Gå til innhold

Dine beste råd mot kviser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt kviser helt siden jeg var 12 år. Jeg er nå 25.

Jeg har prøvd en rekke medisiner og renseprodukter. Til og med antibiotika i flere år. Til og med Isotretinoin, den sterkeste medisinen mot akne som finnes. Ingenting har virket mer enn noen måneder. Jeg bruker Diane mot nettopp dette, og jeg merker at i pillefrie uker blir kvisene verre, så det hjelper jo litt... Men ikke nok.

Jeg vil jo kunne ha fin hud når jeg er såpass voksen som nå. Jeg skjemmes daglig over å se meg i speilet. Jeg takler ikke å sitte ute i solen med andre fordi jeg er redd for at dem ser på huden min. Store, betente kuler, små røde, tørre kviser, store svarte porer og oljete hud også... Jeg tør ikke gå utafor døra uten sminke, fordi jeg ser helt grusom ut uten sminke. Jeg klarer ikke å forstå hvordan kjæresten min kan si at jeg er fin når jeg ser sånn ut.

Det ødelegger selvtilliten min enda, og det har gjort det i så mange år. 

Er det noen som har råd til å bli bra? Jeg har så lyst til å føle meg fin...

Anonymkode: 0de1c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sol er en av de tingene som gjør at kvisete hud blir fin. Og helt ærlig så ser nok ikke vi andre det du ser. Huden til mennesker legger i såfall ikke jeg merke til

Anonymkode: e7a17...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre, spiser du melkeprodukter? Jeg var alvorlig plaget med kviser og hadde prøvd alt mulig, isotretioin, eller hva det heter, var neste ut for legen min hadde gitt opp. Leste så et råd på nettet om å kutte ut melk, jeg tenkte at jeg må bare prøve alt som er å prøve, for jeg var ganske redd bivirkningene til den Iso kuren. Har nå vært uten melk siden januar og alle kvisene har forsvunnet. Hadde store betente byller på ryggen som ikke lot meg sove før, nå har jeg glatt solbrun rygg og kan for første gang på mange år ha kjole med delvis bar rygg. 

Anonymkode: f566b...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei!

Jeg har hatt kviser helt siden jeg var 12 år. Jeg er nå 25.

Jeg har prøvd en rekke medisiner og renseprodukter. Til og med antibiotika i flere år. Til og med Isotretinoin, den sterkeste medisinen mot akne som finnes. Ingenting har virket mer enn noen måneder. Jeg bruker Diane mot nettopp dette, og jeg merker at i pillefrie uker blir kvisene verre, så det hjelper jo litt... Men ikke nok.

Jeg vil jo kunne ha fin hud når jeg er såpass voksen som nå. Jeg skjemmes daglig over å se meg i speilet. Jeg takler ikke å sitte ute i solen med andre fordi jeg er redd for at dem ser på huden min. Store, betente kuler, små røde, tørre kviser, store svarte porer og oljete hud også... Jeg tør ikke gå utafor døra uten sminke, fordi jeg ser helt grusom ut uten sminke. Jeg klarer ikke å forstå hvordan kjæresten min kan si at jeg er fin når jeg ser sånn ut.

Det ødelegger selvtilliten min enda, og det har gjort det i så mange år. 

Er det noen som har råd til å bli bra? Jeg har så lyst til å føle meg fin...

Anonymkode: 0de1c...e1b

Har du fått hormonnivåene dine sjekket?

Anonymkode: ae4ec...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om å kutte melk. Hjalp meg enormt.

Anonymkode: 7bc01...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Må bare spørre, spiser du melkeprodukter? Jeg var alvorlig plaget med kviser og hadde prøvd alt mulig, isotretioin, eller hva det heter, var neste ut for legen min hadde gitt opp. Leste så et råd på nettet om å kutte ut melk, jeg tenkte at jeg må bare prøve alt som er å prøve, for jeg var ganske redd bivirkningene til den Iso kuren. Har nå vært uten melk siden januar og alle kvisene har forsvunnet. Hadde store betente byller på ryggen som ikke lot meg sove før, nå har jeg glatt solbrun rygg og kan for første gang på mange år ha kjole med delvis bar rygg. 

Anonymkode: f566b...c41

Jeg kuttet ut en del melkeprodukter, spesielt sjokolade gir utslag på meg. Men ikke alle melkeprodukter. Det har ikke jeg trengt. Kombinert med p-piller. Huden min er veldig fin nå, etter å ha hatt cystisk akne siden tenåra. Er rundt 30 nå. Har pcos.

Anonymkode: ae4ec...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått hormonnivåene dine sjekket?

Anonymkode: ae4ec...1fe

Hva skal det være godt for? 😅 

Anonymkode: 0de1c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sol er en av de tingene som gjør at kvisete hud blir fin. Og helt ærlig så ser nok ikke vi andre det du ser. Huden til mennesker legger i såfall ikke jeg merke til

Anonymkode: e7a17...758

Jeg tok mye solarium i en lang periode, men det hjalp absolutt ikke... 😵 TS

Anonymkode: 0de1c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd medisinsk hudpleie over tid hos en hudlege/salong? En av våre fikk god hjelp av produkter fra ZoMedical, bedre resultat enn medisiner og det vi ble tilbudt via lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare spørre, spiser du melkeprodukter? Jeg var alvorlig plaget med kviser og hadde prøvd alt mulig, isotretioin, eller hva det heter, var neste ut for legen min hadde gitt opp. Leste så et råd på nettet om å kutte ut melk, jeg tenkte at jeg må bare prøve alt som er å prøve, for jeg var ganske redd bivirkningene til den Iso kuren. Har nå vært uten melk siden januar og alle kvisene har forsvunnet. Hadde store betente byller på ryggen som ikke lot meg sove før, nå har jeg glatt solbrun rygg og kan for første gang på mange år ha kjole med delvis bar rygg. 

Anonymkode: f566b...c41

Ja, jeg spiser litt melkeprodukter, men ikke sånn over normalen... Hvordan gikk du fram? Synes det høres litt vanskelig ut 😦 jeg vil prøve, men med tanke på hvor mye som inneholder melk høres det vanskelig ut... Ser for meg mange diskusjoner ved middagsbordet. Og ost er så godt... Haha! TS

Anonymkode: 0de1c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrot skrev:

har du prøvd medisinsk hudpleie over tid hos en hudlege/salong? En av våre fikk god hjelp av produkter fra ZoMedical, bedre resultat enn medisiner og det vi ble tilbudt via lege. 

Nei, det har jeg på ingen måte råd til å gjøre... TS

Anonymkode: 0de1c...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold har ekstremt mye å si på huden. Drikk rikelig med vann og grønnsakssmoothie/ juice. Spis masse grønnsakee. Plantekost er optimalt. Kutt ut melkeprodukter og sukker. Rens huden med Cocos olje og kutt ut andre produkter. Saltvann er også bra for huden. 

Jeg har alltid slitt med masse kviser og uren hud, men etter jeg har endret kostholdet og kuttet ut produkter på huden annet enn Cocos er nå huden min kjempe fin, klar og ingen kviser. 

Anonymkode: 32e2f...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg på ingen måte råd til å gjøre... TS

Anonymkode: 0de1c...e1b

Jeg har vært plaget av dyp akne hele mitt voksne liv. Obagi retamax og te-pads fra samme merke fixer opp i dette. Har ikke en eneste kvise lengre. Anbefales.

Anonymkode: 6aa3c...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skal det være godt for? 😅 

Anonymkode: 0de1c...e1b

Har du mye testosteron så kan det gi utslag i kviser. Grunnen til at Diane gies mot kviser er fordi det er en pille proppfull av hormoner, noe som også er grunnen til at de ikke bør brukes over lengre tid, eller av alle, fordi de er så potente. De gir høyere risiko for alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: ae4ec...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kosthold har ekstremt mye å si på huden. Drikk rikelig med vann og grønnsakssmoothie/ juice. Spis masse grønnsakee. Plantekost er optimalt. Kutt ut melkeprodukter og sukker. Rens huden med Cocos olje og kutt ut andre produkter. Saltvann er også bra for huden. 

Jeg har alltid slitt med masse kviser og uren hud, men etter jeg har endret kostholdet og kuttet ut produkter på huden annet enn Cocos er nå huden min kjempe fin, klar og ingen kviser. 

Anonymkode: 32e2f...6a3

Ingen av de tingene hjalp for meg, bortsett fra å kutte ned på melkeprodukter. 

Anonymkode: ae4ec...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med kviser de siste 3-4 årene og prøvd det meste av hudpleie. Nå de siste månedene har jeg kuttet ut alt bortsett fra en krem. Jeg vasker ansiktet med kaldt vann morgen og kveld samt bruker en liten ert str med exuviance daily defence cream. Huden min har aldri sett så bra ut!! Jeg bruker ikke noe sminke på huden og det tror jeg er viktig, for når jeg bruker sminke på huden blir den uren igjen.. Prøv å kutt ut all hudpleie i noen uker, det er verdt et forsøk, hjalp for meg og det blir veldig billig også 😂 Og selvfølgelig: IKKE pirk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av de tingene hjalp for meg, bortsett fra å kutte ned på melkeprodukter. 

Anonymkode: ae4ec...1fe

Hæ, det skjønte jeg ikke helt? Du har prøvd plantekost med melkeprodukter? Hva var det som ikke hjalp?

Anonymkode: 32e2f...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du mye testosteron så kan det gi utslag i kviser. Grunnen til at Diane gies mot kviser er fordi det er en pille proppfull av hormoner, noe som også er grunnen til at de ikke bør brukes over lengre tid, eller av alle, fordi de er så potente. De gir høyere risiko for alvorlige bivirkninger. 

Anonymkode: ae4ec...1fe

Dette er jeg klar over. Men hva er det å gjøre med høyt testosteronnivå? Diane er jo et antiandrogen og et østrogenpreparat som virker hemmende på testosteron.

Jeg regner med at legen min hadde fortalt meg det med at de ikke skal brukes over lengre tid, og frarådet meg det om det var noen fare. De som bruker Diane og alle andre p-piller har en sjanse for å få blodpropp og andre bivirkninger. Nå har det seg sånn at jeg ikke kan bruke noen andre p-piller (jeg har prøvd seks andre, og fikk mer kviser og blødninger). TS

Anonymkode: 0de1c...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Jeg håper du finner noe som fungerer for seg snarest! 

Jeg er kvinne, 28 år og slitt med acne i lang tid. Jeg har fått mest hjelp med Zalna-krem/Exuviance-hudpleie for å holde det i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...