Gå til innhold

Å være mann og snill mot jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket

Dette er jo ikke et mysterium. Det moderne mannsidealet som storsamfunnet presser på alle og enhver har redusert menn til en myk kosebamse med store, triste øyne og som samtidig kan ta oppvasken. Det er det vi alle får høre at kvinner trenger. 

Det hindrer dog ikke kvinner flest i fortsatt å ha de samme behovene innerst inne – de trenger en sterk og modig bjørn, ikke en kosebamse. Det er det store avviket mellom hva vi i dag tror er mannisdealet og hva de fleste kvinnene egentlig foretrekker som er problemet.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig vil jeg ha en snill mann, som i en mann med empati og omsorgsevne, uten voldelige tendenser - det vil vel alle. Men snill er ikke det primære jeg ser etter, det er en grunnleggende selvfølgelighet, ikke et framtredende og overordnet karaktertrekk. Hadde det vært alt jeg var ute etter kunne jeg like gjerne kjøpt meg en hund. 

Anonymkode: 38008...d1c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Marina234 said:

Kjærlighet er en komplisert greie. Men det handler egentlig om å akseptere hverandres naturlige sider, og elske hveandre for hvem man er. 

Men om man aldri blir godt kjent med vedkommende fordi man gir et veldig dårlig førsteinntrykk så hjelper ikke det 

Jeg som kvinne er for eks ufør og merket raskt at jeg ble dømt pga det, og jeg ble nødt å endre hvordan jeg oppførte meg for at andre ikke skulle sky unna av den grunn. Det samme vil gjelde for ts, han er nødt å legge inn en ekstra innsats for å gi et godt førsteinntrykk eller så vil han ikke være interessant for de fleste. Sannsynligvis oppleves han som passiv og tipper han ikke flørter med kvinner. Så kvinner oppfatter han som en passiv, useksuell person. Om du møter noen som behandler deg som en bror eller søster vil du ikke mistenke at de liker deg, og assosiasjonen vil kanskje føre til at du ikke en gang tenker på at vedkommende er interessert i deg

Har selv en kjæreste som er snill, rolig, oppmerksom og omsorgsfull. Men! Han flørtet faktisk med meg ganske tidlig fra da vi ble kjent. Jeg merket ganske tidlig at han var interessert og at han så på meg som en potensiell kjæreste.

Anonymkode: 0e62e...084

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du "lytter" for mye blir du raskt oppfattet som passiv og viljeløs, og det er noe mennesker av begge kjønn unngår. Mennesker som ikke virker å vite hvem de er og hva de vil er avtennende for de fleste. 

Anonymkode: 0e62e...084

Jeg snakker om meg selv også, men de fleste liker å snakke om seg selv. Så da lytter jeg.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig vil jeg ha en snill mann, som i en mann med empati og omsorgsevne, uten voldelige tendenser - det vil vel alle. Men snill er ikke det primære jeg ser etter, det er en grunnleggende selvfølgelighet, ikke et framtredende og overordnet karaktertrekk. Hadde det vært alt jeg var ute etter kunne jeg like gjerne kjøpt meg en hund. 

Anonymkode: 38008...d1c

Må signere denne

Anonymkode: 8e655...9ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke. Jeg liker snille og søte menn. Poblemet her er bare at de ikke tar initiativ, og det tørr ikke jeg heller. Så da er jeg like greit singel, heller det enn å date en ekkel høy på seg selv-type.

Anonymkode: 5c4b3...69b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er det jeg selv liker å tenke på at er en god mann. Lytter, smiler og ler mye og er respektfull mot damer. Bruker masse humor og er sympatisk og følsom. Jeg trodde iallefall at dette var nøkkelen.

Jeg har et helt middels utseende, så utgangspunktet har ikke vært det beste. Jeg har ellers ikke noe særlig å by på i form av økonomi og materielle goder og jeg har ikke stort nettverk av venner og bekjente.

Erfaringen min har vært at det nytter null og niks å være snill og respektfull. Ja, man får kanskje venner, men ikke kjærlighet. Om det for min del er at jeg ikke har noe spesielt å by på, vet jeg ikke. Det er ikke alt de jeg møter vet om meg på forhånd, så det antas at andre ting spiller mer inn.

Forskning viser at kvinner ikke liker menn som smiler eller viser følelser. Erfaringen min viser at det er sant. Kanskje hvis følsomhet er en del av en ellers maskulin "pakke", så er det greit. Smil og følelser er ikke tegn på styrke, som kvinner ser etter i menn. Det er en egenskap menn ser etter i hos damene.

Kvinner sier en ting, mens instinktene bestemmer noe annet.

De vil ha en sterk mann, ikke en med følelser og som smiler mye. Mye handler nok om det fysiske her. En fysisk stor sterk mann med følelser = ok. En tynn mindre maskulin med følelser= ikke ok.

 

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Alle som ikke smiler på tindebildene går rett til venstre. Samme med de som ikke har humor, eller skriver at de er morsomme uten å skrive noe eneste morsomt.

Anonymkode: 6e1a4...e53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skolebolle skrev:

Hvorfor er det kun 1  på alle spørsmålene? 

Fordi det er svaret.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er det jeg selv liker å tenke på at er en god mann. Lytter, smiler og ler mye og er respektfull mot damer. Bruker masse humor og er sympatisk og følsom. Jeg trodde iallefall at dette var nøkkelen.

Jeg har et helt middels utseende, så utgangspunktet har ikke vært det beste. Jeg har ellers ikke noe særlig å by på i form av økonomi og materielle goder og jeg har ikke stort nettverk av venner og bekjente.

Erfaringen min har vært at det nytter null og niks å være snill og respektfull. Ja, man får kanskje venner, men ikke kjærlighet. Om det for min del er at jeg ikke har noe spesielt å by på, vet jeg ikke. Det er ikke alt de jeg møter vet om meg på forhånd, så det antas at andre ting spiller mer inn.

Forskning viser at kvinner ikke liker menn som smiler eller viser følelser. Erfaringen min viser at det er sant. Kanskje hvis følsomhet er en del av en ellers maskulin "pakke", så er det greit. Smil og følelser er ikke tegn på styrke, som kvinner ser etter i menn. Det er en egenskap menn ser etter i hos damene.

Kvinner sier en ting, mens instinktene bestemmer noe annet.

De vil ha en sterk mann, ikke en med følelser og som smiler mye. Mye handler nok om det fysiske her. En fysisk stor sterk mann med følelser = ok. En tynn mindre maskulin med følelser= ikke ok.

 

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Kvinner liker ikke menn som ser på kvinner som noen en «må være snill mot».

Bytt ut ordet «kvinner» i innlegget ditt med «hunder», «katter» eller «dyr» og så leser du gjennom det. Forestill deg at en villt fremmed person på nett hadde skrevet innlegget. Spør deg så dette enkle spørsmålet: ville du latt vedkommende passe hunden din i sommerferien?

 

Svaret er selvsagt nei. Det er også grunnen til at kvinner skyr deg. Og bør sky deg.

Skjerpings, Ts. 

Anonymkode: d7a9e...dca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner liker ikke menn som ser på kvinner som noen en «må være snill mot».

Bytt ut ordet «kvinner» i innlegget ditt med «hunder», «katter» eller «dyr» og så leser du gjennom det. Forestill deg at en villt fremmed person på nett hadde skrevet innlegget. Spør deg så dette enkle spørsmålet: ville du latt vedkommende passe hunden din i sommerferien?

 

Svaret er selvsagt nei. Det er også grunnen til at kvinner skyr deg. Og bør sky deg.

Skjerpings, Ts. 

Anonymkode: d7a9e...dca

Vil ikke si at alle kvinner skyr meg når jeg fort får god kontakt med mange.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er svaret.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Det skjønner jeg også. :P Men hvorfor har du bare en kvinnelig venn? Hvorfor blir du ikke invitert på besøk til flere kvinner og hvorfor inviterer du ikke flere kvinner på besøk til deg?

Det er vel ikke så rart at du ikke lykkes på kjærlighetsfronten om du ikke sosialiserer deg med kvinner.   Det er vel her problemet ligger. For om du  ikke blir sammen med hun ene kvinnelige vennen din så har du jo i INGEN å vise kvalitetene dine til. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil ikke si at alle kvinner skyr meg når jeg fort får god kontakt med mange.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Hva legger du i at du får god kontakt med mange kvinner?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil ikke si at alle kvinner skyr meg når jeg fort får god kontakt med mange.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Hva er problemet ditt da?

Anonymkode: bc9e4...c29

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er det jeg selv liker å tenke på at er en god mann. Lytter, smiler og ler mye og er respektfull mot damer. Bruker masse humor og er sympatisk og følsom. Jeg trodde iallefall at dette var nøkkelen.

Jeg har et helt middels utseende, så utgangspunktet har ikke vært det beste. Jeg har ellers ikke noe særlig å by på i form av økonomi og materielle goder og jeg har ikke stort nettverk av venner og bekjente.

 

Du er sannsyneligvis ikke så god som du tror. Ut i fra dette sytete innlegget der du tilskriver dine egne mangler til kvinners presumtivt «onde» natur, tilsier egentlig at du er en arrogant drittsekk.

At du har få venner er dessuten et godt bevis på at du sannsyneligvis ikke er en særlig likendes person.

Det er også en kjemt sak at menn har en tendens til å overvurdere eget utseende/attraktivitet, særlig demed dårlige sosiale evner og som ikke kommer seg mye ut blant folk. Du er sannsyneligvis LANGT under gjennomsnitt. Husk dessuten at attraktivitet handler om helheten og ikke bare kropp/ansikt. Utstråling, selvtillit, fysisk og psykisk helse og sosial intelligens er viktige deler av dette, og jeg tipper at du har typ 1/10 på alle de tingene.

Anonymkode: a2959...504

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Minesveiper skrev:

De aller fleste kvinner vil ha en mann som de finner attraktiv. Så er jo det en viss individuell forskjell, men det interessante er jo å fange opp trendene når det kommer til hvilke menn kvinner finner attraktive sånn generelt. Jeg opplevde egentlig det samme som deg. Ble fortalt at kvinner ville ha menn med humor, menn som var sympatiske og følsomme. Observerte så at flere av guttene som var mest populære på videregående ikke hadde disse trekkene i særlig stor grad. Derav konklusjonen: "Kvinner sier en ting, men gjør noe annet". Jeg tror grunnen til "feilinformasjonen" kommer av at jenter prøver å være greie og omtenksomme, og eller vil unngå å virke overfladiske. De sier ikke til en helt normal mann at: "Jeg vil ha en kjekk mann som er sympatisk, har humor, er følsom osv". De velger å være politisk korrekte istedenfor å si noe som sårer. Dermed utelukker de å si at de vil ha en kjekk mann, og sier: "Jeg vil ha en mann som er sympatisk, har humor, er følsom osv" for eksempel. Problemet er jo at når man er ung, og ikke har erfaringene til å vite at dette ikke er hele sannheten, så sluker man slike utsagn rått. Man er snill, lytter til problemene deres osv og havner rett i vennefellen. Feilen de fleste menn som havner i vennefellen gjør er at de ikke prøver seg når "vinduet er åpent". I mange tilfeller vil vinduet aldri bli, eller være åpent, og derfor er det lurt å være tydelig på hva man er ute etter ganske tidlig. Da slipper man å investere tid i en relasjon som aldri kommer til å utvikle seg til noe mer dersom det er det man er ute etter. 

Sannheten er at når man har middels utseende, så har man dårligere odds enn de kjekke. Det betyr i praksis at man må oppleve flere avvisninger før man eventuelt får sjansen til å være med noen. Kjipt, men det er slik det er. Hjelper egentlig ikke å klage over det. Siden det er variasjon når det kommer til hva kvinner finner attraktivt så har man jo en sjanse. Man må bare belage seg på å ta initiativ, takle avvisningene og prøve igjen. Ellers er det veldig greit å vite at det å være snill og respektfull ikke er negativt. Sant, man må ikke bli en "badboy" for å bli mer attraktiv for damene. Man må bare lære seg å flørte, lære å ta initiativ og tørre å ta sjansene som byr seg. 

Hvis en mann kun prøver seg på damer som kan få bedre enn seg, vil han naturligvis kun oppleve avvisning.

Du må nok senke forventningene betraktelig, og lære å elske, ære og respektere det «trollet» du faktisk kan få.

Anonymkode: a2959...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er svaret.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Så du forventer at damer skal komme løpende og banke på døra di bare fordi du greier å oppføre deg som et normalt menneske? Det virker ikke akkurat som om du har prøvd å møte folk. Hvor mange damer har du snakket med på tomannshånd irl det siste året?

Anonymkode: a2959...504

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sannsyneligvis ikke så god som du tror. Ut i fra dette sytete innlegget der du tilskriver dine egne mangler til kvinners presumtivt «onde» natur, tilsier egentlig at du er en arrogant drittsekk.

At du har få venner er dessuten et godt bevis på at du sannsyneligvis ikke er en særlig likendes person.

Det er også en kjemt sak at menn har en tendens til å overvurdere eget utseende/attraktivitet, særlig demed dårlige sosiale evner og som ikke kommer seg mye ut blant folk. Du er sannsyneligvis LANGT under gjennomsnitt. Husk dessuten at attraktivitet handler om helheten og ikke bare kropp/ansikt. Utstråling, selvtillit, fysisk og psykisk helse og sosial intelligens er viktige deler av dette, og jeg tipper at du har typ 1/10 på alle de tingene.

Anonymkode: a2959...504

Beklager, jeg bare må le av deg😂🤣

Jeg har veldig god selvinnsikt. Men du svarte for useriøst til at jeg gidder svare noe mer utfyllende. Jeg er spent på hvilken karakter dine egenskaper har.

Utifra de stygge ordene dine til en du ikke kjenner, er du sannsynligvis dårlig anlagt hva gjelder psykisk helse og sosial intelligens iallefall.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Lee Jones skrev:

Mitt sterkeste råd til uerfarne og usikre menn 18-22år er å logge deg ut av KG og aldri logge deg på her igjen. Var selv 22 og forelsket i en klassevennine. Gikk inn her for å få råd. Ble helt vrak av å være her. I mangel på sosial omgang så ble jeg avhengig av å sjekke diskusjonene på KG. Nå er jeg over 30 og fortsatt jomfru og aldri vært på date. Og det er ikke fordi det er mange mannsjåvinister her. De overser vi lett- Men det er ekstremt mange kvinner her som liker å sparke menn som allerede ligger nede og kommer med de minst gjennomtenkte kommentarene.

Det kommer sikkert mange kvinner som kommenterer at det ikke er noe galt med forumet, men meg som mann som ikke strekker til. 

Jeg er ikke aldersklassen du sikter til, men jeg er enig. Det er farlig å henge her. De verste holdningene i samfunnet kommer frem her. Ting som er ment for å såre.

Jeg skjønner ikke hva kvinner som sparker noen som ligger nede (f.eks bitre menn) tror de skal oppnå med det? Og det samme motsatt; hva menn tror de skal oppnå ved å øke fokus på kropp og utseende eller såre ved å si at kvinner ikke er attraktive etter den og den alderen.

Jeg er langt ifra jomfru, og har en fast venninne jeg treffer. Men jeg vil ha kjærlighet og et forhold. Bli forelsket.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke aldersklassen du sikter til, men jeg er enig. Det er farlig å henge her. De verste holdningene i samfunnet kommer frem her. Ting som er ment for å såre.

Jeg skjønner ikke hva kvinner som sparker noen som ligger nede (f.eks bitre menn) tror de skal oppnå med det? Og det samme motsatt; hva menn tror de skal oppnå ved å øke fokus på kropp og utseende eller såre ved å si at kvinner ikke er attraktive etter den og den alderen.

Jeg er langt ifra jomfru, og har en fast venninne jeg treffer. Men jeg vil ha kjærlighet og et forhold. Bli forelsket.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Det er flokknaturen til mennesket. Haremet med et par dominante menn, og en haug av forsynere som er mindre-verdige menn.

Å være i en manns harem er status for kvinner, og hvordan komme seg opp? Å rakke ned på andre. Kvinner som samles for å spare en mann som ligger nede fører til økt søster-hold, en lojalitet som varer helt til det er snakk om å sammenligne status med en kvinne som ikke er der, da kommer baksnakkinga inn og fremtre seg selv som moder Theresa.

Tips til TS: Du vil aldri få medfølelse eller konstruktive tips her. Kjønnsdynamikken er ikke 50/50 biologisk sett (det burde den heller ikke være), og da er det denne bitre, hatske holdningen du kommer til å møte :)

Anonymkode: 771c5...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Skolebolle skrev:

Det skjønner jeg også. :P Men hvorfor har du bare en kvinnelig venn? Hvorfor blir du ikke invitert på besøk til flere kvinner og hvorfor inviterer du ikke flere kvinner på besøk til deg?

Det er vel ikke så rart at du ikke lykkes på kjærlighetsfronten om du ikke sosialiserer deg med kvinner.   Det er vel her problemet ligger. For om du  ikke blir sammen med hun ene kvinnelige vennen din så har du jo i INGEN å vise kvalitetene dine til. 

Hva legger du i at du får god kontakt med mange kvinner?  

Fordi vi er eksklusive men det er ikke et kjærlighetsforhold. Ikke noe problem å få sex for meg, men jeg vil ha kjærlighet og et forhold.

Det er mest kollegialt jeg sosialiserer med damer. Jeg føler meg veldig normal i en til en samtaler, og snakker sikkert med minst 10 forskjellige hver dag på jobb. Riktignok er ikke alle i passende alder. I større grupper av mennesker faller jeg mer ut og blir tilbaketrukket.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia med "snill". Jeg, kvinne i 40-årene har skydd unna de som på nettdating føler et behov for å fremheve at de er snille.

Å være snill er en selvfølge. Hvem vil ha en slem partner? Eller en "passe-snill" partner? Jeg mistenker at det er noe crepy når noen må fortelle andre at de er snille av natur. 

Anonymkode: 046a3...cdd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...