Gå til innhold

Hvorfor ser man eldre ut uten å ha forandret seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man egentlig ser forskjell på en 19 åring og en 24 åring bare som et eksempel. Når jeg ser på bilder av meg selv som 19 åring så ser jeg jo prikk lik ut som nå, har samme hud og alt, ikke noe mere linjer eller noen ting. Allikvel så ser man jo at jeg ikke er 19 år lenger selvom man kunne se at jeg var 19 år når jeg var 19 år og selvom jeg ser dønn lik ut nå som 24 åring. Hva i huleste er det som gjør at man kan se alderen på den måten når man ikke har forandret seg ? 

Anonymkode: 45720...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvordan man egentlig ser forskjell på en 19 åring og en 24 åring bare som et eksempel. Når jeg ser på bilder av meg selv som 19 åring så ser jeg jo prikk lik ut som nå, har samme hud og alt, ikke noe mere linjer eller noen ting. Allikvel så ser man jo at jeg ikke er 19 år lenger selvom man kunne se at jeg var 19 år når jeg var 19 år og selvom jeg ser dønn lik ut nå som 24 åring. Hva i huleste er det som gjør at man kan se alderen på den måten når man ikke har forandret seg ? 

Anonymkode: 45720...7ff

Du har forandret deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mindre endringer som man ofte ikke kan sette fingeren på. Veldig mange tenker på spesifikke ting som rynker, men det er mindre endringer i hudkvalitet og plasseringer. 

Anonymkode: 974f8...cf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mindre endringer som man ofte ikke kan sette fingeren på. Veldig mange tenker på spesifikke ting som rynker, men det er mindre endringer i hudkvalitet og plasseringer. 

Anonymkode: 974f8...cf5

Okey, men jeg syntes jeg er mye penere enn jeg var når jeg var 19, selvom jeg egentlig ser helt lik ut. Har en annen utstråling og glød tror jeg enn jeg hadde da, men skjønner ikke helt hvor eller hva som liksom er annerledes. Ser ihvertfall mer voksen ut, men samtidig ikke. 

Anonymkode: 45720...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre ansiktsfett som man får med alderen utgjør stor forskjell.

Anonymkode: feb6a...534

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I begynnelsen og fram mot midten av tjueårene pleier ansiktsfettet å minke kraftig og man får derfor mer modne trekk. Kinnene blir mindre runde og kinnben og kjeveparti mer definert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever midt i et magisk triks i langsomt tempo og det er helt utrolig bra utført! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske udefinerbart, men sant som du sier. Selv er jeg passert 40, men ser på bilder av meg selv fra ulike stadier i livet, og forandringen skjer gradvis. Samtidig som man egentlig ser (helt) lik ut. Etter passert 30 kan man se nye små rynker fra år til år, mindre ansikttsfett, litt endrede konturer.

Tror kanskje at i spranget fra 19 til 24 er det øynene og utstrålingen som er den mest iøyenfallende forandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...