Gå til innhold

Han klarer ikke å øvelseskjøre med meg og jeg tviler nå på forholdet vårt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med den logikken der burde jeg og mannen gått fra hverandre da vi pusset opp huset 🙈 

Man baserer da ikke samlivsbrudd på at man krasjer totalt på en av mange arenaer i livet!?!!!

Anonymkode: 5bb52...abc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg taklet heller ikke å bruke mannen min som kjørelærer, så vi droppet det. Jeg tok timer ved kjøreskolen istedet. De sa det var vanlig at partnere funket dårlig sammen i den situasjonen.  Så ikke noe big deal. 

Anonymkode: 98aba...b1d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI øvelseskjørt med andre enn mine egne barn. Vil bare si en ting: Jeg synes det er kjempeslitsomt å øvelseskjøre. Et kvarter og jeg er helt utslitt!

Vi har heldigvis aldri kranglet, men jeg har vært tydelig på at det må være korte økter. Barna har heldigvis sett humoren i det:)

Kanskje mannen din også misliker å øvelseskjøre? Mulig han også synes det er slitsomt? 

Anonymkode: 9b796...a80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen i voksen alder, og hadde en del fine samtaler med kjørelæreren min underveis. Han tok spesifikt opp dette med å øvelseskjøre med partner, siden det var samboeren min som øvelseskjørte med meg. Det er ikke alltid en god ide, mente han, og ville forberede oss på det. Selv måtte han faktisk gi opp å lære kona si å kjøre og overlate det til noen andre, eller hadde de ikke fortsatt vært gift idag. Avogtil er man rett og slett bare i for nær relasjon til hverandre. Hvis selv en utdannet kjørelærer kan støte på slike utfordringer, så syns jeg ikke du skal gi forholdet deres dødsdommen basert på dette alene😊

Anonymkode: 1f314...946

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UngMann1986

For det første, kroppen er sliten, og det er mye hormoner i sving under graviditet. For det andre, så er øvelseskjøring kun én aktivitet, hvor han er "lærer" og du er "elev". Det blir da en skjevhet mellom dere, som kan være uvant, og vanskelig å takle. Dere kan være en bra match selv om øvelseskjøringen går dårlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vi har verdens beste forhold og krangler aldri, men akkurat øvelseskjøringa endte i skriking og dårlig stemning. Vet ikke hva det er, jeg klarte ikke å unngå å bli oppgitt og irritert over mer eller mindre farlige feil, og det stresset selvfølgelig henne.

I ettertid ler vi mye av det. Er nok en situasjon der det du beskriver er helt normalt. Ville ikke ha brukt energi på å reflektere over framtiden kun pga det.

Anonymkode: 1ff6b...f41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart skilsmisseraten er så stor om man gir opp et forhold med vordende barnefar fordi dere ikke klarer å øvelseskjøre sammen... Snakk om bagatell.

Finn deg en annen sjåfør du kan øvelseskjøre med, ta ansvar for ditt eget liv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok også hjelpe at du også tar deg sammen og ikke legger all skyld på ham. Det er ekstremt stressende å øvelseskjøre med noen og han har hele ansvaret for deg, baby, bilen og alle ute på veien. 

Å skrike til noen som kjører er dog en dårlig ide...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! Er du virkelig seriøs nå??

Du tviler på forholdet ditt fordi han ikke helt tør å øvelses kjøre med deg? Hmmm.. Er det fordi han er mann han bør ta seg sammen..

Ta deg til en kjøreskole å ta timer der. Vil heller si du selv bør ta deg sammen.

Anonymkode: e482b...83c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sånn med typen min også. Jeg sa fra stille og rolig etter x antall bilkrangler at vi måtte gjøre det slutt om vi (han) ikke kunne beherske oss (seg). Fra da av øvelseskjørte vi ikke på noen uker, prøvde igjen senere, og da merka jeg tydelig at han beherska seg og jeg påpekte det etterpå at i dag gikk det bra med kjøringa og ting er så mye hyggeligere når vi (han) ikke blir så sinna på hverandre (meg) :) Så sa jeg la oss kjøre innom Mc donalds før vi drar hjem :) Og flørtet masse med han der og god stemning. Så han fikk erfare en slags belønning for fin oppførsel ved at jeg løftet stemningen og gjorde det koselig for oss enn at han ødela stemninga for resten av dagen og uka på sinnet sitt.

Om typen din virkelig ikke evner eller gidder å beherske seg er nok brudd det beste ja. Hadde jeg gjort om min ikke endra seg. Men han har fortsatt kort lunte på andre ting så fra å ha ønsket barn med han startet jeg på prevensjon i år og må se han an for å finne ut om jeg vil bli eller ikke. Det er IKKE bra å få barn med en sånn fyr og du skal bare vite at krangling kan skade et barn skikkelig å høre, så du må tenke på ungen dere venter først og fremst! 

Anonymkode: 4a75e...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Ble sånn med typen min også. Jeg sa fra stille og rolig etter x antall bilkrangler at vi måtte gjøre det slutt om vi (han) ikke kunne beherske oss (seg). Fra da av øvelseskjørte vi ikke på noen uker, prøvde igjen senere, og da merka jeg tydelig at han beherska seg og jeg påpekte det etterpå at i dag gikk det bra med kjøringa og ting er så mye hyggeligere når vi (han) ikke blir så sinna på hverandre (meg) :) Så sa jeg la oss kjøre innom Mc donalds før vi drar hjem :) Og flørtet masse med han der og god stemning. Så han fikk erfare en slags belønning for fin oppførsel ved at jeg løftet stemningen og gjorde det koselig for oss enn at han ødela stemninga for resten av dagen og uka på sinnet sitt.

 

Wow. Bare wow...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det virkelig kun øvelseskjøring? Oppfører han seg slik i andre situasjoner også?

I et forhold vil det alltid være områder der man ikke er kompatible. Nå ville vi aldri ha skreket og bannet til hverandre, eller fått den andre til å gråte. Men konfliktnivået er HØYT om vi samarbeider om å montere møbler, altså gjør vi ikke dette sammen. 

Anonymkode: 614be...028

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner mannen din, TS. Han har jo ingen kontroll når du kjører, tenk om det skulle skje en ulykke? Ikke får han bremset og heller ikke rattet. Det er ikke alle som trives med å sitte på med andre, uansett hvor mange år personen har hatt førerkort.

Det dere kan begynne med er å øvelseskjøre på en stor parkeringsplass, der kan du lære mye før du skal ut i selve trafikken. Jeg lærte mye ved å øvelseskjøre på en fotballbane. Veldig kjedelig, men som sagt ingen stor fare.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo stort sett alltid et faens drama når man skal øvelseskjøre med familiemedlemmer. Jeg og min mor holdt på å begynne å sloss en gang, det var helt vilt. Jeg anbefaler at du tar timer med en kjørelærer. 

Anonymkode: 6b035...135

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til min søster, har ikke kunnet øvelseskjøre med deres barn, for han hylte skreik, dro i rattet og ble helt gal. Men ellers er han er rolig, snill, flott mann og far. Det er bare på det punktet han ikke fungerer. 

Jeg håper da virkelig ikke du skal gå fra barnefar grunnet en sånn liten grunn.

Anonymkode: a1e9e...136

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også du tar kostnaden med øvelseskjøring med kjørelærer. Min far og jeg hadde et godt forhold, men det tok oss nøyaktig to "timer" å innse at vi var en elendig match når det kom til å øvelseskjøre. Han "maste" og jeg ble hissig fordi jeg var litt nervøs og ikke helt skjønte hva han ville ha meg til å gjøre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sjokomilkshake

Klarte å kvele bilen da jeg øvelseskjørte med moren min for noen år siden, hun hylte og skrek og sa jeg måtte starte bilen for faen (dette var første gangen jeg kjørte med manuelt gir og skulle bare opp bakken fra butikken, ble kø bak meg). Vi har et kjempe nært og fint forhold ellers. 

Å tvile på forholdet fordi han er stresset som «kjørelærer» er jo litt sært da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er i den situasjonen han er sånn, så synes jeg samlivsbruddtanken blir helt malplassert. MEN, om det er sånn han reagerer under alt stress ville jeg krevd at han brukte penger på noen timer til psykolog for å finne ut av det, mens du brukte penger på kjøretimer, evt. på å betale noen for å kjøre med deg.

Øvelseskjøring er vel en ganske kjent situasjon for oppblomstring av stressede reaksjoner som ikke ellers skjer, så om det bare er der tror jeg du bare skal slutte å øvelseskjøre med han og vente til du har fått dette nok på avstand til å kunne le av det. (det kan ta år, men trust me, det er egentlig ganske komisk.)

Anonymkode: bb223...e32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på en del svar her som at øvelseskjøring = kjæresteøvelse for viderekommende.  Kanskje ikke få panikk?

Anonymkode: 9ec9e...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre det slutt med mannen din på et så dårlig grunnlag! Ok, så fungerer han ikke til øvelseskjøring. So what? Dere skal vel ikke øvelsskjøre til evig tid? Min kjørelærer frarådet i sin tid elevene å øvelseskjøre med fedre eller ektemenn. 

Det er bedre at du finner noen andre, eller biter i det sure eplet og betaler for kjøretimer hos en kjørelærer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...