Gå til innhold

Hvordan fortelle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet om et grovt tilfelle av utroskap, hvor mannen har hatt en elskerinne i over ett år. Jeg kjenner mannen, men ikke konen. Likevel syns jeg det er på sin plass at konen får vite om dette. Jeg har grublet lenge på dette og holdt meg utenfor da jeg ikke har noe med det å gjøre, men nå har samvittigheten ovenfor min medsøster tatt fullstendig overhånd. 

Det jeg lurer på er om jeg bør gjøre dette og hvordan jeg da eventuelt kan gi denne informasjonen til konen, uten at det kan spores tilbake til meg? 

Anonymkode: f0bcf...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg unna. Du kjenner henne ikke engang.

Jeg kjenner da til utallige utroskapstilfeller uten at jeg har involvert meg, da det ikke er mine personlige og nære venner. Kunne "avslørt" utroskap på heltid, det forekommer i de fleste bedrifter, i hvert fall i min bransje. 

Finn en hobby.

Anonymkode: bab3e...d61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har muligheten til det kan du ta et bilde av mannen, gjerne når han er tett omslynget med den nye, og sende det til kona i posten. 

Anonymkode: 8b472...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt fra. Og ville ønsket å vite om jeg var hun. Jeg syns ikke folk skal gå i så egoistisk spor å ikke bry seg eller blande seg bare fordi du ikke kjenner hun personlig. Om noen faller på gaten hjelper vi jo, og om vi ser noen ha det vondt så trøster vi. Vi må ta vare på hverandre , og ingen fortjener å bli holdt for narr av den man elsker, så jeg syntes du skal si fra. 

Som du sier, vi er medsøstre og må sette oss i hverandres sko og beskytte hverandre, og på den måten forme samfunnet til at vi alle får det bedre (ja utenom de utro svina da som til slutt ingen vil ha eller tilgi mer, men det fortjener de så slutter kanskje de og andre å være utro til slutt!). 

Du kan lage en anonym facebook profil, eller ny mailadresse, men jeg syntes du bør skrive fra den at du er en som kjenner han og varsler hun som en medsøster , for hvis ikke kan hun tro du bare er en som lyver for å skape drama. Det beste er om du skriver fra din egen profil slik at hun ikke får noen tvil på at det er sant, han kommer nok til å nekte alt han har og da er det vitkig at hun tror på varsleren og ikke på han som kommer til å si varsleren må ha sendt feil eller lyver og hun ikke får sjansen til å spørre deg om noe siden du er anonym. 

Jeg hadde respektert varslerens ønske om å ikke bli namedroppet og nevnt, for der også er man medsøsterlig tilbake når man kan ha en god søsterlig kommunikasjon seg i mellom. Hun har nok noen oppfølgingsspørsmål som det i sjokket hennes er en nødvendighet å få svar på, så beste er å skrive fra din egen profil og be om at hun holder det mellom dere at det var du som sa fra men du syntes hun fortjente å vite om det for å vite om at det foregår når du syntes det er så feil bak hennes rygg tærer for mye på samvittigheten din selvom du er venn med han og ikke burde blandet deg. 

Anonymkode: 43e27...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisters before misters! 💜

Anonymkode: 43e27...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gjort det anonymt for å ikke bli dratt inn i deres drama. 

Anonymkode: 5dabb...2fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mld fra anonym fb profil en gang, forholdet var da ett år.

Trudde det var en sjalu dame siden hun ikke turde å stå frem.

I mitt tilfelle ble det en politi anmeldelse, da denne personen ikke var god. Men, mye av det som ble skrevet hadde litt sannhet i seg.

Råder deg til ikke å være anonym.

 

Anonymkode: 53179...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber sammen med denne mannen i en liten bedrift. Derfor jeg ønsker å være anonym. 

TS

Anonymkode: f0bcf...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mass skrev:

Skriv et brev og send det fra den andre kanten av byen. 

Brev blir ikke stemplet på postkontor så Ts kan sende fra der h*n bor. 

Anonymkode: 812c5...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær anonym. Jeg fikk anonyme meldinger med bilder og styr - fra det som viste seg å være ekskone og barnemor, men det tok tid og mye vondt før jeg fikk det bevist. Det skaper unødvendig drama. Anonyme meldinger kan så enkelt bortforklares og benektes. 

Anonymkode: ce531...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...