Gå til innhold

Å være mann og snill mot jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er det jeg selv liker å tenke på at er en god mann. Lytter, smiler og ler mye og er respektfull mot damer. Bruker masse humor og er sympatisk og følsom. Jeg trodde iallefall at dette var nøkkelen.

Jeg har et helt middels utseende, så utgangspunktet har ikke vært det beste. Jeg har ellers ikke noe særlig å by på i form av økonomi og materielle goder og jeg har ikke stort nettverk av venner og bekjente.

Erfaringen min har vært at det nytter null og niks å være snill og respektfull. Ja, man får kanskje venner, men ikke kjærlighet. Om det for min del er at jeg ikke har noe spesielt å by på, vet jeg ikke. Det er ikke alt de jeg møter vet om meg på forhånd, så det antas at andre ting spiller mer inn.

Forskning viser at kvinner ikke liker menn som smiler eller viser følelser. Erfaringen min viser at det er sant. Kanskje hvis følsomhet er en del av en ellers maskulin "pakke", så er det greit. Smil og følelser er ikke tegn på styrke, som kvinner ser etter i menn. Det er en egenskap menn ser etter i hos damene.

Kvinner sier en ting, mens instinktene bestemmer noe annet.

De vil ha en sterk mann, ikke en med følelser og som smiler mye. Mye handler nok om det fysiske her. En fysisk stor sterk mann med følelser = ok. En tynn mindre maskulin med følelser= ikke ok.

 

Anonymkode: 6bbaf...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det dessverre å være menneske - de fleste av oss er ikke "god nok", men bare halvveis til middels. Slutt å tro at du har rett på dame, i allefall ei som er vellykket og som du syns er vakker. Nøy deg med ei som er god nok (hun må også ta til takke med deg) og nyt heller tiden din. En dag, om ikke altfor lenge, er det uansett slutt. 

Anonymkode: 69404...e3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk for at du klikket deg inn på kvinneguiden for å fortelle kvinner hva de vil ha. Dette stemmer selvfølgelig for alle kvinner, og er en opplest og vedtatt sannhet. 🙄

Anonymkode: 4c1a8...7a4

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Erfaringen min har vært at det nytter null og niks å være snill og respektfull. Ja, man får kanskje venner, men ikke kjærlighet. Om det for min del er at jeg ikke har noe spesielt å by på, vet jeg ikke. Det er ikke alt de jeg møter vet om meg på forhånd, så det antas at andre ting spiller mer inn.

 

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Hvor mange kvinnelige venner har du? Hvor mange kvinner har f.eks invitert deg hjem til dem  hittil i år?  Hvor mange kvinner har du hatt besøk hos deg?

Endret av Skolebolle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
On 7/13/2018 at 6:47 PM, AnonymBruker said:

Jeg er det jeg selv liker å tenke på at er en god mann. Lytter, smiler og ler mye og er respektfull mot damer. Bruker masse humor og er sympatisk og følsom. Jeg trodde iallefall at dette var nøkkelen.

Jeg har et helt middels utseende, så utgangspunktet har ikke vært det beste. Jeg har ellers ikke noe særlig å by på i form av økonomi og materielle goder og jeg har ikke stort nettverk av venner og bekjente.

Erfaringen min har vært at det nytter null og niks å være snill og respektfull. Ja, man får kanskje venner, men ikke kjærlighet. Om det for min del er at jeg ikke har noe spesielt å by på, vet jeg ikke. Det er ikke alt de jeg møter vet om meg på forhånd, så det antas at andre ting spiller mer inn.

Forskning viser at kvinner ikke liker menn som smiler eller viser følelser. Erfaringen min viser at det er sant. Kanskje hvis følsomhet er en del av en ellers maskulin "pakke", så er det greit. Smil og følelser er ikke tegn på styrke, som kvinner ser etter i menn. Det er en egenskap menn ser etter i hos damene.

Kvinner sier en ting, mens instinktene bestemmer noe annet.

De vil ha en sterk mann, ikke en med følelser og som smiler mye. Mye handler nok om det fysiske her. En fysisk stor sterk mann med følelser = ok. En tynn mindre maskulin med følelser= ikke ok.

 

Anonymkode: 6bbaf...5ab

De aller fleste kvinner vil ha en mann som de finner attraktiv. Så er jo det en viss individuell forskjell, men det interessante er jo å fange opp trendene når det kommer til hvilke menn kvinner finner attraktive sånn generelt. Jeg opplevde egentlig det samme som deg. Ble fortalt at kvinner ville ha menn med humor, menn som var sympatiske og følsomme. Observerte så at flere av guttene som var mest populære på videregående ikke hadde disse trekkene i særlig stor grad. Derav konklusjonen: "Kvinner sier en ting, men gjør noe annet" den gangen. Jeg tror grunnen til "feilinformasjonen" kommer av at jenter prøver å være greie og omtenksomme, og eller vil unngå å virke overfladiske. De sier ikke til en helt normal mann at: "Jeg vil ha en kjekk mann som er sympatisk, har humor, er følsom osv". De velger å være politisk korrekte istedenfor å si noe som sårer. Dermed utelukker de å si at de vil ha en kjekk mann, og sier: "Jeg vil ha en mann som er sympatisk, har humor, er følsom osv" for eksempel. Problemet er jo at når man er ung, og ikke har erfaringene til å vite at dette ikke er hele sannheten, så sluker man slike utsagn rått. Man er snill, lytter til problemene deres osv og havner rett i vennefellen. Feilen de fleste menn som havner i vennefellen gjør er at de ikke prøver seg når "vinduet er åpent". I mange tilfeller vil vinduet aldri bli, eller være åpent, og derfor er det lurt å være tydelig på hva man er ute etter ganske tidlig. Da slipper man å investere tid i en relasjon som aldri kommer til å utvikle seg til noe mer dersom det er det man er ute etter. 

Sannheten er at når man har middels utseende, så har man dårligere odds enn de kjekke. Det betyr i praksis at man må oppleve flere avvisninger før man eventuelt får sjansen til å være med noen. Kjipt, men det er slik det er. Hjelper egentlig ikke å klage over det. Siden det er variasjon når det kommer til hva kvinner finner attraktivt så har man jo en sjanse. Man må bare belage seg på å ta initiativ, takle avvisningene og prøve igjen. Ellers er det veldig greit å vite at det å være snill og respektfull ikke er negativt. Sant, man må ikke bli en "badboy" for å bli mer attraktiv for damene. Man må bare lære seg å flørte, lære å ta initiativ og tørre å ta sjansene som byr seg. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt sterkeste råd til uerfarne og usikre menn 18-22år er å logge deg ut av KG og aldri logge deg på her igjen. Var selv 22 og forelsket i en klassevennine. Gikk inn her for å få råd. Ble helt vrak av å være her. I mangel på sosial omgang så ble jeg avhengig av å sjekke diskusjonene på KG. Nå er jeg over 30 og fortsatt jomfru og aldri vært på date. Og det er ikke fordi det er mange mannsjåvinister her. De overser vi lett- Men det er ekstremt mange kvinner her som liker å sparke menn som allerede ligger nede og kommer med de minst gjennomtenkte kommentarene.

Det kommer sikkert mange kvinner som kommenterer at det ikke er noe galt med forumet, men meg som mann som ikke strekker til. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Skolebolle skrev:

Hvor mange kvinnelige venner har du? Hvor mange kvinner har f.eks invitert deg hjem til dem  hittil i år?  Hvor mange kvinner har du hatt besøk hos deg?

1 på alle spørsmålene dine.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være snill og grei mot de man møter er en selvfølge. Det gir deg ikke noe VIP pass til å få deg kjæreste av den grunn. Og jo, kvinner vil ha en snill mann, men man må da ha mer å matche på til felles og tiltrekningsmessig enn bare å syntes hverandre er snille.

Du sier at du får venner men ikke kjærester, men ber du noen kvinner på date da? Eller er du bare snill som alle andre normale mennesker og forventer at de skal hoppe på deg og spre bena sine ut fra det blå? Vil du ha kjæreste er du nødt til å bli litt romantisk anlagt og ikke bare ha vennesamtaler og gjøre venneting med de. 

Anonymkode: dbcad...fcd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på et selvsikkert smil og et vær så snill lik meg smil. 

Selvsagt kan (og bør) man være snill men ikke bare snill. Og først skal man være snill med seg selv.

Men å kun gå rundt og smile og være snill med alle skaper naturligvis ikke noen gnister.

Anonymkode: 73004...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Jeg er 40 år gammel kvinne, og ønsker meg en snill, omsorgsfull mann, bryr meg ikke om muskler, penger osv. Og jeg kjenner en sånn snill, omsorgsfull mann, som bor hos mamma, har jobb og tjener helt middels. Han hadde 2 damer etter seg, og han valgte en av de. Han trener aldri, har ølmage og er lav. Veldig middels utseende. Så jeg tror de som virkelig er snille og omsorgsfulle, med hodet på rett sted, og har jobb. De burde ikke slite med å finne noen. Men tror det har litt med alder å gjøre og. Tror jo eldre vi kvinner blir, jo mer verdsetter vi det som er på innsiden.

Anonymkode: 10a78...8ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den mismatchen gjelder for både kvinner og menn og kanskje skyldes at man leser sitt eget kjønn bedre enn man leser motsatt kjønn. Mao at kvinner absolutt ønsker en snill, sympatisk, følsom og morsom mann og tror de ser det i en mann som mangler de egenskapene. 

 

Anonymkode: 810a4...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lee Jones said:

Mitt sterkeste råd til uerfarne og usikre menn 18-22år er å logge deg ut av KG og aldri logge deg på her igjen. Var selv 22 og forelsket i en klassevennine. Gikk inn her for å få råd. Ble helt vrak av å være her. I mangel på sosial omgang så ble jeg avhengig av å sjekke diskusjonene på KG. Nå er jeg over 30 og fortsatt jomfru og aldri vært på date. Og det er ikke fordi det er mange mannsjåvinister her. De overser vi lett- Men det er ekstremt mange kvinner her som liker å sparke menn som allerede ligger nede og kommer med de minst gjennomtenkte kommentarene.

Det kommer sikkert mange kvinner som kommenterer at det ikke er noe galt med forumet, men meg som mann som ikke strekker til. 

Så det er KGs feil at du fremdeles er jomfru?

Anonymkode: bc9e4...c29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er det jeg selv liker å tenke på at er en god mann. Lytter, smiler og ler mye og er respektfull mot damer. Bruker masse humor og er sympatisk og følsom. Jeg trodde iallefall at dette var nøkkelen.

Jeg har et helt middels utseende, så utgangspunktet har ikke vært det beste. Jeg har ellers ikke noe særlig å by på i form av økonomi og materielle goder og jeg har ikke stort nettverk av venner og bekjente.

Erfaringen min har vært at det nytter null og niks å være snill og respektfull. Ja, man får kanskje venner, men ikke kjærlighet. Om det for min del er at jeg ikke har noe spesielt å by på, vet jeg ikke. Det er ikke alt de jeg møter vet om meg på forhånd, så det antas at andre ting spiller mer inn.

Forskning viser at kvinner ikke liker menn som smiler eller viser følelser. Erfaringen min viser at det er sant. Kanskje hvis følsomhet er en del av en ellers maskulin "pakke", så er det greit. Smil og følelser er ikke tegn på styrke, som kvinner ser etter i menn. Det er en egenskap menn ser etter i hos damene.

Kvinner sier en ting, mens instinktene bestemmer noe annet.

De vil ha en sterk mann, ikke en med følelser og som smiler mye. Mye handler nok om det fysiske her. En fysisk stor sterk mann med følelser = ok. En tynn mindre maskulin med følelser= ikke ok.

 

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Det er nå sånne WhiteKnight riddere som deg som klikker likes på alle innlegg postet av kvinnfolk her inne da. Forsvarer dem og gir dem en trøsteklem både her og der ;) men ja ...det blir ikke noe på deg av den grunn. 

Her inne sier man det som man får moralpoeng for å si ...og poeng ovenfor moderatorenes venner. Ikke hva som egentlig er tilfelle. Er ikke politisk korrekt å si noe annet enn at du må være snill gutt mot damene ;) men jeg aner ikke når sånne som deg skal forstå det. Noen forstår det aldri og dukker opp i den der WhiteKnight ridderdrakten uansett hva tid på døgnet det er snakk om. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en her inne som jeg jobber med som har omtalt seg som snill mann og fortalt hvilke bra kvaliteter han har- men at kvinner bare vil ha badboys.

I virkeligheten er han ganske arrogant,kverulerende og falsk. Han legger skyld på andre og baksnakker andre.

Jeg skal absolutt ikke avsløre hvem det er, det er ikke særlig snilt, men jeg har nå 'lært at en mann som kaller seg snill er som oftest det motsatte..

Anonymkode: cec1a...616

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

1 på alle spørsmålene dine.

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Hvorfor er det kun 1  på alle spørsmålene? 

Endret av Skolebolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lee Jones skrev:

Mitt sterkeste råd til uerfarne og usikre menn 18-22år er å logge deg ut av KG og aldri logge deg på her igjen. Var selv 22 og forelsket i en klassevennine. Gikk inn her for å få råd. Ble helt vrak av å være her. I mangel på sosial omgang så ble jeg avhengig av å sjekke diskusjonene på KG. Nå er jeg over 30 og fortsatt jomfru og aldri vært på date. Og det er ikke fordi det er mange mannsjåvinister her. De overser vi lett- Men det er ekstremt mange kvinner her som liker å sparke menn som allerede ligger nede og kommer med de minst gjennomtenkte kommentarene.

Det kommer sikkert mange kvinner som kommenterer at det ikke er noe galt med forumet, men meg som mann som ikke strekker til. 

De sparker ikke bare menn, men drar også ned andre kvinner. Jeg ble kg medlem i 2014 for å få råd om studier og en fyr jeg holdt litt på med da. Kg ble noe jeg sjekket i pausene, etter trening, ja egentlig hele tiden jeg tar opp tlf. Tok til meg råd ang en annen mann også, kanskje jeg heller skulle tørre å erfare litt.. For her er folk bare negative og bitre. I hvertfall er det de som får mest støtte her. 

Anonymkode: 0bbee...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg setter pris på at en mann er følsom, smiler mye , snill og omtenksom. Det er de viktigste kvaliteter en mann kan ha. Jeg liker menn som viser følelser. 

Jeg har en kjæreste som viser følelser på en måte som får meg til å føle meg vel. Han er en smilende mann som viser veldig med omtanke for meg. Jeg liker den siden av en mann og ikke den kalde barske. Men jeg er veldig redd for at han skal bli barsk og kald. 

Endret av Marina234
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du "lytter" for mye blir du raskt oppfattet som passiv og viljeløs, og det er noe mennesker av begge kjønn unngår. Mennesker som ikke virker å vite hvem de er og hva de vil er avtennende for de fleste. 

Anonymkode: 0e62e...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du "lytter" for mye blir du raskt oppfattet som passiv og viljeløs, og det er noe mennesker av begge kjønn unngår. Mennesker som ikke virker å vite hvem de er og hva de vil er avtennende for de fleste. 

Anonymkode: 0e62e...084

Kjærlighet er en komplisert greie. Men det handler egentlig om å akseptere hverandres naturlige sider, og elske hveandre for hvem man er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er det jeg selv liker å tenke på at er en god mann. Lytter, smiler og ler mye og er respektfull mot damer. Bruker masse humor og er sympatisk og følsom. Jeg trodde iallefall at dette var nøkkelen.

Jeg har et helt middels utseende, så utgangspunktet har ikke vært det beste. Jeg har ellers ikke noe særlig å by på i form av økonomi og materielle goder og jeg har ikke stort nettverk av venner og bekjente.

Erfaringen min har vært at det nytter null og niks å være snill og respektfull. Ja, man får kanskje venner, men ikke kjærlighet. Om det for min del er at jeg ikke har noe spesielt å by på, vet jeg ikke. Det er ikke alt de jeg møter vet om meg på forhånd, så det antas at andre ting spiller mer inn.

Forskning viser at kvinner ikke liker menn som smiler eller viser følelser. Erfaringen min viser at det er sant. Kanskje hvis følsomhet er en del av en ellers maskulin "pakke", så er det greit. Smil og følelser er ikke tegn på styrke, som kvinner ser etter i menn. Det er en egenskap menn ser etter i hos damene.

Kvinner sier en ting, mens instinktene bestemmer noe annet.

De vil ha en sterk mann, ikke en med følelser og som smiler mye. Mye handler nok om det fysiske her. En fysisk stor sterk mann med følelser = ok. En tynn mindre maskulin med følelser= ikke ok.

 

Anonymkode: 6bbaf...5ab

Jeg må innrømme jeg tiltrekkes av maskuline menn. Betyr ikke en gedigen buskelbunt.

Men.. han må være snill, vise følelser, fint smil og snille øyne. Et godt menneske. MEN.. det jeg får litt feeling på her er at du går inn i en friendzone og det skapes ikke nødvendigvis tiltrekning av det. Du skal absolutt ikke ha bad boy egenskaper. Men vær litt flørtete, litt glimt i øyet.

Anonymkode: 8e655...9ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...