Gå til innhold

kvinner inviterer aldri en mann på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør. Dvs gjorde da jeg var singel. 

Anonymkode: b998d...1f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hørt og lest at menn liker å være jegere og at dere mister interessen hvis en kvinne er for lett å få, så derfor overlater vi den jobben til dere.

Anonymkode: c1495...fc2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hørt og lest at menn liker å være jegere og at dere mister interessen hvis en kvinne er for lett å få, så derfor overlater vi den jobben til dere.

Men i alle dager da :) Du er da ikke lett å få fordi du inviterer på et treff!  Det betyr bare at man faktisk treffes og kan bli litt kjent, et møtested i rolige kontrollerte forhold, ekte og genuint. Derfra må man jo "jakte" altså jobbe for å få deg uansett :) Regner jo ikke med at du bare kaster deg over alt som er, selv om du inviterer på et treff.  

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har vært helt herlig de gangene jeg har blitt invitert på date. Tenk at mange kvinner i 2018 venter på at mannen skal komme bort. Og at enkelte menn blir skremt bort av at kvinner faktisk tar initiativet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å tolke kvinner er et vitenskap, men å forstå at hun liker deg er ikke en selvfølge, derfor er det rart kvinner aldri selv våger å invitere en mann på date. Hun pakker alt inn, og tror mannen skal tolke tildekket forståelse, uten at man rett frem kan si det man mener.

Anonymkode: 32b3b...11c

Kan være med på at det kan være noe vrient å "tolke" NOEN damer, men påstanden at "kvinner inviterer aldri en mann på date" er jeg ikke enig, da den er riv ruskende gÆli!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, waco skrev:

 

 

 

 

Kanskje det er fordi dere spør menn som allerede har dame?

Nei. Alle har vært single.

Anonymkode: d87ad...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Blitt invitert med på date flere ganger, men føler det er et klart skille fra når en kvinne vet hvem du er, og når hun ikke gjør det. Jeg opplever i alle at det er mer normalt at en kvinne ber deg ut dersom hun har møtt deg gjennom felles venner (sosial sirkel) eller på en aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd det selv. Har derfor fåttinntrykk av at kvinner er det passive kjønn. Hvertfall norske kvinner. Over 200 matcher på Tinder og i underkant av 50 forskjellige dater har jeg selv tatt initiativ til samtlige. Det skrives at kvinner tar initiativ til å be ut menn. Men hvorvidt dette skjer utenfor dette forumet virker mer og mer tvilende. Det finnes kanskje en og annen dame som tør å be ut, men de tilhører nok sjeldenheten.

Anonymkode: aa533...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har invitert på date, men menn sier alltid nei om dama spør. 😕 
Så begynner de å ghoste og når du ikke viser interesse er det plutselig som om de er interessert. -_-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Minesveiper said:

Blitt invitert med på date flere ganger, men føler det er et klart skille fra når en kvinne vet hvem du er, og når hun ikke gjør det. Jeg opplever i alle at det er mer normalt at en kvinne ber deg ut dersom hun har møtt deg gjennom felles venner (sosial sirkel) eller på en aktivitet.

Mitt inntrykk også. Er selv mann og skjønner det jo egentlig. Kvinner kan jo bare skru på tinder og bli invitert på date av randoms. Så det er liten grunn til at kvinner skal be randoms på date.

 

Anonymkode: 2055a...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Drakan said:

Har invitert på date, men menn sier alltid nei om dama spør. 😕 
Så begynner de å ghoste og når du ikke viser interesse er det plutselig som om de er interessert. -_-

Jeg har aldri fått nei når jeg har spurt. 

Anonymkode: 5f9c9...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri fått nei når jeg har spurt. 

Anonymkode: 5f9c9...ce3

Hva er poenget med å fortelle det til en som sier hun alltid får avslag?

 Sender du bilder av deg selv spise til barna som sulter i Afrika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fått nei når jeg har spurt. 

Anonymkode: 5f9c9...ce3

Og? Hva har det med min opplevelse å gjøre? ._.
Jeg sier at om damer spør så føler fyrer seg ofte mindreverdig, og vil heler ha det sånn at de er på topp. ._.
Fyrer vil ikke bli spurt. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Skolebolle said:

Hva er poenget med å fortelle det til en som sier hun alltid får avslag?

 Sender du bilder av deg selv spise til barna som sulter i Afrika?

Hun påstår at menn alltid sier nei når damer spør. Det er ikke sant og jeg brukte meg selv som eksempel . 

Anonymkode: 5f9c9...ce3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun påstår at menn alltid sier nei når damer spør. Det er ikke sant og jeg brukte meg selv som eksempel . 

Anonymkode: 5f9c9...ce3

Ikke alltid, bare når man har poengtert at man er romantisk interessert i dem.
Jeg forteller menn det om jeg liker dem, og eventuelt spør om de vil på date etter det. 
Om du sier at du liker dem romantisk å får dem på date er det vel det du opplever. ._.

Om jeg har spurt om en fyr vil henge med et sted uten å ha sagt at jeg er interessert romantisk, regner jeg det ikke som ett spørsmål om date. Om du har bedt men på date uten å klargjøre hvordan du føler for dem, er det egentlig å regne som en date?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det ved flere anledninger jeg. Kanskje du bare ikke fremstår som den mannen en kvinne føler at hun "mååå" ha/bli kjent med? 

Anonymkode: 9cd33...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun påstår at menn alltid sier nei når damer spør. Det er ikke sant og jeg brukte meg selv som eksempel . 

Anonymkode: 5f9c9...ce3

Det kom jo klart frem at hun mente mennene hun spurte ga henne avslag. Alle skjønner jo at det finnes kvinner som  har fått ja når de har spurt menn. På samme måte som en afrikaner sier han sulter  og at det ikker er nok mat så skjønner jo alle at det er han som ikke har nok mat. Det er jo ingen som sender han bilde av at man kaster mat i søpla for forklare han at vi har mat i overflod. Det er bare han som ikke har nok mat. 

Edit: Beklager for den agresive tonen. 

Endret av Skolebolle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det du beskriver er sånn jeg ville beskrevet menn. De tør ikke si rett ut at de liker deg og tror at jeg skal skjønne det fordi de spør åssen det går, sender meg et morsomt bilde i ny og ne eller spør om jeg vil henge og ta en øl (venneaktivitet). Kan dere ikke bare si "jeg liker deg, liker du meg?" Hvis ja "ok koselig, skal vi gå på date på onsdag kl 17.30?" Hvis nei "ok måtte bare spørre, kos deg videre :)" 

Anonymkode: 9cd33...47d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne finne på å gjøre det når jeg var singel. Men ikke i nærheten like ofte som menn spurte meg. Når jeg var på datingsider tikket det inn invitasjoner så og si daglig, mens jeg kanskje sendte ut en invitasjon i halvåret.

Jeg spurte bare hvis jeg fant noen som virkelig gjorde meg interessert. Som for eksempel han jeg deler livet mitt med nå 😏

Kan hende jeg tar feil, men har inntrykk av at menn generelt har en litt lavere terskel for å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sitter på gjerdet - for anonym, kjedelig og tiltaksløs

Når man faktisk tar initiativ - altfor pågående og kun ute etter en ting

 

Anonymkode: da90f...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...