Gå til innhold

Å være mann og snill mot jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Peaches said:

Jeg har datet litt, har bare truffet snille og gode menn. Samboer er verdens snilleste. Maskuline menn hele gjengen. Jeg skjønner ikke hvor folk finner disse "drittsekkene" overalt. Forventer de for mye av mennsker, eller er de selvdestruktive? 🤔

Eventuelt er det du som aksepterer alt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Skolebolle skrev:

Eventuelt er det du som aksepterer alt. :P

Jeg kan godt ta en krangel med han hvis han oppfører seg dårlig, jeg er absolutt ikke redd for å si ifra 😁 Men alle kan ha dårlige dager, 99% av tiden er han snill og god som et lam 🐑 Alle andre jeg har datet har også hatt sine dårlige sider, men ingen er perfekte. Hvis man er klar over sine egne feil, så kanskje det er lettere å akseptere andres feil og mangler :instertBuddhaemoji:

Kanskje problemet her er at kvinnfolk tror de er ganske så perfekte, og derfor leter etter menn som i praksis ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
8 hours ago, AnonymBruker said:

Bare tull. Utseendet har ingenting å si hvis den ene parten mener man ikke passer sammen. Jeg er pen, men blir stort sett avvist på nettdating og har sett tilfeldige folk på gata med takras til partnere... det er mye mer sammensatt enn som så, mye som må stemme.

Anonymkode: 11347...6c8

Jeg er jo enig med deg det i dette. Utseende er ikke alt, og personlighet har faktisk mye å si. Det er likevel en fordel å ha bra utseende, og jeg ikke kommer ikke fra et bittert sted når jeg skriver det. Det er bare slik det er, så og si all statistikk viser det. 

I dette avsnittet skriver Spitznogle noe jeg har skrevet på dette forumet i flere år nå:

"Med kvinnefrigjøring kom en oppløsning av tidligere standarder. Kvinner kan nå forsørge seg selv og sine eventuelle barn. De er ikke lengre avhengige av de ressurser menn tilbyr. Ergo frislippes de bånd som har vært lagt på også kvinners søken etter de beste gener for sine barn. Kvinner er opptatte av utseende, status og kapital, men undersøkelser viser at de vektlegger fysisk attraktivitet langt mer enn hva vi kanskje tidligere har trodd. Om du spør dem vil de muligens benekte dette, men dette er bare et utslag av politisk korrekthet. Undersøkelser viser at kvinner på ingen måte er annerledes fra menn. De ønsker seg attraktive partnere, og nå som de er i posisjon for å være mer selektive, er de nettopp dét.

https://resett.no/2018/06/29/menn-i-ufrivillig-solibati/

Første gang jeg kommer over disse ideene, var når jeg leste et studie gjort av sosiologer for mange år siden. Senere leste jeg noen undersøkelser om speedating og nettdating som er eller mindre bekreftet at sosiologene hadde rett. Utseende er den variabelen som har sterkest forklaringskraft når det kommer til å forklare attraktivitet hos menn (I det moderne samfunn, dvs hvor menn og kvinner er likestilte og det er ikke store forskjeller mellom fattig og rik). Personlighet er nummer 2. Betyr det at alle kvinner og menn forsåvidt vektlegger utseende mest? Nei. Det finnes jo variasjon her. Sånn sett er jeg ikke enig i Spitznogle sitt utsagn om at kvinner som benekter at utseende er viktigst, bare er politiske korrekte. Noen er politiske korrekte, mens noen er oppriktige når de sier at utseende ikke er så viktig. 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Og det er bare ditt siden du omtaler folk som varer og at alle her inne snakker om å få seg noe bedre. Får dårlig selvtillit av all avvisningen og det fæle dere skriver her inne om folk. Jeg vet jeg ser bedre ut enn mange som ikke ser ut i måneskinn engang. Og sier bare at de som takker nei går glipp av ganske mye bra. Kvinne i tyveårene forresten. Så er ikke bare menn som sliter. 

Anonymkode: 11347...6c8

Jeg er forsåvidt enig med deg at det å redusere mennesker til "varer", og forklare partnermarkedet ut i fra teori om tilbud og etterspørsel for eksempel fører til er en slags umenskeligjøring av temaet. Det er noe litt fjernt og negativt med å tegne et så dystert verdensbilde som man gjør når man skriver om disse temaene på den måten, men jeg synes jo samtidig at man ikke bare kan ignorere sannheten. For meg hjelper det å forstå disse tingene, og jeg bruker kunnskapen til noe nyttig og lar meg ikke bryte ned av det. Jeg forstår jo at sinte AB brukere på kg ikke liker å lese slike innlegg :ler: (og da referer jeg faktisk ikke til deg, men den andre), men ja, jeg lar meg ikke påvirke av randome folk på internett. For oss menn er det ganske viktig å forstå hvordan vi skal gå fram når det kommer til dating og kvinner sånn generelt. Hvis man sier til en mann: "Vær snill, og vær respektfull" mot kvinnen du liker som er det mange menn blir fortalt at de skal gjøre, så har man utelatt å fortelle mer enn halvparten av det man trenger å vite for å få damen på kroken. "Vær snill, vis respekt, ta ansvar, ta initiativ, tør å ta sjanser, flørt, gi komplimenter osv". Så er det greit å vite at selv om man blir avvist, enten om det er pga av utseende eller personlighet, så kan man gå videre og prøve igjen med en annen. Gir man opp vil man i de aller fleste tilfeller, ikke lykkes.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Har kun lest ditt første innlegg her.

Det farligste for datinglivet ditt er at du setter merkelappen «snill» på deg selv, og nærmest stempler gutta med drag som slemme. Det er en grov overforenkling. Slutt med det asap. Innstillingen skinner gjennom, og det gjør at jeg (og maaaange andre) gjør retrett.

Alle menn jeg har vært sammen med har vært ufattelig snille - uten å lide av nice guy syndrome. Jeg har møtt flere karer, blant annet ute på byen som tar dem for å være badboys, utelukkende grunnet utseende og ekstrovert personlighet. Rasende festlig i de sene timer når disse gutta skal prøve seg - helst ved å snakke nedsettende om hvor tilsynelatende slem kjæreste jeg har. Litt avsporing, men synes det er et fascinerende fenomen.

Bli litt mer klassisk «mann». Lev ditt eget liv, dyrk lidenskapene dine og ta vare på deg selv. Det finnes nok mye selvhjelpslitteratur på dette området som kan gi deg litt hjelp, men hold deg for Guds skyld unna The Game.

Det er langt vanskeligere å være mann enn kvinne på datingmarkedet. Først skal du gi et godt førsteinntrykk, og i tillegg må du bygge opp nysgjerrighet og spenning. Og hold deg unna friendzone. Alt dette er en vanskelig balansegang, men øvelse gjør mester. Det finnes ingen fasit, du må bare jobbe masse. Og ja, det er masse menn som faktisk har måtte jobbe med seg selv for å få draget.

 

Anonymkode: 96f80...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS. Har kun lest ditt første innlegg her.

Det farligste for datinglivet ditt er at du setter merkelappen «snill» på deg selv, og nærmest stempler gutta med drag som slemme. Det er en grov overforenkling. Slutt med det asap. Innstillingen skinner gjennom, og det gjør at jeg (og maaaange andre) gjør retrett.

Alle menn jeg har vært sammen med har vært ufattelig snille - uten å lide av nice guy syndrome. Jeg har møtt flere karer, blant annet ute på byen som tar dem for å være badboys, utelukkende grunnet utseende og ekstrovert personlighet. Rasende festlig i de sene timer når disse gutta skal prøve seg - helst ved å snakke nedsettende om hvor tilsynelatende slem kjæreste jeg har. Litt avsporing, men synes det er et fascinerende fenomen.

Bli litt mer klassisk «mann». Lev ditt eget liv, dyrk lidenskapene dine og ta vare på deg selv. Det finnes nok mye selvhjelpslitteratur på dette området som kan gi deg litt hjelp, men hold deg for Guds skyld unna The Game.

Det er langt vanskeligere å være mann enn kvinne på datingmarkedet. Først skal du gi et godt førsteinntrykk, og i tillegg må du bygge opp nysgjerrighet og spenning. Og hold deg unna friendzone. Alt dette er en vanskelig balansegang, men øvelse gjør mester. Det finnes ingen fasit, du må bare jobbe masse. Og ja, det er masse menn som faktisk har måtte jobbe med seg selv for å få draget.

 

Anonymkode: 96f80...268

Det uthevede: Det kommer an på hva kvinner ønsker å oppnå det. For uforpliktende forhold og/eller kun sex har kvinner det langt lettere, men det er mye jevnere når det kommer til seriøse forhold. Tror du virkelig at du som norsk kvinne bare kan lene deg tilbake? Det er kanskje et av problemene til enkelte norske kvinner og derfor jeg har funnet meg en kvinne fra et annet sted i Europa i stedet :)

Anonymkode: 8165b...3e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...