Gå til innhold

Ville du sagt noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber blant annet sammen med ett kjærestepar,  Silja og Erik (Må bare dikte opp noen navn her..)  og ei jente, Lina, som er 15 år yngre enn paret og er alenemor.

Nå før sommeren så var vi på noen jobbfester. Silja var ikke på disse festene, men Erik og Lina var der. På begge festene kysset Erik og Lina masse, danset og tok på hverandre.. Jeg var den eneste som så det, og Lina vet at jeg så det.

Jeg kjenner ingen av de veldig godt, men har ganske god kontakt med Silja på jobb. Erik og Lina prater masse sammen på jobb,det ser jo Silja også, men hun vet jo ingenting mer enn det..

Er det ikke utrolig dårlig gjort av dem begge å gå bak ryggen på kjæresten hans, og ekstra råttent når de til og med jobber sammen alle sammen? Jeg blir helt kvalm.  Ville dere sagt det til Silja? Jeg vil jo egentlig det, men ønsker ikke å bli hun som "sladret" heller på en måte. Går jeg til Lina eller Erik kommer ingen av de til å fortelle det til henne. Garantert. 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 9284b...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke ville gjort noe som helst eller sagt noe til noen av dem. Dette får de finne ut av selv. Samtidig tenker jeg jo mitt, og ville tenkt at verken Erik eller Lina er til å stole på. 

Anonymkode: b0e6e...790

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk nettopp gjennom noe lignende - dvs jeg og min nå x jobber ikke sammen men vi har to barn og nesten 20 år bak oss og da han begynte i ny jobb med flere bekjente av oss innledet han ett forhold til en av sine ansatte.
Det sies at de ikke var direkte diskret til tross for at de begge var gift med barn på hver sin side. 
En av vår mangeårige bekjente gikk inn på ett noe mer en vennskapelig kyss på kinnet (som uansett ikke passer seg mellom sjef/ansatt etter mitt hodet) men sa aldri noe til meg før jeg hadde fått alt bekreftet via mannen hennes flere mnd etterpå. 
Jeg skulle ønsket meg den informasjonen tidligere, da det var noen helvetes mnd med mye usikkerhet og spm rundt deres kontakt som han benektet ++.. i tillegg vet jeg jo nå at hadde han sagt noe til meg allerede da han oppdaget det hadde han nok spart meg for minst to ytterligere samleier dem i mellom. (vi hadde sex hele perioden de drev på)

Så JA - si det..

Anonymkode: 3a978...a41

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortalt det. Og gitt klar beskjed om at jeg holder ikke slike råtne handlinger skjult for et uskyldig menneske. Og at de to samtidig ødelegger for hele arbeidsplassen med å holde på slik. For hva annet kan de finne på?

Anonymkode: 9a12b...833

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du faktisk jobber med Silja, og må forholde deg til henne, da hadde jeg sagt noe! Hun kommer til å føle at du også sviktet henne om hun får vite at du vet. Si det!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en jenteprat med Lina, hun vet at du vet uansett. Si at det er vanskelig for deg å vite når du kjenner Silja. Dette forstår hun, og hun vil være redd for at du sier noe uansett. Så ser du om noe skjer, og hvis ikke så bør du si fra til Silja. Jeg er selv der at jeg ikke nødvendigvis ville visst om det om mannen min hadde en flørt en kort periode, men når de alle er kollegaer og ting kan lekke ut, risikerer Silja å bli "den siste som vet" og det er så utrolig kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å konfrontere Erik eller Lina i stedet?

Anonymkode: 9bad2...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Når du faktisk jobber med Silja, og må forholde deg til henne, da hadde jeg sagt noe! Hun kommer til å føle at du også sviktet henne om hun får vite at du vet. Si det!

Ville dere sagt til Silja at hun ikke trenger å si at det var jeg som fortalte det? Jeg skal jobbe en del sammen med Lina etter sommeren.. For noe rot 😕 

Anonymkode: 9284b...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å konfrontere Erik eller Lina i stedet?

Anonymkode: 9bad2...af0

Det kan jeg selvfølgelig, men hva kommer ut av det? At de slutter kanskje, men de kommer ikke til å fortelle det til Silja. Og da vet de hvertfall at det er jeg som har sagt noe til Silja. Jeg føler jo at hun bør vite det selv om de evt. stopper. 

Føler at det er så fjortiss dette greiene her også. Silja er over 40 år, men må jo sette pris på å vite dette uansett, eller?

Anonymkode: 9284b...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville dere sagt til Silja at hun ikke trenger å si at det var jeg som fortalte det? Jeg skal jobbe en del sammen med Lina etter sommeren.. For noe rot 😕 

Anonymkode: 9284b...435

Selvsagt! Men Lina vet jo at bare du så det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på hvor godt forhold du har til silja.. Selv om det jo et det "rette" å si det, kommer du til å havne midt oppi masse drama på jobben om du sier noe. Det er et valg du burde tenke gjennom om du orker, det er jo faktisk arbeidsplassen din. Jeg ville først tatt en prat med han Eirik og sagt alt du vet og at du ønsker at silja skal få vite det, men at han burde si det selv. Vi som sitter på forumet vet jo ikke mye om forholdene mellom deg og dine kollegaer, så da er det veldig lett å bare si at "du må si det til henne" 

Var selv i en liknende situasjon hvor en god venninne (lesbisk) rotet med en annen venninne av meg (hetero) på en fest. Mistenker at det skjedde mer også. Det som er saken er at min lesbiske venninne har en kjæreste (som jeg ikke kjenner så godt) Vurderte lenge om jeg skulle si noe til kjæresten. Men fant ut at jeg ikke ville blande meg oppi deres saker. (MEN om det hadde vært omvent at denne nye kjæresten hadde gjort det og min gode venninne ikke visste noe ville jeg sagt det til venninnen min) Poenget er at om du er veldig god venn med silja burde du kanskje si det. men om dere har et mer normalt kollega forhold ville jeg personlig holdt meg utenfor dramaet. 

Kommer sikkert til å få masse pes for dette er på forumet. Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Ville nok ikke ha sagt noe, med mindre det var sånn at jeg hadde et nært forhold til den forsmådde. Det er noe med det å blande seg inn i ting en ikke har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vært "sladrehank", men jeg hadde gått til Erik og sagt at ettersom de kliner foran andre kolleger og Silja også jobber der, så er han nødt til å gjøre noe med det. Du kan evt. legge til at om han ikke sier noe, så gjør du det. 

Du kan si at dette er ukomfortabelt for øvrige ansatte når dere også jobber med Silja.

Anonymkode: 2e18a...aaa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriv anonymt brev å send i postkassen. Siden de har klinet offentlig er det så klartflere som vet. 

Anonymkode: 410a0...7b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt fra og hadde vært helt åpen på at det var jeg som sa fra. Om folk oppfører seg dårlig får de tåle konsekvensene, det er ikke mitt problem. Å la noen kaste bort tid og følelser på noen som ikke gjengjelder er ikke noe jeg har tenkt å feie under teppet

Anonymkode: f132b...d80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lina burde skamme seg som driver på med en opptatt mann. Erik burde skamme seg som bedrar kjæresten sin. Du burde skamme deg hvis du hjelper dem å bedra Silja ved å holde munn om hva du har sett. 

Selvsagt skal du si det! Er du redd for at hun lurer på hvorfor du ikke har sagt noe før så er det jo fordi det er en fortvilet situasjon og du ante ikke hvordan.  Alle fortjener å høre det hvis partneren er utro, så er det opp til dem selv hva de velger å gjøre med det. 

Anonymkode: 49de0...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, mlifjeld skrev:

Spørs litt på hvor godt forhold du har til silja.. Selv om det jo et det "rette" å si det, kommer du til å havne midt oppi masse drama på jobben om du sier noe. Det er et valg du burde tenke gjennom om du orker, det er jo faktisk arbeidsplassen din. Jeg ville først tatt en prat med han Eirik og sagt alt du vet og at du ønsker at silja skal få vite det, men at han burde si det selv. Vi som sitter på forumet vet jo ikke mye om forholdene mellom deg og dine kollegaer, så da er det veldig lett å bare si at "du må si det til henne" 

Var selv i en liknende situasjon hvor en god venninne (lesbisk) rotet med en annen venninne av meg (hetero) på en fest. Mistenker at det skjedde mer også. Det som er saken er at min lesbiske venninne har en kjæreste (som jeg ikke kjenner så godt) Vurderte lenge om jeg skulle si noe til kjæresten. Men fant ut at jeg ikke ville blande meg oppi deres saker. (MEN om det hadde vært omvent at denne nye kjæresten hadde gjort det og min gode venninne ikke visste noe ville jeg sagt det til venninnen min) Poenget er at om du er veldig god venn med silja burde du kanskje si det. men om dere har et mer normalt kollega forhold ville jeg personlig holdt meg utenfor dramaet. 

Kommer sikkert til å få masse pes for dette er på forumet. Men men..

Hvorfor skulle du fått pes? I min verden et det normalt å være lojal mot vennene sine. Å sladre på en god venn, er jo det ultimate svik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om hun tar selvmord. Da er det din skyld !

Anonymkode: 67f24...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke folk som ikke sier fra om sånt- om enn i et anonymt brev. Det er så utrolig dårlig gjort, i hovedsak av Erik. Det er han som er gift med SIlja, ikke Lena...
Send et anonymt brev eller mail.

Anonymkode: ac264...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri blandet meg. Er faktisk i samme situasjon selv. Jeg jobber med alle tre, og har et godt forhold til begge damene. Det er ikke på min plass å forteller noe slikt, dessuten vet jeg jo ikke hvilket forhold de har? 

Dessuten vet jeg vet at jeg ikke hadde likt om noen sa det til meg (det hadde vært noe annet om det var min bestevenninne, selvfølgelig). Det hadde gjort mye mer vondt enn det trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...