Gå til innhold

Frustrert - blank hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig plaget med fet og glinsende hud. Har kombinert hudtype pluss har kviser ( mest pga stress og mat) jeg har prøvd mange forskjellige renser og kremer til huden. Både dyre og billige. Og har også prøvd å bare vaske huden med vann og ingenting mer. Ikke engang krem eller fukt på huden etterpå. Egentlig var dette det beste, men ikke 100 %. Har prøvd krem som ikke er oljete, men inneholder masse fukt og pluss serum osv, men ingenting funker mot den blanke huden min. Har noen noen tips til dette? Hvordan kan jeg få en matt hud, som holder seg matt gjennom dagen? 😅

- jente 21 år 

Anonymkode: 1d351...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt samme problem i alle år. Bruker ansiktsvask med mattende effekt. Det viktigste med kremer er at du velger noe uten olje. Du skal ha fukt, men ikke fett. Det gir deg blank hud og kviser. Serum gjør også huden min blank. Jeg vil anbefale deg å finne en dyktig hudpleier eller snakke med hudlege. Det var først da jeg fikk kontroll på huden min. Huden min blir ikke 100% matt, men den ser mye bedre ut enn før. Trøsten er at vi med fet hud ikke får så fort rynker. 

Anonymkode: 02806...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter med oljete hud må du være VELDIG OPS på hvilken krem du tar i ansiktet? Oljete hud blir mer oljete av veldig mange type kremer. Jeg har selv sliti mye med kviser og fet hud, men så dro jeg på Lush i Oslo og har forblitt der i "evig" tid. 

Bruk en ansiktsrens daglig, som også skrubber huden. Jeg har min fra lush og den er helt fantastisk. Herbalism heter den :) den er egnet for uren og oljete hud.  Jeg prøver å styre mest mulig unna kremer til ansiktet, men har nå kjøpt en jeg påfører som krem/primer for ansiktet (den kan brukes som begge deler). Den trekker ikke inn i huden, men ligger der som en slags overflate, men igjen, kjøp noe som er for OLJETE HUD. Lush har også mange fine kremer, men hvis du har en mer oljete hud enn det jeg har hatt, så vil jeg ikke anbefale deg noe 100%. Spør heller i butikk. Men anbefaler lush på det sterkeste, 100% veganske og dyrevennlige produkter :) 

Om kvelden etter jeg har renset ansiktet bruker jeg 100% ren aragan oil i ansiktet som er en fin olje som passer til både oljete, sensitiv og rynkete hud, som jeg skyller av med kaldt vann om morningen. 

 

Anonymkode: 758e3...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...