. Må innrømme jeg ikke er så keen på det

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre da. Synes det er ubehagelig og føler hun ser hvor langt hun kan dra strikken. Men vil ikke anklage henne og å virke sjalu, men ja. Kanskje jeg overdriver og bare må la det ligge? Han er bare hyggelig og smiler tilbake, men kanskje hun tar det som et tegn han kanskje er litt keen tilbake?

Anonymkode: 6646c...c0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gode venninner er dere egentlig? Hvis hun ikke var opptatt av å treffes og komme på besøk da du var singel så høres ikke dette ut som et veldig godt vennskap i utgangspunktet. 

Anonymkode: efd0f...f58

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det du beskriver her er jo bare bagateller, og ja, du virker litt sjalu. Hun har jo ikke akkurat gjort noen framstøt? Dette kunne vært meg som hadde gått all in for å bli kjent med en venninnes nye kjæreste, for at han skal føle seg inkludert. Ville trodd at mine venninner ikke hadde tatt det som flørting - vi kjenner hverandre såpass og stoler på hverandre.

Men for all del, hvis det plager deg såpass mye, får du enten ta en prat med henne eller kutte henne ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker respektløst. Jeg ville reagert om en kompis hadde oppført seg slik.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde holdt dem atskilt bare for å se hvor jeg egentlig har henne. Vil hun treffes, så foreslå at dere to skal spise lunsj. Inviter henne hjem når han er bortreist. Se hvor keen hun er på disse planene (jeg vil anta ikke så veldig). 

Anonymkode: efd0f...f58

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektøst. Er hun en veninne, kan du vel bare si "syntes det er litt ukomdertabelt at du er så på typen, litt kleint og flaut for meg å være med deg da" også slutter du å invitere henne hjem/la henne komme på besøk. Finn heller på noe med henne alene.

Anonymkode: 8a75a...523

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er en vanskelig situasjon, for vil ikke fremstå sjalu og ikke tåler at han har en fin tone med venninnene mine, men grensen går en plass. Ikke så gøy når jeg føler hun flørter med han 😕

Hun ble veldig overasket da hun fikk møte han "wow, hvordan har du klart å kapre han?" Akkurat som hun mente han var for kjekk for meg. Da jeg bodde alene, så var hun ikke ofte på besøk, men nå som vi er samboere er hun plutselig mye på besøk. Føler nesten hun kommer pga han. Hun virker skuffa om han ikke er hjemme. Kommer han ut i stua, så merker jeg hun blir mer engasjert liksom og vil mer snakke med han. Føler meg til tider oversett. Så merker jeg hun er enig i alt han sier. Blir liksom så påtatt. Hun har en flørtende tone når hun prater med han 

I går skulle vi på fest hos henne, men han kunne ikke likevel pga jobb. Da jeg kom alene kunne jeg se hvor skuffet hun ble. Så sier hun foran alle at hun og han har SÅ god kjemi og mye til felles. Altså, hvorfor sier hun det høyt? For å gjøre meg usikker? Hun spurte om vi 3 kunne dra på stranda til uken. Må innrømme jeg ikke er så keen på det

Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre da. Synes det er ubehagelig og føler hun ser hvor langt hun kan dra strikken. Men vil ikke anklage henne og å virke sjalu, men ja. Kanskje jeg overdriver og bare må la det ligge? Han er bare hyggelig og smiler tilbake, men kanskje hun tar det som et tegn han kanskje er litt keen tilbake?

Anonymkode: 6646c...c0c

Hun liker tydeligvis kjæresten din, og det blir veldig trist for kjæresten din hvis ingen skal få lov til å like han. 

Anonymkode: 44102...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare takket ja til treff på kafé, hos henne osv. Som andre sier får du et bilde på hvor du har henne.

Anonymkode: 68486...ebb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun liker tydeligvis kjæresten din, og det blir veldig trist for kjæresten din hvis ingen skal få lov til å like han. 

Anonymkode: 44102...b32

WTF?! 

Venninnes kjærester er off limits! Jeg gir f om du tror han er din soulmate. Man holder seg unna og skal gjøre alt for å unngå å treffe han til følelsene visner.... det finnes flere menn der ute man kan finne! 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon. Jeg synes det er hyggelig om mine venninner har god kontakt med kjæresten min,  men som du sier grensen går en plass. Jeg hadde ikke likt om en venninne hadde flørtet med han og hadde syntes det var rart om hun kom mye på besøk etter vi ble samboere. Hvorfor blir hun egentlig skuffet når han ikke er hjemme? Virker som hun kun kommer pga han ja

Men har du snakket med han? Føler han at hun flørter? Jeg hadde blitt veldig ukomfortabel om en av hans kamerater flørtet med meg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de andre her som sier hun ikke er en god venninne som holder på slik. Altså, hva slags sosiale antenner har hun egentlig?

Unngå og møte henne hjemme hos deg når typen er hjemme og møt henne alene ellers ute. Tror ikke det tar lang tid før hun ikke kontakter deg. 

Hva sier han da? Og er hun frekk nok til å kontakte han bak din rygg?

Anonymkode: aef6d...3f5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun liker tydeligvis kjæresten din, og det blir veldig trist for kjæresten din hvis ingen skal få lov til å like han. 

Anonymkode: 44102...b32

Handler vel ikke om at venninner ikke skal like han, men heller at man ikke flørter med kjæresten til venninne sine og virker interessert i han 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at du kanskje bør prøve å treffe henne bare dere to for å se an reaksjonen hennes og om hun fremdeles vil treffe deg. Det virker som den beste måten å takle det på uten å skape konflikt (slik en konfrontering vil gjøre, for hun vil nok garantert nekte)

Anonymkode: 4ec1e...010

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter de andre her som sier hun ikke er en god venninne som holder på slik. Altså, hva slags sosiale antenner har hun egentlig?

Unngå og møte henne hjemme hos deg når typen er hjemme og møt henne alene ellers ute. Tror ikke det tar lang tid før hun ikke kontakter deg. 

Hva sier han da? Og er hun frekk nok til å kontakte han bak din rygg?

Anonymkode: aef6d...3f5

Problemet er at hun kan komme uventet på besøk. "Jeg var tilfeldigvis i nærheten og tenkte å ta en tur innom 🙂" er han ikke her, så ser hun skuffa ut og blir ikke så lenge. Kan bli her lenge om han er hjemme.  Vet hun har lagt han til på snapchat, men tror ikke han har godtatt. Vi er ikke sånn kjempe gode venner. 

Han føler hun er litt flørtete og litt på. Blir det verre må enten han eller jeg sette ned foten

Anonymkode: 6646c...c0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tapas skrev:

WTF?! 

Venninnes kjærester er off limits! Jeg gir f om du tror han er din soulmate. Man holder seg unna og skal gjøre alt for å unngå å treffe han til følelsene visner.... det finnes flere menn der ute man kan finne! 

Så han skal ikke få ha andre venner enn deg?

Anonymkode: 44102...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at hun kan komme uventet på besøk. "Jeg var tilfeldigvis i nærheten og tenkte å ta en tur innom 🙂" er han ikke her, så ser hun skuffa ut og blir ikke så lenge. Kan bli her lenge om han er hjemme.  Vet hun har lagt han til på snapchat, men tror ikke han har godtatt. Vi er ikke sånn kjempe gode venner. 

Han føler hun er litt flørtete og litt på. Blir det verre må enten han eller jeg sette ned foten

Anonymkode: 6646c...c0c

Uventet besøk er håpløst og slitsomt. Selv har jeg det aldri, og åpner ikke når uventede ringer på. Dog jeg bor i byen, og ser at det kanskje er annerledes på mindre steder rundt om i landet.

Tror jeg hadde sagt at det passer litt dårlig med hennes "pop-ins" og spurte om dere kunne gjøre avtaler på forhånd.

Anonymkode: efd0f...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Altså, det du beskriver her er jo bare bagateller, og ja, du virker litt sjalu. Hun har jo ikke akkurat gjort noen framstøt? Dette kunne vært meg som hadde gått all in for å bli kjent med en venninnes nye kjæreste, for at han skal føle seg inkludert. Ville trodd at mine venninner ikke hadde tatt det som flørting - vi kjenner hverandre såpass og stoler på hverandre.

Men for all del, hvis det plager deg såpass mye, får du enten ta en prat med henne eller kutte henne ut. 

Har ikke problemer med at venninner vil bli kjent med min kjæreste (ikke at jeg skjønner hvorfor noen vil bli skikkelig kjent med han og være hans buddie) men han er ikke min nye kjæreste. Vært sammen i 7 måneder. Jeg har heller ikke noe problem med venninner har god tone med han, men det er ikke greit når jeg føler hun flørter med han og bare kommer på besøk pga han. At hun nesten bare vil snakke med han fremfor meg

Anonymkode: 6646c...c0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han skal ikke få ha andre venner enn deg?

Anonymkode: 44102...b32

Han har vel egne venner. 

Anonymkode: efd0f...f58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så han skal ikke få ha andre venner enn deg?

Anonymkode: 44102...b32

Hun "venninnen" til ts er da ingen ekte venn hverken mot ts eller samboeren til ts.

Anonymkode: 2b6e9...367

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har vel egne venner. 

Anonymkode: efd0f...f58

Det er vel ikke sikkert? Og hvis han har det, kan han ikke få nye?

Anonymkode: 44102...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...