Gå til innhold

Hva kostet charterferien til familien i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ayia Napa når man ikke er for å feste, hvordan gikk det?

Anonymkode: 5196a...9ff

Var et strandhotell, så vi holdt oss til hotellets fasiliteter, hvor det var aktiviteter for barn hele dagen, i tillegg til at det var all inclusive, så vi hadde ikke behov for å gå ut. På stranda prøvde vi mange vann-sporter, mens babyen var i «barnehagen» på hotellet. 

Anonymkode: 0d0c9...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Var et strandhotell, så vi holdt oss til hotellets fasiliteter, hvor det var aktiviteter for barn hele dagen, i tillegg til at det var all inclusive, så vi hadde ikke behov for å gå ut. På stranda prøvde vi mange vann-sporter, mens babyen var i «barnehagen» på hotellet. 

Anonymkode: 0d0c9...149

For meg høres dette ut som et helvete i landet Syden. HVA er poenget med slike ferier? Jeg lurer, oppriktig,,, Jeg dro på charter i tenårene for å drikke meg full på billig sprit, men som voksen, bruke 35000+ på å pese som sild i tønne på en strand, slippe å være med barna sine og ikke forlate et hotell med kantinemat? Det høres helt sykt ut.

Anonymkode: 53fe5...cd7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For chartertur til Mallorca? 😳

Anonymkode: f1133...2c1

Vel, charter, i fellesferien ( må reise da pga skolen) for to voksne og to barn ( som er store så de må ha egne, ordentlige senger) i to uker koster fort minst 45.000. 

Så skal man ha mat i to uker. Tenåringen spiser ikke barnemenyen, han trenger like mye mat som oss voksne. Ca 800- 1000 kr pr dag i mat ( pluss is, drikke, snacks) er ikke uvanlig, da et måltid ( middag) ute, resten i leiligheten. Hvis man ikke gidder å lage mat eller ikke tenker så mye på penger så blir det betydelig mer. 

Så kanskje man skal ha leiebil noen dager. Og inngangspenger til en park eller to. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er genuint nysgjerrig.... er det vanlig for nordmenn å bruke så store beløp på sommerferie i syden? 

Anonymkode: 33495...b64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 000 gran canaria, to voksne og to barn. 

Det er dyrt for oss som må reise i skoleferiene. Og ekstra dyrt for oss som ikke bor i Oslo. Det er ikke så mange charterselskap som flyr fra min lokale flyplass. Hvis vi skulle bestilt charter fra Oslo, måtte vi bestilt fire tur-retur-billetter dit først, pluss hotellovernatting (mange charterfly letter tidlig om morgenen eller lander sent om kvelden på returen). Det blir fort minst like dyrt.

Anonymkode: 5cd20...b17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne grand canaria 1 uke ca 20000

Anonymkode: a1ee8...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år blir det Norges-ferie (road-trip), men i fjor var jeg og barna mine to uker på Kreta. Alle tre betaler voksenpris. Da kom fly og hotell på 18.000. Mat og drikke kom på ca 6000, altså ca 24.000,- til sammen. Da bodde vi helt greit, med alt vi trengte i nærheten.

Anonymkode: 8c460...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen for en voksen og 2 barn all inkl.  4 stjernes til Kypros kostet ca 20000, en uke. Hvor mye som går utover det vet jeg ikke enda siden vi ikke har reist enda. Noe penger vil det gå der, men kommer til å være litt forsiktig da.

Anonymkode: 8561b...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg høres dette ut som et helvete i landet Syden. HVA er poenget med slike ferier? Jeg lurer, oppriktig,,, Jeg dro på charter i tenårene for å drikke meg full på billig sprit, men som voksen, bruke 35000+ på å pese som sild i tønne på en strand, slippe å være med barna sine og ikke forlate et hotell med kantinemat? Det høres helt sykt ut.

Anonymkode: 53fe5...cd7

Nå kostet min tur (som jeg skrev i mitt første innlegg) kun 15.000 for 2 voksne og en baby på 18 måneder.

da var fly, buss til og fra hotell, all inclusive ++ inkludert. 

Anonymkode: 0d0c9...149

 

Innlegget er ryddet for brukerdebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Turen for en voksen og 2 barn all inkl.  4 stjernes til Kypros kostet ca 20000, en uke. Hvor mye som går utover det vet jeg ikke enda siden vi ikke har reist enda. Noe penger vil det gå der, men kommer til å være litt forsiktig da.

Anonymkode: 8561b...f75

Kan jeg spørre dato og hvilket hotell?

Anonymkode: 0d0c9...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skyr charterturer, men reiser med rutefly og booker hotell selv. Betalte 10000 for flybilletter for 4 personer og 14000 for hotell i Bodrum, Tyrkia 16 dager i juli/aug. 

Mat og drikke vil komme i tillegg, men det er mulig å spise rimelig i Tyrkia. Litt shopping regner vi også med at det blir, både smykker og kunsthåndverk. 

Totalt kommer vel ferien på ca 40-50000 for oss 4. 

Anonymkode: 09c59...8b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kostet min tur (som jeg skrev i mitt første innlegg) kun 15.000 for 2 voksne og en baby på 18 måneder.

da var fly, buss til og fra hotell, all inclusive ++ inkludert. 

Anonymkode: 0d0c9...149

Du kan overhode ikke sammenligne tur med et så lite barn (som reiser gratis og i praksis ikke koster deg noe i hverken mat, aktiviteter eller annet) og å reise med større barn. 

Vi har tre barn, minste er 18 mnd. Nå reiste vi ikke til syden i år, men til Norge. Men det hadde vært det samme om vi hadde dratt til Syden. Vi må ha to hotellrom siden det ikke er mulig å ha minstemann på samme rom som de to eldste, da sover INGEN. Vips - turen ble nesten dobbelt så dyr. Flybilletter til barn koster nesten det samme som til voksne. Legg til mat og aktiviteter, og du har en helt annen regning, for å si det sånn. Særlig når man må reise i skoleferien, noe du ikke trenger å bekymre det for på lenge ennå. «Familieferie» med ett barn under to år er økonomisk det samme som en parferie, kanskje billigere, siden det gjerne vil gå mye mindre til aktiviteter, alkohol etc når man reiser med ettåring.

Forøvrig er jeg enig i at bosted har stor betydning. Jeg bor heller ikke ved Oslo, noe som gjør prisene høyere og utvalget dårligere. 

Anonymkode: af525...b19

 

Sitatet er ryddet for brukerdebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skyr charterturer, men reiser med rutefly og booker hotell selv. Betalte 10000 for flybilletter for 4 personer og 14000 for hotell i Bodrum, Tyrkia 16 dager i juli/aug. 

Mat og drikke vil komme i tillegg, men det er mulig å spise rimelig i Tyrkia. Litt shopping regner vi også med at det blir, både smykker og kunsthåndverk. 

Totalt kommer vel ferien på ca 40-50000 for oss 4. 

Anonymkode: 09c59...8b2

Ja, man kan klart komme mye billigere unna ved å bestille fly og hotell hver for seg. Vi sparte en gang rundt 35% på en tur til Gran Canaria ved å reise med rutefly og bestille hotell selv og det var akkurat samme hotellet som ving hadde og fra samme flyplass. Fikk også bedre flytider. Men spesielt på sommeren krever det at man er ute i god tid for å få billige flybilletter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke charter. Men betaler 8 000 for fly, 5 000 for leiebil, 21 000 for hotell og antar 2 000 per døgn for mat og vin +div. En uke ved Gardasjøen. Totalt rett under 50 000 for to voksne. 

Anonymkode: 77e43...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Zinatara skrev:

Ja, man kan klart komme mye billigere unna ved å bestille fly og hotell hver for seg. Vi sparte en gang rundt 35% på en tur til Gran Canaria ved å reise med rutefly og bestille hotell selv og det var akkurat samme hotellet som ving hadde og fra samme flyplass. Fikk også bedre flytider. Men spesielt på sommeren krever det at man er ute i god tid for å få billige flybilletter. 

Ja, vi bestilte flybillettene i januar! Da var det 2500 kr t/r pr pers.

Du har også rett ang flytider.  Nå reiser vi i 12- tiden ned, og kommer hjem igjen i 17-tiden. 

Endret av tirben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes vi fikk turen ganske billig. 21000 kr for to uker på Mallorca, meg og to tenåringer (voksenpris begge, men ekstrasengs rabatt på ene), men det går nok minimum 15000 kr i mat og aktiviteter. 

Jeg bestilte tidlig, så jeg kunne betale turen over tid. Derfor er det kun mat og aktiviteter som går på sommerbudsjettet. 

Anonymkode: 95f19...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker i Kreta, to voksne og tre barn i alderen 12, 14 og 15 med frokost innkludert  ble ca 35,000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 16000 for 2 voksne og 2 barn for 1 uke på Mallorca i Juni,før skoleferien.Dette var med halvpensjon.Gikk vel 8000 i lommepenger og taxfree.

Anonymkode: 4bc74...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er genuint nysgjerrig.... er det vanlig for nordmenn å bruke så store beløp på sommerferie i syden? 

Anonymkode: 33495...b64

Ja,vi vil ha total avslapping i ferien.Ligge på en strand på dagen og aktiviteter på kveldstid.Ut å spise å kose oss.Slippe alt av husarbeid. Men da blir det dette vi gjør i ferien,da blir det ikke ørten fornøyelsesparker på barna eller andre aktiviteter på barna når vi kommer hjem fra ferie. 

Anonymkode: 4bc74...781

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...