Gå til innhold

Hva tenker dere når dere ser ei mor og datter ..


puppi

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor bryr du deg? Alle forfaller med alderen. Har du ikke lært noenting om biologi ellers? Såklart er den yngste penere og det å slite et 40-50 år gammelt langt liv med arbeid og bære frem barn tærer på. Hva trodde du? 

 

Nei jeg tenker ikke sånn om folk som du gjør. Du må ha lite interessante tanker ved deg tenker jeg! 

Anonymkode: 49729...7b3

Det er muligheten til å undre seg over de små ubetydelige ting,

som gjør livet verdt å leve :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillemy36
20 minutter siden, puppi skrev:

Enig i at det er mange heite 40/50 åringer òg..

Bare merker meg dette ofte, rålekker datter, sliten og forfallen mor..

Klarer ikke å ikke tenke «kommer dattera til å bli seende ut sånn?» / «så mora en gang så bra ut?».

Hahaha er mye dum tankegang ute å går ass, sorry! Men vi blir alle gamle, rynkete og legger på oss når vi blir eldre ... det kommer du til og gjlre å! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite at disse Ab-ene som svarer her er kvinner? :klo:

Anonymkode: 06401...06f

Det er nok fordi menn generelt ikke interesserer seg for kg, naturlig nok. 

Anonymkode: 8f597...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi menn generelt ikke interesserer seg for kg, naturlig nok. 

Anonymkode: 8f597...fc2

:hoho:

Anonymkode: 06401...06f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg antar ikke at barna automatisk har samme vaner (eller mangel på) som foreldrene. Ville kanskje tenkt det om jeg visste at den unge datteren ikke spiste bra og sjelden eller aldri trente. Men om datteren er aktiv og spiser bra, så regner jeg med at hun vil holde seg bra 

Kommer selv fra en slekt med arbeidere og er den eneste som har tatt høyere utdanning. Så for min del ser jeg at man kan velge og bli ganske annerledes enn egne foreldre

Anonymkode: 9dc09...16f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok fordi menn generelt ikke interesserer seg for kg, naturlig nok. 

Anonymkode: 8f597...fc2

Hvor naturlig det er for menn, generelt, å ikke interessere seg for Kg vet jeg ikke. .

Det er nå likevel en god del menn som er meget aktive her, både som anonyme brukere og med nick.

Anonymkode: 416d5...2b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor naturlig det er for menn, generelt, å ikke interessere seg for Kg vet jeg ikke. .

Det er nå likevel en god del menn som er meget aktive her, både som anonyme brukere og med nick.

Anonymkode: 416d5...2b0

Sier de alle....

Anonymkode: 8f597...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Jeg tenker at moren sikkert var slankere en gang i tiden og både far lg mor har gode gener direkte eller fra tidligere generasjoner. Ofte trenger nødvendigvis foreldrene ikke å være så smashing for å få vakkert avkom. Se på Miss Universe deltagerne. Ofte er foreldrene helt normale eller under gjennomsnittet. Barna var bare veldig heldig og fikk de beste genene fra begges side.

Man ser ofte, selv om mor har forfalt, om de ligner på hverandre. Ansiktstrekk, kroppstype etc. De fleste vakre kan forfalle om de ikke tar vare på seg selv og helsen sin. Se bare på Hollywood stjernene. Uten trening, godt kosthold, ernæringsspesialister, private trenere og kosmetiske kirurger og inngrep så ser den sjeldent ut som de gjør på film...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg antar ikke at barna automatisk har samme vaner (eller mangel på) som foreldrene. Ville kanskje tenkt det om jeg visste at den unge datteren ikke spiste bra og sjelden eller aldri trente. Men om datteren er aktiv og spiser bra, så regner jeg med at hun vil holde seg bra 

Kommer selv fra en slekt med arbeidere og er den eneste som har tatt høyere utdanning. Så for min del ser jeg at man kan velge og bli ganske annerledes enn egne foreldre

Anonymkode: 9dc09...16f

Dette TS. Min kusine ser smashing ut, spiser sunt, trener, antirøyk. Ser flere år yngre ut enn hun er. Tanten min-storrøyker, grellet seg i solarium og solt seg uten solfaktor hele livet. Ser 10år eldre ut enn hun er. Lever usunt. Jeg tenkte litt som deg før, men oppdaget at det ofte ikke er slik. Høy utdanning og god økonomi har sammenheng med gode livsvalg og sunn livsstil generelt. Som med kusinen min. Tante har lav utdanning og gjør dårlige valg ifh levesett, kusinen min er kunnskapsrik, god råd og godt utdannet.

Kan komme med et annet eksempel. Moren til en kollega ser virkelig herjet ut. Min kollega er usedvanlig pen. Moren har hatt psykiske lidelser hele livet og drikker som en svamp. Det er så mye du ikke vet om folks liv så du kan nok gå vekk fra teorien din. 

Anonymkode: 58f87...aa6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg antar ikke at barna automatisk har samme vaner (eller mangel på) som foreldrene. Ville kanskje tenkt det om jeg visste at den unge datteren ikke spiste bra og sjelden eller aldri trente. Men om datteren er aktiv og spiser bra, så regner jeg med at hun vil holde seg bra 

Kommer selv fra en slekt med arbeidere og er den eneste som har tatt høyere utdanning. Så for min del ser jeg at man kan velge og bli ganske annerledes enn egne foreldre

Anonymkode: 9dc09...16f

Så du som har høyere utdanning arbeider ikke?:klo: Merkelig..for jeg tok min høyere utdanning for å kunne arbeide med akkurat det jeg hadde lyst til. 

Anonymkode: ae409...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som startet tråden om at kvinner forfaller raskere på bygda også?

Anonymkode: af64c...a2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du som har høyere utdanning arbeider ikke?:klo: Merkelig..for jeg tok min høyere utdanning for å kunne arbeide med akkurat det jeg hadde lyst til. 

Anonymkode: ae409...8c1

Gjør du deg dum med vilje nå?

Anonymkode: 2362b...fa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg heldigvis aldri tenkt. At det går an å være så overfladisk. 

Anonymkode: 176c2...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar :)

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette har jeg heldigvis aldri tenkt. At det går an å være så overfladisk. 

Anonymkode: 176c2...493

Hmm, er det fordi du er for grunn? :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen barn som blir mye vakrere enn sine foreldre. Jeg er helt middels pen, far til barna er ikke spesielt pen, datteren våres på 19 år, er utrolig pen. Hun er jo mye penere enn oss. Men uansett så ser jeg ikke så ille ut for alderen, men vil tro at min datter vil være penere enn meg, da hun er i 40 åra. Siden hun er penere enn jeg var som 19 åring.

Anonymkode: 4b38a...185

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Så du som har høyere utdanning arbeider ikke?:klo: Merkelig..for jeg tok min høyere utdanning for å kunne arbeide med akkurat det jeg hadde lyst til. 

Anonymkode: ae409...8c1

Arbeidere er forkortelse for arbeiderklassen. Håper du forstod hva jeg mente nå 😊

Anonymkode: 9dc09...16f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker da at dette er en mor som er mer opptatt av sitt eget utseendet, enn datters kosthold, helse, sosiale og psykiske vel og ve. 

Anonymkode: f586c...cbd

Hvis moren er penere enn datteren er hun altså en egoistisk og dårlig mor, og hvis hvis hun ser gammel og dratt ut for alderen kaster hun truende skygger over sin vakre unge datter. Det er ikke lett å være mor, du. En skulle vært far. De får være så pene eller stygge de vil :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor så ung ut som 50-åring og holder seg fortsatt slank og i god form. Jeg er litt overvektig og nærmer meg 50 år med raske skritt, men holder meg rimelig bra. De ekstra kiloene skal jeg gjøre noe med. Min søster er to år eldre og slank. Hun ser også ung ut, men rynker kommer til alle i forskjellig grad. En venninnes søster er over 60 og ser ut som hun er i slutten av førtiårene. 

Men det hender jeg tenker som ts. Det er noe som heter som mor, så datter. Bortsett fra at i dag er vi mer opplyste om at trening og sunt kosthold er nødvendig. Men ingen vet hva som ligger bak et slitent utseende. Det kan være sykdom, gener, problemer i mange år som har tæret på. Er mer bekymret for at mange av dagens unge kaster bort livet sitt foran en skjerm.

Anonymkode: 840e1...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen endrer seg når du blir eldre. Den forfaller hele tiden.

Når man blir eldre får man et litt mer avslappet forhold til hår, sminke og klær. Det er slikt som skjer med mange. Det kan også være at denne moren er syk og har derfor ingen krefter til å gå til frisør, sminke seg, gå på treningsstudio, jogge og kjøpe nye klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du snakker om. Tror det har noe med livet de lever. Min mor ble tidlig sliten og dratt, og har stressa mye ift egen økonomi, samt røyka, brukt kroppen mye/feil og blitt sliten fysisk og emosjonelt. 

Jeg har også hatt mine utfordringer, men har tatt en utdsnning og har et smart kosthold, der jeg bruker yoga for å slappe av og ikke medisiner. Jeg er forsiktig i sola og røyker ikke. Økonomien er også grei, ig ved å planlegge, så får jeg gjort mye :). 

Men vi vet at vaner arves nedover, og at dersom hun ikke endrer livsstil, så blir hun nok som moren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...