Gå til innhold

Hvordan er singellivet nå for tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 40 år, bor i Oslo og skal nå skilles.

Sitter selvsagt med dystre tanker, selv om jeg vet det er best at vi skilles. Bekymrer meg blant annet for om jeg kommer til å leve  alene resten av livet. 

Hvordan er det å være singel og i 40-åra i Oslo for tiden?

Anonymkode: e05d5...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at nettdating ble stuerent rundt 2010 og særlig da tinder kom rundt 2013, gikk hele voksen-singel-Oslo inn i en flere år lang nyforelskarus av flørting, dating, sex og mer sex. Rundt fontenen utenfor Nationalteateret t-banestasjon kunne det på samme tid stå 20 personer å vente på sin neste tinderdate, på kaféene, turstiene, benkene, over alt, kunne du se folk "bli kjent". Folk tok seg en date i lunsjen, kombinerte trening med date, tok seg en turdate i stedet for å gå alene, gikk av bussen på Torshov for en kjapp date og hoppet på neste buss videre. Søndagskjæreste ble kodeord for sextreff, kvinner tok kontakt med menn like ofte som omvendt, alt var egentlig ganske digg for en mann som tidligere ikke hadde mestra dating til det fulle.

Those were the days. Nå er det litt back to basics tror jeg.

Anonymkode: c6fd2...c41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 40 år, bor i Oslo og skal nå skilles.

Sitter selvsagt med dystre tanker, selv om jeg vet det er best at vi skilles. Bekymrer meg blant annet for om jeg kommer til å leve  alene resten av livet. 

Hvordan er det å være singel og i 40-åra i Oslo for tiden?

Anonymkode: e05d5...f27

Har etter snart 2 år nesten en kjæreste trur jeg😅 Men har kysset mange ekle frosker for å finne han. Jeg er 29 år da og bor ikke i Oslo. Men håper det ordner seg for deg, prøv å nyt det best mulig. 

Anonymkode: c8a91...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være singel er vel bra uansett hvor i landet man bor.

Anonymkode: e13ff...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å være 40 og singel. Tror neppe det er særlig annerledes der jeg bor enn i Oslo. Jeg likte i alle fall å date og flørte, og elsket å igjen kunne gjør det JEG hadde lyst til. Da jeg gikk lei all moroa, fant jeg kjæreste på nettet, og er i dag enda mer fornøyd enn jeg var som singel. 

Å være i er forhold som ikke fungerer, er dritkjipt. Nyt friheten - ha det gøy!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk! Fy søren!! Aldri angret på bruddet, det er også temmelig ferskt. Vi ble enige i høst om det, men er først nå vi har flyttet hver for oss. 

Så jeg har egentlig bare opplevd det ekte singellivet en måneds tid. 

Elsker det! Tilbudet blant menn har aldri vært større, og med en gang jeg ble offentlig singel var det en hel haug som tok kontakt. Meldte meg så inn på både tinder og happn, og mennene står i kø der også. Ikke dermed sagt at disse mennene er ute etter noe seriøst, men det er absolutt ikke jeg heller. Nå skal jeg være singel lenge. Også har jeg aldri bekymret meg for at jeg kommer til å leve alene resten av livet. Det tror jeg neppe kommer til å skje. 

Gled deg! 

Hilsen annen 40-åring

Anonymkode: 0cb2e...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 40 år, bor i Oslo og skal nå skilles.

Sitter selvsagt med dystre tanker, selv om jeg vet det er best at vi skilles. Bekymrer meg blant annet for om jeg kommer til å leve  alene resten av livet. 

Hvordan er det å være singel og i 40-åra i Oslo for tiden?

Anonymkode: e05d5...f27

Nå vet jeg ikke hvor lenge du ikke har vært singel. For min egen del ble jeg singel i fjor sommer etter nesten to tiår. Jeg er selv i slutten av 40 årene. Jeg vil påstå det har blitt mye enklere å treffe mennesker enn før, men ha i bakhodet at "før" for min del var før online dating ble populært, og hvor mesteparten av dating skjedde på skole/jobb eller på fritiden/byen.

Hvis du er en normal mann vil jeg tro du har veldig gode odds for ikke å forbli singel resten av livet. Det betyr ikke at det er lett å treffe den rette, men det er i hvertfall relativt enkelt å treffe gode kandidater. Det henger selvfølgelig litt sammen med hvordan du er i stand til å presentere og vise fram den beste utgaven av deg selv, slik at du får en mulighet til å møte kvinner. Så hvis du i utgangspunktet har litt dårlige odds der så er det muligens på tide å ta et tak (sveisen, formen/fasongen, klærne og ikke minst bildene dine som du har tenkt å bruke).

Nå skal det sies at opplevelsen av hvor enkelt det er varierer fra mann til mann, Det er også menn på disse forumene som tydeligvis sliter veldig med å treffe kvinner, uten at jeg vet hva det kommer av. For min egen del går det veldig greit. I de periodene jeg ikke fokuserer på en dame er det som regel flere jeg ønsker å bli kjent med (multidater kun i veldig tidlig fase da, anser det som "førstegangsintervjuene"). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...