Gå til innhold

Dårlig selvbilde, jeg er både svær og stygg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvildet er helt på bunn. Jeg har i alle år slitt med uren, kvisete, hudormer og porete hud i ansiktet, rundt halsen, brystet, skuldre og på ryggen. Jeg gikk for et par år siden på en roaccutane kur og ble så og si kvitt alt på ryggen.

Jeg har lagt på meg rundt 20kg siden 2014 og sliter fremdeles med den stygge huden min. Jeg er 165 høy og veier bortimot 77kg, og får stadig høre fra familiemedlemmer at "nå må du ikke bli større". Hvem vil date meg liksom? Jeg er hverken slank eller noe særlig pen å se på. Det hjelper ikke å ha sjarm og å være søt når alt det andre er til å spy av. Tør ikke å bli kjent med noen menn heller, tenk hvis dem ser meg på mitt verste?

Har gitt opp å finne drømmemannen i en alder av 27, sjekker ikke opp noen på byen heller og hvis noen skulle sjekke opp meg så avviser jeg fordi jeg tror dem bare vil ha sex, og at det er det eneste jeg er dugende til.

Hvordan kan jeg bli attraktiv og pen? Jeg vet at det med vekta er min egen skyld, dårlig og uregelmessig kosthold + dårlig trening, ikke det at jeg sitter å trykker i meg alt jeg kommer over, men allikevel. 

Sikkert litt uforståelig det jeg skriver her, men jeg er så frustrert nå i skrivende stund..

 

 

Anonymkode: 8ae6e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du har gått opp så mye i vekt så spiser du kanskje litt usunt? Det kan ha innvirkning på huden din også. Legg om kostholdet og slå to fluer i en smekk. Vær aktiv. Du må ikke nødvendigvis trene om du ikke liker det, men gå turer/ sykle når du skal noe sted, trapper i stedet for heis osv.   Det er ikke mer hokus-pokus enn det, men det er DU som må gjøre det.  Så, kom igjen nå ;) 

Anonymkode: 9943a...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gå til hudspesialist med huden din. Kanskje noe laserbehandling eller noe?  Det finnes masse hjelp å få idag. Om det er noe trøst så sies det at vi med fet hud aldrer senere enn de med veldig fin hud.

Jeg har ikke kviser men har hatt endel store porer (de er blitt mindre med årene)

Jeg har gått på parfymeri og fått en god foundation for fet hudtype, som dekker ALT uten at den vises. Så bruker jeg litt mattende pudder og litt bronse for farve og litt rouge for røde kinn. Det er diskré og huden min ser kjempebra ut! 

Jeg er også stor men kler meg veldig flatterende, går nesten alltid i feminine klassiske kjoler, som fremhever midje og timeglass figur. Krøller håret og fikser meg før jeg skal ut og har da lite problem med å få kontakt med menn :) 

anbefaler deg å finne inspirasjon blant modeller som ligner mer på segselv i kropp, så ser du at de også kan være sexy og fin, selv om de er større. 

Jeg liker selv menn som gjør at jeg føler meg feminin, og går derfor etter menn som selv heller veier 10-15kg for mye, men som ser godt ut; høye og bredskuldret ;) 

 

Anonymkode: 2ce70...7f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvildet er helt på bunn. Jeg har i alle år slitt med uren, kvisete, hudormer og porete hud i ansiktet, rundt halsen, brystet, skuldre og på ryggen. Jeg gikk for et par år siden på en roaccutane kur og ble så og si kvitt alt på ryggen.

Jeg har lagt på meg rundt 20kg siden 2014 og sliter fremdeles med den stygge huden min. Jeg er 165 høy og veier bortimot 77kg, og får stadig høre fra familiemedlemmer at "nå må du ikke bli større". Hvem vil date meg liksom? Jeg er hverken slank eller noe særlig pen å se på. Det hjelper ikke å ha sjarm og å være søt når alt det andre er til å spy av. Tør ikke å bli kjent med noen menn heller, tenk hvis dem ser meg på mitt verste?

Har gitt opp å finne drømmemannen i en alder av 27, sjekker ikke opp noen på byen heller og hvis noen skulle sjekke opp meg så avviser jeg fordi jeg tror dem bare vil ha sex, og at det er det eneste jeg er dugende til.

Hvordan kan jeg bli attraktiv og pen? Jeg vet at det med vekta er min egen skyld, dårlig og uregelmessig kosthold + dårlig trening, ikke det at jeg sitter å trykker i meg alt jeg kommer over, men allikevel. 

Sikkert litt uforståelig det jeg skriver her, men jeg er så frustrert nå i skrivende stund..

 

 

Anonymkode: 8ae6e...33e

Utenom hud delen, kunne dette vært mitt liv.

Jeg er 27 år, singel, 164cn og (tørr ikke gå på vekta), men var 80kg sist jeg sjekker og har ihvertfall lagt på meg 5 til og ikke mer, hadde ikke forundra meg om jeg har nådd 90 :( 

Eneste en kan gjøre er å legge seg i hardtrening. Jeg kjøpte meg en fitbit charge 2, og den er motovasjon. Den viser antall skritt. Den minner deg på å drikke nok vann. Og du kan enkelt legge inn mat i appen. Rettere sagt, du kunne. Den siste IOS opdateringne har ødelagt appen i forhold til matlogging, men fungerer til android enda har jeg sjønt. 

Men utenom problemer akkruat nå med appen, så er jeg super fornøyd. Klarte meg 3 dager denne uka (før appen ble oppdatert) med kun 1700kcal inn og ~2500kcal ut. Så det er jo positivt. Trent har jeg og. Det komme til å ta tid såklart. Men håper å få inn gode vaner med min nye venn :) kan anbefales om du er som meg og trenger et ekstra push :) 

Men som jeg ble påminnet selv, alle har ulik smak, du synes kanskje ikke selv du er attraktiv, men kanskje andre gjør det :) (fikk høre akkurat dette selv og jeg trengte å høre det, så håper det har samme innvirkning på deg).

Synes kanskje de rundt deg tar ting en negativ vei. Det finne mer positive måter å oppfordre til vektnedgang. Spørre deg med ut, prøve å motivete deg til å være med.

Du må bare finne motivasjonen i deg. Det er ikke lett, for meg måtte det en elektronisk «leke» til. Jeg har ikke skrudd akkurat den notifikasjonen på, men «armbåndet» kan gi beskjed hver time om du ikke har nådd x antall skritt for eksempel :) jeg liker selv å bare får det gjort. Var ute i dag i 1,5 time med rask gange, variert tereng, mange fæle bakker, men superkjekt nå når jeg ligger i sofaen å vite at jeg har gjort en innsats i dag. Så kan på det varmeste anbefale en fitbit. Bare vær obs på at matlogging ikke fungerer for dem med den nyeste oppdateringen av appen på IOS apparater.

Anonymkode: ec9b4...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvildet er helt på bunn. Jeg har i alle år slitt med uren, kvisete, hudormer og porete hud i ansiktet, rundt halsen, brystet, skuldre og på ryggen. Jeg gikk for et par år siden på en roaccutane kur og ble så og si kvitt alt på ryggen.

Jeg har lagt på meg rundt 20kg siden 2014 og sliter fremdeles med den stygge huden min. Jeg er 165 høy og veier bortimot 77kg, og får stadig høre fra familiemedlemmer at "nå må du ikke bli større". Hvem vil date meg liksom? Jeg er hverken slank eller noe særlig pen å se på. Det hjelper ikke å ha sjarm og å være søt når alt det andre er til å spy av. Tør ikke å bli kjent med noen menn heller, tenk hvis dem ser meg på mitt verste?

Har gitt opp å finne drømmemannen i en alder av 27, sjekker ikke opp noen på byen heller og hvis noen skulle sjekke opp meg så avviser jeg fordi jeg tror dem bare vil ha sex, og at det er det eneste jeg er dugende til.

Hvordan kan jeg bli attraktiv og pen? Jeg vet at det med vekta er min egen skyld, dårlig og uregelmessig kosthold + dårlig trening, ikke det at jeg sitter å trykker i meg alt jeg kommer over, men allikevel. 

Sikkert litt uforståelig det jeg skriver her, men jeg er så frustrert nå i skrivende stund..

 

 

Anonymkode: 8ae6e...33e

Det første jeg tenkte her er at du ikke må gi opp. Store porer og noe ekstra vekt betyr mindre for mange dess eldre man blir. Dessuten antar jeg du har sett deg litt «blind» på eget utseende i denne nedadgående spiralen. Mest sannsynlig er du penere enn du tror.

Litt av «beviset» for det ovennevnte er jo at du faktisk blir sjekket opp på byen. Altså er det menn som blir tiltrukket av deg. Og sist og ikke minst: so what om de sjekker deg opp for å ha sex? Hvis du synes de er attraktiv, - hvorfor ikke ligge på deg litt selvtillit? Byen er jo ikke det stedet man får ut for de dype samtaler..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du fortsatt sliter med huden, gå til en hudlege og be om en ekstra kur med roaccutan/isotretinoin. Kosthold er ikke årsaken til dårlig hud for de med de verste hudproblemene.

Anonymkode: 36652...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Gå til hudspesialist med huden din. Kanskje noe laserbehandling eller noe?  Det finnes masse hjelp å få idag. Om det er noe trøst så sies det at vi med fet hud aldrer senere enn de med veldig fin hud.

Jeg har ikke kviser men har hatt endel store porer (de er blitt mindre med årene)

Jeg har gått på parfymeri og fått en god foundation for fet hudtype, som dekker ALT uten at den vises. Så bruker jeg litt mattende pudder og litt bronse for farve og litt rouge for røde kinn. Det er diskré og huden min ser kjempebra ut! 

Jeg er også stor men kler meg veldig flatterende, går nesten alltid i feminine klassiske kjoler, som fremhever midje og timeglass figur. Krøller håret og fikser meg før jeg skal ut og har da lite problem med å få kontakt med menn :) 

anbefaler deg å finne inspirasjon blant modeller som ligner mer på segselv i kropp, så ser du at de også kan være sexy og fin, selv om de er større. 

Jeg liker selv menn som gjør at jeg føler meg feminin, og går derfor etter menn som selv heller veier 10-15kg for mye, men som ser godt ut; høye og bredskuldret ;) 

 

Anonymkode: 2ce70...7f3

Kan jeg spørre, hvor treffer du menn? 

Anonymkode: e024c...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utenom hud delen, kunne dette vært mitt liv.

Jeg er 27 år, singel, 164cn og (tørr ikke gå på vekta), men var 80kg sist jeg sjekker og har ihvertfall lagt på meg 5 til og ikke mer, hadde ikke forundra meg om jeg har nådd 90 :( 

Eneste en kan gjøre er å legge seg i hardtrening. Jeg kjøpte meg en fitbit charge 2, og den er motovasjon. Den viser antall skritt. Den minner deg på å drikke nok vann. Og du kan enkelt legge inn mat i appen. Rettere sagt, du kunne. Den siste IOS opdateringne har ødelagt appen i forhold til matlogging, men fungerer til android enda har jeg sjønt. 

Men utenom problemer akkruat nå med appen, så er jeg super fornøyd. Klarte meg 3 dager denne uka (før appen ble oppdatert) med kun 1700kcal inn og ~2500kcal ut. Så det er jo positivt. Trent har jeg og. Det komme til å ta tid såklart. Men håper å få inn gode vaner med min nye venn :) kan anbefales om du er som meg og trenger et ekstra push :) 

Men som jeg ble påminnet selv, alle har ulik smak, du synes kanskje ikke selv du er attraktiv, men kanskje andre gjør det :) (fikk høre akkurat dette selv og jeg trengte å høre det, så håper det har samme innvirkning på deg).

Synes kanskje de rundt deg tar ting en negativ vei. Det finne mer positive måter å oppfordre til vektnedgang. Spørre deg med ut, prøve å motivete deg til å være med.

Du må bare finne motivasjonen i deg. Det er ikke lett, for meg måtte det en elektronisk «leke» til. Jeg har ikke skrudd akkurat den notifikasjonen på, men «armbåndet» kan gi beskjed hver time om du ikke har nådd x antall skritt for eksempel :) jeg liker selv å bare får det gjort. Var ute i dag i 1,5 time med rask gange, variert tereng, mange fæle bakker, men superkjekt nå når jeg ligger i sofaen å vite at jeg har gjort en innsats i dag. Så kan på det varmeste anbefale en fitbit. Bare vær obs på at matlogging ikke fungerer for dem med den nyeste oppdateringen av appen på IOS apparater.

Anonymkode: ec9b4...6d0

Hadde den første fitbit flex eller hva den het for noen år tilbake. Nå har jeg akkurat kjøpt meg fitbit alta, så fornøyd med den, og jeg kjøpte den for motivasjonens del! Har satt meg dagsmål på 10.000 skritt og driven til å gå så jeg når dagsmålet. I dag har jeg bikket 16.000 skritt (!) Men lurer på om den teller flere skritt enn hva jeg går? Og det står at jeg har forbrent ca 3400 kcals, kan det stemme da jeg ikke har lagt inn noe på kosthold og vann?

Anonymkode: 8ae6e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 165 høy og veier bortimot 77kg, og får stadig høre fra familiemedlemmer at "nå må du ikke bli større". Hvem vil date meg liksom? Jeg er hverken slank eller noe særlig pen å se på. Det hjelper ikke å ha sjarm og å være søt når alt det andre er til å spy av. Tør ikke å bli kjent med noen menn heller, tenk hvis dem ser meg på mitt verste?

Da veier du ca 10 kilo for mye, og det er jo ikke noen stor krise! Om det kan hjelpe på selvbildet ditt, så er det å gå ned 10 kilo null problem, få kontroll over hva du spiser hver dag, Jeg gikk lett ned 10 kilo det jeg trengte var en en vekt! Da snakker vi om en vekt der jeg veide alt jeg spiste, og holdt kontrollen over hvor mange kalorier jeg spiste,  For et sjokk jeg fikk! :)  Mat inneholder langt mer kalorier en de fleste kan forestille seg, når jeg fulgte kaloribehovet for min høyde, kjønn og vekt? Da var det lett å gå ned mange kilo. Sammen med aktivitet som å komme seg ut og bare gå lange turer er også enormt bra for den psykiske helsen.

Men la nå ikke vekten bli det store problemet ditt, ti kilo for mye er jo bare lett overvekt. Gjør ting du mestrer og hold deg aktiv. Det vil på sikt bedre selvbildet ditt, og du må uansett regne med en del avvisninger når du leter etter en partner som du kan leve sammen med. Da er ikke sex en gang et samtale emne på de første treffene for normalt sammenskrudde mennesker.

Hud problemene må leger hjelpe deg med, eller minimere. Det er ikke sikkert at menn synes dette er like ille som du synes, ofte er man mye mer kritisk med seg selv, en sin verste fiende vil være :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Da veier du ca 10 kilo for mye, og det er jo ikke noen stor krise! Om det kan hjelpe på selvbildet ditt, så er det å gå ned 10 kilo null problem, få kontroll over hva du spiser hver dag, Jeg gikk lett ned 10 kilo det jeg trengte var en en vekt! Da snakker vi om en vekt der jeg veide alt jeg spiste, og holdt kontrollen over hvor mange kalorier jeg spiste,  For et sjokk jeg fikk! :)  Mat inneholder langt mer kalorier en de fleste kan forestille seg, når jeg fulgte kaloribehovet for min høyde, kjønn og vekt? Da var det lett å gå ned mange kilo. Sammen med aktivitet som å komme seg ut og bare gå lange turer er også enormt bra for den psykiske helsen.

Men la nå ikke vekten bli det store problemet ditt, ti kilo for mye er jo bare lett overvekt. Gjør ting du mestrer og hold deg aktiv. Det vil på sikt bedre selvbildet ditt, og du må uansett regne med en del avvisninger når du leter etter en partner som du kan leve sammen med. Da er ikke sex en gang et samtale emne på de første treffene for normalt sammenskrudde mennesker.

Hud problemene må leger hjelpe deg med, eller minimere. Det er ikke sikkert at menn synes dette er like ille som du synes, ofte er man mye mer kritisk med seg selv, en sin verste fiende vil være :) 

Ja, jeg har en hund så vi går jo turer :) Nå mot høsten så blir det flere skogsturer, nå har det ikke vært så mye turer da hunden min peser ekstremt i varmen så vi har gått på morgen, tissetur på dagtid og tur før leggetid.

Anonymkode: 8ae6e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort og enkelt. Dra til en kostholdsveileder og skaff deg en pt time om det er vanskelig å legge opp et løp selv. Deretter går du til en til hudspesialist, huden din kan så klart fikses. Du gikk kanskje ikke på kuren lenge nok heller. 

Begge problemene du har kan fikses, og du vet jo selv hvordan det fikses? Du går ned litt i vekt og fikser huden din, problem solved. 

En annen ting er at jeg tror nok neppe du er for stygg til å dates, men du syntes det selv og det vises godt. Dårlig selvtillit er ikke tiltrekkende. 

Anonymkode: af74d...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har en hund så vi går jo turer :) Nå mot høsten så blir det flere skogsturer, nå har det ikke vært så mye turer da hunden min peser ekstremt i varmen så vi har gått på morgen, tissetur på dagtid og tur før leggetid.

Bra :) husk at slik aktivitet er for å få lufte sinnet og beveget kroppen, mange kalorier forbrenner man ikke. Var selv på en 4 km løpetur i fjellet tidligere i kveld, forbrant 377 kalorier :)  Altså ca noen gram med chips eller to øl. Man kan ikke trene seg mye slankere, der kommer kostholdet inn for full guffe, og det er egentlig ganske morsomt å følge med hva man spiser, og ha et bevist forhold til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort og enkelt. Dra til en kostholdsveileder og skaff deg en pt time om det er vanskelig å legge opp et løp selv. Deretter går du til en til hudspesialist, huden din kan så klart fikses. Du gikk kanskje ikke på kuren lenge nok heller. 

Begge problemene du har kan fikses, og du vet jo selv hvordan det fikses? Du går ned litt i vekt og fikser huden din, problem solved. 

En annen ting er at jeg tror nok neppe du er for stygg til å dates, men du syntes det selv og det vises godt. Dårlig selvtillit er ikke tiltrekkende. 

Anonymkode: af74d...181

Nei, jeg er sikkert ikke for stygg til å dates av noen, men kanskje å dates av den type menn jeg lett tiltrekkes av... 😛 

Anonymkode: 8ae6e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Bra :) husk at slik aktivitet er for å få lufte sinnet og beveget kroppen, mange kalorier forbrenner man ikke. Var selv på en 4 km løpetur i fjellet tidligere i kveld, forbrant 377 kalorier :)  Altså ca noen gram med chips eller to øl. Man kan ikke trene seg mye slankere, der kommer kostholdet inn for full guffe, og det er egentlig ganske morsomt å følge med hva man spiser, og ha et bevist forhold til det.

Men forstår ikke hvorfor det står at jeg har forbrent 3040 cals i dag..

Anonymkode: 8ae6e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ei, jeg er sikkert ikke for stygg til å dates av noen, men kanskje å dates av den type menn jeg lett tiltrekkes av... 😛 

Hvilke menn er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvildet er helt på bunn. Jeg har i alle år slitt med uren, kvisete, hudormer og porete hud i ansiktet, rundt halsen, brystet, skuldre og på ryggen. Jeg gikk for et par år siden på en roaccutane kur og ble så og si kvitt alt på ryggen.

Jeg har lagt på meg rundt 20kg siden 2014 og sliter fremdeles med den stygge huden min. Jeg er 165 høy og veier bortimot 77kg, og får stadig høre fra familiemedlemmer at "nå må du ikke bli større". Hvem vil date meg liksom? Jeg er hverken slank eller noe særlig pen å se på. Det hjelper ikke å ha sjarm og å være søt når alt det andre er til å spy av. Tør ikke å bli kjent med noen menn heller, tenk hvis dem ser meg på mitt verste?

Har gitt opp å finne drømmemannen i en alder av 27, sjekker ikke opp noen på byen heller og hvis noen skulle sjekke opp meg så avviser jeg fordi jeg tror dem bare vil ha sex, og at det er det eneste jeg er dugende til.

Hvordan kan jeg bli attraktiv og pen? Jeg vet at det med vekta er min egen skyld, dårlig og uregelmessig kosthold + dårlig trening, ikke det at jeg sitter å trykker i meg alt jeg kommer over, men allikevel. 

Sikkert litt uforståelig det jeg skriver her, men jeg er så frustrert nå i skrivende stund..

 

 

Anonymkode: 8ae6e...33e

Du er den du er. Er du snill og god på innsiden så er det viktigst, synes jeg. Alle forfaller før eller siden, og innsiden er faktisk det viktigste uansett. 

Nyt livet, vær glad og positiv, tren for helsen, pleie deg selv og interessene dine, vær snill og grei,  og den rette mann vil like deg som den du er. :) 

Endret av Marina234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kariannne

Huden din vil mest sansynlig bli bedre av å endre kosthold. Drikk mye vann, dropp hudsminke og vær påpasselig med renserutiner. Bruk produkter beregnet til din hud. Jeg opplever å ha mye bedre hud når jeg passer på å begrense inntak av rent sukker, og mye meieriprodukter. Samt nøye med hudpleien. 

For å gå ned i vekt ville jeg kuttet ut noe. Ikke ta fir drastiske grep med en gang, men gjør det gradvis. Det gjør det ikke så uutholdelig og sjangsen for å lykkes er bedre. 

Å du, jeg er sikker på du er flott som du er. Bare fordi du ikke syntes det selv, betyr ikke det at det er sannheten. Gjør ting som får deg til å føle deg bra. Føler man deg bra er det lettere å gjennomføre det andre også. Begynn med å drikke nok vann, så legger du inn at du skal ha feks to mellommåltider pr dag bestående av oppkuttet grønnsaker. Skjær opp gulrøtter, paprika, mini plommetomater. La dette være to av mellommåltidene dine. Du vil føle deg bedre når du spiser dette og får i deg nok væske. Så er det lettere å jobbe videre med det andre også. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvildet er helt på bunn. Jeg har i alle år slitt med uren, kvisete, hudormer og porete hud i ansiktet, rundt halsen, brystet, skuldre og på ryggen. Jeg gikk for et par år siden på en roaccutane kur og ble så og si kvitt alt på ryggen.

Jeg har lagt på meg rundt 20kg siden 2014 og sliter fremdeles med den stygge huden min. Jeg er 165 høy og veier bortimot 77kg, og får stadig høre fra familiemedlemmer at "nå må du ikke bli større". Hvem vil date meg liksom? Jeg er hverken slank eller noe særlig pen å se på. Det hjelper ikke å ha sjarm og å være søt når alt det andre er til å spy av. Tør ikke å bli kjent med noen menn heller, tenk hvis dem ser meg på mitt verste?

Har gitt opp å finne drømmemannen i en alder av 27, sjekker ikke opp noen på byen heller og hvis noen skulle sjekke opp meg så avviser jeg fordi jeg tror dem bare vil ha sex, og at det er det eneste jeg er dugende til.

Hvordan kan jeg bli attraktiv og pen? Jeg vet at det med vekta er min egen skyld, dårlig og uregelmessig kosthold + dårlig trening, ikke det at jeg sitter å trykker i meg alt jeg kommer over, men allikevel. 

Sikkert litt uforståelig det jeg skriver her, men jeg er så frustrert nå i skrivende stund..

 

 

Anonymkode: 8ae6e...33e

Veldig ofte har hudproblemer sammenheng med kosthold, har du prøvd å kutte ut kjappe karbohydrater og sukker? Venninnen min sin hud forandret seg drastisk til det bedre etter at hun la om kostholdet sitt. Dette vil gjerne også gjøre at du naturlig går ned i vekt. Jeg har vært overvektig selv og slet med lignende tanker som deg, det hadde nok ikke mange som ser meg i dag trodd. God selvfølelse gir oss også god utstråling som er veldig attraktivt. Mye enklere sagt enn gjort men den negative dialogen du har med deg selv gjør at du saboterer deg selv og man ender opp i en ond sirkel. Sett deg små oppnåelige mål i hverdagen som sakte bygger opp selvfølelsen din etterhvert som du klarer dem. Unn deg time til frisør/neglepleie/nye klær eller noe som får deg til å føle deg bra.                 Når man slurver med kosthold og føler seg overvektig så kritiserer man seg selv slik du gjør i innlegget ditt som igjen fører til at man gjerne blir enda mer destruktiv nesten som å bevise for seg selv at man er så håpløs man hele tiden forteller seg selv. Jeg klarte endelig å gå ned 25 kg med bli skikkelig lei av meg selv og min negative tankegang når det kom til meg selv og holdningen min til alt som om det var utenfor min kontroll. Når jeg endelig tok makten litt tilbake og sluttet å tenke at jeg aldri klarer å gå ned Å fant jeg endelig viljestyrken til å legge om kostholdet og gå ned i vekt, som igjen fikk meg til å finne tilbake til gleden med å kjøpe klær og ta godt vare på meg selv igjen. Jeg måtte rett og slett finne ut hva det var som gjorde at jeg ubevisst tenkte at jeg ikke fortjener det beste livet jeg kan ha på alle mulige måter og hvorfor jeg brukte mat som trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde den første fitbit flex eller hva den het for noen år tilbake. Nå har jeg akkurat kjøpt meg fitbit alta, så fornøyd med den, og jeg kjøpte den for motivasjonens del! Har satt meg dagsmål på 10.000 skritt og driven til å gå så jeg når dagsmålet. I dag har jeg bikket 16.000 skritt (!) Men lurer på om den teller flere skritt enn hva jeg går? Og det står at jeg har forbrent ca 3400 kcals, kan det stemme da jeg ikke har lagt inn noe på kosthold og vann?

Anonymkode: 8ae6e...33e

Den viser de kcal som går ut, så det burde stemme. Men har merka at den av og til legger tilskritt uten at jeg faktisk har gått noe og, men at den også av og til ikke teller når jeg går, så tror det går opp i opp :) 

Fitbit: 10888

iphone: 10387

men iphonen blir ikke med på toalettet, gi kattene mat, matlaging og slikt, så burde ha litt mer på fitbit enn iphone, så tror den skal stemme ganske godt.

God motivasjon. Tenkte å prøve meg på 10000 skritt i 3 uker nå med sommerferie, men har allerede ikke klart d 😅 du vet noen dager bare trenger du en fri dag. Om jeg stresser og pusher for hard vet jeg at jeg ofte gir opp treningsprosjekter. Så hadde en fridag på fredag. Men tilbake i dag 👍🏻 

Supert at du fikk deg 16000 skritt! Det er jo fantastisk. Jeg var ute i 1,5 time å gikk, fikk meg 10000 skritt, helt ferdig når jeg kom hjem. Gikk en ny plass, mer bratte bakker enn hva jeg hadde trodd 😅 men bra er jo det! 

Høres ut som om du fint kan klare å gå ned noe om du ønsker 👍🏻

Anonymkode: ec9b4...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke komme inn her å si masse søte ord til deg, vær som du er og vær glad for det etc, du er tydeligvis ikke fornøyd med det av flere årsaker, innerst inne ønsker du nok å være slank igjen og få bedre helse.

Du må komme over kneika i starten, bite det i deg og få utløp for sorger via andre områder enn trøstespising.

Når du kommer over den første kneika vil du oppleve stor glede og ett energiløft fra begynnende vekttap og sunnere kosthold.

Ei venninne var stortsett sengeliggende og junkfood spisende i 2 år pga depresjon, nå har hun gått ned 4 kg på litt over 1 måned ved å begynne å gå i naturen og spise god og sunnere mat, hun synes dette er kjempegøy og livsgnisten er større enn noen gang.

Lykke til og gå på, nydelige dager for å ta små og koselige gåturer med musikk eller lydbok.

Anonymkode: e7048...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...