Gå til innhold

Vil det hjelpe å ikke ha kontakt på noen uker når forholdet står usikkert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann Kg, 

Jeg sitter her i de sene nattetimer mens kjæresten min sover i senga mens han er her på besøk. Vi har vært sammen i tre år og de to siste har ting har gått veldig opp og ned med oss og han har ikke vært flink på å sette av tid til meg og forholdet så det har gjort meg usikker på han.. I perioder er han heller ikke intr i å ha sex i opp til 4-5 uker, det har skjedd to-tre ganger og har gått ut over selvbildet mitt :( I sommer har vi hatt det veldig bra men den siste måneden har det vært opp og ned igjen og jeg skjønner ikke hvor mye eller lite han faktisk er glad i meg. Jeg har sagt at om ting ikke endrer seg så slår jeg opp og etter det endret han seg noen måneder og var hos meg ofte, tok meg med ut på kino og middag og sa så mye fine ting om kvalitetene mine, opplevelser og reiser han ville ha med meg og en fin fremtid sammen :)Nå når jeg merker at forholdet er fram og tilbake igjen lurer jeg på om det kan gi han en tankevekker eller hjelpe oss begge til å finne ut hva vi vil gå for og hvem vi vil være for hverandre å ikke ha kontakt på noen uker? Er det noen som har noe erfaring med det? Jeg vil ikke be om en pause men forklare at vi må bestemme oss hvordan liv vi vil ha og om vi vil prioritere hverandre mer eller ikke og at det er greit i den forbindelse å ikke ha kontakt for å kjenne om vi savner hverandre og lytte til hjertet i stillhet. 

Jeg vil at han skal tenke nøye gjennom hva han vil prioritere i livet for jeg vil ikke være siste eller andre prioritet og om følelsene hans faktisk er ekte for meg og ikke bare noe han sier av vane. Jeg vil også kjenne etter selv om jeg har det likegreit uten han selvom mine følelser er sterke for han. Håper da at han skal kjenne på savnet og ensomheten, kanskje til og med måle meg opp mot andre alternativer og komme frem til at han vil velge meg over alt annet og endre seg for å få det til å funke igjen så vi med tiden kan stifte familie sammen. Men hvis han ikke kommer med noe overbevisende og meningsfullt etter no-contact perioden, eller jeg ikke føler at han ikke vil gjøre livet mitt bra så slår jeg nok opp.

Vil gjerne ha råd og innspill fra andre som kanskje har vært i samme situasjon! 

Kan det være sunt for forholdet? Hvor mange uker? Hva gjør jeg hvis han ringer allikevel, ignorerer eller svarer? Vil ikke gi signal om at jeg ikke liker han lenger men tror en tenkepause og få hverandre litt på avstand for å kjenne på følelsene kan være bra? Vi har vært frem og tilbake så mange ganger at jeg får det dårlig av det så nå må vi enten bestemme oss for å gå all in eller all out føler jeg. 

Anonymkode: 0ddd1...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lite tro på det. Selv trusler om brudd har jo ikke hatt permanent virkning. Hvorfor skal tenkepause gjøre susen? 

Anonymkode: a805b...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som du beskriver det har jeg selv erfart er lurt. I mitt tilfelle fant jeg ut at det var greit å gjøre ende på ting - for jeg innså vel at det ikke handlet om hans følelser, men om personligheten - og at vi ikke var så kompatible som jeg skulle ønske! Vondt var det en stund, men det gikk greit. Husk å bruke tiden på å jobbe deg gjennom de tingene du ikke er fornøyd med, og oppfordre han til å si hva han ikke er fornøyd med... 3 uker hadde vi, og det var greit. 

Anonymkode: d8f2b...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits.  Skal man ha endringer til det bedre må man ha en god og lang samtale om det og bli enige om ting sammen. Og ting tar tid. Og det er vanlig at hverdagen kommer og stjeler litt..Da må en jobbe litt for å ha det noenlunde likevel istedenfor å sitte å se på at det går nedover. Alle forhold går opp og ned. 

Anonymkode: 0f899...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lite tro på det. Selv trusler om brudd har jo ikke hatt permanent virkning. Hvorfor skal tenkepause gjøre susen? 

Anonymkode: a805b...ab4

Tenker at da får man tid og rom til å reflektere over hva man vil i livet og hvordan/med hvem man vil dele det med eller ikke? 

Anonymkode: 0ddd1...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn som du beskriver det har jeg selv erfart er lurt. I mitt tilfelle fant jeg ut at det var greit å gjøre ende på ting - for jeg innså vel at det ikke handlet om hans følelser, men om personligheten - og at vi ikke var så kompatible som jeg skulle ønske! Vondt var det en stund, men det gikk greit. Husk å bruke tiden på å jobbe deg gjennom de tingene du ikke er fornøyd med, og oppfordre han til å si hva han ikke er fornøyd med... 3 uker hadde vi, og det var greit. 

Anonymkode: d8f2b...bfe

Takk for at du deler din erfaring :) Jeg tenker 3 uker er greit jeg også. 

Anonymkode: 0ddd1...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe vits.  Skal man ha endringer til det bedre må man ha en god og lang samtale om det og bli enige om ting sammen. Og ting tar tid. Og det er vanlig at hverdagen kommer og stjeler litt..Da må en jobbe litt for å ha det noenlunde likevel istedenfor å sitte å se på at det går nedover. Alle forhold går opp og ned. 

Anonymkode: 0f899...7e5

Vi har snakket om det og alt sånn. Nå ønsker jeg at vi begge skal få føle på det også. Lett å si man elsker noen av vane, og lett å ikke legge innsats om bedring når man føler seg trygg på hvor man har hverandre. Ved en kontaktpause tenker jeg at begge får latt ting synke inn og få tid til å kjenne ordentlig etter på hva man vil. 

Jeg vet ikke om jeg vil være sammen med han eller hva jeg føler, og jeg vet ikke hva han føler. Vi trenger å finne ut av det og bestemme oss for å gå en vei og ikke frem og tilbake, men det er dumt å slå opp og angre på det fordi man etter bruddet får tid og rom til å føle på ting. 

Anonymkode: 0ddd1...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at da får man tid og rom til å reflektere over hva man vil i livet og hvordan/med hvem man vil dele det med eller ikke? 

Anonymkode: 0ddd1...4c4

Hvorfor kan man ikke reflektere når man er sammen?

Anonymkode: a805b...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du deler din erfaring :) Jeg tenker 3 uker er greit jeg også. 

Anonymkode: 0ddd1...4c4

Ja, hvis du trenger 3 uker for å finne ut at du skal slå opp, så kan du sikkert kalle det en pause. Men alle vet hva pause egentlig betyr. 

Anonymkode: a805b...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har snakket om det og alt sånn. Nå ønsker jeg at vi begge skal få føle på det også. Lett å si man elsker noen av vane, og lett å ikke legge innsats om bedring når man føler seg trygg på hvor man har hverandre. Ved en kontaktpause tenker jeg at begge får latt ting synke inn og få tid til å kjenne ordentlig etter på hva man vil. 

Jeg vet ikke om jeg vil være sammen med han eller hva jeg føler, og jeg vet ikke hva han føler. Vi trenger å finne ut av det og bestemme oss for å gå en vei og ikke frem og tilbake, men det er dumt å slå opp og angre på det fordi man etter bruddet får tid og rom til å føle på ting. 

Anonymkode: 0ddd1...4c4

Hvis du ikke vet om du vil være sammen så gjør det slutt. Det er det beste.   (Eller fortsette forholdet, men jobbe med problemene som gjør at du er usikker.)

Anonymkode: 0f899...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...