Gå til innhold

Gjorde det slutt på sms...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor anbefale hun å opptre som en bitter bitch?

Anonymkode: f918d...d35

Fordi han fortjener det. Å nevne det for folk måten han behandlet henne på er ikke å opptre som en bitch. 

Anonymkode: 93e7a...31f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han fortjener det. Å nevne det for folk måten han behandlet henne på er ikke å opptre som en bitch. 

Anonymkode: 93e7a...31f

Jo, det blir det veldig fort. Bare måten du skriver viser jo hvor lett det blir til en overdrivelse for å stille han i et dårligere lys. Han er feig som ikke tør å ta det face til face, men det er det. Slike mennesker er ikke nødvendigvis forfrdelige skapninger fordi de er konfliktskye, alle negative og positive egenskaper mennesker har har en årsak.

Det oppleves åpenbart utrolig sårt å bli "dumpet" på den måten uansett, men det er sak mellom hun og han. Han har åpenbart noen issues, men å skulle prøve å henge han ut for det sier vel som mye om den som holder på slik.

Anonymkode: f918d...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dust: dumper på sms og kjører på med et "mesterverk" av en dumpe-melding på toppen..

Hva med bare sende en sms tilbake: "Hahaha, nei, vi skilles ikke som venner, sick-boy. Seriøst: skaff deg en psykolog. Lykke til videre!"

Anonymkode: 0d241...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi han fortjener det. Å nevne det for folk måten han behandlet henne på er ikke å opptre som en bitch. 

Anonymkode: 93e7a...31f

Han kan ha sine grunner til å oppføre seg sånn. Det er ufint å gjøre det på den måten, men for alt du vet kan han ha blitt syk eller hatt en barndom som gjør at å sende en sms er den mest fornuftige måten å avslutte en relasjon på i hans øyne.

Anonymkode: b6f90...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan ha sine grunner til å oppføre seg sånn. Det er ufint å gjøre det på den måten, men for alt du vet kan han ha blitt syk eller hatt en barndom som gjør at å sende en sms er den mest fornuftige måten å avslutte en relasjon på i hans øyne.

Anonymkode: b6f90...b88

Det spiller faktisk ingen rolle! Hvis du trenger et eksempel: det er ikke greit å banke folk, sev om man selv ble slått som barn heller, og man kommer til å bli straffet på lik linje med andre voldutøvere for det. Man høster som man sår og hvis ts velger å være bitch i stedet for å grine og trygle han om en forklaring, ville det vært en rimelig sunn reaksjon fra hennes side. 

Anonymkode: 0d241...b02

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok komme med et lite motargument her, angående å slå opp på sms. Noen ganger kan det være nødvendig. Spesielt om man er utrygg på den andre partens reaksjon, kanskje den kan bli truende. (Sier ikke at det gjelder TS).

For meg så er det alltid vanskelig å gjøre det slutt. Når jeg treffer mannen jeg er glad i, men ikke vil leve med, så klarer jeg ikke å få det gjort fordi å se han såret er for vondt. Så er det den angeren og tvilen på om man virkelig gjør det rette, den kan stagnere deg, i årevis. Nå har jeg ikke gjort det slutt med noen på sms siden 00tallet, da jeg var umoden tenåring, men jeg hadde absolutt brukt det om jeg så behovet. Å unngå å se han i øynene, som kan få meg til å utsette det mer og mer f.eks. Noen er bare sånn, de trenger ikke å være dårlige personer for det.

Det er så lett å glemme den andre partens følelser når man føler seg sveket, ydmyket, såret, og alle andre knusende følelser. Men de er mennesker de også, antagelig med like sterke og tunge følelser som deg om situasjonen. Folk har ofte vansker med å slå opp fordi den som tar steget skal alltid bli the bad guy. Det er ikke rettferdig - å gjøre det slutt er forferdelig, tilogmed når forholdet er dårlig. 

Når det gjelder deg, TS, så har jeg så mye medfølelse. La deg selv sørge, se alle de dårlige filmene, spis is, gråt over teite detaljer. Du er sterk, verdt å elske, og kommer utav dette med seirende flagg. Vi er mange som heier på deg!

Anonymkode: e2fe3...795

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det spiller faktisk ingen rolle! Hvis du trenger et eksempel: det er ikke greit å banke folk, sev om man selv ble slått som barn heller, og man kommer til å bli straffet på lik linje med andre voldutøvere for det. Man høster som man sår og hvis ts velger å være bitch i stedet for å grine og trygle han om en forklaring, ville det vært en rimelig sunn reaksjon fra hennes side. 

Anonymkode: 0d241...b02

Det sunneste vil være å innse at hans oppførsel handler om han og ikke TS og deretter jobbe seg gjennom følelsene til han blir uviktig i hennes liv. Bitche oppførsel biter en selv i rompa før eller siden.

Anonymkode: b6f90...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må nok komme med et lite motargument her, angående å slå opp på sms. Noen ganger kan det være nødvendig. Spesielt om man er utrygg på den andre partens reaksjon, kanskje den kan bli truende. (Sier ikke at det gjelder TS).

Anonymkode: e2fe3...795

Enig. Når man har lært at folk blir sinte når man setter grenser kan ghosting være et fornuftig alternativ i en persons hode selv om det ikke er en god måte å avslutte ting på.

Anonymkode: b6f90...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du er skuffet og lei deg. Men han har bestemt seg, han fikk sagt det han mente. Jeg skjønner ikke hvorfor man alltid må treffes for å gjøre det slutt. Det kan også ha vært vanskelig for han å møte deg. 

Anonymkode: 1d362...e42

Noen trenger en avslutning, for å lettere kunne gå videre. Og har man vært sammen med noen i 2 år, så synes jeg man skylder de å gjøre det slutt ansikt til ansikt. Samme om det er vanskelig. 

Jeg har selv blitt dumpet på en så feig måte en gang, da hadde vi vært sammen i 3 år. Og jeg slet med å gå videre. Jeg ble ikke dumpet engang, bare blokkert fra hele livet hans. Hadde mye lettere for å gå videre, der vi hadde en skikkelig avslutning og fikk pratet ut.

Anonymkode: fee0f...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må nok komme med et lite motargument her, angående å slå opp på sms. Noen ganger kan det være nødvendig. Spesielt om man er utrygg på den andre partens reaksjon, kanskje den kan bli truende. (Sier ikke at det gjelder TS).

For meg så er det alltid vanskelig å gjøre det slutt. Når jeg treffer mannen jeg er glad i, men ikke vil leve med, så klarer jeg ikke å få det gjort fordi å se han såret er for vondt. Så er det den angeren og tvilen på om man virkelig gjør det rette, den kan stagnere deg, i årevis. Nå har jeg ikke gjort det slutt med noen på sms siden 00tallet, da jeg var umoden tenåring, men jeg hadde absolutt brukt det om jeg så behovet. Å unngå å se han i øynene, som kan få meg til å utsette det mer og mer f.eks. Noen er bare sånn, de trenger ikke å være dårlige personer for det.

Det er så lett å glemme den andre partens følelser når man føler seg sveket, ydmyket, såret, og alle andre knusende følelser. Men de er mennesker de også, antagelig med like sterke og tunge følelser som deg om situasjonen. Folk har ofte vansker med å slå opp fordi den som tar steget skal alltid bli the bad guy. Det er ikke rettferdig - å gjøre det slutt er forferdelig, tilogmed når forholdet er dårlig. 

Når det gjelder deg, TS, så har jeg så mye medfølelse. La deg selv sørge, se alle de dårlige filmene, spis is, gråt over teite detaljer. Du er sterk, verdt å elske, og kommer utav dette med seirende flagg. Vi er mange som heier på deg!

Anonymkode: e2fe3...795

Det er klart det kan være veldig vondt å være den som går. Grusomt, til og med. Men den som går har én fordel: Han/hun er mer klar for bruddet enn den andre. Og derfor skal man gjøre det ansikt til ansikt, fordi den som blir forlatt kanskje har spørsmål eller noe han/hun skulle ha sagt. Det får man ikke muligheten til på samme måte over en SMS. At det er for vondt for den som forlater å se den andre såret synes jeg ærlig talt er å være for selvopptatt.

Jeg er dog enig med deg i at det finnes unntak, som når man forlater en voldelig person.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble dumpet på SMS en gang. Ham skrev masse bullshit om å være venner osv, litt som du har fått. 

Jeg har så såret og sint inni meg, men skrev bare tilbake «takk! Du gjorde meg så stor tjeneste! Nå slapp jeg å være den kjipe. Hadde tenkt å dumpe deg i morgen». 

Han kom krypende tilbake etter noen uker, tryglet og ba. Ba mine venner be meg gi han ny sjanse. Fant ut hvor han skulle ut en helg. Fikk med ei venninne sin sexy homo venn med ut. Vi danset og kysset samme. Han ble helt vill. 

Det er god nok hevn for meg. Trenger ikke vite hvorfor han er feig og råtten som slår opp på SMS, han gjorde det uansett. En unnskyldning hadde ikke forandret det. 

Anonymkode: 2fbf3...014

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Stor klem!

Fy faen, jeg er enig med de over her at det fins unntak, men å slå opp andre måter enn ansikt til ansikt er så patetisk. Han har vel sin grunn til å gjøre det på den måten, men han burde vist deg større respekt. Den kommentaren om at dere fortsatt er venner er SÅ ikke opptil han å konkludere med siden han valgte den metoden han gjorde.

Endret av Høsta
skriveleif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant ut at han var søppel før du investerte mer av ditt liv i forholdet. Vær glad. Søppelmennesker kan gå mange år før de avslører seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Ehhh velkommen til sosiale-mediegenerasjonen.. Du anbfaler hun å sitte og jobbe utspekulert for å hevne seg ved hjelp av sosiale medier, det er vel det mest barnslige og tåpelige forslaget jeg har lest noen gang.

Jeg sier heller som de fleste andre her get over him. Feigt ja, men det viser vel muligens at han ikke var så mye å samle på.

Anonymkode: f918d...d35

Du må bare «eeehe» så mye du orker, hevn på dette viset smaker, selv om det ikke passer alle moralister at det stemmer. Forøvrig vil jeg anbefale deg å lese deg opp på bruken av hun/henne og han/ham. 

Anonymkode: 980f0...c53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gitt ham en lyd. Ikke svart, kranglet, ingenting. Deretter valgt ut  et par strategisk valgte sosiale medier, og dryppet regelmessig utvalgte små bilder der, som viste at du slett ikke sitter hjemme og sturer. Med de rette hashtags så får du rikelig med likes og oppmerksomhet. Han forventer gråt og trygling, bring ham ut av balanse med det motsatte. Han fortjener det. Bare en kødd slår opp etter to år via SMS , vis at han kødder med feil dame. Og gå så videre. 

Anonymkode: 980f0...c53

Dette 🙌🏻👏🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken måte man velger å formuler seg når man slår opp, så blir det vel "feil" for den som er mottaker. Vennlige ord virker falske, nøytrale ord virker kalde, fraser virker klisjefylte, orginale ord virker eksentriske og rare osv. 

Selv fikk jeg den der "du er et fantastisk menneske, men vi kan ikke være sammen mer". Jeg bare, unnskyld meg mens jeg spyr, det er ikke fordi jeg er så jævla fantastisk at du ikke vil dele livet med meg lenger. Det er jo fordi du føler at du dør litt inni deg hver dag vi skal være sammen og at du føler seg som en falsk jævel fordi du sier de samme ordene som før men uten å mene dem, og i tillegg synes jeg er ganske dum som lar meg føre bak lyset av de stadig tynnere unskyldningene dine. Men ja. Ingenting han kunne sagt for å slå opp kunne vært "rett". Hvis han hadde sagt noe som føltes rett, og gitt mening for meg, hadde vi jo hatt god kommunikasjon, vært på bølgelengde og kanskje fortsatt samnen. Det ligger i sakas natur at man er helt på forskjellige steder mentalt, og ikke kan forstå hverandre. Hvis den som går er konfliktsky i tillegg, har den kanskje gått veldig på kompromiss med seg selv i forkant av bruddet, og klandrer trolig den andre for det også, og har opparbeidet en veldig sterk frihetstrang (som kanskje har mer å gjøre med oppveksten enn den en slår opp med).

Men altså, slår man opp over SMS eller gjør tilsvarende ting i bruddet som ikke regnes som så veldig respektfullt, så får man jo høre det. 

Anonymkode: b98ae...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HerrBæsjerumpehull

Finnes det i det hele tatt noen "rett" måte å dumpe en kvinne på? Har inntrykk av at dere uansett ikke tåler avvisning, og at samme hva man gjør har man "holdt noen for narr". Hadde det f.eks vært bedre om han kom og besøkte deg, og på den måten bygget opp forventningene dine, for så å slippe bomben til ansiktet ditt? Ville du ikke holdt det mot ham også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Finnes det i det hele tatt noen "rett" måte å dumpe en kvinne på? 

Dette har ikke noe med kjønn å gjøre. Er nok av menn på dette forumet som klager over brudd og måten det blir gjort på. Men å bli slått opp på mot sin vilje gjør vondt uansett form, sant det. 

Anonymkode: b98ae...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først; du er nok lei deg akkurat nå, men han der vil du uansett ikke dele livet med!

Så; det er jo ikke særlig morsomt å måtte fortelle venner og bekjente (om og om igjen) at/hvorfor det er slutt heller, så hvis du vil være litt "ekkel" tilbake ville jeg ha publisert sms'en hans på sosiale medier med en "bare til opplysning"😈

Ingen sympati med sånne feiginger!

Anonymkode: 6b074...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette har ikke noe med kjønn å gjøre. Er nok av menn på dette forumet som klager over brudd og måten det blir gjort på. Men å bli slått opp på mot sin vilje gjør vondt uansett form, sant det. 

Anonymkode: b98ae...c36

Uenig i at dette ikke har noe med kjønn å gjøre. Enkelte ting har litt med kjønn å gjøre, og dette er en sånn ting. Klart det er like kjipt for alle å bli dumpet, men det å henge seg opp i om det skjedde via sms, telefon, brev eller ansikt til ansikt er en kvinnegreie. Og uansett hva man gjør vil det alltid være feil. Men kom gjerne med eksempler på menn her som klager over måten det blir gjort på. Jeg tror du vil slite med å finne noe som ikke innebærer ghosting eller utroskap.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...