Gå til innhold

Når brukte klær ikke blir solgt: være tolmodig eller redusere prisen kraftig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil få solgt noen klær. Ubrukt merkeklær til under salgspris men over halv pris siden de er ubrukt. Og lite brukte/brukt en gang kjedeklær typ HM eller indiska kjole for 100 kr som koster 399 ny. 

Har ikke fått noe respons. 

Gjelder det å være tolmodig og fortsette å legge ut annonser til en med den stilen kommer over de eller redusere prisen enda mer? 

Anonymkode: a59f6...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og er det bedre å legge ut en klespakke med f eks 10 plagg til 500kr eller selge plaggene enkeltvis? 

Anonymkode: a59f6...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merke klærne vil jeg tro er det som er enklest å selge. Men kan hende du må gå litt ned i pris. Nå er det jo salg rundt omkring, og man kan få klær ned til 70% rabatt. 

Anonymkode: 3025c...68a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe brukte plagg fra HM og lignende til 100 kroner tror jeg nok er vanskelig. For det første så har de relativt ofte salg på 20-70% og i tillegg så kan man bruke rabattkuponger og lignende når man handler på nett. Selv om du ikke nødvendigvis finner den samme kjolen til 75% rabatt, så finner man jo alltids en kjole til rundt 100-lappen på hennes, så jeg tror nok at det sitter langt inne for mange å bruke samme beløp på en brukt kjole (selv når den er lite brukt). Med en gang prisene kommer under 100 kroner så tror jeg i alle fall at du øker sjansene betraktelig. Folk ser nok på 40-70 kroner som en rimelig pris der det er vanskelig å finne et tilsvarende billig plagg i butikk, selv med salg eller rabatter. 

Andre tips: 

- Selg billige klær i "pakker"

- Prøv ulike apper, facebook marked etc. 

- Sørg for at bildene er fine. Bruk gjerne kleshenger mot nøytral bakgrunn, sørg for at klærne er strøket og kommer til sin rett. Godt lys og grei bildekvalitet er også greit for at klærne skal se fine ut.

Anonymkode: 296cf...f6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kjøpt en kjole f.eks brukt, fra h&m til 100 kr. Kunne fint funnet en fin kjole der til 100 kr, ny. 

Reduser prisen kraftig, så lenge det ikke er dyre anerkjente merkeklær. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook flommer over av brukte klær. Ser mange selger søppelsekker med klær for hb 100kr, og så beskriver de innholdet og kanskje bilde av noen av plaggene. Og selge ett og ett klesplagg tror jeg er mer hensiktsmessig ved salg av klær som kanskje er mer verdt, slik som jakke, kåpe selskapskjoler o.l. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har ventet, men i utgangspunktet synes jeg klærne dine høres overpriset ut. Jeg har solgt mye klær selv, både dyre merker og billigere klær fra kjedebutikkene. Generelt kan jeg si at merkeklær er mye mer lettsolgt, men man får stort sett solgt klær fra H&M om prisen er riktig. 100 kr for en kjole til 400 er derimot alt for mye. Klærne fra hm er i utgangspunktet overpriset (med tanke på den elendige kvaliteten), så folk er ikke villige til å betale 100kr for noe sånt. Særlig ikke når de har mange kjoler til 100kr i butikken. Jeg bruker å legge ut denne typen plagg til 50kr, kanskje 80 hvis det er spesielt fint. 

Ubrukte merkeklær bruker jeg å legge ut til halv pris. Folk flest er ikke interessert i å betale mer - merkeklær er også på salg innimellom. Jeg ler høyt hver gang jeg ser noen har lagt ut et plagg til noen hundre kroner under nypris, der nyprisen i utgangspunktet var på flere tusen. Fellesnevneren for slike annonser er at de stort sett ligger ute flere måneder senere også. Så ja, jeg mener du burde redusere prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massevis av bukte klær, om man ikke får solgt er det vanligvis for høy pris. Enkelte skal ha mer enn nye like plagg koster...

Anonymkode: 926e7...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle :) hittil har jeg bare lagt ut en merkejakke til halv pris av ny, den er ubrukt så jeg trodde det var rimelig, men det er kanskje for mye? 

Hvertfall fint å få irettesettelse på at Hm plagg må selges superbillig og at 100 er for dyrt. Er liksom kjoler og gensere til 299 og 399 nytt som er lite brukt så jeg tenkte 100 var grei pris men dere har jo rett man kan finne noe nytt til samme prisen der.

Men gidder folk å kjøpe et plagg til 40kr? Da koster jo portoen mer enn plagget... 

Frykter jeg må dumpe alt til fretex men hadde jo vært greit å få inn litt penger. Klespakker har jeg sett folk setter sammen og selger men i mitt hode virker det ueffektivt for det er ofte bare et eller to fine plagg der.. 

Anonymkode: a59f6...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...