Gå til innhold

Hvordan takle utroskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle kan gjøre en slik tabbe. Han virker grei og har tilstått. Dette kan du fint tilgi. Viktigere å finne tilbake til en tone i hjemmet der dere er greie meg hverandre :)

Anonymkode: 94fe1...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en pingle. Jeg stod i hvert fall frem og fortalte at jeg hadde hatt sex med annen fordi jeg var full og kåt. Ble tilgitt det også :)

Anonymkode: 94fe1...28c

Synes ikke han er en pingle. Hvor lang tid tar det før du neste gang er utro fordi du er full og kåt?

 

Anonymkode: 19ee8...30a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utroskapet ble det slutt. Så prøvde vi på nytt, men forholdet ble ikke helt det samme, så ble det slutt igjen. Jeg ser dessverre ingen utvei om noen har vært utro. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 2.57, tussi84 skrev:

Hmm. Det spørs på om han virkelig angrer på tillitsbrudd, og om det var engang eller flere. 

Jeg tenker at alle mennesker kan gjøre feil, men skjer det flere ganger så er det en bevisst handling.

Et annet spm som er vesentlig er om han elsker deg og vil ha deg. Det holder ikke å prøve bare pga ungene. Han må ville ha deg også, samt vise som tidligere skrevet at han angrer på det som skjedde med denne kollegaen. Vi kan alle bli betatt, og fristet av andre mennesker. Vi kan også bli forelsket i andre selv om vi er i et forhold. Saken er mer hva vi gjør med det.

Du må nesten snakke med han ts mer om dette her. Han må være villig til å ofre alt av feks privat liv en god stund, og han må være klar over at det kan ta år før tilliten er på plass igjen. Han må også være klar over det at det ikke er noen garanti for at den kommer tilbake eller. Så må begge jobbe med å få tilliten tilbake, men mest av alt han. 

 

Har fått unnskyld, men har ikke spurt om han angrer. Burde vel det.... Tror ikke han føler det samme for meg lengre dessverre, men er ikke så rart siden vi ikke har fått mye kjærestetid med to ganske små. Vi har ikke pleid forholdet vårt godt nok. Så var det da ei på jobben hans som viste han oppmerksomhet så da fikk han sikkert dekke noe han savnet. Håper ikke han kjører hele familielivet i dass pga han fikk oppmerksomhet av ei annen. Jeg visste ikke hva han gikk å savnet, sa ikke noe til meg om sine behov eller lengsler.

Anonymkode: 19ee8...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid som mange andre tenkt at jeg ville reist uten å nøle. Plutselig sto jeg i samme situasjon og innså at det virkelig ikke er så svart/hvitt. Vi har en baby på under 1 år, og han var utro på fylla. Fortalte om det neste morgen (4 mnd siden), og har så og si grått hver eneste dag siden. Takler nesten ikke se sin egen sønn smile, fordi han føler seg som en rævv. Han har uten oppfordringer og 100% av eget ønske satt vekk alkoholen fordi han aldri vil havne i en slik situasjon som han gjorde da han ble så full sist. Han har vært edru gjennom utdrikningslag, bryllup og annet siden. Han er ydmyk i hverdagen, og viser enormt med omsorg og anger hver eneste dag. Jeg vet at han angrer og at han vet det var en feil, og at han oppriktig dreit seg ut. Jeg kan våkne på natten av at han sitter i stuen og gråter. Min måte å takle det på er å ta hver dag som det kommer. Innimellom får jeg raptus og er forferdlig stygg med han, neste dag er litt bedre. Og sånn går dagene. Det hjelper at han er ydmyk og ofte snakker om hva han føler, og gir bekreftelse på hvor redd han er for å miste oss. Jeg tror genuint at han har det verre enn hva jeg har det. Og på et fælt vis så gjør det at jeg igjen takler det bedre..

Anonymkode: 3917c...ca6

Så flott at du har en kjæreste/mann som tar ansvar! Var det ei tilfeldig han møtte? Føler jeg lever i en boble akkurat nå. Alt er bare så rart og kunstig. Dessverre kan man ikke stole på noen viser det seg.

Anonymkode: 19ee8...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en pingle. Jeg stod i hvert fall frem og fortalte at jeg hadde hatt sex med annen fordi jeg var full og kåt. Ble tilgitt det også :)

Anonymkode: 94fe1...28c

1. Du vet ikke hva han har begrunnet det med.

2. Du vet ikke hvor mye detaljer jeg selv har bedt om og ønsket å få.

3. Unødvendig kommentar 🙂 

Anonymkode: 3917c...ca6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Så flott at du har en kjæreste/mann som tar ansvar! Var det ei tilfeldig han møtte? Føler jeg lever i en boble akkurat nå. Alt er bare så rart og kunstig. Dessverre kan man ikke stole på noen viser det seg.

Anonymkode: 19ee8...30a

Ja, det var en tilfeldig. Han var i bursdag sammen med en gjeng som bor i en annen del av landet. Er veldig glad for det. Vet ikke hvordan  jeg skulle taklet det om jeg var i situasjonen din hvor han faktisk sier han var betatt - også med en kollega. Men viser han anger, så mener jeg at det er verdt å gi det en sjanse. Ingen er skinnhellige, og vi er alle bare mennesker. Mennesker som blir fristet, mennesker som mister kontroll, og mennesker som gjør feil. 😕

Ja, man lever i en boble. Både han og jeg. Han ble itillegg sykemeldt av legen pga psyken etterpå. Så de første ukene hjemme var helt surrealistiske. Jeg har virkelig lært jeg også at man ikke kan stole på noen. Dessverre.. Så bortkastet, en tabbe på fylla. Sette hele familien på spill bare måneder etter vi ble en familie med baby. Jeg vet innerst inne at jeg skal satse videre på forholdet: men jeg sier det ikke høyt til han. Det er min «straff» foreløpig. Jeg kommer aldri til å ta hevn eller kjøre den veien. Men han skal virkelig få «kjempe» og kjenne på frykten for å miste meg (oss, da han enda er baby).. Hva føler du ift å gi det en sjans da? 

Anonymkode: 3917c...ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ignorer oppkoket "utroskap" Fyren har pult en annen. Ikke noe verre enn det.

Anonymkode: 93883...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Har en mann som låg meg en kollega som han var betatt av. Han vil prøve for ungene, men hvordan skal jeg takle utroskapen? 

Anonymkode: 19ee8...30a

 

Ja, det er ikke helt enkelt å gå videre etter et tillitsbrudd. Men man kan klare å reparere forholde, selv om dette alltid vil være en del av deres historie. Det som er viktig er at du får sikkerhet i at det bare var et engangstilfelle og at han er helt ferdig med henne. Hvis ikke, vil du sakte men sikkert bli ødelagt følelsesmessig... 

Mitt råd er å oppsøke familievernkontoret og få hjelp videre der. Vær åpne begge og og snakk sammen om dette. Begge må ønske å jobbe for forholdet videre. Han som har brutt tilliten din, må være forberedt på at du vil stille spørsmål og vil trenge ekstra trygghet og sikkerhet fra han når han er på jobbreiser etc.

Lykke til! Det lar seg gjøre å gå videre, men det er ikke noen enkel jobb. Forbered deg på noen år som er litt tunge forover nå.

 

Anonymkode: 27e0e...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var en tilfeldig. Han var i bursdag sammen med en gjeng som bor i en annen del av landet. Er veldig glad for det. Vet ikke hvordan  jeg skulle taklet det om jeg var i situasjonen din hvor han faktisk sier han var betatt - også med en kollega. Men viser han anger, så mener jeg at det er verdt å gi det en sjanse. Ingen er skinnhellige, og vi er alle bare mennesker. Mennesker som blir fristet, mennesker som mister kontroll, og mennesker som gjør feil. 😕

Ja, man lever i en boble. Både han og jeg. Han ble itillegg sykemeldt av legen pga psyken etterpå. Så de første ukene hjemme var helt surrealistiske. Jeg har virkelig lært jeg også at man ikke kan stole på noen. Dessverre.. Så bortkastet, en tabbe på fylla. Sette hele familien på spill bare måneder etter vi ble en familie med baby. Jeg vet innerst inne at jeg skal satse videre på forholdet: men jeg sier det ikke høyt til han. Det er min «straff» foreløpig. Jeg kommer aldri til å ta hevn eller kjøre den veien. Men han skal virkelig få «kjempe» og kjenne på frykten for å miste meg (oss, da han enda er baby).. Hva føler du ift å gi det en sjans da? 

Anonymkode: 3917c...ca6

Som advokat kan jeg fortelle deg at det du gjør her faktisk er straffbart. Du forverrer en syk mann sin helse bevist ved å late som du vil gå fra ham. Du forteller at han har psykiske problemer og har gått til lege for det. Gjerning: bevist og med overlegg innrømmer ønske og utfører handlinger som gir mannen økt frykt og forverrer kjent sykdom. Detter er å bevist skade et annet menneske på en måte som kan gi alvorlige langtidsskader. Motiv: Hevn. Forsettelig: Ja, Planlagt: Ja. Skadeomfang: Alvorlig. Strafferamme: to års fengsel.

Anonymkode: 94fe1...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han vil prøve for ungene". Det ligger ingenting bak dette utsagnet. Ingenting. Hvor var tankene for ungene da han valgte å pule noen andre?

Anonymkode: e7f02...185

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som advokat kan jeg fortelle deg at det du gjør her faktisk er straffbart. Du forverrer en syk mann sin helse bevist ved å late som du vil gå fra ham. Du forteller at han har psykiske problemer og har gått til lege for det. Gjerning: bevist og med overlegg innrømmer ønske og utfører handlinger som gir mannen økt frykt og forverrer kjent sykdom. Detter er å bevist skade et annet menneske på en måte som kan gi alvorlige langtidsskader. Motiv: Hevn. Forsettelig: Ja, Planlagt: Ja. Skadeomfang: Alvorlig. Strafferamme: to års fengsel.

Anonymkode: 94fe1...28c

LOL

som ikke-advokat kan jeg fortelle deg at det vrølet kan du spy ut til den som er/var utro. FOR DET ER «å bevist skade et annet menneske på en måte som kan gi alvorlige langtidsskader.»

så på en måte har du rett, burde være en strafferamme på to års fengsel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra det han sier så har han ikke sagt noe om at han angrer på at han sviktet deg. Han vil forsøke å redde forholdet for barna, men om han ikke angrer på utroskapen så er det vel bare ett spørsmål om tid før han gjør det igjen. Om du skal vurdere å jobbe igjennom sviktet, så bør du jo få vite om han angrer i det hele tatt. 

Jeg tror noen forhold kan jobbe seg i gjennom ett utroskap. Men kun om personen som sviktet innser at det var en feil og ønsker og jobbe for å bli tilgitt og redde forholdet. Han bør bytte jobb og kutte all kontakt med hun han hadde affæren med. 

Anonymkode: 68e19...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 20.09, AnonymBruker skrev:

Har fått unnskyld, men har ikke spurt om han angrer. Burde vel det.... Tror ikke han føler det samme for meg lengre dessverre, men er ikke så rart siden vi ikke har fått mye kjærestetid med to ganske små. Vi har ikke pleid forholdet vårt godt nok. Så var det da ei på jobben hans som viste han oppmerksomhet så da fikk han sikkert dekke noe han savnet. Håper ikke han kjører hele familielivet i dass pga han fikk oppmerksomhet av ei annen. Jeg visste ikke hva han gikk å savnet, sa ikke noe til meg om sine behov eller lengsler.

Anonymkode: 19ee8...30a

 

Er det ikke rart med folk som er utro, plutselig i ettertid har har hatt det så vondt og hatt såå dype lengsler som de aldri klarte å fortelle om før. Det blir enda mer absurd når en ser tilbake og ser hva de  bidro med i forholdet.

TS han må ta det hele ansvaret, det blir bare tull at skal komme med slike ting i ettertid, for å prøve gi deg skyldfølelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Herregud for en pingle. Jeg stod i hvert fall frem og fortalte at jeg hadde hatt sex med annen fordi jeg var full og kåt. Ble tilgitt det også :)

Anonymkode: 94fe1...28c

Jeg må si meg enig i denne. Enten så får man innse at man har vært utro, ta ansvar, finne ut hvorfor og hva som skal til for å gå videre, eller så får man bryte opp. Jeg hadde blitt halvsprø av å bli så mye sint selv, og i tillegg måtte høre på gnål om anger og bot fra den andre, så jeg hadde ikke klart det om det skulle ha fortsatt sånn. 

Man skal fortsette som to voksne mennesker. Ikke som en voksen og ett barn.

Har man i tillegg små barn, så er det ekstra belastende å skulle ha en partner som blir «et barn» i relasjonen. Da må man ta grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.7.2018 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Som advokat kan jeg fortelle deg at det du gjør her faktisk er straffbart. Du forverrer en syk mann sin helse bevist ved å late som du vil gå fra ham. Du forteller at han har psykiske problemer og har gått til lege for det. Gjerning: bevist og med overlegg innrømmer ønske og utfører handlinger som gir mannen økt frykt og forverrer kjent sykdom. Detter er å bevist skade et annet menneske på en måte som kan gi alvorlige langtidsskader. Motiv: Hevn. Forsettelig: Ja, Planlagt: Ja. Skadeomfang: Alvorlig. Strafferamme: to års fengsel.

Anonymkode: 94fe1...28c

Hehe, advokat, du liksom.

Men ja, det er åpenbart noe veldig galt mellom disse to, og de bidrar begge til å ødelegge for hverandre. Jeg ville kalt det gjensidig psykisk terror. Kan aldri se for meg at det blir bedre, uten at en av de stopper opp.

Og fryktelig trist når det er barn i bildet! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2018 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Jeg tror genuint at han har det verre enn hva jeg har det. Og på et fælt vis så gjør det at jeg igjen takler det bedre..

Anonymkode: 3917c...ca6

Hva med om du heller hjelper han til en lege så han kan få hjelp? Det er jo helt åpenbart for de fleste som leser her, at han har en stor psykisk knekk som følge av dette. Det er ikke sånn det skal være. Jada, man bør helt sikkert angre på at man var full og gjorde ting man ikke planla. Men så ille som det du beskriver, er mer enn ille nok til å oppsøke helsehjelp. 

Og kutt ut å forverre krisen ved å spille spill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, a l'orange skrev:

Hva med om du heller hjelper han til en lege så han kan få hjelp? Det er jo helt åpenbart for de fleste som leser her, at han har en stor psykisk knekk som følge av dette. Det er ikke sånn det skal være. Jada, man bør helt sikkert angre på at man var full og gjorde ting man ikke planla. Men så ille som det du beskriver, er mer enn ille nok til å oppsøke helsehjelp. 

Og kutt ut å forverre krisen ved å spille spill!

Jeg kan heller ikke noe for hvordan jeg har taklet (og takler) dette. Og spiller ikke et spill, det er bare slik ting har blitt i hodet mitt. Han går til fastlege, og vi går til familievern kontoret. Og uansett hvor skrudd dette høres ut, så ble det jo en vekker for meg å lese det dere skriver. Selvom det sikkert høres latterlig ut.. Fikk vondt i magan

 

1 time siden, a l'orange skrev:

Hehe, advokat, du liksom.

Men ja, det er åpenbart noe veldig galt mellom disse to, og de bidrar begge til å ødelegge for hverandre. Jeg ville kalt det gjensidig psykisk terror. Kan aldri se for meg at det blir bedre, uten at en av de stopper opp.

Og fryktelig trist når det er barn i bildet! :( 

Noe veldig galt mellom oss? Han gjorde en menneskelig feil som veldig mange andre også har gjort før han. Og meg? Jeg fikk min knekk, og reagerte og reagerer slik som jeg gjorde og gjør. Ja, helt sikkert på trynet også. Jeg får hjelp på mitt vis, og samme med han. Psykisk terror? Vi har aldri kranglet om dette. Aldri skreket, aldri brukt det mot han eller sagt stygge og usaklige ting. Babyen har aldri vært i samme rom når vi har pratet om dette. Vi pludrer, ler og leker med babyen sammen. Om vi i det hele tatt har kommet inn på temaet feks på nattetid mens baby sover, så har vi gått ut av rommet for å prate ut. 

 

Men her stopper jeg, skal ikke kuppe TS sin tråd. Håper det ordner seg for dere Ts. Det er vanvittig tøft, og tiden fremover vil også være tøff. Om dere ønsker å gi det en sjans så anbefaler jeg dere virkelig til å oppsøke famvern kontoret ❤️

Anonymkode: 3917c...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Som advokat kan jeg fortelle deg at det du gjør her faktisk er straffbart. Du forverrer en syk mann sin helse bevist ved å late som du vil gå fra ham. Du forteller at han har psykiske problemer og har gått til lege for det. Gjerning: bevist og med overlegg innrømmer ønske og utfører handlinger som gir mannen økt frykt og forverrer kjent sykdom. Detter er å bevist skade et annet menneske på en måte som kan gi alvorlige langtidsskader. Motiv: Hevn. Forsettelig: Ja, Planlagt: Ja. Skadeomfang: Alvorlig. Strafferamme: to års fengsel.

Anonymkode: 94fe1...28c

Så utroskap har en strafferamme på to år. Interessant.

Anonymkode: a908c...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...