Gå til innhold

Var kommentaren hans unødvendig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Bøff Eløff skrev:

Jeg hadde klikket villt om han nektet å dele håndkle med meg. Jeg hadde lattt han sitte på stranden alene. Hadde han enda kommet med den kommentaren hadde han blitt singel. 

Jeg tror jeg hadde klikket over at noen kan være så sløve at de glemmer samme ting to dager på rad. 

Uansett jeg synes både ts og kjæresten oppfører seg barnslig.

Anonymkode: 78cfa...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere begge var to drittunger på stranden,, men kommentaren om moren din sin sykdom var veldig unødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at han er en meget tålmodig sjel og at en annen mann ville dumpet deg etter den strandturen der. 

Anonymkode: f7bee...75a

Skal de virkelig ikke mer til for  dumpe noen i våre dager? Hjelpe meg. 

Endret av OPIgirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta her. Jeg ser at det ikke bare er jeg selv som er uenig i hvordan man skal reagere. Halvparten ville dumpet han og halvparten ville dumpet meg 😅 

For all del, jeg kan godt velge å tenke at det var min feil hele greia, og det er som regel det jeg gjør fordi jeg er usikker på hva jeg bør tenke, og freden holdes jo lettere når en gir seg. 

Anonymkode: b629a...0ca

Det betyr at han er den som lager bråk og drama. Og du tar på deg skyld for å unngå at han lager bråk. 

Dette med at du er usikker på hva du bør tenke, og det at du er i forhold med en slik mann som er slem mot deg, og det at du  tar på deg skyld for at det ikke skal bli bråk, er typisk for mennesker som er i og/eller har vært i nær relasjon med en eller flere mishandlere.

Den mannen er ikke bra for deg.

Anonymkode: 2fec6...195

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er svært overrasket over svarene i denne tråden.

Å glemme er menneskelig. Men man låner da kjæresten håndkleet sitt! Selv om man blir irritert over at kjæresten er et rotehue som stadig glemmer ting, trenger man ikke å snakke slik til _kjæresten_ sin. Man deler, og kniper igjen kjeften med irritasjonen sin. Man ønsker da en hyggelig dag på stranden! 

Jeg syns det er stygt gjort å sammenligne deg med moren din om å lage drama av en slik filleting, som det strengt tatt var han som brygget opp til. Det var han som begynte med negativt snakk til deg, selv om han vet du er litt glemsk av deg. Jeg hadde også blitt lei meg, kanskje mest fordi han ikke ville dele håndkleet sitt. Det vitner om egoisme. 

At du er den som beklager etterpå viser at du ønsker å ta opp saken og legge den død. Jeg håper han beklaget tilbake for sin dårlige oppførsel og at han ødela stemningen på det som kunne blitt en fin dag. Jeg har også unnvikende pf og skjønner at du tar til deg slik småkjefting og tenker at alt er din feil. Sånn jeg forstår det kjenner kjæresten din til både din og din mors og, og burde derfor ha mer forståelse for at det han sier sårer.

Ikke ta til deg sutringen hans. Det er faktisk han som lager drama her. Du bør også si at du vil ha deg frabedt sammenligningen med din mor. For den som har.vokst opp i et slikt hjem vet man hva drama innebærer. Det vet tydeligvis ikke kjæresten din.

Jeg håper dere har skværet opp og unngår slike småkrangler fremover. Snakk sammen, prøv å ønsk det beste for hverandre, og godta at dere er forskjellige. 

Anonymkode: 54f91...776

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
  14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta her. Jeg ser at det ikke bare er jeg selv som er uenig i hvordan man skal reagere. Halvparten ville dumpet han og halvparten ville dumpet meg 😅 

For all del, jeg kan godt velge å tenke at det var min feil hele greia, og det er som regel det jeg gjør fordi jeg er usikker på hva jeg bør tenke, og freden holdes jo lettere når en gir seg. 

Anonymkode: b629a...0ca

14 timer siden, Mass skrev:

Hva som gjør at du er usikker på hvordan skal tenke?

Jeg glemmer ofte et eller annet når jeg skal avsted til noe, men det går jo alltid bra likevel. Det er jo kjipt å glemme et håndkle når man skal på stranden, men sånt skjer av og til. Har dere bil? Kunne ikke du dratt hjem og bare hentet et håndkle? Problem løst liksom. 

(Det ble noe feil med siteringen her. Jeg er ikke ts)

Det spørsmålet du stiller, @Mass, er et svært viktig spørsmål.  Mennesker som har vært i eller er i relasjon med mennesker som bryter de ned, er ofte usikre på hva som er normalt. 

Anonymkode: 2fec6...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har jo helt rett i at ting ligger til familien. Både din mor og du har personlighetsforstyrrelser, selv om din mor har den litt mer emo varianten. Om det hjelper å nevne det, er ei anna sak. Håper du får noe hjelp, og kanskje dere som par får noe hjelp. 

Ja, det var litt drama av ham å nekte dere å dele håndkle. Men jeg regner med at det ligger masse under her av episoder som du ikke forteller om. Å ha en personlighetsforstyrrelse er ganske alvorlig. 

For å se litt praktisk på det angående strand; hva om dere to neste gang pakker sammen, slik at dere kan sjekke om dere har med det dere trenger til begge to? Vi pakker aldri hver for oss når vi skal på noe sammen, er mer praktisk å dele bag og da ser vi mye lettere om noe er glemt, særlig store ting som håndklær. 

Anonymkode: 4f215...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å bli irritert for at du har glemt håndkleet, spesielt to ganger på rad,

men syntes ikke måten han snakket til deg på var på sin plass.

Hadde han vært en god og omsorgsfull kjæreste, ville han jo ha forbarmet seg over deg, og delt sitt håndkle med glede. 

Ikke gitt deg belærende drittsekk-kommentarer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, making.a.mess skrev:

Har også unnvikende personlighetsforstyrrelse. 

Kommentarene i etterkant var ondskapsfulle  

Det er ikke måte på hva folk med personlighetsforstyrrelser kan synes er "ondskapsfullt" - det ligger i selve kriteriet for personlighetsforstyrrelse at man er overfølsom for kritikk. Mest sannsynlig var han bare like sur tilbake mot henne som hun beskriver at hun var den dagen for ting som ikke har med ham å gjøre.

Anonymkode: 4f215...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, puppi skrev:

syntes ikke måten han snakket til deg på var på sin plass.

Hadde han vært en god og omsorgsfull kjæreste, ville han jo ha forbarmet seg over deg, og delt sitt håndkle med glede. 

Ikke gitt deg belærende drittsekk-kommentarer.

Dette.

Anonymkode: 2fec6...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke måte på hva folk med personlighetsforstyrrelser kan synes er "ondskapsfullt" - det ligger i selve kriteriet for personlighetsforstyrrelse at man er overfølsom for kritikk. Mest sannsynlig var han bare like sur tilbake mot henne som hun beskriver at hun var den dagen for ting som ikke har med ham å gjøre.

Anonymkode: 4f215...cfd

Det å blande morens hennes sine dårlige sider inn i dette på er ondskapsfullt. 

Og ja, det med personlighetsforstyrrelse innebærer å føle ti ganger så mye på ting. Nå er ikke ts sin problemstilling nok til å utløse verdenskrise, men lov å være sur syntes jeg at hun har uansett diagnose eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag våknet jeg rett og slett sliten og ikke i godt humør. Mulig det er fordi jeg sliter psykisk, så av og til har jeg dårlige dager, eller kanskje det var fordi det er en av de første dagene i pillefri uke (hormoner). 

Uansett ble det en situasjon hvor jeg ble irritert på kjæresten fordi han kom med en kommentar med en belærende tone om at jeg burde skjerpe meg fordi jeg hadde glemt å ta med håndkle til stranden to dager på rad. Jeg var allerede irritert over at jeg hadde glemt noe enda en gang, og trengte virkelig ikke høre fra ham hva han syntes om det. Jeg spurte så om jeg bare kunne låne hans håndkle, hvorpå han svarte nei. Jeg kikket spørrende på ham og spurte om han virkelig mente det og han sa ja. Dermed mistet jeg rett og slett lysten på en stranddag og vi dro hjem igjen til hans misnøye. Jeg var litt stille og irritert en liten stund hjemme. 

Senere ba jeg om unnskyldning, og jeg forklarte hvorfor jeg ble irritert. Kjæresten sa da at jeg burde passe meg så ikke jeg ble "avhengig av å lage drama" siden "det ligger til familien din". Moren min har emosjonelt ustabil personlighetsfortyrrelse, noe jeg absolutt ikke har og han vet at jeg ikke liker å bli sammenlignet med henne. 

Hvordan ville du reagert på en slik kommentar? Jeg merket jeg følte meg nesten litt sett ned på når han sa det, akkurat som om jeg elsker å lage drama og velger å være sur. Noen ganger er det jo bare vanskelig å klare å riste av seg irritasjon, og man trenger litt tid til å roe seg. 

Skal sies at jeg ikke er i nærheten av å være en overdramatisk person, men jeg er følsom og sliter av og til med nedstemthet pga unnvikende personlighetsfortyrrelse (dårlig selvbilde osv), så det kan bli noen episoder hvor jeg overreagerer på kommentarer jeg tolker som negative. 

 

Dine tanker? 

Anonymkode: b629a...0ca

Jeg tenker at kjæresten din være så smart at han pakker håndkler selv. Og så kan han vise litt forståelse og tolmodighet ovenfor deg som har det litt vanskelig av og til. Det er jo lov å vise litt ekstra hensyn og unngå konflikter. Det er jo lov å le av det faktum at man har glemt håndkle to dager på rad og heller syns det er litt morsomt. Gi litt alburom liksom. 

Hilsen mann :) 

Anonymkode: 2a386...4f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Svigermor skrev:

Jeg ville tatt det til meg. Det går faktisk an å skjerpe seg litt, spesielt av hensyn til den man bor sammen med. Det høes ut som du ødela dagen for dere begge to.

Jeg synes begge ødela dagen til hverandre.

Og den siste kommentaren hans er stygg.

Ja, hun furtet unødvendig og fremstår premenstruell - men han nektet henne jo å dele på et håndkle. Det gjorde jo selvsagt at tur måtte utgå for henne.

Og den siste kommentaren hans er faktisk ganske stygg, og helt feil timing om han faktisk oppriktig er bekymret for at hun kam ha arvet sykdommen. 

Men ja, isolert sett ville jeg synes hun også var slitsom i humøret denne dagen. 

Det var dog han som egget opp stemningen og virkelig tråkket i en muggen salat.

Anonymkode: 43349...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem pakket det dere skulle ha med på stranden?
Pakket han sine egne ting og du dine egne ting?
Om du pakket for dere begge, er det rart at du  pakket kun håndduk til han og ikke til deg selv.
Se ikke bort fra at han fjernet din håndduk etter at du hadde pakket den, kun for å ha noe å hakke på deg for og plage deg med. (JA, det finnes slike ondskapsfulle mennesker).

Anonymkode: 2fec6...195

Det at jeg skrev rart, var ikke ment som kritikk mot ts eller at det var feil av ts. Men om ts pakket det begge skulle ha med på stranden, tror jeg at ts pakket 2 håndduker og at samboeren fjernet hennes.

Anonymkode: 2fec6...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at han er en meget tålmodig sjel og at en annen mann ville dumpet deg etter den strandturen der. 

Anonymkode: f7bee...75a

Hva? Og ditt innlegg har fått 15 plusser?
Det er virkelig mange her i tråden som ikke har satt seg inn i det som ts skrev.

Anonymkode: 2fec6...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ble irritert på at du glemte håndkle andre gangen på rad har jeg forståelse for. Og han sa vel i irritasjon at han ikke ville dele sitt.  Barnslig å ikke dele håndkle ja,og du var barnslig som dro hjem. 

Men at han drar inn mora di i deres krangler, og om hennes sykdom er bare drittsekkoppførsel utilgivelig. Dumpegrunn i mine øyne! 

Anonymkode: 75939...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 at han drar inn mora di i deres krangler, og om hennes sykdom er bare drittsekkoppførsel utilgivelig. Dumpegrunn i mine øyne! 

Anonymkode: 75939...4c1

Enig

Anonymkode: 2fec6...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke at det er mulig å glemme håndkleet to ganger. Ja du overreagerer. 

Anonymkode: cb9fc...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan huske på at utenfra så går mange av disse tingene ut på ett; du sier du ikke er dramatisk, heller følsom og lett irritabel - men slik du oppfører deg oppfattes som "drama" rett og slett fordi det er unødvendig negativitet. Du sier moren din har den diagnosen, og det har ikke du, men fra hans ståsted har din mor problemer med sitt lynne, og det har du og (og gener spiller faktisk en rolle her).

Jeg synes ikke kommentaren var så forferdelig, det er en helt grei observasjon.

Anonymkode: 6a106...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og.

Det var unødvendig å komme med en bitter og passiv aggressiv kommentar uten å komme med hele sammenhengen. 

Hele sammenhengen er kanskje;

Du følte nok at du «glemte» håndklærne. For det å glemme ting er noe som «kan skje alle». Og dermed har han ikke så mye han kan si på akkurat denne lille tingen i seg selv. Men i og med at du har en unnvikende personlighetsforstyrrelse, så er det meget nærliggende å tro at denne ene lille bagatellen, bare er en av svært mange bagateller, som «kan skje alle», men som ikke faktisk skjer alle, i like stor grad som det skjer et menneske med en personlighetsforstyrrelse. Det er en del av det dramaet man skaper som en følge av forstyrrelsen.

Hadde du ikke hatt denne forstyrrelsen, ville du antageligvis tatt i bruk andre redskaper for å få den samme reaksjonen som du (ubevisst) er ute etter, fremfor å glemme ting. Jeg vet ikke hvilken reaksjon du ønsker deg, ikke sikkert du vet dette selv heller, men man kan kanskje tenke seg at du ønsket en bekreftelse på at du er god nok, at han elsker deg, at han elsker deg til tross for småfeil.

Dette er noe du faktisk bør finne ut av. Og lære hva du kan gjøre i stedet. Og lære om hva om er rimelige reaksjoner å forvente og hva som ikke er det. Klarer du det, er du i stand til å oppnå reaksjonene på en mer hensiktsmessig måte fremfor å stadig «glemme ting» eller lignende, som i lengden er meget irriterende, og fører til at forholdet kan gå i stykker.

Og dermed er jeg faktisk tildels enig med kjæresten din. Han ser at det er en sammenheng mellom måten du er på, og måten andre (din mor) er på. Han klarer sikkert ikke uttrykke det noe bedre enn det han gjorde, og som var klumsete. Men jeg synes du skal ta det på alvor likevel.

———

Kan legge til at du nok ikke føler at du forsøkte å oppnå en reaksjon ved å glemme håndklærne. For dette er et spill som foregår i ubevisstheten din. Du har kanskje vennet deg til å tro at du ikke trenger bekreftelser, og dermed føles det ikke sånn. Men du gjør det. Vi alle gjør det. Det er ingen skam. 

Dette er mine fem øre :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...