Gå til innhold

farge på soverom-totalt forvirret


miss spjåk

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å male soverommet. Veldig usikker på om jeg skal gå for mørk eller lys farge. Soverommet er vestvendt med greie lysforhold og i passe størrelse. Vingler mellom alt fra blått til syrin, og nå går det helt rundt for meg i fargevalg 😮  Noen tips/erfaringer til fine farger?

Synes forresten Heart Wood ser fin ut, men redd den blir som Oslo og Deco Blue, og at man blir fort lei.  Noen som har den- ser den mer lilla eller rosa ut enn på bilder?? 

ps- grått er eneste farge som er totalt uaktuell for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover mye bedre med mørke farger. Veldig fornøyd med deco blue, spiller ingen rolle om alle andre har den, sover som en engel ☺️. Om jeg skal endre farge, går jeg for svart neste gang! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

akkurat den har jeg faktisk vurdert 😊 veldig glad i blågrønne farger. Men redd den blir for grå på veggen. Fargeprøvene og det endelige resultatet er ofte totalt forskjellig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Aviendha skrev:

Jeg sover mye bedre med mørke farger. Veldig fornøyd med deco blue, spiller ingen rolle om alle andre har den, sover som en engel ☺️. Om jeg skal endre farge, går jeg for svart neste gang! 

synes også den er en virkelig fin blåfarge, beroligende. Men begynner samtidig å bli litt lei, ser den overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har linblå på veggene? Den ser nydelig ut på bilder og fargeprøver, men da jeg prøvemalte på veggen ser den tilnærmet grå ut. Huff nei skal ikke være lett dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har linblå på kjøkkenet. Nydelig farge, tydelig blå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her jeg! :) Vurderer faktisk å male taket på soverommet i mørkere farge også. Ser at flere og flere har gjort det. Spørsmålet er jo da, skal taket være det mørkeste, eller veggene? 

Jeg liker også godt blågrønn, og farger. Googlet meg fram til en som het balanse, tror det var jotun. Sover jo så mye bedre i mørke rom, er veldig lysømfintlig. Mest redd for at det skal føles for varmt jeg da, siden rommet er sør-vestvendt :/ 

Anonymkode: 702af...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal male soverommet mitt i dempet sort

Anonymkode: 05f88...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fargen Balanse på soverommet, liker den veldig godt, og er ikke blitt lei over ett år etter at jeg malte. Deilig å ikke ha lyse farger på soverommet, syns jeg. 

Anonymkode: 841ef...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne (Blue demin) på soverommet og lys antikkhvitt på en vegg. Har lystette rullegardiner. En venninne mente den var for mørk når hun så resultatet, men jeg sover godt og det er det viktigste. Hun er veldig glad i pastellfarger, det er ikke jeg. 

jotun-lady-4470-deco-blue-II_tcm21-91243

 

Jotun-LADY-4619-Denim-Blaa_Jenny-Skavlan

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har byge på soverommet nå, og er veldig fornøyd med det, fin blå/grå farge. Hadde balanse i forrige leilighet, og elsket den også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2018 at 1:08 AM, miss spjåk said:

synes også den er en virkelig fin blåfarge, beroligende. Men begynner samtidig å bli litt lei, ser den overalt. 

Slutt å se på interiørinspirasjon, så slipper du å se den overalt  😜 Jeg ville bare gått for en farge jeg likte selv, uavhengig om «alle» hadde den. Har selv mørkt blågrønt soverom, elsker det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malte soverommet mørk lilla, både vegger og skapdører, og er veldig fornøyd. Liker at det blir skikkelig mørkt når jeg skal sove, og det ser ganske delikat ut. 

Vet at jeg har litt utenomdetvanlige smak, men beste tipset uansett hva du velger, er at det er noe du liker godt. Hva andre mener eller hva trendene er, spiller liten rolle når det kun (?) er du som skal leve og sove der. 

Anonymkode: 60ab0...458

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har byge på soverommet og er kjempefornøyd. Lun og fin farge.

Anonymkode: 3fd79...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Vi skal male soverommet mørkt. Byge ser ut som en fin farge, eller noe lignende det. Tror vi kommer til å sove så mye bedre! Skal også male stua veldig mørk. Tror det vil gjøre den veldig lun og koselig. Var jeg deg ville jeg malt helt mørkt først, og liker du det ikke kan du male det lysere igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for innspill alle sammen. det blir nok en eller annen blå farge jeg ender på 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Kilden, er en nydelig blåfarge som endrer seg etter lyset. I dagslys er den fin og blå, i skunringstiden er den gråblå, og om natten er den beroligende og herlig.

Anonymkode: d3559...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...