Gå til innhold

Får snart et mentalt sammenbrudd av konstant tett nese


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I over en måned nå har jeg hatt en bihulebetennelse, med tilhørende tett nese. Det førte til at jeg brukte nesespray litt for lenge (Otrivin, litt over to uker), og det har nok gjort meg enda tettere. Har gått over til saltvannsspray nå, men den gjør ingenting...

Skal til lege på mandag, men har ikke helt troa på at hen kan gjøre noe som helst. Men jeg blir fullstendig GAL av å ikke få sove fordi jeg må puste gjennom munnen. Det er en ren panikkfølelse. Det er absolutt ingenting som rikker seg der inne, selv om jeg prøver å snyte meg for harde livet. Noe sitter bom fast, og absolutt ingen luft slipper verken inn eller ut.

Dette er noe av det jævligste jeg har opplevd, selv om det «bare» er tett nese. Noen som har noen triks? Er desperat!! 😢 

Anonymkode: 6e879...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sove med hodet høyt 

Nesehorn 

Svømmetur i saltvann 

Gurgle med vademecum 

Spise sushi og få wasabi i nesen... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misbrukte nesespray gjennom mange år. Fastlegen sendte meg til spesialist og jeg fikk resept på et nesepulver. Dette brukte jeg en liten periode, med legeoppfølging og i dag har jeg sluttet med å putte ting i nesen.

Bihulene mine er allikevel ødelagte med konstant renning av sekret når jeg er ute i kaldt vær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært til lege, og har sannsynligvis en (eller flere) store polypper som må opereres ut... Men de kommer jo bare tilbake igjen, sies det, så hva er vitsen...

Huff, å ha det slik reduserer virkelig livskvaliteten, selv om det høres banalt ut. Savner slike basale ting som søvn og å kunne lukte/smake. :(

Tabletter, kortison og saltvann har absolutt ingen virkning. Blir bare verre...

Anonymkode: 6e879...6c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi men står det ikke at man kan bruke den 14 dager på flaska? 

Anonymkode: 84511...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nasonex, tror jeg den het, fikk jeg resept på da jeg skulle avvennes otrivin. I starten supplerte jeg begge to, før jeg bare brukte nasonexen, til å bli helt spray fri :) Tok ca 1-2 uker. Hadde da brukt otrivin i flere år i forkant. 

Nå tror jeg ikke nasonex er reseptbelagt lenger heller :) I Sverige selges den i matbutikken også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, lehangolta skrev:

Nasonex, tror jeg den het, fikk jeg resept på da jeg skulle avvennes otrivin. I starten supplerte jeg begge to, før jeg bare brukte nasonexen, til å bli helt spray fri :) Tok ca 1-2 uker. Hadde da brukt otrivin i flere år i forkant. 

Nå tror jeg ikke nasonex er reseptbelagt lenger heller :) I Sverige selges den i matbutikken også. 

Har fått den på resept, forhåpentligvis gir den noe effekt etter noen måneder. Legen min sa at Otrivin ikke var grunnen til nesetettheten da. 😕

Anonymkode: 6e879...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått den på resept, forhåpentligvis gir den noe effekt etter noen måneder. Legen min sa at Otrivin ikke var grunnen til nesetettheten da. 😕

Anonymkode: 6e879...6c0

Da må du finne ut hva som gjør at di er tett og filse DET problemet, eller?

Anonymkode: 84511...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da må du finne ut hva som gjør at di er tett og filse DET problemet, eller?

Anonymkode: 84511...b5b

Det er derfor jeg var til lege, som sa det sannsynligvis var polypper. Venter på time til CT.

Anonymkode: 6e879...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortisonnesespray, som Nasonex, kan hjelpe ved bihulebetennelse siden det roer ned lokalt. 

Jeg har flere ganger vært avhengig av vanlig nesespray, det er noe dritt. Det er så vanskelig å slutte med det og det tar lang tid. 1-2 uker er ikke nok hos meg. 

Får håpe du får en sikker diagnose og får gjort noe med det. 

Anonymkode: df0e2...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kortisonnesespray, som Nasonex, kan hjelpe ved bihulebetennelse siden det roer ned lokalt. 

Jeg har flere ganger vært avhengig av vanlig nesespray, det er noe dritt. Det er så vanskelig å slutte med det og det tar lang tid. 1-2 uker er ikke nok hos meg. 

Får håpe du får en sikker diagnose og får gjort noe med det. 

Anonymkode: df0e2...2e4

Håper det også, glad jeg fikk henvisning til CT slik at det går an å se hva som er galt.

Bruker Nasonex, brukt i en uke, har du brukt det selv og hvor lang tid tok det før det funket?

Har hatt feber i dag og blitt syk igjen. Ble veldig fort verre, og ingenting kommer ut av bihulene, alt er helt tett.

Totalt har jeg vært syk i over to måneder nå... Startet med en infeksjon i kjeven, faktisk. Burde jeg fått/spurt etter antibiotika nå?

Anonymkode: 6e879...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har nesehorn, kjøp det. Jeg har aldri opplevd at det har vært så tett at ikke lunkent saltvann i mengder har klart å løse opp slimproppen, selv om det har vært fullstendig tett. Men er det noe annet som sperrer, som polypper, så blir det selvsagt noe annet. Uansett, prøv med nesehorn.

Anonymkode: 5e0b1...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har nesehorn, kjøp det. Jeg har aldri opplevd at det har vært så tett at ikke lunkent saltvann i mengder har klart å løse opp slimproppen, selv om det har vært fullstendig tett. Men er det noe annet som sperrer, som polypper, så blir det selvsagt noe annet. Uansett, prøv med nesehorn.

Anonymkode: 5e0b1...f1a

Takk for tips. :) Er villig til å prøve alt.

De to siste dagene har jeg hatt så vondt i halsen at jeg ikke engang kan prate... Har aldri hatt så store smerter i halsen før. Skjønner ikke hva som skjer med kroppen min!

Anonymkode: 6e879...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...