Gå til innhold

Tror dere på spåkoner? Hvorfor, hvorfor ikke?


Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk burde slutte å fikle med ting de ikke forstår. Hvis du velger å gjøre disse tingene for underholdning, så vil du betale prisen uavhengig av din egen relativisering av disse konseptene. Du vet den tanken/stemmen i bakhodet/underbevisstheten som gjør at du velger å gjøre et valg. Dere som "leker" med spådommer og magi, gjør det fordi at dere er nysgjerrige, og lurer på om det er noe i disse greiene. Jeg bare sier det, jeg tviler på at de fleste som utfører disse tingene har snøring på hva de driver med. Men kreftene virker gjennom tillatelse. Du trenger ikke å tro på det personlig. Greia er at du åpner opp portaler til andre dimensjoner, og hvis du er fullstendig uvitende om hva du driver med, så kan du være HUNDRE PROSENT sikker på at du får med deg flere ting tilbake enn du tror.

Det er nesten umulig å understreke graden av alvorlighet om disse tingene. Hvis du ikke vet hvordan disse tingene fungerer, hold deg SÅ LANGT SOM MULIG unna dem!   

Anonymkode: 13124...c05

Fortell mer

Anonymkode: 1090c...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I et land hvor alvorlig forstyrrede mennesker får komme inn, og gå fritt rundt til de knivstikker noen, er det de som snakker med ENGLER som bør sperres inne?

Anonymkode: 3ef26...d56

 

DBcUtoo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg vet det finnes mennesker som er gode på å lese og forstå mennesker. De er ikke alltid bevisst på hvordan de leser mennesker og kan tolke viten deres som overnaturlig. 

Se noen shows av Derren Brown, han har blitt god på disse underbevisste signalene som mennesker sender ut, samt lært hvordan manipulere mennesker til å tro at de tenkte på det han ønsker de tenkte på

Anonymkode: e4afc...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Peaches said:

 

DBcUtoo.jpg

Fordi de ikke skader noen. Ser ikke hvorfor det er verre å snakke med engler enn å snakke med seg selv, og da må vi vel sperre sytti prosent av befolkningen inne.

Anonymkode: 3ef26...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de selv tror at de kan «se» inn i fremtiden. Altså på lik linje med at syke folk hallusinerer og ser ting som ikke er der. 

Anonymkode: 8b1fd...957

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på spåkoner fordi det ikke går an å spå fremtiden. Selvfølgelig.

Anonymkode: d95f0...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at de selv tror at de kan «se» inn i fremtiden. Altså på lik linje med at syke folk hallusinerer og ser ting som ikke er der. 

Anonymkode: 8b1fd...957

Mulig. Jeg snakker med ei som sa hun så spøkelser hele tiden, avdøde mennesker som ble omgjort til demoner, at folk kalte henne morder på gata uten å ha drept noen. Jeg tror hun må ha vært i psykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke skader noen. Ser ikke hvorfor det er verre å snakke med engler enn å snakke med seg selv, og da må vi vel sperre sytti prosent av befolkningen inne.

Anonymkode: 3ef26...d56

Det ene er et tegn på schizofreni, det andre kalles å tenke...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 23.28, Peaches skrev:

Det ene er et tegn på schizofreni, det andre kalles å tenke...

er det tegn på schizofreni at man snakker med gud og, som 99% av alle kristne gjør? burde vi ikke samtidig klassifisere dem også å få dem innlagt. Folk som tror at man kan gå på vann, at jorda ble skapt på 7 dager og at gud kommer tilbake. Hva med muslimer, som tror en mann i skyene skal straffe deg om du spiser gris eller ikke ber x antall ganger om dagen. Da blir engler barnemat i forhold. 😃

Anonymkode: 50965...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og tror at Gud er den som vet hva som skjer i fremtiden. Jeg tror likevel at Han gir mennesker gaver til å se, være profetiske, helbrede osv. Se på Snåsa mannen feks.

Har også erfart her inne at et menneske sa noe rett i min situasjon som hun umulig kunne vite om. Det er spesielt.

Tror mye slikt er humbug men noen har også en spesiell gave... 

Anonymkode: 8f2c4...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

er det tegn på schizofreni at man snakker med gud og, som 99% av alle kristne gjør? burde vi ikke samtidig klassifisere dem også å få dem innlagt. Folk som tror at man kan gå på vann, at jorda ble skapt på 7 dager og at gud kommer tilbake. Hva med muslimer, som tror en mann i skyene skal straffe deg om du spiser gris eller ikke ber x antall ganger om dagen. Da blir engler barnemat i forhold. 😃

Anonymkode: 50965...17c

Jeg er helt enig at det snart bør klassifiseres som en psykisk sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peaches said:

Jeg er helt enig at det snart bør klassifiseres som en psykisk sykdom.

Du må sperre hele befolkningen inne hvis det å tro på noe som ikke kan bevises betyr at man bør sperres inne. Alle tror på noe som ikke kan bevises, enten det er gud, engler, spøkelser, liv på andre planeter, at politikere har integritet, at menn er bedre enn kvinner, at kvinner er bedre enn menn, at mennesker er smartere enn dyr osv, osv.

Anonymkode: 3ef26...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Det går helt klart an å "koble seg på eteren". Men jeg tror at veldig mange som leker med disse tingene ikke forstår hva det egentlig er. Man kan si det sånn, ingenting er gratis. Og hvis man ønsker å holde negative krefter utenfor livet sitt, så fikler man ikke med det overnaturlige. 

Anonymkode: 13124...c05

Går selvfølgelig ikke an. Og, om det skulle gå, hvorfor skal folk ha den tullete oppfatningen om at dette da skal være negative og skumle krefter?

Slike folk har sett for mye film. Det er absolutt ingenting i virkeligheten som tilsier at dette skal være skumle ting. 

Om det hadde gått, selvsagt. Det gjør det altså ikke.

Anonymkode: a5dab...581

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.7.2018 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Viss denne spåkona er jævelsk rik (vunnet mange ganger 1 premien i eurojackpot)(alt av aksjer hun putter penger i får hun stor avkastning på) osv osv. Da kan jeg kanskje tro at hun har noen evner, Viss ikke spåkona er steinrik vil jeg ikke tro på at hun har noen evner. Har enda til gode å høre om en spåkone som vinner gang på gang 1 premien i lotto.

Anonymkode: af518...4e2

Nei, du må jo vite at om de bruker evnene sine til personlig vinning på den måten mister de dem. :ironi: (Eller annen, liknende svada som alle "synske" kommer med når de får akkurat det spørsmålet.)

Anonymkode: ff1b0...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Viss denne spåkona er jævelsk rik (vunnet mange ganger 1 premien i eurojackpot)(alt av aksjer hun putter penger i får hun stor avkastning på) osv osv. Da kan jeg kanskje tro at hun har noen evner, Viss ikke spåkona er steinrik vil jeg ikke tro på at hun har noen evner. Har enda til gode å høre om en spåkone som vinner gang på gang 1 premien i lotto.

Anonymkode: af518...4e2

Herlig! Godt poeng!!

Det er sikkert noen velmenende spåkoner der ute, men dette er svindel og bedrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke negativ til de som har høy intuisjon og bruker denne med fornuft. De som bruker tarotkort og spår tror jeg er på ville veier. Hvem får de opplysninger fra? Kan like godt være en negativ kilde. 

Anonymkode: cd53d...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke negativ til de som har høy intuisjon og bruker denne med fornuft. De som bruker tarotkort og spår tror jeg er på ville veier. Hvem får de opplysninger fra? Kan like godt være en negativ kilde. 

Anonymkode: cd53d...656

De får opplysningene fra seg selv. Det handler jo om å tolke kortene ut fra sitt eget syn.. Ikke noe overnaturlig med det.

Anonymkode: 3ef26...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 13.12, AnonymBruker skrev:

Du må sperre hele befolkningen inne hvis det å tro på noe som ikke kan bevises betyr at man bør sperres inne. Alle tror på noe som ikke kan bevises, enten det er gud, engler, spøkelser, liv på andre planeter, at politikere har integritet, at menn er bedre enn kvinner, at kvinner er bedre enn menn, at mennesker er smartere enn dyr osv, osv.

Anonymkode: 3ef26...d56

Jeg snakker nå om folk som snakker med ting som ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2018 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Ei venninne var på tivoli for mange år siden og gikk inn til ei spådame i en sånn campingvogn. Hun ble spådd at "du skal møte ei mørk og vakker kvinne med øyne som kan forhekse deg til kjærlighet" eller noe annet sånn svulstige greier. Venninna mi hadde da blitt litt overrasket og sagt: "jamen, jeg er jo jente jo" og da hadde spådama blitt irritert og ropt til henne mens hun føyset venninna ut av vogna: "Da får du ha på deg skjørt neste gang du kommer!" :fnise:

Anonymkode: 8a289...66d

😂

Spådama var synsk men kunne ikke se hvilket kjønn venninnen din var... (dersom hun ikke er lesbisk da) Fantastisk.. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...