Gå til innhold

Gutt (10) tegnet dette på skolen – ingen reagerte


udo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Assistenten burde anmeldes og få fengselsstraff. Barnet burde få heftig økonomisk oppreisning fra skolen og kommunen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
1 time siden, Drizzt skrev:

Assistenten burde anmeldes og få fengselsstraff. Barnet burde få heftig økonomisk oppreisning fra skolen og kommunen. 

Ja, enig. Det burde vært straffbart å overse noe så innlysende. Tegningen er jo grotesk. Ikke bare er det pedofile grotesk, men overgriperen står med pisk eller stokk i hånda. Helt grusomt! Overgriperen burde få strengeste straff.

Olaf Thommesen sier det er den største kriminelle gruppa i Norge. Både i fjor og i år har han prøvd å få politikere til prioritere dette høyere: https://www.dagbladet.no/magasinet/ingen-er-uenige-i-at-overgrep-mot-barn-bor-stoppes-men-i-praksis-er-norske-politikere-mer-opptatt-av-dieselavgifter/67243435 Men han blir møtt med en kald skulder av de fleste.

Jeg er ikke noen utpreget tilhenger av Frp eller Listhaug (eller noe parti for den saks skyld), men det var én ting jeg synes var bra med henne: at hun er den eneste politikeren/justisministeren jeg vet om som ville gjøre slike saker til prioritet 1. Men nå har hun ikke stillingen som justisminister mer. Om det var hennes egen skyld eller ei, skal ikke jeg uttale meg om, men synd at ingen andre fortsetter i dette sporet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det der er så trist for den gutten! En så tydelig tegning kan ikke taes feil og jeg synes det er grusomt at et så tydelig tegn blir feiet under teppet.. 

Hadde en lærer på videregående da jeg gikk barn og ungdom som hadde avslørt overgrep i hjemmet via tegninger hun fikk av et barn. Det ble mye styr og stress for både lærer og barn (lurer på om dette var barnehage), men hun reddet trolig et barn fra å ende opp som et nervevrak som ikke får noe ut av livet fordi det er ødelagt på innsiden. 

Hadde jeg fått en slik tegning fra et barn hadde jeg kanskje spurt mer hva barnet tegner og hvem det er barnet tegner. Så hadde jeg rådført meg med andre lærere og sendt bekymring til barnevernet med kopi av tegningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 14.20, Marduk skrev:

Det er fordi de fleste bryr seg ikke når det skjer med gutter. 

De aller fleste bryr seg om at barn blir utsatt for overgrep. Det finnes dessverre mange barn av begge kjønn som har blitt ignorert, avvist, eller i verste fall, beskyldt for å fantasere/lyge, når de har meldt fra. Hva baserer du ditt utsagn på?

Endret av Alivamale
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, GulSitron skrev:

Hadde jeg fått en slik tegning fra et barn hadde jeg kanskje spurt mer hva barnet tegner og hvem det er barnet tegner. Så hadde jeg rådført meg med andre lærere og sendt bekymring til barnevernet med kopi av tegningen.

Enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2018 den 14.20, Marduk skrev:

Det er fordi de fleste bryr seg ikke når det skjer med gutter. 

De bryr seg like mye. Et barn er et barn uansett kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...