Gå til innhold

Dere menn som påstår at vi kvinner bestemmer når det blir sex og har seksualmakten. Forklar meg en ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor lever jeg i ufrivillig sølibat i et ekteskap? Er kvinne altså. Jeg er ikke overvektig, tar vare på utseende, er hyggelig, arbeidsom, flink samtalepartner, målbevisst. Har i hele mitt liv aldri sagt nei til sex. Likevel er det ekteskap nummer to for meg der jeg lever i sølibat. Fordi mannen bestemmer at det ikke blir sex. Ikke får jeg mulighet til å ha sex med andre heller. Kan dere forklare meg hvordan jeg besitter seksualmakten og bestemmer når det blir sex? 

Kjenner for øvrig flere som meg. 

Anonymkode: 009cc...c88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er loddet i livet ditt, evig sexløse ekteskap altså. Tror du ekteskap nr. tre kan bli bedre, eller vil det samme skje igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at du starter med å påpeke at du ikke er overvektig. Hilsen overvektig kvinne som får masse sex. 

Anonymkode: 0beca...5c0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant at du starter med å påpeke at du ikke er overvektig. Hilsen overvektig kvinne som får masse sex. 

Anonymkode: 0beca...5c0

Jeg prøvde bare å eliminere alle klisjeer for sexnekt som jeg kunne bli møtt med - er du feit? Er du kjedelig? Er du masete? Og så videre. 

Anonymkode: 009cc...c88

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde bare å eliminere alle klisjeer for sexnekt som jeg kunne bli møtt med - er du feit? Er du kjedelig? Er du masete? Og så videre. 

Anonymkode: 009cc...c88

Skjønner. Som overvektig fremstår det bare komisk at mange tråder både fra kvinner og menn ofte starter med «er normalvektig», eller «er ikke overvektig», som om det gjør dem berettighet til sex, eller er synonymt med å være attraktiv.

Uansett, Du bør snakke med mannen din, det er ingen her inne som kan svare på spørsmålet ditt. Du er heller ikke nødt til å innfinne deg med at du skal leve et sexløst liv, fordi mannen din velger bort sex. Du har lov til å be om at du får ha et sexliv uten han, om han ikke ønsker å ta endel i ditt. 

Anonymkode: 0beca...5c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Du sitter ikke nødvendigvis på seksualmakten innad i et ekteskap. Når det snakkes om at kvinner sitter på seksualmakten, så handler det om det å i det hele tatt få muligheten til dates, nærhet og sex. Men i det øyeblikket du gifter deg, og sverger troskap til bare en mann, fjerner du deg selv fra markedet og andre muligheter,  og dermed sier du også fra deg seksualmakten.

Litt av poenget med ekteskap (og de sosiale normene og forventningene rundt det) er at det fungerer som en slags sexfordeling for menn seg imellom. Ekteskap (monogami) er rett og slett sex-sosialisme for menn. Ekteskapet som institusjon gir flere menn tilgang til sex og nærhet, og hindrer at kun et lite fåtall får forsyne seg fritt av alt. Dette fører igjen til mer stabile samfunn med færre radikalere og fanatikere.

Ser du f.eks. på samfunn som praktiserer polygami, hvor en mann får gifte seg med flere kvinner, er dette så og si alltid snakk om lite stabile samfunn, hvor et stort antall menn til enhver tid er sexløse fanatikere og radikalere.

Så for å oppsummere: Ekteskap er maktfordeling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lever jeg i ufrivillig sølibat i et ekteskap? Er kvinne altså. Jeg er ikke overvektig, tar vare på utseende, er hyggelig, arbeidsom, flink samtalepartner, målbevisst. Har i hele mitt liv aldri sagt nei til sex. Likevel er det ekteskap nummer to for meg der jeg lever i sølibat. Fordi mannen bestemmer at det ikke blir sex. Ikke får jeg mulighet til å ha sex med andre heller. Kan dere forklare meg hvordan jeg besitter seksualmakten og bestemmer når det blir sex? 

Kjenner for øvrig flere som meg. 

Anonymkode: 009cc...c88

vi besitter den frem til 40-åra ca, så snur det.... Det er min teori!

Anonymkode: f1c94...255

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har større sexbehov enn mannen din? Jeg var i et forhold hvor jeg hadde større behov enn damen, men så var jeg i et annet forhold hvor damen hadde større sexbehov enn meg. Hvis du føler at du lever i sølibåt i ekteskapet, bør du ta det opp med mannen din og løs det på en eller annen måte. Heller det enn å være utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter med seksualmakten. Du kan bare gå, det pleier jo kvinner å gjøre når de ikke får seg noe. Da drar de bare til neste mann. Prøvde å sexnekte i en lang tid selv og det fungerte helt til hun gikk i dvalemodus og ble helt aseksuell, også begynte hun å pule en annen mann et halvår etter. så hun hadde makten selv om hun ikke fikk seg noe, for hun har dømt meg til et liv som bidragspappa og tatt huset fra meg. bare fordi hun ikke fikk seg noe. det kaller jeg makt.

Anonymkode: ec300...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sitter med seksualmakten. Du kan bare gå, det pleier jo kvinner å gjøre når de ikke får seg noe. Da drar de bare til neste mann. Prøvde å sexnekte i en lang tid selv og det fungerte helt til hun gikk i dvalemodus og ble helt aseksuell, også begynte hun å pule en annen mann et halvår etter. så hun hadde makten selv om hun ikke fikk seg noe, for hun har dømt meg til et liv som bidragspappa og tatt huset fra meg. bare fordi hun ikke fikk seg noe. det kaller jeg makt.

Anonymkode: ec300...527

:hakeslepp:

Anonymkode: e1554...641

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi besitter den frem til 40-åra ca, så snur det.... Det er min teori!

Anonymkode: f1c94...255

Jeg er 33.

Anonymkode: 009cc...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om skilsmisse? Veldig ofte det vakreste som kan skje deg.

Anonymkode: 981e4...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sitter med seksualmakten. Du kan bare gå, det pleier jo kvinner å gjøre når de ikke får seg noe. Da drar de bare til neste mann. Prøvde å sexnekte i en lang tid selv og det fungerte helt til hun gikk i dvalemodus og ble helt aseksuell, også begynte hun å pule en annen mann et halvår etter. så hun hadde makten selv om hun ikke fikk seg noe, for hun har dømt meg til et liv som bidragspappa og tatt huset fra meg. bare fordi hun ikke fikk seg noe. det kaller jeg makt.

Anonymkode: ec300...527

Hvorfor nektet du din kjæreste sex i lang tid? For å straffe henne? 

Anonymkode: 009cc...c88

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om skilsmisse? Veldig ofte det vakreste som kan skje deg.

Anonymkode: 981e4...261

Joda, hvis du leser hovedinnlegget så er jeg skilt og gift på nytt. I nytt sextørke. Får heller ikke oppmerksomhet fra andre menn. 

Anonymkode: 009cc...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sitter med seksualmakten. Du kan bare gå, det pleier jo kvinner å gjøre når de ikke får seg noe. Da drar de bare til neste mann. Prøvde å sexnekte i en lang tid selv og det fungerte helt til hun gikk i dvalemodus og ble helt aseksuell, også begynte hun å pule en annen mann et halvår etter. så hun hadde makten selv om hun ikke fikk seg noe, for hun har dømt meg til et liv som bidragspappa og tatt huset fra meg. bare fordi hun ikke fikk seg noe. det kaller jeg makt.

Anonymkode: ec300...527

Tror du dette handlet om sex alene? 

Hadde min mann bevisst gått inn for "sexnekt" så hadde nok forholdet vært så dødfødt at jeg hadde gjort det samme som din ex. Livet som bidragspappa så du vel komme?

Anonymkode: a31e6...3c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, matrobot skrev:

Kanskje du har større sexbehov enn mannen din? Jeg var i et forhold hvor jeg hadde større behov enn damen, men så var jeg i et annet forhold hvor damen hadde større sexbehov enn meg. Hvis du føler at du lever i sølibåt i ekteskapet, bør du ta det opp med mannen din og løs det på en eller annen måte. Heller det enn å være utro.

Han har behov en til to ganger i året. Vi har tatt det opp flere ganger, men han vil bare ikke. Lite jeg får gjort med det. 

Anonymkode: 009cc...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du dette handlet om sex alene? 

Hadde min mann bevisst gått inn for "sexnekt" så hadde nok forholdet vært så dødfødt at jeg hadde gjort det samme som din ex. Livet som bidragspappa så du vel komme?

Anonymkode: a31e6...3c2

Moren til sønnen min nektet meg sex en stund. Det endte med at hun ble helgemamma ganske fort.

Anonymkode: 981e4...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du dette handlet om sex alene? 

Hadde min mann bevisst gått inn for "sexnekt" så hadde nok forholdet vært så dødfødt at jeg hadde gjort det samme som din ex. Livet som bidragspappa så du vel komme?

Anonymkode: a31e6...3c2

Noe måtte gjøres. Hun var nesten 20 kg overvektig etter svangerskap og hadde tilsynelatende ingen planer om å gjøre noe med det heller. Ikke for å straffe henne men for å motivere henne. Hun gikk ned også, men hun ble helt aseksuell i samme slengen. 

Anonymkode: ec300...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, hvis du leser hovedinnlegget så er jeg skilt og gift på nytt. I nytt sextørke. Får heller ikke oppmerksomhet fra andre menn. 

Anonymkode: 009cc...c88

"Galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et helt annet resultat"

- Albert Einstein

Du må rett og slett slutte å gifte deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe måtte gjøres. Hun var nesten 20 kg overvektig etter svangerskap og hadde tilsynelatende ingen planer om å gjøre noe med det heller. Ikke for å straffe henne men for å motivere henne. Hun gikk ned også, men hun ble helt aseksuell i samme slengen. 

Anonymkode: ec300...527

Motivere ved å nekte sex? Hva med å begynne å lage mat til henne, melde dere begge på treningssenter eller pardans? Omg. 

Anonymkode: 009cc...c88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...