Gå til innhold

Vanskelig og usikkert parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en mann i tidlig 30-årene og har være sammen med min kone i over 15 år. Vi har hatt våre store diskusjoner og vanskeligheter i forholdet opp igjennom og har kommet oss gjennom det, men nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Vi krangler så og si hver dag og det kan være om alt mulig. Jeg føler at hun hakker og kjefter på meg veldig ofte. Det går nesten ikke en dag uten at hun kommenterer enten kroppen min (er ikke tykk) eller noe jeg gjøre "feil" på en nedverdigende måte eller måten jeg er kledd på. Hun er på en måte aldri fornøyd med meg og passer på at jeg får vite det hele tiden. Hun er ofte litt agressiv når hu snakker med meg og snakker ikke med meg på en koselig måte. Jeg merker på meg selv nå at jeg har nesten ikke selvtillitt igjen og begynner å slite litt psykisk. Tenker mye, alt for mye.

Det er selvfølgelig ikke sånn bestandig. Da hadde jeg sett at dette ikke hadde fungert for lenge siden. Vi har veldig mange gode stunder, kanskje mer enn dårlige. Da kan hun være søt og snill og komme med hyggelige kommentarer. Det er bare at de dårlige stundene ødelegger meg. Når det kommer til sexlivet er det ikke så mye negativt å snakke om. Vi har sex i snitt 2 ganger i uka, det virker som begge er fornøyd med dette. Både mengde og variasjon. Ellers i forholdet føler jeg at jeg prøver å holde rundt henne iblant og gi henne oppmerksomhet og et kyss nå og da. Dette går kun ene veien. Jeg får sjeldent noe tilbake og hun er lite "kjælen".

Når man har vært sammen så lenge blir man veldig knyttet til hverandre på mange måte. Slik som at vi har 2 barn, felles venner, familie, hus, hytte osv. Så det er ikke bare å pakke sammen og gå på dagen. Jeg vil uansett at det skal fungere. Jeg elsker henne og barna og gjør alt for at det skal fungere, men nå sitter jeg her og "flørter" med tanken på at dette ikke går lenger. Det gjør meg livredd! Samtidig er jeg redd for at hun en dag skal finne ut at jeg ikke er bra nok og gå.

Når det kommer til forholdet vårt så deler vi på husarbeid, og er sammen om å oppdra barna. Vi er stort sett enige på familiefronten.

Jeg har forsøkt å snakke med henne. Spurt henne rett ut om hun egentlig vil at vi skal gå hvert til vårt, men dette avviser hun. Hun har heller ingen forslag til hva som kan gjøre det bedre. Hun er bare sånn sier hun.

Vet ikke helt hva jeg prøver å få ut av å skrive dette, men måtte bare få det ut.

 

Anonymkode: 542e8...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hun ha sterke pms plager,da kan det bli slik.. 

Anonymkode: 54509...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan hun ha sterke pms plager,da kan det bli slik.. 

Anonymkode: 54509...042

Vet ei som har pms plager,steeerke i to uker hver mnd,det går veldig utover mannen.hun blir helt forandret 

Anonymkode: 54509...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...