Gå til innhold

Hva kostet charterferien til familien i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sunwing og Lollo&Bernie er på nabohotellet. Der kommer vi aldri til å bo! Det er altfor mange mennesker, mye bråk, restauranten føles som restauranten på IKEA og det er Lollo&Bernie-aktiviteter hele tiden. Vi var på Sunwing og spiste en kveld, men det holdt. OBC er roligere, færre mennesker, vakrere omgivelser, og best av alt - ingen Lollo😎

Anonymkode: f8b02...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i syden med eksen min (daværende kjæreste) i fjor sommer. Vi bodde på et all-inclusive hotell i Alcudia på Mallorca, der kantinen var stor med godt utvalg og mye god drikke inkludert masse drinker. Hotellet var fint, og vi var der fra 25. juni til 2. juli. Ca. 2 km unna stranden, men var fint basseng pp hotellet. Nær masse restauranter. For dette hotellet betalte vi bare 12 000 uten nesten noe tillegg da det var all inclusive. Hotellets standard var relativt god, så jeg kan ikke forstå at noen har brukt så mye penger som 50 tusen?

Anonymkode: f0713...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var i syden med eksen min (daværende kjæreste) i fjor sommer. Vi bodde på et all-inclusive hotell i Alcudia på Mallorca, der kantinen var stor med godt utvalg og mye god drikke inkludert masse drinker. Hotellet var fint, og vi var der fra 25. juni til 2. juli. Ca. 2 km unna stranden, men var fint basseng pp hotellet. Nær masse restauranter. For dette hotellet betalte vi bare 12 000 uten nesten noe tillegg da det var all inclusive. Hotellets standard var relativt god, så jeg kan ikke forstå at noen har brukt så mye penger som 50 tusen?

Anonymkode: f0713...e06

Når vi reiser med litt større barn vil vi helst ha leilighet med to soverom i tillegg til et oppholdsrom for å ikke bo oppå hverandre. Det blir en helt annen prisklasse enn om vi hadde kunnet bo på et dobbeltrom. Siste uken i juni er også en annen pris enn midt i juli og en uke noe annet enn to uker som veldig mange reiser. Vi betalte 45000 tror jeg for 2 uker all inclusive med tre barn, da var ene barnet under 2 år. Det var inkludert bamseklubb ene uka for de to eldste barna og det var et hotell med veldig gode anmeldelser og mye variasjon i maten. Med tanke på at dette er 7 år siden overrasker det meg absolutt ikke at familier kommer over 50000 for en to-ukerstur. Det skal sies at dette er første og siste gang vi har reist på all inclusive og barneklubb, det passet ikke oss i det hele tatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

165 000 for 3 uker på Maldivene all inklusive. 2 voksne 

Anonymkode: 4d49d...5fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Rundt 75 000 før alt to uker til Mallorca. To voksne og to barn(ett av barna betaler voksenpris) 

Anonymkode: 125ed...dce

Da hadde jeg dratt et annet sted en Mallorca 😂USA er jo vilt mye morsommere for den summen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

165 000 for 3 uker på Maldivene all inklusive. 2 voksne 

Anonymkode: 4d49d...5fa

Drar dit om to uker. 60K, 12 netter på 5*, all-inclusive. 2 voksne.

Anonymkode: 74057...92e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57.000 Mallorca (3voksne) 14 dager, bare fly og hotell. I tillegg kommer penger til mat, taxi, shopping. Bor rett ved stranden, da dette er et must for oss. 

Anonymkode: d6ad9...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller aldri charter. Det er ofte så mye billigere å kjøpe flybillett og finne hotel/leilighet selv. 

Anonymkode: aa0a6...6a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WCKD skrev:

Da hadde jeg dratt et annet sted en Mallorca 😂USA er jo vilt mye morsommere for den summen!

For meg med 4 barn med stort aldersspenn hadde ikke summen vi brukte på Mallorca holdt til USA-ferie. 

Du må forstå at det er dyrere jo flere barn du har og at det koster mer når barna blir eldre. 

Anonymkode: 2cf19...413

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får mye mer for pengene hvis man orker en lang flytur og reiser til Asia! Vi har flere ganger feriert i Vietnam, og det er faktisk billigere enn charter til Mallorca i fellesferien. Men man må som sagt orke en lang flytur, men deler man den opp med flere stopp går det greit. Vi reiste med tenåringer, fløy med Qatar, og hadde først en overnatting i Doha, Qatar. Fløy videre neste dag og hadde så noen netter i Hanoi. Fløy derfra med innenlandsfly til Da Nang,  hvor vi ferierte i en by som heter Hoi An.  Bedre strand skal man lete lenge etter. Hotellene er supre, maten er fantastisk og prisene er veldig lave. Anbefales! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, WCKD skrev:

Da hadde jeg dratt et annet sted en Mallorca 😂USA er jo vilt mye morsommere for den summen!

Der har vi vært nesten hvert år de siste ti årenr uansett da vi har familie flere steder. Var også på 3 mnd road trip for noen år siden så i år ville vi reise litt kortere siden vi har en liten en som ikke egner seg for lang flytur 😁👍 så USA er ikke akkurat noe wow land for oss. I år måtte vi prioritere hørselen til andre passasjerer 

Anonymkode: 125ed...dce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg med 4 barn med stort aldersspenn hadde ikke summen vi brukte på Mallorca holdt til USA-ferie. 

Du må forstå at det er dyrere jo flere barn du har og at det koster mer når barna blir eldre. 

Anonymkode: 2cf19...413

Hun forstår ikke dette skjønner du. Desverre finnes det folk som ikke skjønner at en sydentur i to uker,  midt i juli, med flere barn ergo man har gjerne flere soverom koster en del. 

Anonymkode: 125ed...dce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun forstår ikke dette skjønner du. Desverre finnes det folk som ikke skjønner at en sydentur i to uker,  midt i juli, med flere barn ergo man har gjerne flere soverom koster en del. 

Anonymkode: 125ed...dce

Er jeg «hun»? Det var ny info.

Hoteller i USA er gjerne billige og rommene store. Mye mer bang for your buck i statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Kreta i neste uke. Betalte ca. 21.000 for fly/hotell, to voksne i to uker. I tillegg ble det ca. 5000 for fly til/fra Oslo og hotell på flyplassen der. 

Anonymkode: 083e7...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, WCKD skrev:

Er jeg «hun»? Det var ny info.

Hoteller i USA er gjerne billige og rommene store. Mye mer bang for your buck i statene.

Ja det vet jeg vel. Vært der utallige ganger. Men nå har vi valgt å svi av en høy sum for å ha kortere flytur. Hvorfor skal "alle" her fortelle oss at det er bedre å reise til USA for pengene våre?

Anonymkode: 125ed...dce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er på Mallorca nå, og de 40 000 vi brukte på hotell med all inclusive er SÅ verdt det for meg i hvert fall! Hotell på stranden med mange basseng, kelnere som går rundt og tar i mot bestilling på det man måtte ønske seg av brus, vin, øl og is. Herlige frokoster, lunsjer og middager med desserter i lange baner. NYDELIG mat og et helt utrolig stort utvalg. To restauranter, så det er ikke trengsel heller.Underholdning på både dag og kveld. Kjøleskap på rommet som fylles opp hver dag. Og det er så musestille på natta at jeg sover som en nyfødt baby. Jeg vil IKKE hjem🌴😎

Anonymkode: 4aa8f...40c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, tirben skrev:

Man får mye mer for pengene hvis man orker en lang flytur og reiser til Asia! Vi har flere ganger feriert i Vietnam, og det er faktisk billigere enn charter til Mallorca i fellesferien. Men man må som sagt orke en lang flytur, men deler man den opp med flere stopp går det greit. Vi reiste med tenåringer, fløy med Qatar, og hadde først en overnatting i Doha, Qatar. Fløy videre neste dag og hadde så noen netter i Hanoi. Fløy derfra med innenlandsfly til Da Nang,  hvor vi ferierte i en by som heter Hoi An.  Bedre strand skal man lete lenge etter. Hotellene er supre, maten er fantastisk og prisene er veldig lave. Anbefales! 

Vi har også vært i Hoi An og det var ekstremt russerdominert der. De tok på en måte over hele resorten med sin brautende væremåte. På restaurantene ute i gaten sto menyene på russisk. Men det var pent der, da.

Anonymkode: b2384...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det vet jeg vel. Vært der utallige ganger. Men nå har vi valgt å svi av en høy sum for å ha kortere flytur. Hvorfor skal "alle" her fortelle oss at det er bedre å reise til USA for pengene våre?

Anonymkode: 125ed...dce

Mange av dem har kanskje aldri vært i en situasjon der "kort" og "enkelt" har en verdi i seg selv.

Jeg har vært på begge sider, som ung og enslig ville jeg tatt min død av typiske turiststeder og kunne ikke begripe at folk betalte masse for å reise til Lanzarote eller Kreta. Med barn og jobb og travle dager er hovedfokus på feriene nå at det er behagelig, enkelt og moro for de små. Ferie er jo å gjøre noe annet enn hverdagen, men hva det innebærer  forandrer seg i takt med livssituasjonen. 

BTW er jeg enig med deg, 75000 holder ikke langt for en familie på roadtrip, selv i USA. Det er dyrt å reise med mange.

Anonymkode: 717d4...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også vært i Hoi An og det var ekstremt russerdominert der. De tok på en måte over hele resorten med sin brautende væremåte. På restaurantene ute i gaten sto menyene på russisk. Men det var pent der, da.

Anonymkode: b2384...2a8

Oi, det opplevde ikke vi? Ikke en russer å se på vårt hotell, og så heller ikke det i gatene. Vi var der i sommerferien, kanskje dere var der i en annen måned?  Men har hørt andre si det samme om Nha Trang.  Der dominerte russere, men vi opplevde ikke det hverken i 2012 eller 2013. Var mest australiere og koreanere da vi var der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...