Gå til innhold

Var kommentaren hans unødvendig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag våknet jeg rett og slett sliten og ikke i godt humør. Mulig det er fordi jeg sliter psykisk, så av og til har jeg dårlige dager, eller kanskje det var fordi det er en av de første dagene i pillefri uke (hormoner). 

Uansett ble det en situasjon hvor jeg ble irritert på kjæresten fordi han kom med en kommentar med en belærende tone om at jeg burde skjerpe meg fordi jeg hadde glemt å ta med håndkle til stranden to dager på rad. Jeg var allerede irritert over at jeg hadde glemt noe enda en gang, og trengte virkelig ikke høre fra ham hva han syntes om det. Jeg spurte så om jeg bare kunne låne hans håndkle, hvorpå han svarte nei. Jeg kikket spørrende på ham og spurte om han virkelig mente det og han sa ja. Dermed mistet jeg rett og slett lysten på en stranddag og vi dro hjem igjen til hans misnøye. Jeg var litt stille og irritert en liten stund hjemme. 

Senere ba jeg om unnskyldning, og jeg forklarte hvorfor jeg ble irritert. Kjæresten sa da at jeg burde passe meg så ikke jeg ble "avhengig av å lage drama" siden "det ligger til familien din". Moren min har emosjonelt ustabil personlighetsfortyrrelse, noe jeg absolutt ikke har og han vet at jeg ikke liker å bli sammenlignet med henne. 

Hvordan ville du reagert på en slik kommentar? Jeg merket jeg følte meg nesten litt sett ned på når han sa det, akkurat som om jeg elsker å lage drama og velger å være sur. Noen ganger er det jo bare vanskelig å klare å riste av seg irritasjon, og man trenger litt tid til å roe seg. 

Skal sies at jeg ikke er i nærheten av å være en overdramatisk person, men jeg er følsom og sliter av og til med nedstemthet pga unnvikende personlighetsfortyrrelse (dårlig selvbilde osv), så det kan bli noen episoder hvor jeg overreagerer på kommentarer jeg tolker som negative. 

 

Dine tanker? 

Anonymkode: b629a...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig unødvendig. Han bruker noe mot deg som han vet kommer til å svi, det hadde såret meg skikkelig. 

Anonymkode: faeaa...24a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det til meg. Det går faktisk an å skjerpe seg litt, spesielt av hensyn til den man bor sammen med. Det høes ut som du ødela dagen for dere begge to.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at han er en meget tålmodig sjel og at en annen mann ville dumpet deg etter den strandturen der. 

Anonymkode: f7bee...75a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Jeg hadde klikket villt om han nektet å dele håndkle med meg. Jeg hadde lattt han sitte på stranden alene. Hadde han enda kommet med den kommentaren hadde han blitt singel. 

Endret av Bøff Eløff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her. Jeg ser at det ikke bare er jeg selv som er uenig i hvordan man skal reagere. Halvparten ville dumpet han og halvparten ville dumpet meg 😅 

For all del, jeg kan godt velge å tenke at det var min feil hele greia, og det er som regel det jeg gjør fordi jeg er usikker på hva jeg bør tenke, og freden holdes jo lettere når en gir seg. 

Anonymkode: b629a...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta her. Jeg ser at det ikke bare er jeg selv som er uenig i hvordan man skal reagere. Halvparten ville dumpet han og halvparten ville dumpet meg 😅 

For all del, jeg kan godt velge å tenke at det var min feil hele greia, og det er som regel det jeg gjør fordi jeg er usikker på hva jeg bør tenke, og freden holdes jo lettere når en gir seg. 

Anonymkode: b629a...0ca

Hva som gjør at du er usikker på hvordan skal tenke?

Jeg glemmer ofte et eller annet når jeg skal avsted til noe, men det går jo alltid bra likevel. Det er jo kjipt å glemme et håndkle når man skal på stranden, men sånt skjer av og til. Har dere bil? Kunne ikke du dratt hjem og bare hentet et håndkle? Problem løst liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere begge gjorde feil. Det ER irriterende når den andre glemmer håndklær eller andre viktige ting. Spesielt to dager på rad. Jeg forventer at man dobbeltsjekker sånn før man går ut døren. Det at du tramper hjem og er stille resten av dagen synes jeg også er en dårlig måte å takle ting på. 

Han sa nok bare at du ikke fikk låne håndkle i irritasjonens øyeblikk, og hadde dere dratt til stranden hadde du nok fått låne. Jeg synes du overreagerer her når du går hjem. 

Men måten han snakket til deg etterpå er ikke greit, spesielt ikke når han vet hvordan du føler angående å bli sammenlignet med moren din. Jeg hadde blitt oppriktig såret av en slik kommentar, her fortjener du en unnskyldning. 

Så alt i alt, dere er begge to teite. Lær dere å kommuniser bedre. 

Anonymkode: 10684...e10

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du klarer å ødelegge dagen deres og insistere på å dra hjem over noe så trivielt som en kommentar ovr et glemt håndkle har han jo et poeng i at du ser ut til å ha visse anlegg for drama... Hvor vanskelig hadde det vært å reise hjem og hente det håndkleet?

Anonymkode: ea11d...3cc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lappen og kunne ikke hente håndkle selv, dermed hans frustrasjon. Ville såklart gjort det om jeg kunne. Vi er venner igjen nå så klart, og jeg forstår hans irritasjon og ser at jeg og kunne reagert annerledes. TS

Anonymkode: b629a...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg syntes ikke kommentaren var unødvendig eller slem. Det er surrete av deg å glemme håndkle to dager på rad når dere skal bade, og overdramatisk å reagere med sinne fordi han påpeker at det er surretr. Det skapte en krangel som kunne vært unngått og hans påminnende kommentar du reagerer på her var bsre godt ment. Jeg er enig med han at du bør bli mer obs på hvordan du blåser opp og reagerer, for det kan ødelegge forholdet på sikt, og det vil jo ingen av dere, så jeg syntes det var helt innafor det han sa

Anonymkode: 39b46...42b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg tror at hvis du ser på denne hendelsen for seg selv, så var den ikke så ille. Har har nok bygget opp irritasjon over lengre tid pga av andre ting som har skjedd tidligere. Det som skjedde med håndkleet fikk begeret til å renne over, og derfor reagerte han så sterkt. Jeg ville ikke lagt for mye vekt på denne enkelt hendelsen, men sett den i sammenheng med ting som har skjedd tidligere. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag våknet jeg rett og slett sliten og ikke i godt humør. Mulig det er fordi jeg sliter psykisk, så av og til har jeg dårlige dager, eller kanskje det var fordi det er en av de første dagene i pillefri uke (hormoner). 

Uansett ble det en situasjon hvor jeg ble irritert på kjæresten fordi han kom med en kommentar med en belærende tone om at jeg burde skjerpe meg fordi jeg hadde glemt å ta med håndkle til stranden to dager på rad. Jeg var allerede irritert over at jeg hadde glemt noe enda en gang, og trengte virkelig ikke høre fra ham hva han syntes om det. Jeg spurte så om jeg bare kunne låne hans håndkle, hvorpå han svarte nei. Jeg kikket spørrende på ham og spurte om han virkelig mente det og han sa ja. Dermed mistet jeg rett og slett lysten på en stranddag og vi dro hjem igjen til hans misnøye. Jeg var litt stille og irritert en liten stund hjemme. 

Senere ba jeg om unnskyldning, og jeg forklarte hvorfor jeg ble irritert. Kjæresten sa da at jeg burde passe meg så ikke jeg ble "avhengig av å lage drama" siden "det ligger til familien din". Moren min har emosjonelt ustabil personlighetsfortyrrelse, noe jeg absolutt ikke har og han vet at jeg ikke liker å bli sammenlignet med henne. 

Hvordan ville du reagert på en slik kommentar? Jeg merket jeg følte meg nesten litt sett ned på når han sa det, akkurat som om jeg elsker å lage drama og velger å være sur. Noen ganger er det jo bare vanskelig å klare å riste av seg irritasjon, og man trenger litt tid til å roe seg. 

Skal sies at jeg ikke er i nærheten av å være en overdramatisk person, men jeg er følsom og sliter av og til med nedstemthet pga unnvikende personlighetsfortyrrelse (dårlig selvbilde osv), så det kan bli noen episoder hvor jeg overreagerer på kommentarer jeg tolker som negative. 

 

Dine tanker? 

Anonymkode: b629a...0ca

Har også unnvikende personlighetsforstyrrelse. Jeg glemmer ting støtt. Hadde badet og gitt f.. i håndkle, men gått et annet sted enn der han var.  I denne varmen trengs ikke håndkle, men hadde blitt sur fordi han hadde vært gnien på håndkleet sitt av prinsipp. Man deler med kjæresten sin og står ikke der å gnir inn det åpenbare. Ingen glemmer håndkleet sitt med vilje liksom. 

Kommentarene i etterkant var ondskapsfulle og for å såre. Tror jeg hadde vært barnslig og gnidd inn at hans familie også har forbedringspotensiale, samt påpekt at han var slem. Eller jeg hadde ignorert han og gått et annet sted uten et ord. 

Kort sagt. Han gjør feil og bør ikke slippe unna med sånn oppførsel. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta her. Jeg ser at det ikke bare er jeg selv som er uenig i hvordan man skal reagere. Halvparten ville dumpet han og halvparten ville dumpet meg 😅 

For all del, jeg kan godt velge å tenke at det var min feil hele greia, og det er som regel det jeg gjør fordi jeg er usikker på hva jeg bør tenke, og freden holdes jo lettere når en gir seg. 

Anonymkode: b629a...0ca

Men det er jo din feil. Normale mennesket tar med seg håndkle på stranda, og krever ikke at motparten gjør det for en. Helt ærlig, du bør faktisk skjerpe deg. Og dette med familien kan være arvelig. Du bør tenke. Og være glad kjæresten din bryr seg og er tålmodig. Jeg tror nok han snur snart i døra da han begynner å bli lei virker det som 

Anonymkode: c22f1...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at han ikke ville dele håndkleet med deg. Synes det var han som var rar her

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi vet jo ikke hva som fikk han til å dra inn det med moren din, kan hende det er ting som har skjedd før som han irriterer seg over. Men det var ikke noe ålreit av han å gjøre det.

Og man kan jo ikke for at man glemmer noe, så det å si at man skal skjerpe seg er unødvendig. Og et håndkle er en bagatell. Jeg kan ikke forstå hvorfor han ikke lot deg låne sitt, det er jo bare kjipt.

Anonymkode: 435f2...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem pakket det dere skulle ha med på stranden?
Pakket han sine egne ting og du dine egne ting?
Om du pakket for dere begge, er det rart at du  pakket kun håndduk til han og ikke til deg selv.
Se ikke bort fra at han fjernet din håndduk etter at du hadde pakket den, kun for å ha noe å hakke på deg for og plage deg med. (JA, det finnes slike ondskapsfulle mennesker).

Anonymkode: 2fec6...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag våknet jeg rett og slett sliten og ikke i godt humør. Mulig det er fordi jeg sliter psykisk, så av og til har jeg dårlige dager, eller kanskje det var fordi det er en av de første dagene i pillefri uke (hormoner). 

Uansett ble det en situasjon hvor jeg ble irritert på kjæresten fordi han kom med en kommentar med en belærende tone om at jeg burde skjerpe meg fordi jeg hadde glemt å ta med håndkle til stranden to dager på rad. Jeg var allerede irritert over at jeg hadde glemt noe enda en gang, og trengte virkelig ikke høre fra ham hva han syntes om det. Jeg spurte så om jeg bare kunne låne hans håndkle, hvorpå han svarte nei. Jeg kikket spørrende på ham og spurte om han virkelig mente det og han sa ja. Dermed mistet jeg rett og slett lysten på en stranddag og vi dro hjem igjen til hans misnøye. Jeg var litt stille og irritert en liten stund hjemme. 

Senere ba jeg om unnskyldning, og jeg forklarte hvorfor jeg ble irritert. Kjæresten sa da at jeg burde passe meg så ikke jeg ble "avhengig av å lage drama" siden "det ligger til familien din". Moren min har emosjonelt ustabil personlighetsfortyrrelse, noe jeg absolutt ikke har og han vet at jeg ikke liker å bli sammenlignet med henne. 

Hvordan ville du reagert på en slik kommentar? Jeg merket jeg følte meg nesten litt sett ned på når han sa det, akkurat som om jeg elsker å lage drama og velger å være sur. Noen ganger er det jo bare vanskelig å klare å riste av seg irritasjon, og man trenger litt tid til å roe seg. 

Skal sies at jeg ikke er i nærheten av å være en overdramatisk person, men jeg er følsom og sliter av og til med nedstemthet pga unnvikende personlighetsfortyrrelse (dårlig selvbilde osv), så det kan bli noen episoder hvor jeg overreagerer på kommentarer jeg tolker som negative. 

 

Dine tanker? 

Anonymkode: b629a...0ca

Han var den som laget drama, i tillegg til å være slem mot deg.

Anonymkode: 2fec6...195

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke ut som en mann som er god. Noen mennesker leter etter feil hos andre, fordi de liker å hakke på og å plage andre mennesker og bryte andre mennesker ned. Han høres ut som en slik en.

Anonymkode: 2fec6...195

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...