Gå til innhold

Har fått veggedyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.

Våknet i dag med 20+ store, røde bitt på lår, legger og albuer. Det ser og føles helt jævlig ut. Har våknet med litt stikk før, men da trodde jeg at det var mygg som hadde forvillet seg inn det åpne vinduet. Sjekket mellom madrassene i dag, og der fant jeg slike ekskrementer og «hudskall». Jeg har frysninger fortsatt, må jeg kontakte profesjonelle nå, eller brenne ned leiligheten? Eller holder det å støvsuge/vaske/koke? Det er en rammemadrass jeg har... Må vel kaste den. Bor på en ettroms, så vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. :(

Hvordan kunne dette skje? Erfaringer?

Anonymkode: 45aac...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Info om veggedyr

Beklager at jeg ikke kunne være til mer hjelp. Skjønner at det må være grusomt 😱😩

Anonymkode: f88c1...7c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Info om veggedyr

Beklager at jeg ikke kunne være til mer hjelp. Skjønner at det må være grusomt 😱😩

Anonymkode: f88c1...7c3

Takk! Visste ikke at man kunne kjøpe feller og diverse til disse. Og ja, det er grusomt. Fysisk er det jo strengt tatt ikke farlig, men psykisk... At det sitter hauger med slike på meg og drikker blod i fem-ti minutter av gangen... Grøsser!

Noen som har erfaring med å bekjempe veggedyr selv?

Anonymkode: 45aac...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne måtte leie fryser for å putte alt hun eier og har inni. Også måtte huset tømmes, og sprayes med noe greier av skadedyrfirma (såvidt jeg forstod). Det kosta rundt 50 000,-

Anonymkode: 30f53...274

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på ferie og fått de med eller noe? På besøk hos folk som reiser mye?

Anonymkode: b9680...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet, masse sympati herfra!! Du klarer ikke få det vekk selv, skaff profesjonell hjelp. En del har det inkludert i innboforsikringen, sjekk om du er en av dem. Som nevnt av en annen må at fryses ned til -18-20 grader i noen dager, skadedyrselskapene har store kontainere der du kan bære inn alt du eier og få det fryst. Så sanerer de i leiligheten i mellomtiden og sjekker at alt er borte før du flytter inn igjen. Har du nylig vært på ferie? Kjøpt bruktee møbler eller klær? Det er sånn de fleste får det i hus. 

Anonymkode: 8ee27...6e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ei venninne måtte leie fryser for å putte alt hun eier og har inni. Også måtte huset tømmes, og sprayes med noe greier av skadedyrfirma (såvidt jeg forstod). Det kosta rundt 50 000,-

Anonymkode: 30f53...274

Jepp. Måtte gjøre det samme selv. 

Vi betalte 10 000, egenandel husforsikring 

Anonymkode: 7362e...7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herlighet, masse sympati herfra!! Du klarer ikke få det vekk selv, skaff profesjonell hjelp. En del har det inkludert i innboforsikringen, sjekk om du er en av dem. Som nevnt av en annen må at fryses ned til -18-20 grader i noen dager, skadedyrselskapene har store kontainere der du kan bære inn alt du eier og få det fryst. Så sanerer de i leiligheten i mellomtiden og sjekker at alt er borte før du flytter inn igjen. Har du nylig vært på ferie? Kjøpt bruktee møbler eller klær? Det er sånn de fleste får det i hus. 

Anonymkode: 8ee27...6e4

Jeg har vært på ferie, ja. I Norge, da. Samtidig har jeg også ofte overnattingsgjester som låner leiligheten min. 😳 Flyttet inn i fjor sommer, kjøpte noen møbler brukt (harde møbler, ikke sofa/seng) men ellers hadde jeg med egne møbler. Bor i en splitter ny blokk, leier bare forsåvidt. Leiligheten er på 30 kvadrat. Kan de komme inn via nyinnkjøpte planter?

Er en fattig student uten jobb som lever på sparepenger for tiden, så har ikke råd til profesjonelle... Da må jeg bare være «ufrivillig blodgiver» en stund til.

Leser at veggedyr bare blir mer og mer vanlig.

Anonymkode: 45aac...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på ferie, ja. I Norge, da. Samtidig har jeg også ofte overnattingsgjester som låner leiligheten min. 😳 Flyttet inn i fjor sommer, kjøpte noen møbler brukt (harde møbler, ikke sofa/seng) men ellers hadde jeg med egne møbler. Bor i en splitter ny blokk, leier bare forsåvidt. Leiligheten er på 30 kvadrat. Kan de komme inn via nyinnkjøpte planter?

Er en fattig student uten jobb som lever på sparepenger for tiden, så har ikke råd til profesjonelle... Da må jeg bare være «ufrivillig blodgiver» en stund til.

Leser at veggedyr bare blir mer og mer vanlig.

Anonymkode: 45aac...bda

Du har mest sannsynlig fått det fra de brukte møblene, eller gjestene dine har dratt de med seg inn til deg hvis de har vært på reise utenlands. 

Du må nesten gjerne det, ansvaret ligger på deg og ikke utleier ettersom de ikke var der da du flyttet inn.

Du må ha profesjonelt byrå. Siden du har liten leilighet vil det bli rimeligere enn 50.000 kanskje rundt 30.000.

Anonymkode: b9680...194

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være "ufrivillig blodgiver". Hvis du ikke fjerner det vil de spre seg til leilighetene rundt der. Du har et ansvar å ordne opp!

Anonymkode: 30f53...274

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være "ufrivillig blodgiver". Hvis du ikke fjerner det vil de spre seg til leilighetene rundt der. Du har et ansvar å ordne opp!

Anonymkode: 30f53...274

Dette stemmer, de vil spre seg til naboleilighetene, og da blir du ansvarlig for det også.

Anonymkode: b9680...194

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min mor oppdaga et veggdyr i senga (er dødt et), ringte hun noen skadedyr folk med en gang. De kom. Satt sengebeina i noen kommer, strødde noe pulver oppi dem som skulle riltrekke seg dyrene. Men fant ingenting. 

Min mor hadde bitt, men akkurat vert ute på reis på et hotell. Har nok tatt med seg et dødt dyr hjem.

Men det er min anbefaling, ring noen som jobber med dette, da før du hjelp til problemet :) 

Anonymkode: 11090...69b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være "ufrivillig blodgiver". Hvis du ikke fjerner det vil de spre seg til leilighetene rundt der. Du har et ansvar å ordne opp!

Anonymkode: 30f53...274

Ja. Får prostituere meg eller noe lignende. Har jo bokstavelig talt ikke penger. :( Maks uflaks! Skal høre med innboforsikringa først... Men tviler sterkt på det.

Anonymkode: 45aac...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Får prostituere meg eller noe lignende. Har jo bokstavelig talt ikke penger. :( Maks uflaks! Skal høre med innboforsikringa først... Men tviler sterkt på det.

Anonymkode: 45aac...bda

Eller ta opp et lån? Skaffe deg en jobb? Småjobbe på finn? Dette er du nødt til å fikse.

Anonymkode: 30f53...274

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Får prostituere meg eller noe lignende. Har jo bokstavelig talt ikke penger. :( Maks uflaks! Skal høre med innboforsikringa først... Men tviler sterkt på det.

Anonymkode: 45aac...bda

Sjekk med innboforsikring, men mest sannsynlig dekker den det ikke hvis det ikke er husforsikring du har, som er mye dyrere.

Kan du låne penger av familie? I beste fall kanskje det bare blir rundt 20.000 om du har liten bolig og lite ting?

Anonymkode: b9680...194

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med utleier. Kanskje de har forsikring som dekker, så kan du betale egenandelen?  Låne av familie e.l.?

Anonymkode: 7d16a...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk med innboforsikring, men mest sannsynlig dekker den det ikke hvis det ikke er husforsikring du har, som er mye dyrere.

Kan du låne penger av familie? I beste fall kanskje det bare blir rundt 20.000 om du har liten bolig og lite ting?

Anonymkode: b9680...194

Jeg må nesten bite i det sure eplet og spørre en bror. Husforsikring har jeg ikke, da jeg leier. Har lite og billige ting, jeg kaster gjerne både sofa og seng.

Anonymkode: 45aac...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller ta opp et lån? Skaffe deg en jobb? Småjobbe på finn? Dette er du nødt til å fikse.

Anonymkode: 30f53...274

Enig. :) Jeg søker jobber hver dag uansett.

Anonymkode: 45aac...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når min mor oppdaga et veggdyr i senga (er dødt et), ringte hun noen skadedyr folk med en gang. De kom. Satt sengebeina i noen kommer, strødde noe pulver oppi dem som skulle riltrekke seg dyrene. Men fant ingenting. 

Min mor hadde bitt, men akkurat vert ute på reis på et hotell. Har nok tatt med seg et dødt dyr hjem.

Men det er min anbefaling, ring noen som jobber med dette, da før du hjelp til problemet :) 

Anonymkode: 11090...69b

Skal ringe noen i morgen den dag!

Anonymkode: 45aac...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ringe noen i morgen den dag!

Anonymkode: 45aac...bda

Vet hun skante noe om at hun fikk det dekka... om det var gjennom forsikring, eller medlem i huseierenslandsforbud... husker ikke helt 100% deverre. 

Men må jo gjøres uansett, enn om det kanskje blir en dyr affære.

Anonymkode: 11090...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...