Gå til innhold

Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Og jo... jeg har en god venninne med denne lidelsen. Kan kun fortelle ut fra mitt ståsted. Hun har hatt mange sexpartnere, vanskelig med å binde dype forhold, har en svart-hvitt tankegang- lite nyansert og vil helst ikke se andres ståsted, impulsiv, slumser veldig med penger, svinger mye i humør og kan bli virkelig rasende. Hun er min venninne uansett diagnose og hun har gått i terapi i mange mange år. Dette hjelper og det blir lettere for henne og oss rundt når hun er klar over problemer som spesielt går utover andre. 

Hmm.. 

Så man blir ikke slik at man beskriver forhold til andre som mer dype enn de egentlig er. Det er så flott og fint, sex er helt hinsides og man føler man kom så nær en person. 

Så litt etter er personen ikke til å stole på, utro, en psykopat osv. 

Anonymkode: 57b57...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. 

Så man blir ikke slik at man beskriver forhold til andre som mer dype enn de egentlig er. Det er så flott og fint, sex er helt hinsides og man føler man kom så nær en person. 

Så litt etter er personen ikke til å stole på, utro, en psykopat osv. 

Anonymkode: 57b57...449

Tenker vel at ingen er lik med en diagnose, men visse trekk er til stede. Min venninne har i allefall gjentatt vært så livredd for å bli forlatt at hun dessverre har blitt destruktiv og gjør det nærmest umulig å leve med. Noen dager og uker kunne være det beste og glansbildefiserte alt ved typen. Da var det umulig å prate om de negative tingene som hadde vært feks 1 uke tidligere. Neste var han den mest bedritne person hun kjente og kranglet om alt. Mye drama. Jeg vet ikke om dette stemmer for alle. For alt jeg vet har hun mulig flere diagnoser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Tenker vel at ingen er lik med en diagnose, men visse trekk er til stede. Min venninne har i allefall gjentatt vært så livredd for å bli forlatt at hun dessverre har blitt destruktiv og gjør det nærmest umulig å leve med. Noen dager og uker kunne være det beste og glansbildefiserte alt ved typen. Da var det umulig å prate om de negative tingene som hadde vært feks 1 uke tidligere. Neste var han den mest bedritne person hun kjente og kranglet om alt. Mye drama. Jeg vet ikke om dette stemmer for alle. For alt jeg vet har hun mulig flere diagnoser. 

Dette kjenner jeg igjen. 

Anonymkode: 57b57...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...